Natte naar droge speed

mijaser

Belezen gebruiker
Hallo
Ik krijg mijn speed meetstal vrij nat, vroeger als kleverige pasta maar nu echt een vloeibare substantie in het zakje.
De speed heeft en vrij sterke geur zeker nadat hij gedroogt is.
Mijn vraag nu is of het verschil in gewicht als hij nog nat is en daarna droog iets met de kwaliteit heeft temaken?
Had namelijk 2gr toen die vloeibaar was, maar achteraf bleef hier slechts 0.9gr van over.
Wat zijn nu die stoffen die oplossen?
En is ALLE speed eerst zo nat geweest of niet?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
In Nederland is de speed volgens mij bijna altijd vloeibaar geproduceerd en vervolgens versneden met iets waardoor het pasta wordt. Het is logisch dat het gewicht afneemt als het vocht verdampt want nat is het altijd zwaarder als droog. Weet zelf niet wat er precies wel of niet verdampt dat kan iemand anders denk ik wel uitleggen....

mijaser

Belezen gebruiker
willemvaag zei:
In Nederland is de speed volgens mij bijna altijd vloeibaar geproduceerd en vervolgens versneden met iets waardoor het pasta wordt. Het is logisch dat het gewicht afneemt als het vocht verdampt want nat is het altijd zwaarder als droog. Weet zelf niet wat er precies wel of niet verdampt dat kan iemand anders denk ik wel uitleggen....

Dan zou (bijna) vloeibare speed dus puurder moete zijn dan een pasta?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
lijkt me wel logisch alleen weet heb me er nooit echt in verdiept dus kan er ook niet meer over zeggen en zoek het ook niet om op te zoeken misschien dat iemand anders het kan zeggen..

mijaser

Belezen gebruiker
mijaser zei:
willemvaag zei:

Kan iemand dit bevestigen? :)

mick swagger

Belezen gebruiker
mijaser zei:
mijaser zei:
willemvaag zei:

Kan iemand dit bevestigen? :)

Na de synthese heeft men inderdaad eerst amfetamine base, deze is vloeibaar(wel een hele andere substantie die je in je speedzakje hebt zitten. Deze stof is nl. vaak lichtbruin van kleur en is doorzichtig. Het ruikt erg naar geraniums.). Deze speed is in principe 100% puur. Het probleem met dit spul is, dat het niet gesnoven kan worden.

De volgende stap in het proces is de amfetamine base te kristalliseren. Dit doet men hier in Nederland meestal met zwavelzuur. Hiermee krijg je een kristallijne binding, het is nu amfetamine-sulfaat(de meest bekende vorm hier in Nederland). Deze heeft een maximale puurheid van 73.98%, de andere 26.02% is dan het sulfaatzout waar de amfetamine mee verbonden is.

Wat de speed tegenwoordig veelal nat maakt, is vaak oplosmiddel of restant grondstof. Dit is gewoon een slimme manier zodat, de producenten meer geld verdienen. Aangezien, deze oplosmiddelen de speed veel zwaarder maken. Gewicht is geld omdat, het per gewicht verkocht wordt.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
weet niet of ik nu een achterlijke vraag stel maar kun je een amfetamine base roken? Ben totaal niet thuis in chemie en dingen, kan opium extraheren en wat andere planten maar dan houdt het ook wel op.

mijaser

Belezen gebruiker
mick swagger zei:
Na de synthese heeft men inderdaad eerst amfetamine base, deze is vloeibaar(wel een hele andere substantie die je in je speedzakje hebt zitten. Deze stof is nl. vaak lichtbruin van kleur en is doorzichtig. Het ruikt erg naar geraniums.). Deze speed is in principe 100% puur. Het probleem met dit spul is, dat het niet gesnoven kan worden.

De volgende stap in het proces is de amfetamine base te kristalliseren. Dit doet men hier in Nederland meestal met zwavelzuur. Hiermee krijg je een kristallijne binding, het is nu amfetamine-sulfaat(de meest bekende vorm hier in Nederland). Deze heeft een maximale puurheid van 73.98%, de andere 26.02% is dan het sulfaatzout waar de amfetamine mee verbonden is.

Wat de speed tegenwoordig veelal nat maakt, is vaak oplosmiddel of restant grondstof. Dit is gewoon een slimme manier zodat, de producenten meer geld verdienen. Aangezien, deze oplosmiddelen de speed veel zwaarder maken. Gewicht is geld omdat, het per gewicht verkocht wordt.

Dankuwel, dus de speed pasta die we hier krijgen is gewoon amfetamine-sulfaat met nog wat oplosmiddelen en de echt natte speed die we hier krijgen is dan ook gewoon amfetamine-sulfaat maar met meer oplosmiddelen of grondstofen als ik het goed heb?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Klopt helemaal.. De amfetaminebase (dus de 100% speed) is wat anders dan de natte speed die je koopt. Als je natte speed koopt, koop je altijd speed met restanten van de productie of oplosmiddelen erin. Dit kunnen allerlei stoffen zijn maar vaak gaat het om zwavel of methanol. Volgens mij wordt het vaak nat verkocht omdat het inderdaad zwaarder is, maar ook omdat het moeite kost om het te drogen.

Er bestaat ook het fabeltje dat natte speed altijd vers zou zijn. Meestal is dit ook wel zo maar dit is uiteraard geen garantie. Het wordt dus ook nat verkocht als een stukje betrouwbaarheid voor veel mensen.

Let wel op, natte speed ALTIJD DROGEN voor je het gebruikt. Het gaat zoals ik eerder al typte niet om een puurdere vorm, maar gewoon om een speed met restproducten of andere overbodige stoffen. Dit heeft alleen maar extra nadelige gevolgen en kan in sommige gevallen (bijvoorbeeld met methanol) extra risico's en schade met zich meebrengen.

mick swagger

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
Klopt helemaal.. De amfetaminebase (dus de 100% speed) is wat anders dan de natte speed die je koopt. Als je natte speed koopt, koop je altijd speed met restanten van de productie of oplosmiddelen erin. Dit kunnen allerlei stoffen zijn maar vaak gaat het om zwavel of methanol. Volgens mij wordt het vaak nat verkocht omdat het inderdaad zwaarder is, maar ook omdat het moeite kost om het te drogen.

Er bestaat ook het fabeltje dat natte speed altijd vers zou zijn. Meestal is dit ook wel zo maar dit is uiteraard geen garantie. Het wordt dus ook nat verkocht als een stukje betrouwbaarheid voor veel mensen.

Let wel op, natte speed ALTIJD DROGEN voor je het gebruikt. Het gaat zoals ik eerder al typte niet om een puurdere vorm, maar gewoon om een speed met restproducten of andere overbodige stoffen. Dit heeft alleen maar extra nadelige gevolgen en kan in sommige gevallen (bijvoorbeeld met methanol) extra risico's en schade met zich meebrengen.

Inderdaad mensen, laat de speed voordat je het opsnuift goed drogen. Dit kan vervelende acute bijeffecten als koppijn voorkomen. Wie weet wat het snuiven van stoffen als zwavelzuur of enige ander oplosmiddel met je doen op lange termijn. Door het goed te drogen beperk je veel onnodige risico's.

Het is is inderdaad ook een fabeltje dat verse speed altijd nat is. Na de productie van de speed kost het teveel tijd en moeite om de speed te laten drogen, ook leverd de speed natuurlijk meer geld op als het nat wordt doorverkocht. Natte speed kan natuurlijk al maanden koud opgeslagen zijn waardoor, de speed vochtig blijft.

Aanwazig

Newbie
Ik heb mijn speed laten testen en het kwam uit op 29% pure amfetamine en de rest zeiden ze niet dus dat zal wel methanol of zwavel of iets zijn geweest? Maar als ik 3gr nat laat drogen houdt ik maar iets van bijna 1gr over, hoe kan dit dan eigenlijk?

Hier voor had ik speed van 44% ook zonder enige (giftige) versnijdingsmiddelen van de zelfde waar deze 29% vandaan komt, en daar vervloog van 1gr maar 0.2/0.3

Wat is hier dan de reden voor, diegene die het verkoopt zegt het komt door de olie..
Ik denk bij mezelf als je speed maakt en het is de eerste keer 44% kan het dan de tweede keer ook niet gewoon weer 44% zijn?

Mvg Aanwazig

MeejheM

Badass junkie
haha, als je drie gram koopt, en 0,9g overhoud van 29% ben je echt zwaar getild. 44% is ook al op het randje, helemaal als je maar 0,7g overhoud.

ik gok dat diegenen waar jij je speed koopt zal zelf al versneden inkopen, anders zou het wel vergelijkbaar zijn.

PS: zwavel, methanol, aceton en zoutzuur zijn behoorlijk giftig

Aanwazig

Newbie
MeejheM zei:
haha, als je drie gram koopt, en 0,9g overhoud van 29% ben je echt zwaar getild. 44% is ook al op het randje, helemaal als je maar 0,7g overhoud.

ik gok dat diegenen waar jij je speed koopt zal zelf al versneden inkopen, anders zou het wel vergelijkbaar zijn.

PS: zwavel, methanol, aceton en zoutzuur zijn behoorlijk giftig

Kocht geen 3 gram precies of zo hoor ff wat meer, maar kwamen er de eerste keer al achter toen we 1gr lieten drogen dat je bar weinig over hield. Dus toen 3gr gedroogd en er bleef echt maar miss iets meer dan een halve gr over.

Laten testen dus, bleek het wat ik al zei 29% te zijn vroeg dus of er cafeïne in zat maar dat zat er niet in.. ze zeiden er zit geen cafeïne of andere schadelijke stoffen in, ik dacht anders idd aan methanol maar lijkt me dus ook stug aangezien wat jij zegt dat het giftig is.
Die gene zegt dat het 'rechtstreeks van de maker komt'

Maar 44% op het randje, is dat dan niet al wat redelijker voor een straat speed?

dewilde

Experimenterende gebruiker
Aanwazig zei:
Laten testen dus, bleek het wat ik al zei 29% te zijn

Heb je het droog ingeleverd of nog nat?

Maar 44% op het randje, is dat dan niet al wat redelijker voor een straat speed?

Als je het van een onbekende op straat koopt hoef je over 44% niet te klagen. Als je van plan bent vaker te kopen zou ik een dealer opzoeken met beter spul, zo zeldzaam zijn die types niet.

Bobsacamano

Badass junkie
Een beetje ok speed is echt goed te doen hoor. Mijn contact levert echt top spul. Punt 1 het is droog als ik het koop, voor mij geen gekleder en betalen voor shit wat ik laat verdampen. Daarnaast als ik de speed was met aceton houd ik 85% van het gewicht over. Heb het niet laten testen maar het is echt geweldig spul.

dewilde zei:
Aanwazig zei:

Als je het van een onbekende op straat koopt hoef je over 44% niet te klagen. Als je van plan bent vaker te kopen zou ik een dealer opzoeken met beter spul, zo zeldzaam zijn die types niet.

MeejheM

Badass junkie
Voordat de freebase met X reageert om er een zout van te maken heb je enkel vloeibare ingredienten. daarna bezinkt het na een reactie als zout. aan de kleur kun je opmaken hoever je reactie verlopen is. daarna filtreer of centrifugeer je meestal om eventuele afwijkingen in verhouding ingredienten recht te trekken, en het lieftste houd je relatief droge olie/vetachtige kluiten over.

ik zou zelf als je met zulke hoeveelheden werkt vanuit kwaliteit, logistiek en eventuele pakkans het liefste zo min mogelijk kilo's product voorhanden hebben.

die kleffe natte zooi is gewoon vloeibaar versneden. vaak wel te prefereren boven drugs die met vaste stoffen versneden zijn. het stomme is dat klanten die natte troep juist willen kopen, die denken dat het vers is ofzo. ook gaan veel mensen ervanuit dat hoe schadelijker de speed voor je reukorgaan is, hoe beter hij werkt...

doen jullie aub je eigen onderzoek, want deze trend begint echt uit de klauwen te lopen.

Aanwazig

Newbie
dewilde zei:
Aanwazig zei:

Ik heb het nat ingeleverd is er een verschil dan of je het nou nat of droog in levert qua % ?

die kleffe natte zooi is gewoon vloeibaar versneden. vaak wel te prefereren boven drugs die met vaste stoffen versneden zijn. het stomme is dat klanten die natte troep juist willen kopen, die denken dat het vers is ofzo. ook gaan veel mensen ervanuit dat hoe schadelijker de speed voor je reukorgaan is, hoe beter hij werkt...

doen jullie aub je eigen onderzoek, want deze trend begint echt uit de klauwen te lopen.

Dank je wel voor de informatie, ik moet ook eerlijk toe geven dat ik begon met speed zo'n 6/7 jaar geleden ook dacht dat hoe meer het stonk en branden dat het dan beter was..

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Aanwazig zei:
Ik heb het nat ingeleverd is er een verschil dan of je het nou nat of droog in levert qua % ?
Uiteraard, anders zou het betekenen dat met het drogen van je speed ook een deel van je amfetamine verdampt.

MeejheM

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Aanwazig zei:
Uiteraard, anders zou het betekenen dat met het drogen van je speed ook een deel van je amfetamine verdampt.

Dat weet ik niet zo zeker, een Marquis test uitvoeren veranderd al behoorlijk door de aanwezigheid van methanol, de reactie zal vertragen. ik heb zelf een aantal % methanol in mijn Marquis test vloeistof gedaan om de reactie beter te kunnen observeren. die zal vertraagd worden.

ik vergelijk mijn reagent tests puur op relevante tests uit dezelfde mix reagent. niks is echt absoluut.

Bovenaan