Muziek en XTC

Jeller

Badass junkie
Re: infected mushroom

-ToXiC- zei:
infected mushroom is zo de shit.... probeer het eens met iets echt psychedelisch zoals shrooms of acid, brrrrrr...... :grin:
en niet alleen infected mushroom hoor.. ze hebben wel een unieke stijl binne de goascene maar als je van zo muziek hoort moet je eens Electric Universe, Khetzal, Pleiadians, Artifakt enz.. checken.. kheb eigenlijk ozdanig vele goeie goa dat ik het hier niet allemaal kan opnoemen :)

The Spy

Experimenterende gebruiker
hardstyle jumpstyle, ik vind dat niet echt genieten van muziek dat is gewoon middel om je extra energie te laten stromen en als een malle te gaan stoempen, muziek uit jaren '70, Im talking Jimi Hendrix, The Doors, The electric prunes, The Byrds, daar kan je echt geweldig van genieten echt, zo helder en mooi vind ik dat

belgiumpartycrasher

Experimenterende gebruiker
hardcore, early hardcore
en af en toe hardstyle en jump

maar het valt mij enorm op dat wanneer ik x neem, en op hardcore feest, veel neiger ga, dan op hardstyle ect...

grtzzz

HDA

Bewuste gebruiker
De laatste keer dat ik XTC deed (zo'n 6 maand terug) deed ik 't thuis met als doel om muziek te maken... (ik ben namelijk "muzikant")

Men neme =
* 2 pilletjes (ik weet begot niet meer dewelke, maar dat doet er toch niet toe)
* 2 blikjes jupiler van 0,5 l
* een groovebox 505
* effectenmodule voor elektrische gitaar (vooral de distortion bleek een goudmijn te zijn :mrgreen:
* een mengpaneeltje waarmee je effecten kunt invoegen en links rechts regelen - kortom hoe meer knopjes, hoe meer vreugd ! :smoke:
* een aftandse tuner te gebruiken op de MW/SW-band zodat je van die zendergeluidjes krijgt. (met effecten daarop - fun fun fun ! :mrgreen: )
* een microfoon met stemvervorming (voor de geoefende prutser, want achteraf klinkt het meestal als een verliefd flipkieken met een overschot aan energie en geloof me, dat klinkt niet zoals ik 't wil :hearteyes: )

Men neme alles op op Minidisc/DAT/cassette/CD
En gàààààn... :mrgreen:

Het resultaat was industrial-noise waar de doorsnee-mens behoorlijk gek van wordt, maar ikzelf vond het superleuk, al is er maar 7 minuten van de 50 die ik opnam aanvaardbaar om naar te luisteren...

Als er iemand geïnteresseerd is ik zal eens zien of ik 't kan uploaden vanavond op

http://www.soundclick.com/herrdocteurachtung
De titel is : Happy mental slavery...

HDA

Bewuste gebruiker
ik heb het nummer in kwestie net geüpload naar de site en je kunt 'm vinden via de link in m'n vorig bericht... :beer:

Jeller

Badass junkie
alle goa doet het wel voor mij hoor op een pilletje (in gelijk welke toestand trouwens)

en zoals miss behaviour zegt 303's zijn idd zaaalig

aciiiiiid

Gelegenheidsgebruiker

Belezen gebruiker
Als ik een pilletje opheb heb ik meestal het liefst snoeiharde hardcore terwijl ik thuis zoals nu bv het liefst btje rustige muziek luister..

Weet nog goed 1 x zat ik ergens in een poolcentrum en die pil sloeg in en ik had zo'n koptelefoon op en ik had ook wat gedronken en ik lag met mijn hoofd op mn armen op tafel en ik werd echt helemaal 1 met de muziek kreeg rillingen van genot..

En een andere keer had ik behoorlijk gedronken en maar 1 lijn speed op, alleen het was een behoorlijke lijn en het was onwijs goed spul, toen kwam er (voor de gene die het nr kennen) Your Choice op te staan .. ik zat in een auto achterin dus keihard die bass.. en na ongeveer 1 minuut komt van dat psychische gezang.. nou ik had het niet meer .. echt geil gewoon

oftewel hoeft niet alleen van XTC (of LSD/paddo's) te komen.. kan ook op zo'n manier (daarmee sluit ik natuurlijk niet uit dat ik niet van muziek kan genieten zonder genotsmiddelen in mn mik :P)

caatje

Badass junkie
Gelegenheidsgebruiker zei:
Weet nog goed 1 x zat ik ergens in een poolcentrum en die pil sloeg in en ik had zo'n koptelefoon op en ik had ook wat gedronken en ik lag met mijn hoofd op mn armen op tafel en ik werd echt helemaal 1 met de muziek kreeg rillingen van genot..

ik herken dat gevoel wel, helemaal lekkerrr

Bollie

Bewuste gebruiker
Lekkere lagoa muziek is ook wel lekker hoor. Nog net een stukje harder dan hardstyle :tongueout:
JUMPEN VOOR DOOD :sunglasses:

Deranged

Badass junkie
Ik doelde op het feit dat je vannacht een tijdje bezig was alle topics in XTC stuk voor stuk te beantwoorden, vandaar dat ik dacht dat je misschien wat ophad. :P

Bollie

Bewuste gebruiker
Aaaaaaah ja... Gisteren.
Dacht vandaag. Toen had ik er idd een stuk of 2 binnen.

Dubbele hartjes...
Zeer goed, sterk. Maar na een dik uur en half al uitgewerkt :(

ThunderBunny

Belezen gebruiker
Als ik x en ghb op heb dan kan ik op diverse soorten muziek lekker spacen. Vocal trance,Psy,Goa,Hard trance, Op bepaalde momenten is early hardcore , en hard style ook erg lekker meestal als het pilletje hard gaat, Maar moet zeggen dat ik op normale muziek ook op somige nummers heel lekker kan spacen. :wave:

Mr.jiho

Wijs gebruiker
om te feeste: goa/psytrance, vooral darkpsy en soms wat full-on of oldschool enzo
maar bij iemand thuis kan ik alle muziek wel aprecieren :)

bezzin

Newbie
relaxte muziekjes

ik luister dan meestal naar hardcore of chille reggea maar das pas als het al wat aant minderen is

bezzin

Newbie
relaxte muziekjes

ik luister dan meestal naar hardcore of chille reggea maar das pas als het al wat aant minderen is

Goldfarb

Newbie
electro, ambient, shpongle,air,groove armada,fischerspooner, zero 7 oh en the faint om lekkere lompe dansmoves te showen.

Jeller

Badass junkie
ja electro moet ook heel vet zijn op x, die muziek is altijd zo positief geladen.. ambient zou ik wel goed vinden maar dat vind ik beter voor te chillen, en op xtc wil ik ook wel chillen, maar eerder dansen.. maar je hebt toch gelijk, want toen ik in de chillout zat te stuiken op rhakti dei klonk die ambient echt veel te geschift (en dat was ie ook echt)

Bovenaan