Na de dood, 6 opties om te kiezen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mindless

je begint iedere keer als baby..tot ca 70, 80, 90?
dus nooit ooit..
ja, fijn met je iegen familie.. en vanaf een bepaalde leetijd kun je je eigen ding gaan doen.
Ik weet niet hoor, lijkt mij afschuwelijk om al mijn herinneringen van mijn vorige levens te behouden. Ook al zijn deze mooi, als je dat in het oneindige herhaalt, word je toch gek? Lijkt mij.

plus ik vind dat Jij er ook één van de 6 mag kiezen en onderbouwen..
zelf verzinnen kan ik ook wel 😘
Als ik van die 6 moet kiezen, dan twijfel ik echt tussen de hemel en reïncarnatie. De hemel klinkt nu goed, maar vraag me af of ik dat écht wil. Met reïncarnatie kan ik altijd weer mijn ware zelf hervinden en de hemel op aarde ervaren. Misschien heb ik al precies gekregen wat ik wil.

Nu moet ervoor mezelf een ervaring zijn na de dood. Na de dood hoef ik geen ervaring en is er niks. Fokking mindfuck want wie is de ik ná de dood? Niks! maar niks is er alleen als er "iets" is. ... gedoe altijd dit.......................................
Als er helemaal niks is is dat niet jouw ervaring. Maar als er niks is in de zin van niet-iets, dat is toch wat je nu ook al bent?

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
@Mindless
mij niet.. komt neer op het eeuwige leven maar dan telkens in een cyclus van baby naar bejaarde..
herinneringen maak je vanzelf wel en selectie in..
vorige eeuw tot in deze lijkt me ook een prima tijdsbestek.

6 million ways to die choose 1 ... MIndless.. :wink:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Als er helemaal niks is is dat niet jouw ervaring. Maar als er niks is in de zin van niet-iets, dat is toch wat je nu ook al bent?
Juist, heb je hem door :wink:.. In essentie veranderd er helemaal niks. Er is ook niks dat kan veranderen....

GroteDoppe

Belezen gebruiker
Tripreporter
Dit is een interessante om over na te denken, voelen wat eigenlijk bij je past. Mijn nichtje kan communiceren met entiteiten, ikzelf voel het soms (3 keer gezien), lastig te zeggen hoe je zoiets ervaart. Maar mijn nichtje zei tegen me dat sommige spoken in twee verschillende werelden kunnen leven, je kan ze oproepen uit een andere wereld (je kan het hemel noemen, waar engelen leven I guess) Dan kan je er mee communiceren zodra je contact kan maken. Maar sommige entiteiten leven nog op de wereld, gezien ze nog wat duidelijk willen maken en/of geen afscheid hebben kunnen nemen van de wereld/familie etc. Bewustzijn is er deels nog.

Natuurlijk weet niemand echt wat er gebeurt als je overlijdt, maar ik weet wel dat je inderdaad mag kiezen. Ook geloof ik dat er meer planeten zijn, dat je daar op geïncarneerd kan worden, waar je nieuwe lessen kan leren.

In dit filmpje zie je waar het overgaat, ik moet toegeven dat het zweverig over kan komen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Bekijk bijlage 11264

Als je kon kiezen wat er gebeurd na je dood, wat zou je kiezen? Voor de duidelijkheid, oneindig is ook echt oneindig. Alle opties behalve oblivion gaan door tot in de eeuwigheid.

Zelf zou ik kiezen voor oblivion.
Oh ik ga wel voor de lichaamsloze permanent state of bliss; het echte nirvana. Er zijn hele Boeddhistische volksstammen die hun leven wijden aan één keer daar komen, laat staan voor eeuwig :tearsofjoy:

Dirkjan

DF-koning
Oh ik ga wel voor de lichaamsloze permanent state of bliss; het echte nirvana. Er zijn hele Boeddhistische volksstammen die hun leven wijden aan één keer daar komen, laat staan voor eeuwig :tearsofjoy:
toch een beetje tegenstrijdig, dat je uiteindelijk nog een soort prijs kan winnen. Dat spreekt het hele Boedhisme tegen
Nee ik ben meer voor dirkjanisme
Dat is Boedhisme zonder het geneuzel van reïncarnatie en Nirvana
Of nouja Nirvana
De band is prima

Jesuswalksurviv0r

Belezen gebruiker
Voorraad van mensen in de wereld waar alles volmaakt is, die is eindig. Ons ziel komt daar vandaan en gaat daar weer naar terug. Het maakt niet uit wat je doet, het is allemaal al zo bepaald. Je doet wat je moet doen, terwijl jij denkt dat jij vrij bent.

liljazzsinger

Experimenterende gebruiker
Recursion 100%, ik zou heel graag lessen mee willen nemen naar een volgend leven en ook op sommige momenten een ander pad inslaan

DrugsDoll13

Newbie
Laat mij maar lekker een beetje rond dolen op aarde. Hier en daar nog wat waarheden achterhalen, misschien beetje een plaaggeestje zijn voor sommigen... Karma moet me die kans ff geven en door de vingers zien. Sta genoeg bij d'r in het krijt😜. Daarna langzaam wegvagen in het eeuwige Oblivion en een wazige herinnering voor mensen worden. Zal nie lang duren dat mensen vergeten, uiteindelijk tegenwoordige maatschappij is alleen maar ikke, ikke, ikke

Jesuswalksurviv0r

Belezen gebruiker
Een straatsoldaat haalt voor de eerste keer de trekker over. Collega's zien dat hij blijft staan, terwijl hij voor zich uit staart. Hij heeft een blackout. Ze vragen hem of hij pijn heeft. Hij antwoord tijdens blackout dat hij het niet weet of hij pijn heeft. Uit zijn blackout valt het op dat zijn oren pijn doen, en hij niet goed meer kan horen.

ik zuig dit zo ff uit mijn duim, maar wat ik ermee wil zeggen is dat je krijgt wat je aankan. op een gegeven moment krijg je een blackout, en dan kan jij je pijn niet goed plaatsen. wees daar maar heel blij mee.... hoe ik denk over de dood? de weg ernaar toe is erg onplezier, vooral als jou geweld door een ander wordt aangedaan. dood gaan aan ziekte, dat kan je over het algemeen beter aan.... op gebied van ziekte worden wij veelal bang gemaakt met schrikbeelden. acteurs die bijv de ziekte van lymm of leukemie erger laten lijken dan het is. wil het zeker niet bagetaliseren, maar er wordt veel geld verdiend aan schrikbeelden.

Lemmy

Badass junkie
Jammer dat er zo veel leed is in het leven , alles lijkt soms wel een test .

Ja, morgen word ik weer getest: moet ik mijn gevoelens nu écht stopzetten omdat ze een vriend heeft en niet eens mijn type is?

Of moet ik juist heel blij zijn dat ik ze na twee weken vakantie weer eens zal zien, en we vrijdag een barbecue hebben?

Het is maar iets onnozels, maar toch;

SantanaTerror

Belezen gebruiker
Zijn er nog meer keuzes waarvan ik af moet weten die belangrijk zijn? Zo ja, welke? en kom ik voor verassingen te staan? Zo ja, welke zijn dit dan?

Blijven bestaan vind ik ook slim maar alleen als ik mij dan niet ongelofelijk oud ga voelen op den duur.
Anders kies ik heaven! Zolang je daar zit zal het wel goed gaan toch

SantanaTerror

Belezen gebruiker
Ja, morgen word ik weer getest: moet ik mijn gevoelens nu écht stopzetten omdat ze een vriend heeft en niet eens mijn type is?

Of moet ik juist heel blij zijn dat ik ze na twee weken vakantie weer eens zal zien, en we vrijdag een barbecue hebben?

Het is maar iets onnozels, maar toch;
Of zij nou jou type is hoeft niet belangrijk te zijn als de relatie tussen jullie 2 wel goed zal zijn. Daar zou ik naar toe kijken. Het gevoel heb jij al dus dan is zij ook een soort jou type. Als jij haar niet kunt krijgen dan moet jij jou gevoel wel echt stoppen geloof ik anders moet jij dit zelf weten toch.

Volgens mij ben jij al blij dat jij haar gaat zien en anders ben jij het dan toch. Of dit moet niet waar zijn.

Lemmy

Badass junkie
Of zij nou jou type is hoeft niet belangrijk te zijn als de relatie tussen jullie 2 wel goed zal zijn. Daar zou ik naar toe kijken. Het gevoel heb jij al dus dan is zij ook een soort jou type. Als jij haar niet kunt krijgen dan moet jij jou gevoel wel echt stoppen geloof ik anders moet jij dit zelf weten toch.

Volgens mij ben jij al blij dat jij haar gaat zien en anders ben jij het dan toch. Of dit moet niet waar zijn.

Het is wat het is.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan