Waarom postte jij dan de post waarmee deze thread begonnen is ?
Daar moet een reden voor zijn geweest, en waarschijnlijk meer dan de reden die je nu in de eerste 5 seconden te binnen schiet.
Het hoeft niet per se aandacht te zijn waarom je dingen doet nee. Je kunt ook dingen doen en zeggen om jezelf uiteindelijk beter te voelen. Zo zeg ik de dingen die ik in deze thread heb gezegd omdat ik me beter voel wanneer ik op zijn minst gepoogd heb iemand voor een hoop ellende te behoeden. En waarschijnlijk ook voor een deel om mezelf te profileren als verstandig en hulpvaardig. Klopt allemaal.
En ik denk dat jij je verhaal postte omdat je zelf weet waar je mee bezig bent, dat niet bewust aan jezelf toegeeft, en de reacties wilde zien die je nu ziet. Dat is het onbewuste deel, je bewuste verstand, dat stukje verstand dat zo goed is in jezelf voor de gek houden, dat heeft dat verhaal gepost ook omdat je deze reacties wilde lezen, zodat je strax wanneer je bewezen hebt niet verslaafd te worden (wanneer is dat eigenlijk, hoe lang wil je dit gaan volhouden ? wanneer is het experiment geslaagd? )kan zeggen dat je gelijk had.
Natuurlijk, het is maar een theorie, en ik ken je niet, dus idd, ik kan er naast zitten. Maar dat is toch iig hoe mensen ongeveer in elkaar zitten, en ja jij ook, je bent heus geen uitzondering. Zelfs de dalai lama is geen uitzondering.