misselijkheid bij 3mmc

Hallo,
ik gebruik al een paar jaar 3mmc. vanaf het begin begon het dat ik vlagen kreeg en misselijk was, hierbij hoefde ik niet over te geven.
Ik heb 3 weken geleden een festival gehad en daar heb ik een paar keer moeten overgeven. tussendoor goed gedronken en ook gegeten. Ik dacht 3 weken geleden dat het misschien lag aan de 3m van die dealer maar nu hebben we bij een andere dealer gehaald en ik heb het weer.
nu ben ik weer bij een feest, heb ik nog niet veel gebruikt en heb ik weer overgegeven. Ik heb goed gegeten, waar ligt dit aan? ik word er gek van en zou zo graag willen weten waar dit aan kan liggen en vooral (!!) wat kan ik hieraan doen? zodat ik ook lekker kan genieten bij het feest.

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Hoe heb je het genomen? Geslikt, gesnoven etc?
Gebruik je verder geen medicatie die je maag irriteert?
Kende wel mensen die altijd over hun nek gingen van XTC.

zweefmolen

Experimenterende gebruiker
Zeker laten testen, je kunt dit gratis doen op veel lokaties in het land, even op googlen dan vind je wel iets in de buurt.

De reden is dat 3-MMC eigenlijk bijna niet meer voor komt, en het meestal iets anders is wat onder die naam verkocht wordt (2-MMC, soms ook nog 3-CMC of nog iets anders).

Je zegt dat je het samen met vrienden doet, die help je er misschien ook mee door het te testen. Probleem met b.v. 2-MMC is dat je er makkelijker te veel en lang op doorgaat.

Wat betreft je misselijkheid, ik zou juist proberen zo weinig mogelijk te eten, en sowieso helemaal geen alcohol drinken. Slikken in een capsule kan misschien ook een beter effect geven. Vind ik zelf beter omdat dan de piek meer geleidelijk gaat en ook wat langer door, zodat je minder snel wil redosen.

Powder Ranger

Wijs gebruiker
Vrij duidelijk geval van; je lichaam probeert je iets te vertellen. Ik zou ook jou poeder wat je als 3MMC hebt gekocht laten testen bij een testservice) (meer info hierover https://www.drugs-test.nl)die uitslag verschaft misschien ook al wat duidelijkheid omtrent dit issue (kans is sowieso zeer klein dat
het echt 3mmc betreft). Tot die tijd luister goed naar je lichaam!

Laatst bewerkt:

ljuv

DF-koningin
Heb je dit ook bij andere middelen zoals xtc/mdma? Stoffen zoals deze en 3mmc werken op de serotoninereceptoren en die werken ook op je darmen. Sommige mensen zijn daar heel gevoelig voor een gaan braken van deze middelen. Anderen krijgen drugspoepjes ofzo💩

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heb je dit ook bij andere middelen zoals xtc/mdma? Stoffen zoals deze en 3mmc werken op de serotoninereceptoren en die werken ook op je darmen. Sommige mensen zijn daar heel gevoelig voor een gaan braken van deze middelen. Anderen krijgen drugspoepjes ofzo💩

Dit. Het hoeft niks te betekenen. Serotonerge middelen kunnen gewoon dit effect hebben. Ik ben ook wel eens over mijn nek gegaan bij de inwerking van (echte) 3-MMC.

Desondanks altijd goed om te laten testen, aangezien 3-MMC moeilijk te vinden en bijna altijd iets anders is tegenwoordig.

Shinyzappy

Bewuste gebruiker
Jep tot zo ver gaat het zelf onderzoek doen tegenwoordig. Het gaat niet meer om het feest of het effect van de drugs. Het gaat erom om zo hard mogelijk naar de tering te gaan.
Ergens heb je idd wel gelijk, eigen onderzoek is voor gemiddeld leek alsnog vanwege gebrek aan kennis over stoffen, stofklassen, effecten , betekenis van t soort drug dat je gebruikt. Het is voor de meeste lastig ook door de duur lijkende woorden + woorden met een groot begrip erachter

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ergens heb je idd wel gelijk, eigen onderzoek is voor gemiddeld leek alsnog vanwege gebrek aan kennis over stoffen, stofklassen, effecten , betekenis van t soort drug dat je gebruikt. Het is voor de meeste lastig ook door de duur lijkende woorden + woorden met een groot begrip erachter
Mwah ben ik het niet helemaal mee eens. Met de middelen van tegenwoordig is het zo makkelijk om informatie te vinden.

Ik vind het zelfs een verplichting aan jezelf. Als je er voor kiest om chemicaliën tot je nemen die mogelijk schadelijk of gevaarlijk zijn bij bepaalde combinaties of doseringen dan ben je verplicht aan jezelf om eerst te onderzoeken wat je gaat nemen, hoe veel veilig is en wat je absoluut niet moet doen.

Maar dat stukje doet bijna niemand meer. Ik ga af en toe nog weleens naar een feestje en spreek dan met mensen. De onnozelheid en achteloosheid als het op kennis van de middelen die ze genomen hebben is echt zorgwekkend.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Maar dat stukje doet bijna niemand meer. Ik ga af en toe nog weleens naar een feestje en spreek dan met mensen. De onnozelheid en achteloosheid als het op kennis van de middelen die ze genomen hebben is echt zorgwekkend.

En vervolgens komt weer uitgebreid in het nieuws hoe levensgevaarlijk bepaalde middelen zijn… terwijl er beter ingezoomd zou kunnen worden op hoe dom veel gebruikers zijn.

Shinyzappy

Bewuste gebruiker
Mwah ben ik het niet helemaal mee eens. Met de middelen van tegenwoordig is het zo makkelijk om informatie te vinden.

Ik vind het zelfs een verplichting aan jezelf. Als je er voor kiest om chemicaliën tot je nemen die mogelijk schadelijk of gevaarlijk zijn bij bepaalde combinaties of doseringen dan ben je verplicht aan jezelf om eerst te onderzoeken wat je gaat nemen, hoe veel veilig is en wat je absoluut niet moet doen.

Ja dat bedoel ik , info zoeken is niet moeilijk maar hoe je de juiste info moet vinden wel. Vind zelf dat
Bijvoorbeeld een site zoals jellinek of trimbos maar weinig info over een drug geven. Zijn tevens ook de gene die boven aan komen staan

zweefmolen

Experimenterende gebruiker
Ja dat bedoel ik , info zoeken is niet moeilijk maar hoe je de juiste info moet vinden wel. Vind zelf dat
Bijvoorbeeld een site zoals jellinek of trimbos maar weinig info over een drug geven. Zijn tevens ook de gene die boven aan komen staan
Buiten lezen over wat vermeende stoffen kunnen doen volgens de beschikbare info is het natuurlijk ook nog zo dat er niet echt veel echt onderzoek is bij de nieuwere stoffen. Dit laat ook gelijk het probleem zien wat door verbieden wordt gecreëerd door de overheid. Als bijvoorbeeld MDMA niet verboden zou zijn gemaakt, maar gereguleerd net als alcohol en nicotine dan zouden er waarschijnlijk veel minder RCs zijn gekomen met alle gevolgen van dien omdat daar veel minder over bekend is dan over de stoffen die al veel langer bestaan.

Buiten dit, het is niet moelijk om in ieder geval je drugs te laten testen in een van de vele test lokaties in NL. Dit is gratis en kan volledig anoniem. Je moet alleen een week op de uitslag wachten en als je wat aangeboden krijgt of koopt op een feestje dan is dat een drempel. Helaas gaat het niet anders, omdat zeker met het uit elkaar houden van b.v. 3-MMC vs 2-MMC of andere cathinonen, de test apparatuur nou eenmaal duur is en niet op lokatie kan worden gebruikt. Ook met reagenten testjes thuis is het niet van elkaar te onderscheiden. Ik ben geen scheikunde geleerde dus iemand anders kan dit vast veel beter uitleggen.

Maar ik kan uit ervaring vertellen dat het nemen van iets waarvan je denkt dat het iets anders is, echt levensgevaarlijk kan zijn, ook op de langere termijn. Laat het dus alsjeblieft testen. Als het echt niet anders kan, hou wat over en laat het dan op z'n minst achteraf testen, dan weet je het wellicht voor de volgende keer als het van dezelfde dealer af komt.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Precies wat ik bedoel met die laksheid. Het is jouw lichaam en jouw verantwoordelijkheid wat je erin gooit. Dan zou je zeggen dat een beetje gedegen onderzoek niet te veel moeite is.

Jouw reactie vind ik opmerkelijk, het is de schuld van Trimbos of Jellinek dat er niet hapklare informatie klaarstaat? Wauw.

Shinyzappy

Bewuste gebruiker
Precies wat ik bedoel met die laksheid. Het is jouw lichaam en jouw verantwoordelijkheid wat je erin gooit. Dan zou je zeggen dat een beetje gedegen onderzoek niet te veel moeite is.

Jouw reactie vind ik opmerkelijk, het is de schuld van Trimbos of Jellinek dat er niet hapklare informatie klaarstaat? Wauw.
Ik geef hun niet de schuld, ik had misschien iets meer woorden er aan toe moeten voegen. Het is juist goed dat die sites er zijn maar er is op veel andere sites en veel andere fora’s of sites met onderzoeken over een bepaalde drug . Daar is heel veel meer info te vinden over een drug. Waardoor je jezelf beter kan informeren en bekend kan laten maken over wat je eigenlijk neemt snappie wat
Ik bedoel?

Tinus Teelbal

Bewuste gebruiker
Hallo,
ik gebruik al een paar jaar 3mmc. vanaf het begin begon het dat ik vlagen kreeg en misselijk was, hierbij hoefde ik niet over te geven.
Ik heb 3 weken geleden een festival gehad en daar heb ik een paar keer moeten overgeven. tussendoor goed gedronken en ook gegeten. Ik dacht 3 weken geleden dat het misschien lag aan de 3m van die dealer maar nu hebben we bij een andere dealer gehaald en ik heb het weer.
nu ben ik weer bij een feest, heb ik nog niet veel gebruikt en heb ik weer overgegeven. Ik heb goed gegeten, waar ligt dit aan? ik word er gek van en zou zo graag willen weten waar dit aan kan liggen en vooral (!!) wat kan ik hieraan doen? zodat ik ook lekker kan genieten bij het feest.
Ik ben het eens met iedereen dat je er verstandig aan doet om je drugs vtv te laten testen. Hoewel ik dit vroeger (20 jaar geleden) nooit heb gedaan… Deden toen nog echt maar weinigen. Maar met de hoeveelheid nieuwe designer drugs, variaties en doe-het-zelf brouwers tegenwoordig moet je wel weten wat je gebruikt. Maar dat staat los van haar vraag en gezien het feit dat zij de enige is die misselijk wordt en de rest wel lekker gaat is het haar eigen lichaam wat protesteert. Je hormonale balans verandert regelmatig en dan is het niet gek als je ineens bepaalde stoffen, maar ook gewone voedingsmiddelen minder kan verdragen.

Ik was altijd dol op chocola, maar van de ene op de andere dag kreeg ik er puisten van. 🤣

Tinus Teelbal

Bewuste gebruiker
Kijken jullie altijd enkel naar de eerste 3 google hits?
Gros van de bevolking doet dit helaas en beseffen niet hoeveel onzin op internet te vinden is… Ergens snap Ik nog dat je Google als bron gebruikt. Waar ik echt niet bij kan zijn de hoeveelheid mensen die op satire zoals De Speld en overduidelijke satirische vlogs bloedserieus reageren. Dat is echt het toppunt van onnozelheid

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik geef hun niet de schuld, ik had misschien iets meer woorden er aan toe moeten voegen. Het is juist goed dat die sites er zijn maar er is op veel andere sites en veel andere fora’s of sites met onderzoeken over een bepaalde drug . Daar is heel veel meer info te vinden over een drug. Waardoor je jezelf beter kan informeren en bekend kan laten maken over wat je eigenlijk neemt snappie wat
Ik bedoel?
Ja dat hoort bij onderzoek doen: meerdere bronnen raadplegen.

ljuv

DF-koningin
Gros van de bevolking doet dit helaas en beseffen niet hoeveel onzin op internet te vinden is… Ergens snap Ik nog dat je Google als bron gebruikt. Waar ik echt niet bij kan zijn de hoeveelheid mensen die op satire zoals De Speld en overduidelijke satirische vlogs bloedserieus reageren. Dat is echt het toppunt van onnozelheid
Ja ik heb in zn algemeenheid moeite met dat begrijpen… de juiste info is toch ook weer niet zó lastig te vinden als je ietsje verder kijkt. Maar met zaken zoals drugs en m.n. je eigen lichaam snap ik het écht niet, dat je niet goed onderzoekt wat je neemt en doet.

Rosie

Bewuste gebruiker

Jep hier. Hier altijd een barfje of een poepje van mdma.

• Like
Waarderingen: ljuv
Bovenaan