Neus verstopt x(

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
@ W.F.L.
Echt geestelijk verslavend is het niet aangezien het niet op de hersenen werkt. Maar indirect dan weer wel
Je begreep me verkeerd maar je hebt zeker gelijk. Wat ik al zei; wanneer mijn neusgaten open gaan is echt een beloning.

@ Rabbithole
Om korstjes etc weg te halen moet ik van mijn KNO-arts een beker met lauw water mengen met een thee lepeltje zout. Dit goed roeren en met een spuitje inhaleren zodat het in de holtes komt en half in je mond en dan weer door je neus uit ademen. Dan komt al die zooi er makkelijk uit. :)

W.F.L.

Badass junkie
Liesette zei:
in gevallen van extreme stress springt mijn neus ook volledig open ....

kennelijk zegt de natuur dat ik dan moet kunnen ruiken of er iets of iemand is of aankomt echt geen idee, maar het is gewoon zo.

Ja, komt door de adrenaline die vrijgemaakt wordt in geval van extreme stress. Adrenaline is vaatvernauwend en de bloedvaten (haarvaten) in je neus vernauwen (neusslijmvlies) zodat er minder vocht doorheen kan en minder slijm aangemaakt wordt en daardoor kun je weer vrij ademen. Alleen is die mindere doorbloeding in je neus ook wel destructief natuurlijk. Het spul dat in Otrivine zit (xylometazoline) is een soort van nagemaakte adrenaline en bindt ook op dezelfde receptoren in je hersenen, vandaar dat je neus bij extreme stress ook opklaart zoals wanneer je Otrivine genomen hebt.

Niet alle neussprays bevatten echt zo'n stof, je hebt er die ook gewoon zout water bevatten wat het vocht opneemt maar die werken minder effectief.

Marla Singer zei:
Ik vraag me dus af of dat niet iets geestelijks is. Ik ben in het verleden dus ook wel eens "neusspray verslaafd" geweest (meerdere malen zelfs) en dacht dat ik niet meer zonder kon. Ik was in eerste instantie dus ook bang dat ik na mijn zwangerschap weer zou moeten "afkicken"

Het is uiteraard geestelijk. Ik ken ook geen enkele stimulant die ontwenningsverschijnselen kan veroorzaken, daarbij is de dosering van die stof zodanig klein en zijn en heeft het volgens mij een marginaal psychoactief effect.

knolselderij zei:
ik wou je bijna gaan uitlachen hebk zelf n verstopte neus en wilk pep gaan ratsen morgen

Gewoon pep in je neus doen en daarna snuiven? :P

Bovenaan