Muziek en XTC

lazybones

Experimenterende gebruiker
Play_bunny zei:
lazybones zei:
Ik denk dat t komt omdat je, wanneer je die muziek weer hoort,. in je onderbewustzijn steeds weer terug gaat naar die vorige ervaring. En die was dus super. :grin:

Dat klinkt heel logisch :)

ff nog als voorbeeld. Het sinterklaasfeest is voor de meeste van ons geen bijzonderheid meer. Maar altijd, als de datum 5 December op de kalender verschijnt, krijgen veel mensen toch zo iets van ''he, ja , sinterklaas.''. Dat komt omdat je die datum associeert met de gezelligheid en de spanning uit je vroege kinderjaren. Een soort inprent is dat.

GewoonVOL

Wijs gebruiker
lazybones zei:
Play_bunny zei:
lazybones zei:
Ik denk dat t komt omdat je, wanneer je die muziek weer hoort,. in je onderbewustzijn steeds weer terug gaat naar die vorige ervaring. En die was dus super. :grin:

Dat klinkt heel logisch :)

ff nog als voorbeeld. Het sinterklaasfeest is voor de meeste van ons geen bijzonderheid meer. Maar altijd, als de datum 5 December op de kalender verschijnt, krijgen veel mensen toch zo iets van ''he, ja , sinterklaas.''. Dat komt omdat je die datum associeert met de gezelligheid en de spanning uit je vroege kinderjaren. Een soort inprent is dat.

Ik d8 dat sinterklaas 9 december was.. :confused: :openmouth:

lazybones

GewoonVOL zei:
lazybones zei:
Klopt. Was 'n test of je bij de les bent. :stoned:

Ah joh..

Ik wist niet eens waneer het prinsjes dag was, heel den haag in omleiding, en ik maar denken ' er is een ongeluk gebeurd ofzo' :confused:
hahah :grin: Hoe oud was jij dan toen je je eerste drugs gebruikte? Moet wel op zeer jonge leeftijd zijn geweest.

lazybones

Ik ook niet. Ik vind ze zelfs puur shit. Maar t ging om 't voorbeeld Hagenees. Snap ie? :grin:

Zit nou trouwens naar Minimum Maximum van Kraftwerk te luisteren. Ook 'n aanrader wat mij betreft

HolySmoke

Ik luister veel naar psychedelische rock uit de jaren zestig en zeventig en freak folk. Of gewoon Joy Division. Of jazz zoals Coltrane en Davis. Of heel oude muziek uit de regenwouden van Zuid Amerika.

Qocaïne

Badass junkie
Bal0n zei:
Hehe, misschien beetje offtopic maar op Enigma heb ik eens een "lichamelijk orgasme" gehad van 10 minuten, op LSD. 10 Minuten van pure geluk/high/bliss/etc etc. Echt briljant, ik was echt 1 met de muziek :)

oh damn... wat klinkt dat toch ongelofelijk lekker/mooi :)

Heb mijn muziek tijdens xtc nog niet gevonden. Ik hou van alle soorten muziek. De nummers die mij tijdens de laatste xtc 'dropping' bij bleven waren:

Red Hot Chillie Peppers - Under The Bridge
meegenomen worden met heerlijke woorden en gitaarspel

Alpha Twins - Darkside (nee.. geen Aphex Twins)
Ongelofelijk impact op mijn hele lichaam. De bass drong door tot mijn hele lichaam.

Rank 1 - Symsonic
Magisch! :hearteyes:

Zeepbel

Re:

Trip Unit zei:
Wat ik altijd wel lekker vind is de lekkere keiharde techno!
Techno is echt heerlijk dan echt die bepaalde ritmes waar je dan 1 mee word.Het voordeel van techno is dat het meestal lekker doorloopt allemaal--->dus lekker uit je plaat gaan :openmouth:

Hier ben ik het volledig mee eens.. Als ik drugs neem, waar dan ook; op stap, rondrijdend in de auto (dan sta ik/wij meestal ergens int veld ver weg van huizen en mensen en heb net een subwoofer laten plaatsen :sunglasses: ), of chillend bij kameraad op z'n apartement, ik MOET altijd muziek horen EN voelen. Voor mij de perfecte muziek op XTC (en GHB) is diepe, vette minimal. Typische kenmerken van de minimal-muziekstyle, zijn de niet zo snelle BPM, zware bass, veel herhalingen, ... Ik voel mij dan zo één worden met die muziek. Sta ook altijd voor de dj te dansen dan, alleen jammer dat je niet zo veel plaatsen vindt waar echt goede minimal gedraaid wordt..

Muziek betekend alles voor mij.. Het gebeurt natuurlijk ook eens dat ik nuchter op stap ga (ja, echt waar) en als ik dan bvb boven in zaal 2 van The Fuse in brussel sta, dan zweef ik gewoon op de muziek. Muziek is drugs voor mij..

Peace !

Dopezilla

Badass junkie
Als ik aan de xtc zit, weet ik bijna alles wel te waarderen, maar psytrance/goa, tekno en breakcore klinken me dan wel het lekkerst in de oren. :grin:

Ik zal nog eens gaan kijken hoe xtc is met wat meer mellow muziek, folk ofzo, of indie.

Of deze:

Ik begin hier nuchter al bijna van te vibreren, dus ik wil niet weten wat het met me doet als ik onder invloed ben van iets.

Olle

Breakcore is id wel deftig maar ik denk dat een feestje met alleen breakcore een beetje te veel zou zijn voor mij.. op dnb kan ik altijd lekker gaan met of zonder xtc... en natuurlijk GOOOAAAA.. dit vind ik het zaligste om op uit te gaan.. met dnb als goede runner up. Maar de laatste tijd vind ik dat uitgaan op alcohol zelfs even leuk of leuker kan zijn dan op xtc.. ik weet het niet meer want x is al meer dan 2 maand geleden

Neuro

Veel artiesten zullen al genoemd zijn, maar here goes; muziek welke ik echt briljant vind tijdens MDMA:

- Vibe Tribe (psytrance)
- Cosmosis (darkspy)
- Astral Projection (psytrance)
- Shpongle (psy/chillout)
- Evil Activities (hardcore)
- Frazzbass - Fuckparade 2007 Berlin (hardcore/terror)

Alhoewel ik een groot metal-fan ben, valt metal (Meshuggah/Dillinger/Textures) nog niet echt goed tijdens X. Elektronische muziek schijnt toch het best te werken so far - alhoewel ik nog wel van plan om me te dwingen tijdens X de schoonheid in bepaalde metal te horen, zo ik die normaal gesproken ook hoor.

underworld

Wijs gebruiker
Re: Re:

zeepbel zei:
Voor mij de perfecte muziek op XTC (en GHB) is diepe, vette minimal. Typische kenmerken van de minimal-muziekstyle, zijn de niet zo snelle BPM, zware bass, veel herhalingen, ... Ik voel mij dan zo één worden met die muziek. Sta ook altijd voor de dj te dansen dan, alleen jammer dat je niet zo veel plaatsen vindt waar echt goede minimal gedraaid wordt..

er zijn zoveel feestjes waar geweldige minimal en techno word gedraaid, beter zoeken :wink: ik ben elk weekend wel op 2 van zulke feestjes.

Spees174

Belezen gebruiker
underworld zei:
zeepbel zei:
Voor mij de perfecte muziek op XTC (en GHB) is diepe, vette minimal. Typische kenmerken van de minimal-muziekstyle, zijn de niet zo snelle BPM, zware bass, veel herhalingen, ... Ik voel mij dan zo één worden met die muziek. Sta ook altijd voor de dj te dansen dan, alleen jammer dat je niet zo veel plaatsen vindt waar echt goede minimal gedraaid wordt..

er zijn zoveel feestjes waar geweldige minimal en techno word gedraaid, beter zoeken :wink: ik ben elk weekend wel op 2 van zulke feestjes.

haha ja ze zijn er zeker die feestjes (gelukkig :hearteyes: ) Dan knal je wel lekker door, 2 per weekend :grin:

Tekno

Minimal, 100%.. Wegdrijven op een diepe basmelodie, lekker oncomplexe muziek waar ik me met x echt in verlies :hearteyes:

underworld

Wijs gebruiker
Spees174 zei:
underworld zei:
zeepbel zei:

haha ja ze zijn er zeker die feestjes (gelukkig :hearteyes: ) Dan knal je wel lekker door, 2 per weekend :grin:
achja dan tel ik de afters nog geeneens mee, ben het hele weekend door meestal :rock:

Jan janssen

Bewuste gebruiker
zolang ik maar kan 'house' vermaak ik me op elk feestje :grin: van techno tot hardcore en daar voorbij, net na de rotonde links bij de stoplichten :xtc: :rock:

wauw2009

Newbie
Hey mensen,,,

Ik heb eindelijk weer eens een suppppeeer pilletje gehad.

Geen rotzooi, maar echte MDMA.

Mijn nieuwe leverancier heeft ze....

Heeft ook lekkere speed!

Je kan hem mailen....

[email protected]

Groeten,

MDMA<3

Belezen gebruiker
wauw2009 zei:
Hey mensen,,,

Ik heb eindelijk weer eens een suppppeeer pilletje gehad.

Geen rotzooi, maar echte MDMA.

Mijn nieuwe leverancier heeft ze....

Heeft ook lekkere speed!

Je kan hem mailen....

[email protected]

Groeten,

Haha die flapdrol was ook al zo bezig op pf...
Fakert. :wave:

Lizetteee

Newbie
Cypress hill - Tequila sunrise..
egt geweldig hebt t laats 3 uur achter elkaar geluisterd :grin:

maar ik heb pas 6xtjes x gedaan ik woon in venlo en heb niet zoveel adresjes hier..
iemand n idee ??
:grin:

Bovenaan