neus-shotjes!

appelflap

Experimenterende gebruiker
ello my friends.
Bij elke jointje die ik rook neem ik altijd neusshotjes, om extra en beter stoned te worden. bijna al mn vrienden doen dat ook vaak. nou wat mnvraag is... ik hoor wel eens dat ze zeggen dat met een neusshot de rook direct bij je hersenen komt en waardoor je veel stoneder word. is dit waar? en dan nog iets... ze zeggen dat je door shotjes dan ook veel meer hersencellen kapotmaakt dan met normale hijsen... is dit zo...?

cheers :stoned:

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Valt niet mee, en dat weet je zelf ook. :P (Niet dat ik zelf vind dat er iets mis mee is, maar goed)

Rook je jointje maar op de normale manier op, want dit is onzin. :P

Leetje

Newbie
Ik denk dat jij een tijdje niet moet blowen, en dan je vraag opnieuw lezen. Je zal merken hoe stom je vraag eigenlijk klinkt.

appelflap

ya ik weet dat de rook natuurlijk door je longen gaat. ik vond het ook maar een raar verhaal dat het eerder naar je hersenen gaat. maar het kan toch goed mogelijk zijn dat je meer hesencellen kapotmaakt? ik bedoel van een shot ben je natuurlijk veel stoneder dan een normale hijs?

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Dat komt doordat je bij een shotje meer rook binnenkrijgt, niet doordat er iets op een andere manier gebeurt ofzo, als je dat bedoelt.

Sowieso valt het "hersencellen kapot maken" ook wel mee, dat ligt aan de persoon, niet aan de wiet.

TrippyShit

Badass junkie
lol..

Zulke dingen van ik altijd maar een beetje 'skunkie'. Waarom zou je rook in je neus laten blazen om stoneder te worden :P Vroeger gaven we wel is een shotje gwn via de mond, maar dat vind ik eigenlijk ook niks :P Als k wat ander met mn joint wil doen vind ik een dierenspelletje wel grappig maar rook meestal gewoon. Je wordt ook door je neus niet stoneder dan door je mond volgensmij. Door je mond kan je zelfs veel meer rook naar binnen hijsen zonder dat je neus kut voelt en je traanogen krijgen.. En wiet maakt volgensmij niet zoveel hersencellen kapot en idd ook niet meer door shotjes want je krijg alleen in 1 klap meer rook binnen daarom wordt je er stoneder van.

een carriere bij de schoenenreus? misschien wat voor jou!
Geschikt [X]
ongeschikt [ ]

Suntablet

Bewuste gebruiker
Serieus, rook langs je neus inademen doet toch enorm pijn? Ik probeer het altijd te voorkomen dat er rook in mijn neus komt (soms gebeurd het perongeluk). Ik haat het echt als er rook langs mijn neus binnenkomt.

Maar goed, het zal zeker niet beter werken. Dat het rechtstreeks naar je hersenen zou gaan is dikke bullshit, dat had je zelf ook al wel door. De binnenkant van je neus heeft wel veel dunne bloedvaten die de thc enzo kunnen opnemen maar als je het gewoon in je longen ademt via je mond neem je evenveel op omdat thc snel door de longen wordt opgenomen. Het is dus niet nodig om je neus kapot te maken.

Extra hersencellen die afsterven zal niet het geval zijn, zenuwcellen wel. De zenuwcellen (voor reuk bijvoorbeeld) in je neus zullen afsterven.

En uiteindelijk ga je dood maar dat heeft niet perse te maken met shotjes langs je neus maar eerder omdat iedereen dood gaat.
:wave:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
nee, maakt niet uit hoe de rook binnenkomt, in je longen wordt pas de werkzame stoffen opgenomen in je bloed.

probeer eens een bong, of puur roken, dat maakt je mss wel sneller of meer stoned.

Het zou kunnen dat je neusschotje op den duur verdwijnt. maar dat kan ook door een andere drug komen.

Melanie1

Belezen gebruiker
ik doe vaak tipsniff
dan steek je je tipje aan
zodat hij gaat roken
en dan aan de andere kant snuiven
word je stoned van
omdat er heel veel thc in de tip zit

nightmare

Belezen gebruiker
Melanie1 zei:
ik doe vaak tipsniff
zodat hij gaat roken
word je stoned van

duuuude, dat is nog grotere onzin dan een neus shotje waarbij de rook in je hersenen zou komen.
als je stoned wil worden koop dan gewoon goeie wiet en rook het puur in een bong..

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
vuist-shotje

maak een "losse" vuist, maar doe je pink dicht

klem de joint voorzichtig tussen je ring en middelvinger

zet je hand op je mond, en inhalleer

Napster

Belezen gebruiker
Ik en me vrienden hebben mijn anus met water gevuld toen de onderkant van een bong er afgehaald erin gezet en toen shotjes genomen vanuit me anus is dit schadelijk voor mij :confused:

zommes

Badass junkie
Napster zei:
Ik en me vrienden hebben mijn anus met water gevuld toen de onderkant van een bong er afgehaald erin gezet en toen shotjes genomen vanuit me anus is dit schadelijk voor mij :confused:

Kan je nog zitten?

Javaanse Jongen.

een neus shotje
koop een trechter bij de xenos en ga weer naar huis
je pakt je fles tequila uit de kast
en giet een borrel glaasje vol
pak de trechter en ga op je bed liggen
met je hoofd net over de rand zodat je neusgaten omhoogkijken
plaats de trechter in je neus en giet het shotje in de trechter
nu flink snuiven en voila het neus shotje is binnen!
zo komt de tequila gelijk in je hersenen en ben je binnen enkele seconde dronken

groetjes.

zommes

Badass junkie
appelflap zei:
ello my friends.
Bij elke jointje die ik rook neem ik altijd neusshotjes, om extra en beter stoned te worden. bijna al mn vrienden doen dat ook vaak. nou wat mnvraag is... ik hoor wel eens dat ze zeggen dat met een neusshot de rook direct bij je hersenen komt en waardoor je veel stoneder word. is dit waar? en dan nog iets... ze zeggen dat je door shotjes dan ook veel meer hersencellen kapotmaakt dan met normale hijsen... is dit zo...?

cheers :stoned:

In je neus zit slijmvlies. Hiermeen kunnen drugs nasaal toegediend worden, dmv het zogenoemde 'snuiven'. Rook opsnuiven zou dus in principe ook kunnen.

Je weet zelf of je veel stoneder wordt of niet, die vraag hoeven we niet te beantwoorden. Voor zover ik weet worden er géén extra hersencellen kapot gemaakt. Wel verpest je de reinigende adem-functie van je neus volledig.

Maar als ik even mijn mening mag geven vind ik 'neus-shotjes' een beetje armoedig en overbodig gedrag. Laat dat aan Amerikanen met hun roaches over.

nicolai

Wijs gebruiker
je hersencellen sterfen niet af door wiet hoor...thc blijft "kleven" aan je hersenen en aan vet.

Spor

Wijs gebruiker
appelflap zei:
ik hoor wel eens dat ze zeggen dat met een neusshot de rook direct bij je hersenen komt en waardoor je veel stoneder word.

Ja dit is waar ! weet je wat helemaal de bom is ?

Als je de joint in je ene oor stopt, en iemand aan je andere oor laat zuigen. Dan trekt die de rook zo regelrecht je hersenen in. Dit effect is zo sterk dat er niet eens meer rook uit komt aan de andere kant ! moet je echt een proberen. Als je niemand vind die aan je oor wil zuigen, een stofzuiger werkt ook prima !

Oom Klaas

Badass junkie
Melanie1 zei:
ik doe vaak tipsniff
zodat hij gaat roken
word je stoned van

Beetje late reactie,

maar wtf is dit voor onzin :tearsofjoy:
Ik denk dat als je cola en bananen gaat combineren nog sneller wat voelt :grin:
Zoek een leven, en stop met blowen...zo te zien gaat 't bij jou niet helemaal de goeie kant op!

Spor

Wijs gebruiker
^ach die koekwouze blijf je altijd hebben :wink:

het is neit echt alsof je er stoneder van word, maar je voelt gweoon een prik in je neus en hebt zoiets van "wow".

Maar eens in de zoveel tijd komt er toch weer een of andere gek langs die het geweldig vind

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Cola en banaan is wel weer handig om een beetje bij te komen, als je iets te veel hebt gehad... redbull e.d. werkt minder, omdat dat ook je dopamine omhoog haalt. en dus in feite dan minder werkt.

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Man waarom hangen er in de drugswereld zo ongelovelijk veel van dit soort vreemde mythes en geruchten rond? Engelse vriend van me zweert bij een "blow-back" ( geen idee hoe dat in het nederlands heet sorry ) , dat houd in dat iemand een trek neemt van een joint en dan de rook in je mond blaast welke je dan in moet ademen. Volgens hem word je daar stoneder van, maar wtf is de logica er achter? de THC word toch al in de longen van de roker opgenomen.

Placebo effect? Ignorance is bliss?

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Ja zo'n shotje heb ik wel een paar keer gehad. Iemand houd achterstevoren de joint in zijn mond en maakt met zijn handen een soort tunnel. zodat je alles gelijk inademt met je neus en mond. Je voelt het gelijk je longen in gaan echt dik.

dfssdfde

Badass junkie
funkmaus zei:
Man waarom hangen er in de drugswereld zo ongelovelijk veel van dit soort vreemde mythes en geruchten rond? Engelse vriend van me zweert bij een "blow-back" ( geen idee hoe dat in het nederlands heet sorry ) , dat houd in dat iemand een trek neemt van een joint en dan de rook in je mond blaast welke je dan in moet ademen. Volgens hem word je daar stoneder van, maar wtf is de logica er achter? de THC word toch al in de longen van de roker opgenomen.

Placebo effect? Ignorance is bliss?

Dat heet hier in Gent "een blow zetten".
Als degene die uitblaast een grote longinhoud heeft en de andere een kleinere, krijg je een tiental seconden enkel rook binnen en moet je echt serieus diep inademen. Ik weet niet waarom het is, maar je bent er wel direct weg van.

Bovenaan