Muizen en paddo's

Escoban

Bewuste gebruiker
Wij hebben de laatste tijd last van een muizen probleempje, wat op zich niet echt een probleem is. Het ding is echter wel, dat ik op dit moment ook wat paddo's aan het drogen ben. Weet iemand of muizen paddo's eten? Of doen muizen niet aan schimmels?

lolnoob

Bewuste gebruiker
Waarom zet je niet gewoon wat muizenvallen om de paddo's heen?

Lijkt me trouwens erg grappig om een muis te zien trippen.

YawningMan

Belezen gebruiker
lolnoob zei:
Waarom zet je niet gewoon wat muizenvallen om de paddo's heen?

Lijkt me trouwens erg grappig om een muis te zien trippen.
Eens met beide :grin:
Denk trouwens niet dat ze eraan gaan eten.. maar dat zeg ik niet met zekerheid!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Mochten ze het wel lekker vinden, dan helpen muizenvallen niet.
Dan kiezen ze voor de paddo's, en niet voor het lokaas in de val.

Of muizen kunnen trippen weet ik niet.
Moeten ze wel de juiste receptoren in de hersenen hebben natuurlijk!
Maar lijkt me wel eens leuk om te zien ja, hoewel ik tegen dierproeven ben!

Als tip zou ik mee geven de paddo's ergens te leggen waar de muis gewoon niet bij kan.
( Bijv. op een grote glazen vaas, waar ze niet op kunnen springen/klimmen.)
Houd er wel rekening mee dat muizen toch wel 40cm kunnen jumpen.

Edit: Trippende muizen dansent op jumstyle :stoned:

Lavalamp

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Of muizen kunnen trippen weet ik niet.
Moeten ze wel de juiste receptoren in de hersenen hebben natuurlijk!
Maar lijkt me wel eens leuk om te zien ja, hoewel ik tegen dierproeven ben!

Ze testen toch veel dingen op muizen, net omdat die zoveel gelijkende receptoren hebben?

PepTalk zei:
Als tip zou ik mee geven de paddo's ergens te leggen waar de muis gewoon niet bij kan.

Lijkt me ook het intelligentste om doen.

PepTalk zei:
Edit: Trippende muizen dansent op jumstyle :stoned:

Nice :rockband:

Escoban

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:

Dit is voor mij dus een beetje een probleem. Ik woon sinds kort op kamers en ruimte gebrek is nogal aanwezig. Een vaas is wel een goed idee, daar zullen ze niet zo maar in kunnen komen natuurlijk.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat IN de vaas niet zo´n goed idee is ivm. het drogen zelf.
Er stroomt weinig lucht door-langsheen zodat er niet veel kan verdampen.

Ik doelde meer op een bord oid. BOVENOP bijv. de vaas.
Dan kunnen ze er toch niet zo makkelijk bij, maar hebben ze wel de mogelijkheid tot drogen.

Dit is wel wat ik vind over muizen en paddenstoelen op wikipedia:
''Er zijn paddenstoelen die je kunt eten zoals de champignon. Maar er zijn ook paddenstoelen die giftig zijn. Je moet dus nooit zomaar een paddenstoel eten. Dieren eten ook paddenstoelen zoals: slakken,kevers, muizen, konijnen en eekhoorns.''

Of ze ook psilocybe paddenstoelen eten :confused:

Lavalamp zei:
Ze testen toch veel dingen op muizen, net omdat die zoveel gelijkende receptoren hebben

Zeker waar! Dan zou het best wel kunnen dat muizen kunnen trippen, daarop hopende lijkt het me dat ze dan niet zullen snoepen van paddo's. Ze zullen die dan beschouwen als giftig, hoop ik voor je Escoban.

Escoban

Bewuste gebruiker
Probleem is inmiddels opgelost. Ik heb ze gewoon gelaten :P, geen idee of er een paar opgesnoept zijn, maakt ook niet zo veel uit. Alle paddo's zijn inmiddels droog en opgeborgen. In de toekomst toch maar het vaas/bord idee toepassen voor de zekerheid.

poison drink

Belezen gebruiker
Ik hoop dat het muizen-probleem ook opgelost is? Anders zit je binnenkort met een groot nest.

Heb net hetzelfde voorgehad op kamers, maar bij ons zat er een rat. Ben uiteindelijk zélf (gratis) vergif gaan halen bij de gemeente. En een dag later lag er een dode rat in de keuken. Die mochten de buren opruimen :grin:

Maar ik heb geen idee of ze dat in Nederland ook regelen via de gemeente.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Kan volgens mij wel, maar denk dat het in dat geval alleen geld bij een koophuis dat op gemeentelijke grond staat. Anders moet je bij de woningbouw zijn vermoed ik.

Makkelijkste is toch even de dichtst bijzijnde bouwmarkt op te zoeken en wat gif/klemmen te kopen.

Normaal ben ik heel lief tegen beestjes, maar met ratten (en ook muizen) moet je toch voorzichtig mee. Van het eten wat ze aanknagen en wat ze daarna weer uitpoepen kun je goed ziek worden.

Nog maar te zwijgen van een verplichte DF brake door afgeknaagde kabels.
Of kortsluiting/lichtuitval in je kweekhok :openmouth:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Van die Jaguar is inderdaad erg interesant!
Hoewel ik dat van die amanita rendieren niet zo boeiend vind, ze trippen immers niet.
Elk organisme dient als voedsel voor en ander, tot aan de top van de keten waar het weer opnieuw begint.

Op die manier word elke, in de natuur voorkomende, hallucinogene stof wel gegeten door een bepaald beest. Maar ik betwijfel of ze er dan van zullen trippen.

Wel apart dat die panter zich zo kwetsbaar opstelt en zich zo makkelijk overgeeft aan die plant!
Hoewel hij/zij het natuurlijk in eerste instantie doet om ''zich van binnen te reinigen''.

Bovenaan