• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Multigas/aanstekergas trip.

Debris

Bewuste gebruiker
Dumpy zei:
kan dit niet verplaatst worden naar onzin? Als ik heel lang in een plastic zak adem zie ik ook zwarte bolletjes maar om daarover nou een 'report' te typen...
Nee, dan ga je gwn out.

buzzrider

Wijs gebruiker
ik heb het ook al eens gedaan, dus ik geef je gelijk dat je het wou proberen, zeker gegeven je jonge leeftijd.
het is inderdaad leuk voor zolang het duurt, maar het heeft wel een nefaste invloed op de gezondheid denk ik.
dit is zo een van de dingen waarvan ik zeg: je KAN het eens proberen, maar hou het bij die nieuwsgierigheid en zoek naar een gezonder alternatief.

@ groenteeter: ik zie je punt wel maar probeer jij dan ook dat van hem te zien, je kan het ook op een beschaafde manier zeggen (zeggen dat iemand moet stikken hoort hier dus niet bij)

buzzrider zei:
ik heb het ook al eens gedaan, dus ik geef je gelijk dat je het wou proberen, zeker gegeven je jonge leeftijd.
het is inderdaad leuk voor zolang het duurt, maar het heeft wel een nefaste invloed op de gezondheid denk ik.
dit is zo een van de dingen waarvan ik zeg: je KAN het eens proberen, maar hou het bij die nieuwsgierigheid en zoek naar een gezonder alternatief.

@ groenteeter: ik zie je punt wel maar probeer jij dan ook dat van hem te zien, je kan het ook op een beschaafde manier zeggen (zeggen dat iemand moet stikken hoort hier dus niet bij)

zo beter?

Ewie

Belezen gebruiker
Je mond direct op de gasbus en dan inhaleren? We hebben hier thuis ook altijd zo'n gasflesje staan (als dat die is wat bedoeld word; om je aanstekers te vullen...) echter is dit véél te koud als het direct ui de bus komt.

buzzrider

Wijs gebruiker
Ewie zei:
Je mond direct op de gasbus en dan inhaleren? We hebben hier thuis ook altijd zo'n gasflesje staan (als dat die is wat bedoeld word; om je aanstekers te vullen...) echter is dit véél te koud als het direct ui de bus komt.
volgens mij eerst in een ballon

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Ziek, volgens mij wil deze gast gewoon aansporen om dit te doen zodat
ze een vreselijke aandoening krijgen oid, vind dat jij je eens goed moet
laten nakijken :angry: :kots:

Debris

Bewuste gebruiker
Rammelslakje zei:
Moet je het eerst niet in een ballon doen vanwege bevriezingsgevaar? Of is dat alleen zo met lachgas?
Dat verhaal is een beetje overhyped. Er is idd gevaar dat je longen bevriezen, als je zo'n industriële fles hebt waar het ijskoude gas met een enorme kracht uit de fles spuit.
Maar met een slagroomspuit of aanstekergasbusje is daar niet echt gevaar voor (of je slagroombus moet al ijskoud zijn (van 50+ ballonnen spuiten).

Detroit303

Bewuste gebruiker
flacher zei:
ik moet zeggen ik doe al jaren aan drugs en oke multi gaz is gevaarlijk maar ik blijf het doen toen dat ik pas begon had ik zware tripkes maar voor de mensen die niet goed weten wat het met je doet zal ik het uitlegen dooor de inalatie van het gas nemen de longen het op komt in bloedsomloop recht naar de hersenen waardoor er hier zoals bij elke drugs hersencellen afsterven maar bij multi gaz blijft het gaz in je hersenen zitten en veroorzaakt halusinaties die verkeert kunen aflopen zoals er in blijven hangen bij gebruik zekker nooit in paniek of aan slechte dingen denken denk aan leuke coole dingen en je zal zien het word leuker :stoned: :rock: :smoke: :smilingimp: :xtc:

Whahahaha wat een post! Ga nog wat drugs bebruiken jongen!

Ratty

Newbie
Debris zei:
Dat verhaal is een beetje overhyped. Er is idd gevaar dat je longen bevriezen, als je zo'n industriële fles hebt waar het ijskoude gas met een enorme kracht uit de fles spuit.
Maar met een slagroomspuit of aanstekergasbusje is daar niet echt gevaar voor (of je slagroombus moet al ijskoud zijn (van 50+ ballonnen spuiten).

Ik heb hier een 10 liter cilinder lachgas staan (en nee, ik hang er niet regelmatig aan) en wat ik wel eens zie is dat er ijsafzetting op het reduceerventiel ontstaat na verloop van tijd. Maar het gaat vanaf het reduceerventiel door een luchtslang van ca. 1,5 meter en dan merk je al weinig meer van de temperatuur. En als het echt te koud is dan "klappen" je longen wel dicht. Hetzelfde effect als je vanuit een warm huis ineens de vrieskou in gaat. De longen kennen wat dat betreft aardig wat foefjes om zichzelf te beschermen.

Waar je een beetje mee uit moet kijken is het inhaleren van pure (100%) lachgas. Dat kan gevaarlijk zijn. N2O heeft dezelfde eigenschappen als koolmonoxide: het bindt zich als een gek aan het hemoglobine in het bloed. Daardoor verdringt het de zuurstofmoleculen. N2O wil ook heel snel het lichaam weer uit via de longen en daardoor kan een "diffusiehypoxie" en/of "diffunderende hypoxie" ontstaan. Twee moeilijke medische termen voor vormen van zuurstoftekort. Het is dus verstandig om toch iets aan O2 "bij te mengen". Lachgas wordt nog wel als pijnstillend middel gebruikt in een 1 : 1 verhouding met zuurstof. Je kunt de concentratie N2O nog wel iets verhogen, maar hoger dan N2O : O2 = 2 : 1 zou ik niet gaan...

En als je erg langdurig N2O gebruikt kan een beenmergdepressie ontstaan (heb ik geleerd tenminste tijdens de colleges anesthesiologie)

Ik heb het uiteraard wel eens geprobeerd en van het 2 : 1 mengsel ging ik me wel lekker voelen. De pijn in mijn rug verdween vrij snel en ik kreeg een soort "wattig" gevoel in mijn hoofd. Maar ik kreeg dus niet de slappe lach ofzo. De naam lachgas is ook ontstaan door het gebruik ervan in combinatie met ether op kermissen enz. Die combinatie zorgt ervoor dat mensen onsamenhangend gaan praten en gekke capriolen uit gaan halen hetgeen lachwekkend kan zijn. Ik zou dat alleen niet thuis uitproberen als je nog een dak op het huis wilt houden tenminste. En het is ook gevaarlijk: je kunt kotsmisselijk worden en als je "out" gaat en je eigen braaksel inademt... :(

Een cilinder lachgas zou ik overigens niet zomaar open draaien zonder reduceerventiel! Er staat zo'n 200 bar druk op de cilinder die wij hier hebben. Hoog genoeg om er een "raket" van te maken en dan kun je dus wel bevriezingsongelukken krijgen.

Met andere gasvormige "drugs" heb ik geen ervaring. Er zijn mensen die chloorethyl spray (dat spul om de huid kort te bevriezen bij blessures) inhaleren. Chloorethyl werd vroeger wel als anestheticum gebruikt. Van aanstekergas (butaan of propaan) zou ik het effect niet weten.

Groetjes,

Ratty

Ratty

Newbie
Nog even ter aanvulling (ik weet niet of het hier hoort, maar dat merk ik dan wel):

Er zijn verschillende bedwelmende middelen die je kunt inhaleren om "high" van te worden. De meest bekende zijn ether, Solution (bandenplaklijm), tri-chloor-ethyleen en ook wel chloroform. En ook het eerder genoemde chloorethyk. Ether, tri-chloor-ethyleen en chloroform werden vroeger als anesthetica gebruikt. Chloroform is het meest krachtige middel en daar zijn dan ook behoorlijk wat ongelukken mee gebeurd...

Al deze middelen hebben gemeen dat je er kotsmisselijk van kunt worden. Daarom is het goed uitkijken geblazen! Als je gaat overgeven terwijl je half-bewusteloos boven zo'n fles hangt dan kun je stikken. Of er kan braaksel in de longen terecht komen waardoor de kans op een zeer ernstige en moeilijk te behandelen longontsteking ontstaat. Daarnaast zijn tri-chloor-ethyleen en chloroform loeischadelijk voor de lever. Het kan na een paar keer al behoorlijke leverbeschadigingen opleveren. Daarom wordt het van chloroform afgeleide halothaan ook (bijna) niet meer gebruikt... Een groot aantal van die bedwelmende middelen hebben ook teratogene eigenschappen (= veroorzaken van misvormingen bij ongeboren baby's). En een enkele is zelfs carcinogeen (kankerverwekkend).

"Geniet, maar snuif met mate" zou ik zeggen :wink:

Ratty

shokora

Wijs gebruiker
Juist...

Als je dan toch zo'n effect wil hebben, gebruik dan carbonoxide. Redelijk simpel te synthetiseren en ook een stuk 'veiliger' dan deze troep (omdat het niet het zuurstofgebrek maar echt de stof is). Laatste erowid magazine gaat er bijna volledig over.

dreadlock

Newbie
gaz is geeft egt wel goede en harde trips maar is enorm schadelijk ik heb daar 2 jaar geleden aan ge hangen en dat maakt egt je geest en lijf kapot
constante bloed neuzen en keelondsteking (zomer) en in de witer slipt je keel percies dicht van de slijen ,of gekloven lippen door het bevrienen van dat vocht dat soms is vrij komt als je die fles onderste boven zou houden dan bevriezen je longen gewoon dus da kan egt ni goe zijn volges mij en best wel een grood ontploffings gevaar (veel jongeren die ontploft zijn in kelder ben vergeten waar het was) het maakt ook je hersens kapot ik moest voeger nx doen om 70 -80 % te halen op school (beroeps) tot ik met gaz begon buizde ik altyd je kan gewoon nx ondhouden of na denken jje kan daar beter afblijven een kennis van een maat van mij heeft door de gaz voledige her op voeding moeten krijgen die wist niet meer wie hij was en een andee maat van mij is daar is heel fout vann gegaan wij dachten alemaal da die aant dood gaan was hij kreeg geen lucht meer en er liep kij veel speeksel uit zijn mond en was zijn tong aan het in slikken echt van gaz kund ge gewoon beter afblijven

nu haal ik zelf heel afentoe ng is een fles of zo maar vroeger kochten wij dat per 2 -3 dozen soms meer als 10 flessen op een dag per man maar kmoet wel toegeven dat je er egt wel goede trips van kund hebben zoals ineens in iemands anders lichaam ziiten of uit u lichaam treden en uwh ijgen zien trippen op de grond of zo meestal na de 3-4 flessen agter elkaar een kaboutertje in je oog hoek zien dat niet weg gaat :mrgreen: of het heelal geschapen zien worden ook op muziek voral op goa kun je er echt ver in gaan op de bus een hele lezer chow zien bv

ik denk dat je zoo begint te trippe van gaz komt om dat je hersens geen lucht meer krijgen door die gaz die je inademt (daar om als het zo schadelijk is en een grood deel van je hersen cellen afserven) ze hebbe mij al eens verteld als je stikt dat je dan ook ng ff begint te trippen voor je dood ben door het zuurstog gerek en dan ng is al het gemiche spul dat in de gaz zit in ademt zorgt er egt wel voor dat je hersens niet meer weten wat er gebeurt

ik rad egt iedereen aan om daar af te blijven kheb daar al veel mee mee gemaakt en da is echt de moeite ni

PEACE.! x

geekos

Bewuste gebruiker
volgens mij kan hij zelf ook een volledige "her opvoeding" gebruiken, te veel aan "de gaz" gehangen

Mike

Bewuste gebruiker
Je moet toch wel behoorlijk gestoord zijn als je jezelf gaat zitten vergassen....

In ieder geval kan het niet echt goed voor je zijn, gezien de schrijfstijl van de persoon een paar berichtjes boven mij... Of hij heeft gas gemorst op zijn toetsenbord, dat kan natuurlijk ook. :)

Opa

Bewuste gebruiker
Trippen op zuurstofgebrek: WTF??? :openmouth:

Blauwzuur: voorkomt opname zuurstof van iedere cel (hart, ingeanden, hersenen, etc.!), ik dacht dat ongeveer 150 mg de dodelijke dosis is voor volwassenen...

Niet met die shizzle spelen... :smilingimp:

altamiro

Experimenterende gebruiker
Ik heb ook een keer met een wazige slagroomspuit met patronen zitten kloten, ballonnetje op t end, vol laten lopen en dan in en uit de ballon ademen.

Ik weet vrijwel zeker dat het lachgas was, en ik dacht zeker te weten dat dat vrijwel onschadelijk is. Ik hoop dat ik het bij het rechte eind heb?

geekos

Bewuste gebruiker
yup, zal in jouw geval wel lachgas geweest zijn denk ik
en het is inderdaad vrijwel onschadelijk, wel geen 50 pullen/dag naar binnen ademen

Hallo !
Ik had een vriedin die zelf met multigas begonnen was.
Die vond het leuk door het grappige stemmetje dat je als effect krijgt,
maar later als ze helemaal weg was, vond ze het nog leuker door het effect je ervan krijgt.
Ze vertelde me steeds hoe leuk & grappig het wel niet was...
Later zijn we samen naar de winkel achter multigas geweest (ik zelf wou ook eens proberen).
Om te zorgen dat we niet verslaafd zouden worden, gingen we die 2flessen kopen (1voor elk) Maar beloofden elkaar dat we na die dag , dit nooit meer zouden doen. Deze belofte werd echter gebroken toen we dit samen met vrienden deden (op die zelfde dag) en besloten om het enkel nog te doen als we samen waren met iemand van het groepje.
Ze nam zelfs de flessen mee naar het school , toen we tijden de speeltijd in een gang van de lokalen waren, waren we weer bezig , mijn vriendin begon opeens te schreeuwen toen ze helemaal weg was! Ik gaf haar -een nogal harde- klap, waardoor ze terug bij bewustzijn kwam, en ze wist helemaal niets af van het gebeuren.
In de lessen L.O. was dit nog leuker, toen we moesten lopen liepen we helemaal scheef, en lachten hele tijden, als het leuke effect verdwenen was en we er dus niet aankonden (doordat deze flessen in de kleedkamer lagen) werd ik vermoeid, en sloom. Ik had echt geen zin in L.O. les, toen deze les gedaan was, konden we in de kleedkamer weer verder doen.
Op diezelfde dag tijdens de speeltijd , hield een leerkracht ons in de gaten , maar dat kon ons niet schelen , we deden verder (ook toen ze naar ons keek)... na deze speeltijd , riep mevrouw enkel mijn vriendin bij haar , ik was helemaal in paniek... wat als dit zou uitkomen? zou ze me verraden? ... ik zat vol met vragen zonder antwoord, vrienden stelden me gerust , dat zij niet de vriendin is die iemand zou verraden. Toen kwam ze later met de leerkracht tot mij , en vroeg of ik mee kwam naar het lokaal , ze vstelede enkele vragen , en ze nam het gas tot haar bezit ,ze beloofde dat ze er niet met naar onze ouders ging gaan , ze gin er met niemand over gaan praten (en daar hield ze zich dan ook aan ) Ik was zoooo teleurgesteld , dat ze me toch maar veraadde , maar ze zei , dat ze het deedc voor ons goed, omdat ze dacht dat ik niet ging kunnen stoppen , en dt zij zich dan ook niet aan de verleiding zou kunnen weerstaan , na die dag gingen we nooit meer iets met dat spuk te maken hebbe, (daar hield ik me aan) later , toen we afgesproken hadden , gingen we rwee sigaretjes oproken , (gewoon om is te doen ) ik vertrouwde het om niet verslaafd te worden , en ook zij dacht niet verlsaagd te worden. Ik zelf had nooit het gevoel dat ik zin had in een siagaret, maar mijn vriendin wiel , en 2 dagen later wou ze aan weed beginnen , heb ze kunnen overhalen om niet te cdoen , en ze ging ook iets doen aan haar rook verslaving, ik ben benieuwd wat het volgende word, word dit het begin van een drugsverslaade? en gans dit verhaal begon door een trekje van een sigaret...

Multigas op zich heeft vele nadelen, en vele bijwerkingen , doe dit enkel als je weet aar je grenzen liggen. Maak ook duidelijke afspraken , maar ik raad dit zeker niet aan !! Het leven is meer dan drugs...

KoxBox

Badass junkie
clockcable zei:
Nou dat multigas tast de typvaardigheden wel stevig aan hé? :grin:
Volgens mij was hij/zij nuchter. Aan het verhaal te zien zal hij/zij nog net een hoopje breinmoes over hebben om een halve zin juist te typen.

Pammer

Bewuste gebruiker
Dit is gewoon... ziek.
Dan heb ik nog liever dat ik kinderen van 12 jaar jointjes zie roken dan dit hoor, want dit is gewoon iets dat je gezondheid verkloot, en zeker op die leeftijd.

Even een vergelijking ~ Over éénmalig gebruik

Wat het verschil is tussen normale drugs en van die 'huishoud drugs'.
Links de eigenschappen van 'gewone drugs' en rechts die huishoud drugs!
Goedkoop - Duur
Optimaal Effect - Licht effect
Lange duur - Korte duur
Tijdelijk Schadelijk - permanente schade (hersenschade vooral!)

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Pammer zei:
Dit is gewoon... ziek.

Dat klopt...

Zijn er eigenlijk wel positieve effecten van het snuiven van multigas? Of is het gewoon naar de klote zijn en denken dat je high bent ? :P

Pammer

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:
Dat klopt...

Zijn er eigenlijk wel positieve effecten van het snuiven van multigas? Of is het gewoon naar de klote zijn en denken dat je high bent ? :P
Veel mensen onder de 16 hebben snel een placebo effect :wink:.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Pammer zei:
Sublimo zei:
Dat klopt...

Wat heeft de leeftijd daarmee te maken ?

Pammer

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:
Pammer zei:
Sublimo zei:
Dat klopt...

Wat heeft de leeftijd daarmee te maken ?
Meestal zijn kinderen of beginnende pubers vatbaarder voor placebo effecten.
Daarmee zeg ik 'de meesten', want sommigen zijn nu eenmaal sneller in hun pubertijd dan anderen.

Bovenaan