Nieuwe drug: 'Rush'

ellington

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen,

Enkele weken geleden gebruikte ik voor het eerst een, volgens mijn dealer, nieuwe drug. Wit/geelachtig Poeder genaamd 'Rush'.

Toen ik als neo-gebruiker van dit goedje mijn dealer bevroeg over de effecten, kreeg ik het volgende te horen: ''het effect is gelijkend op dat van MDMA, maar de eerste maal dat je rush gebruikt, kan nog intenser zijn dan de eerste keer MDMA. Rush is namelijk hetzelfde als MDMA, maar dan met één enkel bestandeel gewijzigd.''

Door deze informatie begon ik wat skeptisch tegenover deze voor mij onbekende drug te staan, en begon zelfs te twijfelen over het feit dat deze drug wel bestond. Totdat ik in het Gentse (België) meerdere gebruikers/dealers van deze substantie ontmoette.

Bijgevolg kocht ik voor 20€ een heel mooie gram Rush, benieuwd naar het effect. Met één ding had ik geen rekening gehouden, en dat was het feit dat ik nog nooit poeder zò hard heb voelen branden in mijn neus. Ik heb al redelijk wat ervaring met andere snuifdrugs, maar dit spul brandde zo hard dat je er de sterkste mee kan neerhalen. 'Interessant' weetje: het traankanaal van het neusgat waarmee je snuift wordt zo hard geprikkeld dat je rekening moet houden met enkele traantjes nadat je een snuifje neemt.

Vol ongeduld wachtte ik op de eerste effecten, en merkte al snel dat mijn dealer niet gelogen had. Tintelingen, bibberend gezichtsveld, zelf lichtjes klappertanden. En wat voelde ik mij heerlijk! Meteen had ik ook zin om dingen te ondernemen, opruimen, muziek maken, knuffelen, praten, het maakte niet uit..

Wat ik wel niet wist, was dat het effect enorm snel stopt in vergelijking met MDMA. De duur is te vergelijken met die van coke. Na een drietal kwartier heb je alweer zin in een lijntje.

Alles overziend is Rush een enorm aangename drug, en een waardige vervanger in tijden van MDMA-schaarste. Maar toch sta ik nog redelijk twijfelachtig tegenover het bestaan van een drug die de naam 'Rush' draagt.

Daarom vroeg ik mij af of jullie soms iets/meer weten over deze substantie?

Ben benieuwd!

Alfa

Lijkt mij een goed plan om eens te laten testen. Mephedrone is heel goedkoop en leent zich daarom uitstekend om op de straat te worden verkocht. Europese internet shops verkopen daarom vele kilos per week. Mephedrone gebruik smaakt altijd naar meer.

Het probleem met Mephedrone is dat het regelmatig leid tot hele zware bijeffecten en ziekenhuisopnames. Zie voor meer informatie het mephedrone topic.

ellington

Na wat opzoekwerk lijkt de kans mij reëel dat het om Mephedrone gaat. De drang naar meer is groter als bij MDMA-gebruik, de winstmarges voor straatverkoop zijn groot én d.m.v. het gebruiken van een naam als Rush zal niemand het verband leggen met Mephedrone. Ik zou het graag laten testen maar ben woonachtig in een dictatuur genaamd België..

EDIT:

Ik las dat er extreme bijwerkingen kunnen ontstaan na het gebruiken van meer dan 500mg. Ikzelf heb samen met mijn dealer elk één gram weggewerkt (niet verstandig, ik weet het), maar van bijwerkingen had ik geen last. Wel werd ik na een uur of 6/7 tamelijk opgefokt, prikkelbaar en associaal. Beetje vergelijkbaar met een speedkater zeg maar..

honingolie

Bewuste gebruiker
Klinkt volledig als mephedrone.. Jammer dat dit soort producten op deze manier op de markt komen, zal alleen maar sneller leiden tot een verbod.. :(

Alfa

ellington zei:
Ik las dat er extreme bijwerkingen kunnen ontstaan na het gebruiken van meer dan 500mg. Ikzelf heb samen met mijn dealer elk één gram weggewerkt (niet verstandig, ik weet het), maar van bijwerkingen had ik geen last. Wel werd ik na een uur of 6/7 tamelijk opgefokt, prikkelbaar en associaal. Beetje vergelijkbaar met een speedkater zeg maar..
Het vreemde is dat deze extreme bijwerkingen niet iedere keer of bij iedereen optreden, maar als deze bijwerkingen optreden dan is het goed mis. Er is genoeg leuks te krijgen waar je niet van naar het ziekenhuis moet. Dus hier vanaf blijven lijkt me een no-brainer.

honingolie

Bewuste gebruiker
Alfa zei:
Het probleem met Mephedrone is dat het regelmatig leid tot hele zware bijeffecten en ziekenhuisopnames. Zie voor meer informatie het mephedrone topic.

Regelmatig is nogal overdreven. Er zijn enkele gevallen bekend, terwijl het door een behoorlijk aantal mensen wordt gebruikt.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik zag net bij een herhaling van "Sterretje gezocht" op BNN dat dat meisje poppers deed en de merknaam was Rush. Iets vergelijkbaars in poedervorm is vast niet mogelijk?

honingolie

Bewuste gebruiker
Nee. Rush is inderdaad ook een merknaam waaronder poppers worden verkocht.. Maar dat heeft niets met mephedrone te maken.

Eigenlijk niet zo'n tactisch gekozen naam dus.

Qocaïne

Badass junkie
honingolie zei:
Nee. Rush is inderdaad ook een merknaam waaronder poppers worden verkocht.. Maar dat heeft niets met mephedrone te maken.

Eigenlijk niet zo'n tactisch gekozen naam dus.

Achjah, Rush vind ik wel een mooie voor Mephedrone.
Mooie verwoording van het effect.. een korte heerlijk rush.

Amnyltriet (of hoe je het ook schrijft) zijn poppers.
Mephedrone is rush... vind ut wel wat! :wink:

Alfa

honingolie zei:
Alfa zei:

Regelmatig is nogal overdreven. Er zijn enkele gevallen bekend, terwijl het door een behoorlijk aantal mensen wordt gebruikt.
Ik ken verschillende mensen die in de afgelopen tijd een ritje met de ambulance hebben meegemaakt, na inname van mephedrone.

Verder ben ik in samenwerking met leveranciers van mephedrone, gebruikers die zware bij-effecten hebben gehad, aan het onderzoeken of de incidenten die regelmatig voorkomen inherent zijn aan de stof of dat het te maken heeft met verkeerde productie.

honingolie

Bewuste gebruiker
Hm, nu herken ik je naam, en die 'waarschuwingspost' op D-F.. Ik heb online slechts een handjevol van dit soort horrorverhalen gelezen, en het lijken me er niet overdreven veel. De randomness ervan is echter wel zorgwekkend, zelfs bij gemiddelde doseringen zou het fout kunnen gaan..

De kwaliteit lijkt onderling wel sterk te varieren, ook worden door gebruikers verschil in effect opgemerkt bij de diverse batches onderling. Denk je dat een vervuiling/slechte synthese verantwoordelijk kan zijn voor de negatieve bij-effecten die soms optreden?

Alfa

Ja inderdaad. Het is goed mogelijk dat er iets in een bepaalde batch fout is gegaan. Hoewel we verschillende syntheses zijn nagegaan en de daarvoor benodigde grondstoffen. De conclusie is dat het de meest waarschijnlijke route niet direct leid tot gevaarlijke bijproducten, maar dat sluit slechte batches nog niet uit. Mephedrone is zo goedkoop dat versnijden geen issue zou moeten zijn. Maar ja...

De waarschuwingspost op DF.... is overgenomen door erowid, omdat zij ook problematische ervaringen binnenkregen. Op weer andere forums: psychedelia.dk en flashback zijn de afgelopen tijd ook incidenten gemeld.

Na aanleiding van mijn post hebben zich veel mensen gemeld die niet over hun ervaring wilden posten, maar mij wel wilde laten weten wat zij hebben meegemaakt, waar de mephedrone gekocht is en hoe het eruit zag.

De eerste resultaten maken nog niet veel duidelijk, want het kan goed zijn dat er een problematische mephedrone productie is, aangezien de mephedrone voornamelijk van dezelfde leveranciers komt. maar dit kan ook toeval zijn. Ik verwacht dat het snel duidelijker zal worden, als we alle data op een rijtje hebben.

cropp

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Ik zag net bij een herhaling van "Sterretje gezocht" op BNN dat dat meisje poppers deed en de merknaam was Rush. Iets vergelijkbaars in poedervorm is vast niet mogelijk?

zo ken ik rush ook alleen maar...

honingolie

Bewuste gebruiker
Ook verontrustend dat mephedrone al in diverse pillen is aangetroffen, gezien de makkelijke verkrijgbaarheid, de uitwerking en (bulk)prijs zou het best eens een vervanger van mCPP kunnen worden.

Hou ons in ieder geval op de hoogte van je bevindingen Alfa :)

geekos

Bewuste gebruiker
op Dour ook voor de eerste keer van deze drug gehoord, mensen in de tent naast ons verkochten het. Ze konden er weinig uitleg aan geven, ook weinig uitleg over gevraagd eigenlijk maar was sowieso niet van plan dit voor de eerste keer te gaan proberen op een festival.

na de reacties hier lijkt het mij het beste om het zelfs helemaal niet te proberen

Miss Rave

Newbie
Een geelachtig poeder wat een beetje vanille-achtig ruikt kan ook piperonal zijn. Een grondstof voor de productie van mdma. Sommigen zeggen dat het ong dezelfde werking heeft als mdma, anderen beweren dat het geen psycho-actieve werking heeft. Laat het testen, dan weet je t zeker.

endor

Badass junkie
Ik hoor ook over deze drugs van mijn vrienden.
maar als het snuiven zo brandt , dan pak je beter een kapke (bommetje)
ochja , persoonlijk vind ik het zonde om dat te kopen terwijl je gewoon mdma kunt kopen , hetzelfde effect is , maar dan een stuk langer.

tripkop

Belezen gebruiker
endor zei:
ochja , persoonlijk vind ik het zonde om dat te kopen terwijl je gewoon mdma kunt kopen , hetzelfde effect is , maar dan een stuk langer.

Het tekort aan mdma is dan ook de hoofdreden dat er voor 'rush' toch een markt blijkt te zijn..

endor

Badass junkie
tripkop zei:
endor zei:

Het tekort aan mdma is dan ook de hoofdreden dat er voor 'rush' toch een markt blijkt te zijn..

dat is just. ik vind ook nergens meer mdma.

Daan2010

Newbie
Ik heb dit ook getest op Dour.
heb dit in me drank gedaan, en na een kwartier begon dit al hevig te werken.
kzat te staren naar een scherm en begon wat te trippen :openmouth:
ik vindt dit wel een heerlijk spul :mrgreen:
en heb niets van afkick gevoeld of drang naar meer :)

Heb dit vorig weekend ook eens geprobeerd in combinatie met md
Kvond het eerst best relaxt spul, maar toen ik later op de avond een paar dopjes md kreeg

aangeboden, stelde het niet veel meer voor vond ik

Maarja dat is bij iedereen verschillend natuurlijk, zo was er ook een vriend van me die de meph beter vond, van md kreeg hij een veel te loom en moe gevoel zei hij, terwijl hij met rush op

veel actiever en geconcentreerder was.

Funky Monkey

Badass junkie
Zou het niet 4-FMP zijn? De prijs klopt ook meer daarna volgens mij... al zijn een heleboel dealers natuurlijk ook oplichters en verkopen ze shit waarvan ze zelf niet eens weten wat het is :beer:

Volgens mijn betrouwbare huisdealer is rush gewoon een bijnaam voor mephdrome die hij zelf heeft verzonnen. (ik heb deze gekocht in een deelgemeente van gent).

Voor ik het kocht heeft hij me zelf eerst informatie laten zien op erowid.
Maarjah 100% procent zekerheid heb je nooit natuurlijk en aangezien hier in belgie geen testcentra zijn kan ik het niet laten testen.

Enja voor een nieuwe en onbekende drug kun je vragen wat je wil natuurlijk. :confused:
Zo heb ik vroeger ooit is een tripje gewisselt voor 15 euro aan iemand die er niets van kende. :mrgreen:

Alfa

'Rush' word ondertussen in diverse landen door dealers gebruikt als naam om Mephedrone op de zwarte markt te verkopen.

tripkop

Belezen gebruiker
Nick de Neger zei:
Zou het niet 4-FMP zijn? De prijs klopt ook meer daarna volgens mij... al zijn een heleboel dealers natuurlijk ook oplichters en verkopen ze shit waarvan ze zelf niet eens weten wat het is :beer:

Nee, de stof die in België de ronde doet als 'Rush' is 100% confirmed Mephedrone.
Toen +/- een jaar geleden 4fluoro-amphetamine in België op straat verkrijgbaar was werd het gewoon onder die naam verkocht. (Misschien daarom dat het geen succes bleek en snel terug in de vergetelheid terechtkwam :tongueout:)

endor

Badass junkie
4fluoro-amphetamine heb ik pas leren kennen op dit forum.
Kan iemand mij eens uitleggen wat het verschil is tussen amphetamine en 4fluoro-amphetamine ?

tripkop

Belezen gebruiker
endor zei:
4fluoro-amphetamine heb ik pas leren kennen op dit forum.
Kan iemand mij eens uitleggen wat het verschil is tussen amphetamine en 4fluoro-amphetamine ?

Een andere chemische samenstelling, zoals de naam al doet vermoeden. :wink:
Qua effecten is het iets minder "pushy" dan gewone amfetamine en heeft het de eerste uren ook een licht MDMA-achtig serotonerg effect.

Jeller

Badass junkie
hier kost het 10 euro voor een gram ofzo

het is wel leuk van effect, maar ik vertrouw het niet, alleen ook al omdat het zoo brand :)

ik ken wel een 50-tal mensen of meer die het al gedaan hebben.. de meesten vinden het wel leuk, maar heb van 1 geval die ook op dour te veel had gesnoven weinig gevoel in zijn vingers had, maar verder geen hospitaal toestanden ofzo. De toekomst zal het wel uitwijzen..

Ik vind het ook leuker dan mdma, omdat je er niet zo loom en scheef van wordt, maar even euforisch. Het is sowieso geen fluor amf, maar het heeft er wel iets van weg, alleen lijkt fluor meer op speed en rush lijkt meer op mdma

Bovenaan