N2O Nitrous Oxide

De jongen

Bewuste gebruiker
Met 1 patroontje kan je wel heel wat berijken.
Vond het altijd leuk enzo...Maar jke raakt het ook wat gewoon....Maar een maandje geleden ben ik van een balonnetje helemaal weg geweest. Echt compleet weg...Helemaal in een droom/visioen....

Het heeft heel veel te maken met de setting toch wel, en hoe dat je je voelt...
Ik zat toen ergens 's avonds langs een grasveld en wat bomen. Was echt overweldigend. Heb gesprekken gehad enzo.. Heel vreemd.

Adem gewoon zo lang je kan in de ballon. En diep en hard , maar vooral regelmatig. Probeer nergens aan te denken en luister alleen naar je eigen adem, dan raak je helemaal gehypnotiseerd. Is echt heel erg fel.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Lachgas is inderdaad geweldig, vooral met 4 patronen. Je ziel zweeft gewoon uit je lichaam, echt een heilig gevoel. Je maakt dan ook echt van alles mee.. alleen als ik weer terug ben dan ben ik al weer helemaal vergeten wat ik heb meegemaakt. Behalve de heerlijke rust in vrede die ik had.

De jongen

Bewuste gebruiker
Ja inderdaad. Op het moment da je het terug probeert te halen is het weg. Das wel jammer.

Bij mij was het echter niet zo'n leuke ervaring:confused:

Voelde me heel erg gebroken toen ik terug op het bankje zat waar ik vertrok :cry:

Wartaal

Belezen gebruiker
Freaky high zei:
MAX zei:
Snap er niks van! Is toch het zelfde doosje wat op pagina 2 staat afgebeeld. Staat achterop pure stikstofdioxide (N2O)
N2O= toch lachgas ???

Wie geeft advies? Twee keer dat ik al verkeerde patronen koop.
stikstofdioxide is geen lachgas bij mijn weten :confused: heb zelf al wat ervaringen met lachgaspatronen, en op de doos stond er dan: 50 lachgaspatronen, niets van stikstofdioxide :confused: de naam zegt het al zelf STIKSTOF
Lachgas is WEL stikstofdioxide

space scientist

Wijs gebruiker
oh waarom is mijn slagroomspuit kapot :(

lachgas is gewoon zo geweldig om af en toe te doen, wie weet waar je veel patronen voor weinig kan kopen in Nederland (zonder groothandelpas)?

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
slipperman89 zei:
Freaky high zei:
MAX zei:
Snap er niks van! Is toch het zelfde doosje wat op pagina 2 staat afgebeeld. Staat achterop pure stikstofdioxide (N2O)
N2O= toch lachgas ???

stikstofdioxide is geen lachgas bij mijn weten :confused: heb zelf al wat ervaringen met lachgaspatronen, en op de doos stond er dan: 50 lachgaspatronen, niets van stikstofdioxide :confused: de naam zegt het al zelf STIKSTOF

Neen, lachgas is NIET stikstofdioxide.
Stikstofdioxide is: NO2
Lachgas: N2O

Wartaal

Belezen gebruiker
Sweet_Shadow zei:
slipperman89 zei:
Freaky high zei:
MAX zei:
N2O= toch lachgas ???

Wikipedia zegt dat je gelijk heb en je hebt dus gelijk :wink:

Dissonant

Bewuste gebruiker
Ik ben langs de O'cool geweest maar daar hadden ze het niet.

Weten de Belgen hier nog een andere plek waar ze het verkopen?

Ik weet dat ze het in de makro verkopen maar ik heb geen makro-kaart.

De jongen

Bewuste gebruiker
Ik ben gewoon naar een keukengerij zaak geweest. Gewoon een winkel met potten en pannen en vanalles. Daar heb je veel kans het te vinden:)

Ik betaal dan €12 voor 24 patronen.

sober_worm

Experimenterende gebruiker
wij betalen 10 euro voor 50patronen..
soms beetje meer als ze niet in promotie staan ofzo :)
binnenkort bij groothandel aankloppen.. :)

naja toen we tripten tijdje terug hebben we 150patronen opgedaan met 3 personen.. naja, meestal 1 per ballon, maarja 2 of 3 patronen per ballon is leuker :openmouth:

lachgas :sunglasses:

sober_worm

mm weet iemand waar we zo'n grote industriele fles lachgas kunnen halen..

volgende keer als we trippen willen we voorbereid zijn :) :hearteyes:

olabi

Newbie
hetzelfde als lachgas

gewoon in de winkel ne voetbalclaxon gaan halen, diejen toeter eraf halen en da gas opzuigen!!! tis legaal,goedkoop en HOW JOM!! keigraaf!!!!!

Wartaal

Belezen gebruiker
Re: hetzelfde als lachgas

olabi zei:
gewoon in de winkel ne voetbalclaxon gaan halen, diejen toeter eraf halen en da gas opzuigen!!! tis legaal,goedkoop en HOW JOM!! keigraaf!!!!!
Levensgevaarlijk!
Dat is absoluut niet wat je moet hebben!

olabi

Newbie
ni gevaarlijk

das helemaal ni gevaarlijk. ok, gezond is da ni, mer ik ben me zonen toeter naar mijnen huisarts gegaan en dieje heeft die gassen opgezocht en die zijn ni schadelijk op zich. tuurlijk is het ni goe da ge da zo inademt,maar das voor lachgas juist tzelfde

Wartaal

Belezen gebruiker
Re: ni gevaarlijk

olabi zei:
das helemaal ni gevaarlijk. ok, gezond is da ni, mer ik ben me zonen toeter naar mijnen huisarts gegaan en dieje heeft die gassen opgezocht en die zijn ni schadelijk op zich. tuurlijk is het ni goe da ge da zo inademt,maar das voor lachgas juist tzelfde
Zoek maar eens verder! En dan nog beweren dat het niet schadelijk is!

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Re: ni gevaarlijk

slipperman89 zei:
olabi zei:
Zoek maar eens verder! En dan nog beweren dat het niet schadelijk is!
Gastoeters bevatten als belangrijkste gas Norfluraan. Dit wordt onderandere gebruikt als drijfgas in de pharmaseutisch industrie (bijvoorbeeld van die Astma pufjes/inhalatoren),
Twee gas dat geruikt wordt tussen de 5 en 10% is butaan/isobutaan en soms andere koolwaterstoffen waaronder pentaan.

Dit heb ik net ff gegoogled (mijn tekst, dat wel:wink:).

Dat norfluraan is dus niet echt schadelijk, butaan/pentaan daarintegen wel!

Verandering is dan wel dat het bij gastoeters om het meest vervuilde gas gaat, en bij astampufjes om de meest pure form. (industrial/medical-grade).

Pendulum

Newbie
In de grote blokker in maastricht.
€3.70 voor 10 patronen.
Maar voor die bus heb ik wel €50 betaalt.

Maar de capsules verschillen hoor, ik weet niet hoeveel verschillen daar in zijn, maar ik had eens capsules waar je jezelf in kon spiegelen, die waren best licht, maar dan de matte capsules waren een stuk zwaarder, ik weet niet of dit altijd zo is, maar dat is mijn ervaring er me :grin:

N2O is een echte aanterader voor feesjes. en achteraf een jointje ^^

:hearteyes: :hearteyes: :stoned:

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Crusher zei:
Hoe zien ze eruit ? als je ze bijv in de blokker wilt halen klinkt wel vet :rolleyes:
Je kan ze bij elke bokker kopen en ze zijn inderdaad (in Amstelveen/Amsterdam) €3.70 per 10.
Je moet naar de servicebalie gaan vragen om navul patronen voor een slagroom spuit. Ze doen een lade open en je kan aangeven hoe veel doosjes je er wil :)

Over inhoud kan ik het volgende zeggen, ik heb 3 merken gehad, waarvan de blokker: ISI en de andere twee weet ik niet, volgens mij huismerk Hanos en huismerk Makro ofzo, zit in allemaal evenveel. Het gewicht dat anders is kan kloppen omdat die van Hanos van staal waren, en die van ISI zijn van mat aluminium. Inhoud is hetzelfde.

Crusher

thx ma hoeveel moet je ervan nemen en wat voor gevoel geeft het je :openmouth: ? ben ik egt benieuwd naar :grin: en kun je zo ook innemen zonder zo een slagroom spuitgeval te kopen en hoe dan ?

ik klem de patroon gewoon tussen de werkbank, ballon eroverheen trekken.. met een spijkertje en hamer voorzichtig tikken en de ballon vult zichzelf.. miniaal gaatje in het tuitje.. maar ik kon geen slagroom spuit vinden atm.. maar dit werkt ook heerlijk! :sunglasses:

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Gualterio zei:
ik klem de patroon gewoon tussen de werkbank, ballon eroverheen trekken.. met een spijkertje en hamer voorzichtig tikken en de ballon vult zichzelf.. miniaal gaatje in het tuitje.. maar ik kon geen slagroom spuit vinden atm.. maar dit werkt ook heerlijk! :sunglasses:

dat is toch wel überbrakke à volentee :tongueout: en eigelijk toch praktisch onmogelijke manier om je ballon te vullen.

Ankxx

Belezen gebruiker
lijkt me geweldig!
ik wou dat m'n ouders me eens alleen thuis zouden laten op een tijdstip dat de winkels nog open zijn, zodat ik me ook eens een spuitbus en capsules kan gaan kopen
Kan moeilijk zeggen ; "Ma, ik ga even wat eten halen" en thuiskomen zonder eten maar een doos vol capsules en een spuitbus hé :wink:

MetaalKonijn

Badass junkie
Ik ervaarde wel toen ik en m'n maten een doosje hadden, dat die rotzooi d'r binnen notime doorheen geblast was. Maar verslavend kan ik 't absoluut niet noemen, het was leuk voor één keer.

De effecten zijn nauwelijks schadelijk.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
bdk zei:
lachgas is de bom, ik deed het altijd met een jongen van mijn school, alleen hij is er aan doodgegaan..
hij zat altijd te experimenteren met nieuwe technieken om harder te spacen op lachgas en deze keer was het fataal geworden.
hij trok een plastic zak over zijn hoofd toen die alleen zat op zijn kamer, spoot er 4 capsules lachgas in, ging nokkie en stikte door de zak, zijn moeder vond hem..

dus hou het bij ballonen jongens.

wat een idioot :rolleyes:

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
flipkonijn zei:
zijn hier schadelijke effecten mee gemoeid op lange termijn?

is het erg verslavend?

het is gewoon een narcose middel.....

enige gevaren zijn meteen uit de patroon inhaleren of direct uit de slagroomspuit dan kunnen je longen namelijk bevriezen... Zolang je t' gewoon uit een ballon inademt is er niks aan de hand :wink:

flipkonijn

Bewuste gebruiker
oké bedankt, het is niet dat ik er héél erg mee zit
maar hersenschade kan ik wel missen

(butaangas kan ernstige hersenschade toebrengen btw)

Delcasa88

Bewuste gebruiker
GabberSnoePie zei:
flipkonijn zei:
zijn hier schadelijke effecten mee gemoeid op lange termijn?

is het erg verslavend?

het is gewoon een narcose middel.....

enige gevaren zijn meteen uit de patroon inhaleren of direct uit de slagroomspuit dan kunnen je longen namelijk bevriezen... Zolang je t' gewoon uit een ballon inademt is er niks aan de hand :wink:
Uit de fles kan gewoon. Uit het patroon niet nee.

Brilletje

Newbie
slipperman89 zei:
Sweet_Shadow zei:
slipperman89 zei:
Freaky high zei:
MAX zei:
N2O= toch lachgas ???

Wikipedia zegt dat je gelijk heb en je hebt dus gelijk :wink:

Ok ik wil niet al te nerd achtig overkomen xD.. maar voor de mensen die gewoon HET bewijs willen hebben... (ik doe zelf op school nog scheikunde, dus voor mij ligt het eigenlijk voor de hand)

Stikstofdioxide.. bestaat uit stikstof en 2 oxide atomen.. vandaar die "di"
Stikstofdioxide is dus echt NO2

Lachgas is N2O dus als we da gaan kijken..
dan zou je moeten zeggen distikstofoxide....

Het heeft helemaal NIETS te maken met de naam stikstof dat je dan zou stikke of weet ik t xD wijsneusje xD..

trouwens ik heb t welles geprobeerd met slagroombussen.. wazig gevoel en ongeveer een lachkick van 20 sec met rollend over de grond erbij ^^.. volgende keer maar uit een echte slagroomspuit :wink:

let come

Belezen gebruiker
^als ik het goed begrijp stroomt de inhoud van het lachgaspatroon dus langs het patroon de ballon in

mss dat ik het later eens probeer te maken

Bovenaan