Los van de discussie.
Van wat ik op school heb geleerd (psychologie) is er een extreem hoge correlatie met de leeftijd waarop mensen beginnen met 'verslavende middelen' en de kans op misbruik en verslaving, alcohol en roken vallen hier ook onder.
Lang verhaal kort, de kans dat je jezelf kwijt raakt in deze middelen is vele malen groter wanneer je er op je 18e mee begint in vergelijking met bijvoorbeeld wanneer je er op je 21e mee begint, die 3 jaar wachten maken al een gigantisch verschil i.v.m. de ontwikkeling van de hersenen, het puberbrein is nou eenmaal veel impulsiever omdat deze nog niet volledig ontwikkelt is.
Zodra je in het gebied van RCs duikt komt er een gigantische hoeveelheid stoffen tot je beschikking die je vanuit je luie stoel kunt bestellen, veel mensen zijn zich er niet zelfbewust van maar er is veel zelfdiscipline voor nodig om geen impulsieve aankopen te doen, net als bij lekker eten, zodra het eenmaal in je huis ligt is de kans groot dat het binnen korte termijn naar binnen gaat. :P
Als ik zelf op mijn 18e mezelf toegang zou verschaffen tot grote hoeveelheden zeer prettige en makkelijk toegankelijke snoepjes zou ik waarschijnlijk op dat moment en vandaag de dag nog steeds elke dag met mijn handjes in de snoeptrommel zitten en had mijn leven er nu waarschijnlijk wel een beetje anders uit gezien.
Het is je eigen leven en vanaf je 18de ben je volgens de wet gewoon volwassen maar wel een belangrijk gegeven om in je achterhoofd te houden als je het mij vraagt.
Als je er ook aan begint, lees je altijd goed in. De N-BOMe serie is bijvoorbeeld linke boel, die zijn onder de milligram al aardig actief, van huidcontact of een briesje wind kun je al snel een trip binnen krijgen van 10uur+ plus.
Er zijn dan ook al veel gevallen bekend van dood als gevolg van overdosering rond deze serie.