niet tegen xtc kunnen?

JUNK!

Newbie
ik heb een vraagje, ik heb zelf 'n paar x xtc geprobeerd en vond het zelf zeeer plezierig nu wil een vriend een x mee zo'n xtc trip meemaken maar hy is bang dat hy d'r wat aan overhoud of in het ziekenhuis beland ofzo ik heb gezecht dat het niet kon maar ik weet het zelf ook niet ?
dus vandaar myn vraag ...
kan iedereen tegen xtc, of moet je er een bepaalde bloedgroep voor hebben ofso ?

Marklar

Belezen gebruiker
Los van of iemand wel of niet tegen mdma zelf kan wil ik je aanraden om je pillen wel te laten testen. Is in iedergeval een zorg minder voor een firsttimer en jezelf :) http://www.drugs-test.nl/ Je kan in test centra ook meer informatie vinden om zo meer inzicht in XTC aan je vriend te geven.

Slikken is nooit zonder risco, maar je kunt er zelf wel wat aan doen om het risco te verkleinen

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
JUNK! zei:
ik heb een vraagje, ik heb zelf 'n paar x xtc geprobeerd en vond het zelf zeeer plezierig nu wil een vriend een x mee zo'n xtc trip meemaken maar hy is bang dat hy d'r wat aan overhoud of in het ziekenhuis beland ofzo ik heb gezecht dat het niet kon maar ik weet het zelf ook niet ?
dus vandaar myn vraag ...
kan iedereen tegen xtc, of moet je er een bepaalde bloedgroep voor hebben ofso ?

Je hoeft geen bepaalde bloedgroep te hebben, en er iets aan overhouden doet ie niet, alleen de ervaring.
Mocht hij allergisch zijn voor de werkzame stof in xtc (mdma) dan kan dat grote gevolgen hebben ja, maar de kans dat ie dat is, is zéér minimaal.

Wat je kunt doen is hem een halfje of een kwart geven, voelt hij geen negatieve kenmerken, en krijgt hij geen allergische reacties dan kun je eigenlijk wel stellen dat het wel kan. Maar zoals hierboven al stond, laat je drugs zeker eerst even testen, dan heb je ook een beter gevoel.

Ik weet niet of ze bij de ggd kunnen testen of je allergisch bent voor drugs?

MartijnS

Newbie
Ik weet niet of dit altijd van toepassing is, maar ik heb een keer gehoord van een vriendin dat zij niet goed tegen xtc kon.

Ze zei dat ze altijd na een pil last van redelijke buikpijn heeft, wat even duurt. Daarom neemt ze ook zelden xtc, en mocht ze het een keer doen, dan bleef het ook bij een pil, voor de veiligheid.

Misschien dat dit een andere oorzaak heeft, maarja...

dingo

Belezen gebruiker
Aangezien je nooit echt weet welke troep ze in XTC hebben gedraaid kan je nooit echt zeker zijn of je er tegen kunt of niet. Buikpijn, integendeel, is bijna standaard geworden bij gebruik van XTC. :)

Marklar

Belezen gebruiker
dingo zei:
Aangezien je nooit echt weet welke troep ze in XTC hebben gedraaid kan je nooit echt zeker zijn of je er tegen kunt of niet. Buikpijn, integendeel, is bijna standaard geworden bij gebruik van XTC. :)

Dat valt allemaal wel mee... Ben zelf één keer bijna over me nek gegaan, en dat was omdat het gewoon een te sterke pil was voor mij. Verder als je je pil laat testen weet je wel wat er in zit, ze kijken ook naar het bind middel.

Mindless1985

Badass junkie
2 op de 100.000 mensen zijn allergisch, en dan nog is het niet altijd met dodelijke afloop, dus daar hoef je je niet al te veel zorgen over te maken.

st an

Bewuste gebruiker
met die instelling kun je beter geen drugs doen, er is weinig aan als je je heel de tijd zorgen zit te maken of je gaat sterven of verschrikkelijke aandoeningen gaat oplopen.

lulz.

buzzy

Badass junkie
Gewoon 1tje proberen dan weet je het :wink: Niet eerst allerlei theoriën gaan bedenken van hoe het zou kunnen gaan want daar heb je niet veel aan.

ballie15

Belezen gebruiker
Lamahanguh

Als je je van tevoren al druk maakt wordt het meestal niet zo leuk....
Ik had dat de eerste keer, omdat mijn pillen ook niet getest waren onder andere...
Ik maakte me daar druk om.
Had heel zware pillen bleek achteraf en op t moment van inslaan:
Ja hoor, ik dacht dat ik doodging omdat er vast rattengif in zat!
Ik dacht dat ik wist wat ik kon verwachten, maar het gaat alle voorstelling teboven en dan weet je ff niet wat je overkomt.
Als je dan ook nog moet kotsen ( wat niet geheel ongebruikelijk is) kun je in paniek raken...

Laten testen, op een dag doen dat ie zich op en top voelt, zoveel mogelijk informatie inwinnen en niet te pittig beginnen.

En als je dr niet tegen kan....merk je dat vanzelf wel...

zommes

Badass junkie
Waar die vriend van je in ieder geval last van heeft is een flinke Aanstelleritus. Dat gaat helaas nooit meer over.

Als je wil weten of je allergisch bent moet je gewoon een minimale dosis (1/10 pil ofzo) nemen en kijken of je gaat schuimbekken.

buzzy

Badass junkie
zommes zei:
en kijken of je gaat schuimbekken.
Whahaahahaa :tearsofjoy: Verdorie zeg stelletje miereneukers neem er gewoon 1 ! Je ziet vanzelf wel wat er gebeurt, waarschijnlijk helemaal niks ernstigs :wink:

Bovenaan