Nederhop

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik vind de oldschool nederhop nog wel te doen. Als in, Osdorp posse. Niet mijn stijl maar goede texten.

De rest is vrij marginaal in mijn opinie.

Lauu

Badass junkie
Opgezwolle

- Strik je veter
- Verre Oosten
- Buitenbad
- Rustig
- Spaanse Vlieg

Fakkelbrigade

- Shouders ophalen

Typhoon

- Brand los

Dio & Sef

-Tijdmachine

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Opgezwolle, Typhoon, Nuclear Family, Jawat, Blaxtar, DAC, VSOP, Sugacane, Hadrie, 0118-vier, Terilekst, Spacekees, Flinke Namen, Winne, Kyteman, Fakkelbrigade, Engel, Steen, Turk, Pete Philly & Perquisite, Tim, Jiggy Djé, Diggy Dex, Kubus & BangBang, Kiddo Cee, C-Mon & Kypski, Kas, Wudstik, U-niq, Excellent, Osdorp Posse, Lange Frans & Baas B, The Opposites, Yes-R, Ali B, Dio, De Jeugd van Tegenwoordig, Extince, DuvelDuvel, Brainpower, Fata Morgana, Risskant de Woordvoerder, THC, Kempi, Dicecream, T-Slash, GMB, Grootmeester Jan, Perry Mystique, Relax, Postman, Ganza, Raymzter, Brutus, Negativ, Kimo, Spinal, Surya, Nedertoon, Zo Moeilijk, Zwart Licht, Blocnotes, De Colombiaanse Bloedgroep, Dion, Escalatie Team, Grijze Massa, KGV, Kernkoppenm, Kleine Jay & Cartes, Kohfie Konnect, Neo & Manu, RMB, Sjaak

Zo dat was alles wat ik zo kon verzinnen.

De Mosselman

Bewuste gebruiker
wobble zei:
kadaver rap ?

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Voor goede Nederlandstalige hiphop moet je bij Opgezwolle, DAC, Jiggy Dje, Jawat en 0118-vier zijn. Als je meer van harde NL hiphop houdt moet je bij Steen, Extince of Osdorp Posse zijn.

Oom Klaas

Badass junkie
Die gast heeft wel meerdere nummers hoor, volgens mij echt geen grap :P
Dat soort mensen kunnen beter monddood gemaakt worden

Fulairyn

Belezen gebruiker
Ze verkrachten de term nederhop :(

OT:
Winne en Skinto, ga ze allebij volgende maand live zien in Doornroosje :)
Maar mijn all-time-favourite blijft de OsdorpPosse.

yaaaw

Bewuste gebruiker
ImmortalTech zei:
Voor goede Nederlandstalige hiphop moet je bij Opgezwolle, DAC, Jiggy Dje, Jawat en 0118-vier zijn. Als je meer van harde NL hiphop houdt moet je bij Steen, Extince of Osdorp Posse zijn.
Denk dat je Jawat en Extince wel kan om draaien...
Ben niet zo van de NLtalige hiphop, maar toch een paar favoriete....

Dopezilla

Badass junkie
Ik vind de Nederlandse hip-hop scene toch wel de beste scene die er is. Maar Nederlands is ook zo'n lekker taaltje om te spitten.

En onze producers kunnen ook daadwerkelijk producen. Laat die Amerikaanse TMF bullshit maar lekker hangen voor mij.

Overigens, qua Amerikaanse hip-hop kan ik Aesop Rock, Deltron 3030, Dälek en Jedi Mind Tricks ook wel waarderen.

Olle

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ollemann zei:
Ik vind de Nederlandse hip-hop scene toch wel de beste scene die er is. Maar Nederlands is ook zo'n lekker taaltje om te spitten.

En onze producers kunnen ook daadwerkelijk producen. Laat die Amerikaanse TMF bullshit maar lekker hangen voor mij.

Overigens, qua Amerikaanse hip-hop kan ik Aesop Rock, Deltron 3030, Dälek en Jedi Mind Tricks ook wel waarderen.

Olle

Jedi Mind Tricks :rock: Ik heb Vinnie Paz nog geinterviewd een paar jaar terug. Heel toffe gast en sowieso ook geweldige tracks. Wat vind je dan van Atmosphere, Immortal Technique, Non Phixion, Looptroop en Cunninlynguists?

Dopezilla

Badass junkie
De eerste drie vind ik erg vet, de laatste paar ken ik niet. :P

Als je m'n last.fm even checkt zal je ook zien dat ik niet echt 'n hip-hopper ben, maar van alles een beetje luister. :P

Olle

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik luister zelf ook van alles, van hiphop tot rock en van hardcore tot metal. :P Maar als je al die andere namen vet vindt, dan moet je looptroop en cunninlynguists ook maar eens checken :)

Dopezilla

Badass junkie
Ik ga het zeker eens doen. /rent naar google

Maar het ging hier eigenlijk om nederhop, hè? Ik moest weer afdwalen. :P

Olle

Lauu

Badass junkie
Ollemann zei:

Niet helemaal mee eens

De NL hiphop kan net zo achterlijk zijn als de hiphop uit de VS, zie Kempi, THC en veel andere "rappers" van meestal niet nederlandse afkomst. Allen hebben het over hun "bitches", hoe stoer ze zelf wel niet zijn, zwaaiend met hun buma's en "money", en hoe "ghetto of straat" de plek waar ze vandaan komen wel niet is, tuurlijk mag je laten weten waar je vandaan komt maar om een stad waar dan ook in nederland ghetto of straat te noemen dat is in mijn ogen gewoon kansloos, maarja dat zal altijd zo blijven met commerciele hiphop en welk land dan ook.

Het oude Opgezwolle wordt nooit oud imo, door de strakke vocals en de originele beats :) En Dio heeft ook mijn aadacht opgewekt door zijn snelle vocal gebruik :)

Dopezilla

Badass junkie
Er zijn in Nederland ook suffe hip-hop acts, maar alleen al het creatief gekloot met beats maakt Nederland een interessant hip-hop land, al zijn de teksten ook hier soms om te huilen.

Over Neerlandse hip-hop met een boodschap gesproken, iemand bekend met Neo & Manu hier? Paranoïde mannetje, maar ik vind het erg fijne muziek. :grin:

Overigens, wat is een buma? :confused:

Olle

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ollemann zei:
Over Neerlandse hip-hop met een boodschap gesproken, iemand bekend met Neo & Manu hier? Paranoïde mannetje, maar ik vind het erg fijne muziek. :grin:

Zie mijn eerste post in dit topic :P Had een lijstje gepost van alle Nederlandse hiphop acts die ik kon verzinnen, daar staat ie tussen. Neo & Manu is idd fijn.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ollemann zei:

Olle

Dat de Amerikaanse hiphop op TMF van een beschamend niveau is, lijkt me duidelijk. Maar over het algemeen is Amerikaanse hiphop zowel qua teksten als productie van een veel hoger niveau dan wat er ooit in Nederland is gemaakt.

De Nederlandse hiphop is qua tekst en productie niet te vergelijken met hiphop van Immortal Technique, Atmosphere, Non Phixion, People under the Stairs, Jurassic 5 e.d. En daarmee wil ik niks afdoen aan de talentvolle Nederlandse producers en rappers. Sowieso vind ik de Engelse taal ook veel rijker dan de Nederlandse wat de teksten al snel beter maakt.

yaaaw

Bewuste gebruiker
Ik vind Steen maar een sukkeltje...
Ennuh vind Immortal technique toch ook een beetje overrated, maar on stage is het een beest, samen met mac lethal nog altijd de beste hiphopshow die ik gezien heb...
Nog één nummertje dan

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Erg lekker nummer :) De laatste jaren heb ik me steeds minder geïnteresseerd over Nederlandse hiphop, maar dit is toch wel goed.

Verder vind ik Technique niet alleen on stage een beest. Hij denkt veel na over zijn teksten, leest zich diep in over de onderwerpen waarover hij schrijft, neemt zijn tijd om zijn albums te perfectioneren en heeft een heerlijke flow.

Maar goed, dit topic gaat over NL hiphop en smaken verschillen natuurlijk. Ik ga wel wat meer opzoeken van Fresku.

Parttimer

Newbie
yaaaw zei:
Ennuh vind Immortal technique toch ook een beetje overrated, maar on stage is het een beest, samen met mac lethal nog altijd de beste hiphopshow die ik gezien heb...
Nog één nummertje dan
Ik vind niet echt dat iemand die naar Gino Pietermaai luistert in staat is om Steen een sukkeltje te noemen.
Offtopic: Jedi Mind Tricks is de beste rap groep op het moment, zelfs beter dan Wu-Tang.

yaaaw

Bewuste gebruiker
Parttimer zei:
yaaaw zei:
Nog één nummertje dan
Ik vind niet echt dat iemand die naar Gino Pietermaai luistert in staat is om Steen een sukkeltje te noemen.
Offtopic: Jedi Mind Tricks is de beste rap groep op het moment, zelfs beter dan Wu-Tang.
haha gaaaast, Fresku en Gino Pietermaai zijn ook echt met elkaar te vergelijken... Wel eens van een gimmick gehoord? een verdomd goeie ook nog...
En JMT, nah gaat net zo bergafwaars met die gasten als met wu-tang als collectief...
De beste verse opt laatste album van JMT kwam van RA the rugged man...
Godaaamn, en als je weet dat dit vanuit zn vaders perspectief is gerapt maakt t t nog vetter

Parttimer

Newbie
yaaaw zei:
Parttimer zei:
yaaaw zei:
Nog één nummertje dan
haha gaaaast, Fresku en Gino Pietermaai zijn ook echt met elkaar te vergelijken... Wel eens van een gimmick gehoord? een verdomd goeie ook nog...
En JMT, nah gaat net zo bergafwaars met die gasten als met wu-tang als collectief...
De beste verse opt laatste album van JMT kwam van RA the rugged man...
Godaaamn, en als je weet dat dit vanuit zn vaders perspectief is gerapt maakt t t nog vetter
Na Visions of Ghandi ging het bergafwaarts.
Ken je Aotp?

yaaaw

Bewuste gebruiker
Ja ken het wel, niet slecht maar niet echt mijn straatje...
Ben meer van de soulvolle/ 90's sound...
Masta Ace is één van mn favo MC's, vooral het album 'a long hot summer' is hier zwaar favoriet.

Premier Beats en jaren 90 blijft een geweldige combo

Misschien wel de beste hiphoptrack ooit mijn inziens...

Heerlijke jazzy hiphop uit France

Gewoon hard

wat willekeurige favorieten :grin:

Bovenaan