Niet geregistreerde psychedelica

Ganjaman181

Experimenterende gebruiker
Weet er iemand een site of winkel waar je legale psychedelica kan kopen? ( en dan bedoel ik geen smartshop) Ik weet dat er in ieder geval erg veel soorten zijn die (nog) niet verboden zijn door de wet dus waarom zou niemand er dan op een legale veilige manier in handelen net als een paar jaar geleden met bijvoorbeeld de N-BOMe serie?

ooscaar

Wijs gebruiker
Volgens mij zijn veel van de middelen waar je op doelt niet volledig legaal en mogen deze eigenlijk alleen gebruikt worden voor onderzoeksdoeleinden. Deze middelen mogen dus eigenlijk alleen verkocht worden aan wetenschappers die er een bepaald experiment mee opzetten en zijn dus niet bedoeld voor menselijke consumptie. We weten natuurlijk allemaal wel wat de intentie is van veel websites die handelen in research chemicals, maar op deze manier dekken ze zichzelf als het ware in. In ieder geval mogen deze middelen niet op een 'normale' website verkocht worden met als doel het gebruiken (door mensen) van deze middelen. Om die reden ben je overgeleverd aan de websites die gericht zijn op research chemicals. Websites die research chemicals verkopen mogen hier niet vermeld worden, dus laat google je helpen. :wink:

Onder welke wetgeving deze middelen precies vallen weet ik niet zeker, maar ik dacht dat een aantal middelen vallen onder de Geneesmiddelenwet, omdat ze een psychoactieve werking hebben en nog niet geregistreerd zijn. Volgens mij vallen ze onder de Geneesmiddelenwet totdat besloten wordt wat er verder mee gedaan moet worden qua wetgeving.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Lees dit even door Ganjaman181: viewtopic.php?f=37&t=49365
RC vendors mogen niet benoemd worden en er naar vragen is ook tegen de forumregels in. Bij deze dus een waarschuwing, niet nogmaals hier naar vragen.

Zoals Ooscaar al zegt, deze middelen zijn niet volledig illegaal, maar ook niet volledig legaal. Ze vallen onder de geneesmiddelenwet. Dit betekent dat ze een stuk minder gecontroleerd zijn dan middelen die onder de opiumwet vallen, maar hierdoor mogen ze ook niet vrij verkocht worden.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
EDIT

Volgens mij heb ik 2 users door elkaar gehaald :P

Maar je bent nog steeds te jong hiervoor, wacht gewoon tot je 18 bent.

Vrij verkrijgbare psychedelica bestaan maar op twee punten: Als je de juiste paddestoelen tussen de giftige vandaan weet te vissen in de natuur of als je 18+ bent en de smartshop in Nederland inloopt.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik neem aan dat je gewoon opzoek bent naar psychedlica die je kan kopen als je geen 18 bent. Ik wil je dan ook waarschuwen dat je totaal je eigen proefkonijn bent als je designers neemt. Wat je wel gewoon kan kopen zijn LSA zaadjes. Deze vallen niet onder designer drugs en mogen op internet verkocht worden zolang erbij staat dat het niet voor consumptie is. Je kan het makkelijk op ebay vinden. Er wordt wel altijd geadviseerd om het buitenste laagje van de zaadjes er licht af te schrapen omdat er soms een antipesticide overheen wordt gespoten waarvan je erg misselijk wordt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat vliesje van de LSA zaadjes afschrapen is goed, maar niet voldoende. Als je niet misselijk wilt worden, zou ik je aanraden de zaadjes inderdaad eerst te ontdoen van dat vliesje en daarna de zaadjes fijnmalen en in een theezakje doen. Dicht nieten en dan een halfuur in je mond houden (en heen en weer bewegen). Daarna het zakje uitspugen. Dan heb je de minste kans op misselijkheid.

Maar dan nog is de LSA ervaring lang niet voor iedereen zo leuk.

Wat heb jij op je 15e trouwens al een spul gebruikt... :confused:

Fool

Badass junkie
ooscaar zei:
Onder welke wetgeving deze middelen precies vallen weet ik niet zeker, maar ik dacht dat een aantal middelen vallen onder de Geneesmiddelenwet, omdat ze een psychoactieve werking hebben en nog niet geregistreerd zijn. Volgens mij vallen ze onder de Geneesmiddelenwet totdat besloten wordt wat er verder mee gedaan moet worden qua wetgeving.
Het Europese hof van Justitie heeft deze aanpak van het OM(RC's aanklagen onder geneesmiddelenweg) terecht niet-rechtsgeldig verklaard, nu vallen ze helemaal nergens onder, net als een bak zand. :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Inderdaad, die uitspraak is niet zo lang geleden geweest hoor. Voorheen werd altijd gezegd dat het onder de geneesmiddelenwet viel, maar nu is het dus helemaal legaal

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
ooscaar zei:
Het Europese hof van Justitie heeft deze aanpak van het OM(RC's aanklagen onder geneesmiddelenweg) terecht niet-rechtsgeldig verklaard, nu vallen ze helemaal nergens onder, net als een bak zand. :)
Interessant en zeker terecht. Klonk eerder ook wel een beetje als misbruik maken van een hele andere wet.

ooscaar

Wijs gebruiker
Fool zei:
Klinkt logisch inderdaad, want als je iets niet zomaar zonder onderbouwing onder de Opiumwet mag laten vallen, mag je iets ook niet zomaar zonder onderbouwing onder de Geneesmiddelenwet laten vallen, lijkt me. Daar komt natuurlijk nog eens bij dat ik me wel afvraag hoe middelen als NBOME, 2C-P, of 6-APB als geneesmiddel gebruikt moeten worden :P

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Is 6-APB niet vergelijkbaar met MDMA? (entactogeen) Met MDMA is in ieder geval aangetoond dat het mensen met PTSS kan helpen.

ooscaar

Wijs gebruiker
Mindless zei:
Is 6-APB niet vergelijkbaar met MDMA? (entactogeen) Met MDMA is in ieder geval aangetoond dat het mensen met PTSS kan helpen.
Daar moet ik je volledig gelijk in geven! Misschien beter gezegd: ik geloof niet dat de overheid denkt dat middelen als een NBOME, 2C-P of 6-APB ook maar enige medische toepassing kunnen hebben en dat dat de reden is om deze middelen onder de Geneesmiddelenwet te laten vallen. :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Haha ja, nu snap ik je. :wink:

Het is best triest dat dat de reden is dat vele mensen die lijden door bepaalde klachten niet in contact komen met potentiële medicijnen die een echt verschil kunnen maken. Ik kan me voorstellen dat 1 mdma ervaring (onder toezicht of niet) iemand uit een diep dal kan trekken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het is inderdaad best triest dat middelen zoals MDMA of psychedelica zijn afgeschreven als middelen die nul medische toepassingen hebben, terwijl inmiddels is aangetoond dat er zeker op geestelijk vlak wel degelijk toepassingen zijn. Gelukkig komt onderzoek hiernaar bij mensen weer langzaam op gang.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
ooscaar zei:
Daar komt natuurlijk nog eens bij dat ik me wel afvraag hoe middelen als NBOME, 2C-P, of 6-APB als geneesmiddel gebruikt moeten worden

Ach ja LSD, MDMA en ketamine lijken ook van waarde te zijn als geneesmiddel of therapeutisch hulpmiddel. De kans bestaat toch best dat een middel als NBOME of 2C-P ook een medische waarde kan hebben.

ooscaar zei:
Klinkt logisch inderdaad, want als je iets niet zomaar zonder onderbouwing onder de Opiumwet mag laten vallen, mag je iets ook niet zomaar zonder onderbouwing onder de Geneesmiddelenwet laten vallen

Tsja het is dus niet geheel zonder onderbouwing en ik snap eigenlijk best waarom het er onder viel. Als een middel een psychoactieve werking heeft, kan het dus ook mogelijk als geneesmiddel worden ingezet en bij al die middelen is nog niet voldoende aangetoond dat het geen medische waarde heeft.

Daarnaast zijn het risicovolle middelen en zouden ze wat mij betreft ook niet zomaar zonder informatie op internet te bestellen moeten zijn, enige wettelijke bescherming zou dus niet overdreven zijn zodat mensen het niet zomaar in hun mik steken. Al is de geneesmiddelenwet niet helemaal de juiste wet om de middelen mee te controleren..

ooscaar

Wijs gebruiker
Daar heb je gelijk in, maar voordat iets als een voedingsmiddel of als een voedingssupplement verkocht mag worden, moet het ook aan eisen voldoen. Ook als research chemicals legaal verkrijgbaar zijn, mogen ze niet zomaar in de smartshop verkocht worden voor menselijke consumptie. Ook zonder de Geneesmiddelenwet lijkt het me duidelijk dat je deze middelen niet zomaar kunt nemen alsof het alcoholvrij bier is. Al met al kunnen we blij zijn met de uitspraak van het Europees Jof :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
Tsja het is dus niet geheel zonder onderbouwing en ik snap eigenlijk best waarom het er onder viel. Als een middel een psychoactieve werking heeft, kan het dus ook mogelijk als geneesmiddel worden ingezet en bij al die middelen is nog niet voldoende aangetoond dat het geen medische waarde heeft.
In de basis ben ik het hier wel mee eens, ware het niet dat er genoeg middelen onder de opiumwet vallen waarvan ook niet voldoende is aangetoond dat ze geen medische waarde hebben. RC's die uiteindelijk in de opiumwet worden opgenomen komen daar meestal niet omdat er voldoende is aangetoond dat het medische waarde heeft, maar komen daar omdat ze in enen populaire recreationele drugs zijn geworden en dat kan volgens de huidige wetgeving niet de bedoeling zijn.

Uiteindelijk zou het goed zijn als alle psychoactieve stoffen gewoon gereguleerd worden, maar dan wel via een wet die het niet verbiedt maar zich richt op kwaliteit en informatie voorziening. Wat het geheel eigenlijk extra absurd maakt is dat de hele RC markt er zeer waarschijnlijk niet was geweest als de bekende drugs niet zo zwaar verboden zouden zijn.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ben ook absoluut niet voor verbieden en het huidige systeem van handhaven past niet meer bij deze tijd. Ik bedoelde alleen aan te geven dat ik ook niet vind dat de RC's zo vrij te koop moeten zijn als ze nu zijn. Als er voldoende informatievoorziening bij komt, wordt het al een ander verhaal.

Psychedelibee zei:
Wat het geheel eigenlijk extra absurd maakt is dat de hele RC markt er zeer waarschijnlijk niet was geweest als de bekende drugs niet zo zwaar verboden zouden zijn.

Dat maakt het aan de andere kant ook weer positief. Als de klassieke drugs nooit verboden waren geweest, was er waarschijnlijk ook niet een groep mensen geweest die alle varianten en analogen zou gaan testen (ook al is het ongereguleerd en ongecontroleerd). Het heeft wel een internet vol met gebruikerservaringen opgeleverd wat in de toekomst voor de medische toepassing van NPS weer van waarde kan zijn.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
Ik ben ook absoluut niet voor verbieden en het huidige systeem van handhaven past niet meer bij deze tijd. Ik bedoelde alleen aan te geven dat ik ook niet vind dat de RC's zo vrij te koop moeten zijn als ze nu zijn. Als er voldoende informatievoorziening bij komt, wordt het al een ander verhaal.
Ik weet dat je ook geen voorstander bent hoor van het huidige systeem. Ik wilde ook alleen maar aangeven dat het aantonen of iets medische toepassingen heeft in het huidige systeem blijkbaar geen voorwaarde is voor het verbieden van iets.

SmartieAndMe zei:
Psychedelibee zei:
Wat het geheel eigenlijk extra absurd maakt is dat de hele RC markt er zeer waarschijnlijk niet was geweest als de bekende drugs niet zo zwaar verboden zouden zijn.

Dat maakt het aan de andere kant ook weer positief. Als de klassieke drugs nooit verboden waren geweest, was er waarschijnlijk ook niet een groep mensen geweest die alle varianten en analogen zou gaan testen (ook al is het ongereguleerd en ongecontroleerd). Het heeft wel een internet vol met gebruikerservaringen opgeleverd wat in de toekomst voor de medische toepassing van NPS weer van waarde kan zijn.
Het heeft zeker ook zijn positieve kanten, maar toch vind ik het nog steeds redelijk bizar dat de huidige drugswetgeving zogenaamd gebaseerd is op mensen beschermen tegen het gebruik van 'gevaarlijke' middelen en dat dit als gevolg heeft dat er een heel scala aan nieuwe drugs op de markt zo goed als vrij verkrijgbaar zijn, maar die potentieel nog meer schade aan de gebruiker kunnen toedoen dan de klassieke drugs. Vanuit het oogpunt van maatschappelijke gezondheid lijkt het mij niet een bijzonder wenselijke situatie.

Daarbij moet ik wel zeggen dat je je kunt afvragen of er niet soortgelijke analogen op de markt waren gekomen of getest als bepaalde klassieke drugs niet vanaf het begin waren afgeschreven als drugs zonder medische waarde. Neem de psychedelica, als die vrij waren gegeven voor de farmaceutische industrie om onderzoek te doen naar de medische toepasbaarheid binnen de geestelijke gezondheidszorg, is het best aannemelijk dat ze nog steeds dezelfde analogen op bijvoorbeeld psilocybine en LSD hadden ontwikkeld. Dit gebeurt met alle andere medicijnen immers ook, hoeveel verschillende benzo's heeft de farmaceutische industrie inmiddels wel niet ontwikkeld terwijl ze ook hadden kunnen stoppen bij de eerste die succesvol was.

Fool

Badass junkie
Ik denk dat de farmaceutische industrie minstens net zo hard bij Shulgin/Nichols af zou kijken als dat de RC-producenten nu doen. :P

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Los van de discussie.

Van wat ik op school heb geleerd (psychologie) is er een extreem hoge correlatie met de leeftijd waarop mensen beginnen met 'verslavende middelen' en de kans op misbruik en verslaving, alcohol en roken vallen hier ook onder.
Lang verhaal kort, de kans dat je jezelf kwijt raakt in deze middelen is vele malen groter wanneer je er op je 18e mee begint in vergelijking met bijvoorbeeld wanneer je er op je 21e mee begint, die 3 jaar wachten maken al een gigantisch verschil i.v.m. de ontwikkeling van de hersenen, het puberbrein is nou eenmaal veel impulsiever omdat deze nog niet volledig ontwikkelt is.

Zodra je in het gebied van RCs duikt komt er een gigantische hoeveelheid stoffen tot je beschikking die je vanuit je luie stoel kunt bestellen, veel mensen zijn zich er niet zelfbewust van maar er is veel zelfdiscipline voor nodig om geen impulsieve aankopen te doen, net als bij lekker eten, zodra het eenmaal in je huis ligt is de kans groot dat het binnen korte termijn naar binnen gaat. :P

Als ik zelf op mijn 18e mezelf toegang zou verschaffen tot grote hoeveelheden zeer prettige en makkelijk toegankelijke snoepjes zou ik waarschijnlijk op dat moment en vandaag de dag nog steeds elke dag met mijn handjes in de snoeptrommel zitten en had mijn leven er nu waarschijnlijk wel een beetje anders uit gezien.

Het is je eigen leven en vanaf je 18de ben je volgens de wet gewoon volwassen maar wel een belangrijk gegeven om in je achterhoofd te houden als je het mij vraagt.
Als je er ook aan begint, lees je altijd goed in. De N-BOMe serie is bijvoorbeeld linke boel, die zijn onder de milligram al aardig actief, van huidcontact of een briesje wind kun je al snel een trip binnen krijgen van 10uur+ plus.
Er zijn dan ook al veel gevallen bekend van dood als gevolg van overdosering rond deze serie.

Fool

Badass junkie
JMThomas zei:
Het is je eigen leven en vanaf je 18de ben je volgens de wet gewoon volwassen maar wel een belangrijk gegeven om in je achterhoofd te houden als je het mij vraagt.
Als je er ook aan begint, lees je altijd goed in. De N-BOMe serie is bijvoorbeeld linke boel, die zijn onder de milligram al aardig actief, van huidcontact of een briesje wind kun je al snel een trip binnen krijgen van 10uur+ plus.
Er zijn dan ook al veel gevallen bekend van dood als gevolg van overdosering rond deze serie.
Volgens deze redenatie is LSD net zulke linke soep, op fataliteit na. :P

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Fool zei:
JMThomas zei:
Volgens deze redenatie is LSD net zulke linke soep, op fataliteit na. :P

De N-BOMe serie wordt meestal in poedervorm (1gram zakken) verkocht op RC sites (heb zelf toevallig 2 zakjes thuis liggen).
LSD gelukkig meestal op blottertjes van wat ik persoonlijk ben tegen gekomen. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
LSD in poeder of kristal vorm zul je niet snel tegenkomen inderdaad, dan zul je de chemicus moeten kennen.

Gelukkig worden de NBOMes soms ook als blotters verkocht, je zult alleen iets meer moeten zoeken daarnaar. Zelf koop ik in ieder geval geen stoffen in poedervorm die onder de 5mg actief zijn. Als je dat wel doet moet je er heel voorzichtig mee omgaan en het bij voorkeur in water/alcohol oplossen.

Fool

Badass junkie
JMThomas zei:
De N-BOMe serie wordt meestal in poedervorm (1gram zakken) verkocht op RC sites (heb zelf toevallig 2 zakjes thuis liggen).
LSD gelukkig meestal op blottertjes van wat ik persoonlijk ben tegen gekomen. :P
Nouja, als je een klein beetje moeite doet kom je meer dan genoeg blotters tegen met 25X'jes erop hoor. :)

Maar ik ben het inderdaad wel met je eens dat die poeders vrij link zijn, gelukkig zijn mensen redelijk vaak snugger genoeg om dat zelf ook te bedenken. :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Fool zei:
redelijk vaak

Helaas 'redelijk vaak', ik had liever gezien dat daar 'altijd' had gestaan... Als iedereen slim genoeg was, was het geen probleem om 25Xjes in poedervorm te verkopen, maar in deze wereld zijn zakken van een gram gewoon levensgevaarlijk..

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Gelukkig worden de NBOMes soms ook als blotters verkocht, je zult alleen iets meer moeten zoeken daarnaar. Zelf koop ik in ieder geval geen stoffen in poedervorm die onder de 5mg actief zijn. Als je dat wel doet moet je er heel voorzichtig mee omgaan en het bij voorkeur in water/alcohol oplossen.

Normaal gesproken ik zelf ook niet, ben er als de dood voor, zelfs met mijn mondkapje, veiligheidsbrilletje en witte jasje aan.
Maar in dit geval was het te koop voor *KNIP* (Bedenk me net dat er geen prijzen vermeld mogen worden, dom!) i.v.m. dat het 1juli op de opiumlijst komt te staan, als je nagaat dat het volgens erowid op silk road al snel zo'n 20x zoveel per gram kost kon ik de verleiding niet weerstaan. :hearteyes:

Het zit op het moment veilig in een doosje met slot er op maar ben wel van plan het zo snel mogelijk te mengen met wat liters propyleengycol, ik ben ook niet van plan het in huis te bewaren. :rolleyes:

Maar ik ben het inderdaad wel met je eens dat die poeders vrij link zijn, gelukkig zijn mensen redelijk vaak snugger genoeg om dat zelf ook te bedenken. :P

Een paar mensen toch blijkbaar niet snugger genoeg, vertrouw sowieso geen pubers met drugs. :P

Ganjaman181

Experimenterende gebruiker
Ik doelde juist nie op RCs. Alexander Shulgin heeft hondert tallen aan psychedelica gemaakt. Veel daar van zijn geen RCs en staan ook niet op de opium lijst.
Waarom kan je dit dan nergens op betrouwbare sites kopen?

ooscaar

Wijs gebruiker
Als het gaat om psychoactieve stoffen die nog niet genoeg onderzocht zijn om ze onder bijvoorbeeld de Opiumwet te laten vallen, gaat het per definitie wel om research chemicals. Omdat deze stoffen nog niet genoeg onderzocht zijn, mogen ze ook niet zomaar verkocht worden voor menselijke consumptie als bijvoorbeeld een voedingssupplement of een smartdrug. Wat je dan vaak ziet, is dat deze middelen verkocht worden onder het mom van onderzoek of als bijvoorbeeld badzout. En dan hebben we het dus over de welbekende vendors van research chemicals.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ganjaman181 zei:

Er is geen controle op, en de verkoop wordt vaak ook niet gedaan door professionele labs zoals dat in de farma gebeurd. Je kunt er dus nooit vanuit gaan dat je stof 100% zuiver is en daarnaast kun je er ook niet vanuit gaan dat de verkoper geen fouten maakt. Er zijn wel meer verhalen bekend over het verwisselen van zakjes/labels.

Fool

Badass junkie
Ganjaman181 zei:
Ik doelde juist nie op RCs. Alexander Shulgin heeft hondert tallen aan psychedelica gemaakt. Veel daar van zijn geen RCs en staan ook niet op de opium lijst.
Volgens mij zijn die praktisch allemaal verboden of RC's, heb je toevallig een tegenvoorbeeld? :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Hoewel de definitie van RCs natuurlijk redelijk vaag is, kun je wel ongeveer stellen dat als iets niet op de Opium lijst staat het bijna zeker als RC gezien wordt. Maargoed, veel van meneer Shulgin zijn middelen worden op het moment wel ergens als RC aangeboden.

ninniz

Newbie
Ik heb weleens gelezen dat niet-geregistreerde psychadelica per definitie illegaal is. Klopt dit, want je kan het op bepaalde sites dus gewoon bestellen. Er wordt dan ook informatie gegeven over de stof als partydrug, erg verwarrend. Weet iemand hier meer over?

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ninniz zei:
Ik heb weleens gelezen dat niet-geregistreerde psychadelica per definitie illegaal is. Klopt dit, want je kan het op bepaalde sites dus gewoon bestellen. Er wordt dan ook informatie gegeven over de stof als partydrug, erg verwarrend. Weet iemand hier meer over?

Het lijkt me sterk dat alle niet-geregistreerde psychedelica direct illegaal zou zijn. Dit zo dan per definitie enorm veel stoffen die misschien grote medische waarde hebben direct allemaal uitsluiten voor productie, onderzoek ect. In sommige landen geldt wel een analoge wetgeving waar stoffen die de zelfde structuur inderdaad illegaal zijn. Maar vraag me af of er ergens een wet bestaat dat alle stoffen die op de 5-HT2A binden (wat dacht ik alle psychedelica doet).
In Nederland geldt de analoge wetgeving niet, en zijn alleen stoffen die op de verboden middelen lijst staan verboden.

Fool

Badass junkie
ninniz zei:
Dit klopt niet (in Nederland), een tijdje lang heeft het OM/politie hiervoor mensen vervolgt (geneesmiddelenwet). Er is nu echter een uitspraak van het hogere gerechtshof dat hiervoor mensen vervolgen niet volgens de wet is en dat niet-geregistreerde middelen hiervoor dus niet op basis van de geneesmiddelenwet vervolgd kan worden.

Bovenaan