gNuxx zei:Je kunt ook gewoon dezelfde hoeveelheid wiet roken, dus het hoeft toch niet duurder te zijn?
Zelf ben ik ook verslaafd aan nicotine, maar ik rook ook zo een week niet.
Petrovic zei:Zo'n lasertherapie schijnt erg goed te helpen. Heb wat mensen gesproken die al heel vaak hebben geprobeerd te stoppen en die lasertherapie heeft het erg makkelijk gemaakt. Het schijnt dat je dan helemaal geen afkickverschijnselen hebt, het enige waar je tegen moet vechten is de gewoonte op sommige momenten iets in je vingers te hebben. Het is wetenschappelijk onderbouwd en het schijnt dat 98% weet te stoppen.
http://www.laserpraktijknederland.nl/
Petrovic zei:Ik weet niet of het schadelijk is voor je baby, ik zou ze maar eens een mailtje sturen, is goed voor jou gezondheid en ook van de baby als de laser opzich niet schadelijk is en het scheelt geld op termijn. Ik kan me ook iets herinneren dat sommige zorgverzekeringen het ook geheel of deels vergoeden.
Ik had er met een patiënt over gehad en zij ging na die laser toch nog een peukje roken, maar ze ging over haar nek erdoor.![]()
Aldus de stereotype nicotinejunk :Pknolselderij zei:ik denk niet dat het zin heeft ofzoo maar tis gewoon echt lekker en rustgevend
Amaranth zei:Aldus de stereotype nicotinejunk :Pknolselderij zei:ik denk niet dat het zin heeft ofzoo maar tis gewoon echt lekker en rustgevend
Roseta Stoned zei:Als je zwanger bent kan ik me al helemaal niet voorstellen dat je wilt roken. Als je niet wilt roken heb je ook geen wilskracht nodig. Je ervaart niet meer stress als je niet rookt. Roken is de oorzaak van de stress. Roken verlicht de stress die het creeert. Waarom zou je dan willen roken? Zoals ik al zei, als je om jezelf geeft gun je jezelf het leven van een roker toch niet? Als je een kind verwacht lijkt het me helemaal makkelijk om niet te willen roken. Je geeft neem ik aan nog meer om je kind dan om jezelf.
Deranged zei:Ik vind eigenlijk dat mods dergelijke fouten uit titels moeten halen.(als men het niet zelf doet) Het is toch telkens weer een kleine obstructie voor mijn blikveld.
Altijd leuk om jezelf te manipuleren met zulke verhalen.Amateurtje zei:Ik rook een pakje op 4-5 dagen, valt wel mee i tegenstelling tot vroeger.
En woorden als 'van roken krijg je kanker' maken mij niet meer bang, mijn
oom heeft nooit gerookt/gedronken en toch heeft hij longkanker gehad.
Daarbij wij moeten toch allemaal kapot.![]()
Marla Singer zei:Roseta Stoned zei:Als je zwanger bent kan ik me al helemaal niet voorstellen dat je wilt roken. Als je niet wilt roken heb je ook geen wilskracht nodig. Je ervaart niet meer stress als je niet rookt. Roken is de oorzaak van de stress. Roken verlicht de stress die het creeert. Waarom zou je dan willen roken? Zoals ik al zei, als je om jezelf geeft gun je jezelf het leven van een roker toch niet? Als je een kind verwacht lijkt het me helemaal makkelijk om niet te willen roken. Je geeft neem ik aan nog meer om je kind dan om jezelf.
Je spreekt de hele tijd in de "je-vorm", maar ik denk dat je beter de "ik-vorm" kunt gebruiken. Je praat namelijk vanuit je eigen stopervaringen, maar niet ieder mens is hetzelfde. Ik heb zelf altijd gezegd dat als ik in verwachting zou raken, ik dan wel zou kunnen stoppen. Het tegendeel blijkt nu echter waar te zijn. Ik ben overgestapt op de lichtste sigaretten die er zijn en ik probeer de hoeveelheid zo veel mogelijk te beperken, maar echt helemaal 100% stoppen lukt me gewoon (nog) niet.
Doch, ons kindje maakt het wel goed, het groeit goed en ik probeer ook voor de rest zo gezond mogelijk te leven. Het is nog altijd mijn lichaam en mijn kind, ik bepaal zelf wat mij het beste lijkt. Ik word een beetje moe van al die mensen die de hele tijd zeggen wat ik allemaal wel en niet mag doen. Het is allemaal best goed bedoeld natuurlijk, maar af en toe word ik er gewoon wel een beetje strontziek van....![]()
Rik, jij rookt nog he, dan ga je gemiddeld tien jaar eerder dood."
Ik zeg: "Da's niet zo erg, zo leuk is dat feestje nou ook niet." En dan
beginnen ze altijd met dat gezeik dat je als roker de samenleving zoveel
geld kost. Daar word ik zo moe van.
"Wel eens van accijns gehoord?" roep ik dan. "Denk nou eens na. Meer dan de
helft gaat naar de belasting. Roken levert juist geld op."
Dan is de kamer te klein. Dan moet je ze horen, al die anti-rookmagiërs. Dat
beetje accijns is peanuts en dan komt de zakjapanner er pas echt bij. Een
eenvoudige bypass-operatie alleen al kost vijftigduizend gulden, een
open-hartoperatie een ton. En wie moeten dat allemaal ophoesten? Zij! De
arme niet-rokers.
Dan zeg ik voor de gein: "Joh, zeur toch niet, dat kan je toch makkelijk
betalen. Je rookt toch niet meer, dan hou je toch geld over!"
Worden ze link joh. Wat zij overhouden gaan ze absoluut niet aan mijn longen
besteden. "Lekker solidair" zeg ik dan. "En ik maar solidair zijn met
jullie."
"Hoezo dan?"
"Als jullie een hartklap krijgt omdat je te dik wordt, omdat met je stomme
kop gestopt bent met roken, daar betaal ik toch ook aan mee."
"Hoe dan?"
"Nou, door flink door te roken en accijns te betalen!"
Dan zitten ze te kijken alsof ik gek ben geworden.
Toen had ik ze te pakken, Jekker. Tering. Ik zeg tegen die uitgerookte
boekhouders: "Zal ik jullie eens effe snel uitrekenen wie wie nou eigenlijk
wat kost, en hoeveel?"
Ik zei: "Luister, een roker gaat volgens jullie gemiddeld tien jaar eerder
dood, toch? Dus op zijn vijfenzestigste, want we worden gemiddeld
vijfenzeventig. Een roker betaalt zijn hele leven AOW maar hij krijgt het
nooit. Jullie wel, twintigduizend gulden per jaar bruto, da's tienmaal
twintigduizend is twee ton. Daar kan ik als roker een bypass-operatie voor
krijgen en een open-hartoperatie, en dan ben ik nog altijd vijftigduizend
gulden goedkoper uit dan jullie. In feite komt het er dus op neer dat ik
jullie ouwe dag bij mekaar loop te paffen."
Harry Jekkers
Roseta Stoned zei:Ik beveel iedereen 'Stoppen met roken' van Allen Carr aan. Moeiteloos gestopt na 7 jaar roken. En nee... ik heb geen aandelen.![]()
Tevreden niet-roker nu!