nieuwe rc ban

CuriousExplorer

DF-koning
Zeker en vooral omdat het verkocht word onder de naam miauw miauw terwijl de echte miauw 4mmc (mephedrone) is
Technisch gezien niet.
Mephedrone heette Meow Meow omwille van "MMC" in de naam.
Gezien 4mmc niet meer verkocht wordt, maar 3mmc wel is 3mmc gewoon de nieuwe "meow meow".
Hetzij wel minderwaardig aan 4mmc.

Blauweaap

Badass junkie
Technisch gezien niet.
Mephedrone heette Meow Meow omwille van "MMC" in de naam.
Gezien 4mmc niet meer verkocht wordt, maar 3mmc wel is 3mmc gewoon de nieuwe "meow meow".
Hetzij wel minderwaardig aan 4mmc.
Vandaar dat ik dit geniepige verkoop trucje ook niet mag. Want stiekem word het toch onder de zelfde naam verkocht hoe je het went of keert. Zelfde als je pep als meth gaat verkopen onder de naam tina.

CuriousExplorer

DF-koning
Vandaar dat ik dit geniepige verkoop trucje ook niet mag. Want stiekem word het toch onder de zelfde naam verkocht hoe je het went of keert. Zelfde als je pep als meth gaat verkopen onder de naam tina.
Als ze het onder meow meow verkopen klopt het gewoon.
Verkopen ze het onder Mephedrone klopt het niet.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Dan kunnen ze net zo goed 4-MMC weer nieuw leven inblazen. Daar is uiteindelijk veel meer vraag naar, denk ik.
't circuleert hier anders beiden rond hoor. En dan wordt 4mmc de echte miauw genoemd en 3mmc de designer miauw. Of het echt 3- en 4mmc zijn weet ik niet, heb ze nooit laten testen. 4mmc is wel iets lastiger te vinden though.

Werkzaam was het wel. Al had ik van 4mmc meer verwacht haha Ik heb de gloriedagen wat dat betreft gemist.

CuriousExplorer

DF-koning
't circuleert hier anders beiden rond hoor. En dan wordt 4mmc de echte miauw genoemd en 3mmc de designer miauw. Of het echt 3- en 4mmc zijn weet ik niet, heb ze nooit laten testen. 4mmc is wel iets lastiger te vinden though.

Werkzaam was het wel. Al had ik van 4mmc meer verwacht haha Ik heb de gloriedagen wat dat betreft gemist.
Wat verwachtte je dan?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Afgaande op de reports die ik heb gelezen 3mmc maar dan meer piekend. Maar dit leek juist een afgevlakte versie van 3mmc. Maargoed, kan aan de kwaliteit liggen. Kan ook zijn dat het geen 4mmc was.

Blauweaap

Badass junkie
Wat verwachtte je dan?
Van het weekend hadde ze ook miauw op de spiegel liggen maar ze wisten niet of het 3m of 4m was. Kan je wel zeggen die smaak ervan is wel ranzig beetje beton achtig alsof ik beton me neus in heb gejaagt. Dat gevoel/geur bleef ook wel een tijdje hangen.
Tijdje geleden hadden mensen 3m en die rook niet zo goor en brande niet zo raar.

АЛ-90

Belezen gebruiker
Er gaan verschillende plannen heen en weer in Den Haag, volgensmij. ‘De grote RC ban’, die niet de stoffen zelf op de lijst plaatst, maar alle stoffen die vallen onder een bepaald kopje. Ik herinner me dat het hold voor afgeleiden stoffen uit 2-phenetylamine (bye amfetamines), synthetische cannabinoiden en stoffen afgeleid uit als in het goed onthouden heb: 4-aminopiperidine. Ik kwam er maar moeilijk achter welke research chemicals hier dan uit afgeleid worden, misschien de fentanyl-analogen waar het hierboven eerder over ging? @Buu of A-90, misschien weet jij het?
Installeren dus!

Maar 4-aminopiperidine zal als doel hebben om fentalogues te blanket bannen ja. Alle fentalogues zijn al jaren van de aardbodem verdwenen though, omdat ze een aantal jaar geleden in China al gebanned zijn. Vrij zinloos dus die ban, maar dat het kabinet maar wat doet was al langer bekend. Één van de weinige stofjes die geraakt zal worden door een eventuele 4-aminopiperidine ban is brorphine, een verkapte fentaloog. Maar dat stofje is zo oninteressant dat de meeste vendors er toch al mee gestopt zijn.

De nieuwste generatie sub-milligram potente opioïden zijn benzimidazool opioïden. Maar daar wordt dus niks mee gedaan, die blijven gewoon legaal. Die stoffen zijn sowieso weinig populair in Nederland/Europa ondanks dat ze al even bestaan. Ze worden meer gebruikt in de US omdat daar meer verslaafden zijn met een onmenselijke tolerantie omdat de meeste heroïne daar versneden is met fentanyl of andere ultra potente opioïden.

Buu

Wijs gebruiker
Als ik je een tip mag geven. Doe die sampletjes lekker weg. Ik denk dat ik namens meerdere leden hier kan zeggen dat je die beter niet aan kan raken. zowel de hexen als de a-php, maar toch zeker die laatste.
Dat de meerderheid van het forum hier polyverlsaafd is an allerlei pyro's betekent dat niet dat anderen wel weten hoe ze normaal moeten gebruiken. :wink:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Dat de meerderheid van het forum hier polyverlsaafd is an allerlei pyro's betekent dat niet dat anderen wel weten hoe ze normaal moeten gebruiken. :wink:
Zeker waar! Maar pyro's recreatief gebruiken. Ik betwijfel heel erg of dat voor een groot deel van de mensen is weggelegd. De zucht kan echt verassend heftig zijn. Anders dan bij andere middelen naar mijn idee. Ik snap dat je niets weg doet, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee! :blush:

• Like
Waarderingen: Buu

Nihilist88

Badass junkie
Vind dit zelf nogal ridicuul, voor 3mmc kan ik het enigzins begrijpen, omdat deze op korte tijd heeft aangetoond dat ze daar bij onze Noorderburen, dit als snoepjes naar binnen spelen, daarbovenop nog paar reportages. Heb het hier zelf ook nog liggen in capsules, maar na 1x gebruikt te bb, indd je neemt bij, omdat het voor mij nogal povere rush oplevert. Sindsdien al maanden onaangeroerd. Ik ben ook zo iemand die vb coke maar niks vind, prijs-duratie-effect in acht genomen. Dat zijn vr mij te kort werkende stofjes. Zulke stofjes die je mensen doorheen de dag, met grammen nr binnen ziet stofzuigen, net als pep. Geef mij mr capsules/pillen. Ter vergelijking, 1 capsule/pil 4-FA (150-200mg), was ik 12u zoet mee + na-effecten. Nu ook met 4-FMA en 6APB, mits voldoende tussenpozen, ben je er uuuuuren mee zoet. Dus zodra er totale rc-ban aankomt, weet ik dat deze stofjes hier ferm ingeslagen worden.
Dan nog over de nakende ban voor Etizolam en Flualprazolam, dat zijn nu juist mijn favoriete benzo rc's, puur omdat ze geen totale lamleggers zijn, komt braafjes n lekker binnen zo tegen het uur merkbaar, slaperigheid met aanwezigheid van lichte euforie treed op en bedje in kruipen gaat ook lekker smooth, licht in bed met vrij zorgeloos gevoel, weg gepieker en na 6u ben ik heerlijk uitgeslapen wakker, puur door groter percentage diepere slaap. In tegenstelling tot Clonazolam en Flunitrazolam, bij die eerste was het allemaal nogal met een KO gevoel, waarbij ik na 10u slapen, een wat brak gevoel had. En dan die Flunitrazolam, werkt heel snel in, binnen halfuur, echt nr bed strompelen, maar de werkingsduur was steeds te kort fzo, ik werd echt onuitgerust wakker en rest vd dag een vrij apathisch grieperig gevoel. Dus deze 2 stofjes zijn eerder not done vr mij, wordt camion etizolam inslaan dus 🤔

De Apotheker

Badass junkie
Zeker waar! Maar pyro's recreatief gebruiken. Ik betwijfel heel erg of dat voor een groot deel van de mensen is weggelegd. De zucht kan echt verassend heftig zijn. Anders dan bij andere middelen naar mijn idee. Ik snap dat je niets weg doet, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee! :blush:
Pyro´s zijn prima te gebruiken op een recreatieve manier,
zolang je maar niet gaat verdampen.....

Buu

Wijs gebruiker
het originele recept is verdwenen. The preban 4-mmc was geen zuivere mephedrone.
Wut? Dat is onzin, scheikundig gezien ook niet mogelijk. Er eens een chemische structuur voor 4-MMC, en dat is dezelfde. Er zijn meerdere wegen naar Rome om Mephedrone the synthetiseren. Of je nou route A of route B gebruikt, biede keren is het eindersultaat hetzelfde; 4-MMC/Mephedrone.

Er zijn echter wel een paar opties waarom mensen pre-ban Mephedrone anders ervaren dan de huidige Mephedrone die rond gaat.

A) De Mephedrone van toen was geen Mephedrone, of een combi van verschillende middelen (denk aan Mephedrone + Methylone bijvoorbeeld). Geen idee of er toen getest werd door het DIMS. Maar de meest recente Mephedrone die ik heb gekocht is in ieder geval bevestigd als de real deal.

B) Nostalgie. Zelfde verhaal bij MXE, mensen hebben een bepaalde herinnering bij een middel waardoor het nostalgisch wordt.

C) Er gingen toen andere stereoisomeren in de rondte waardoor de receptor binding anders is dan de huidige. Maar dat kan niemand bevestigen, ook niet wat voor isomeer er nu in de rondte gaat (ik gok racemisch).

Edit; nu ik je bericht opnieuw lees ga ik er van uit dat jij optie A bedoelt. Ik heb recent geteste Mephedrone geprobeerd en vond er geen donder aan. Terwijl de lui die pre ban hebben gehad er vol lof over spreken, waar ik totaal niet in kan komen. Dus waarschijnlijk was de Mephedrone destijds gewoon iets anders.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Wut? Dat is onzin, scheikundig gezien ook niet mogelijk. Er eens een chemische structuur voor 4-MMC, en dat is dezelfde. Er zijn meerdere wegen naar Rome om Mephedrone the synthetiseren. Of je nou route A of route B gebruikt, biede keren is het eindersultaat hetzelfde; 4-MMC/Mephedrone.

Er zijn echter wel een paar opties waarom mensen pre-ban Mephedrone anders ervaren dan de huidige Mephedrone die rond gaat.

A) De Mephedrone van toen was geen Mephedrone, of een combi van verschillende middelen (denk aan Mephedrone + Methylone bijvoorbeeld). Geen idee of er toen getest werd door het DIMS. Maar de meest recente Mephedrone die ik heb gekocht is in ieder geval bevestigd als de real deal.

B) Nostalgie. Zelfde verhaal bij MXE, mensen hebben een bepaalde herinnering bij een middel waardoor het nostalgisch wordt.

C) Er gingen toen andere stereoisomeren in de rondte waardoor de receptor binding anders is dan de huidige. Maar dat kan niemand bevestigen, ook niet wat voor isomeer er nu in de rondte gaat (ik gok racemisch).

Edit; nu ik je bericht opnieuw lees ga ik er van uit dat jij optie A bedoelt. Ik heb recent geteste Mephedrone geprobeerd en vond er geen donder aan. Terwijl de lui die pre ban hebben gehad er vol lof over spreken, waar ik totaal niet in kan komen. Dus waarschijnlijk was de Mephedrone destijds gewoon iets anders.
Optie A inderdaad. Het was niet 100% mephedrone.

cutepool

Bewuste gebruiker
Ik merk persoonlijk geen verschil tussen pre-ban en wat ik een aantal keer wat later heb gekocht.
Waar kan ik de lijst met "soon to be banned rcs" vinden?

n8wachT

Bewuste gebruiker
Wie maakt RC ‘s nou eigenlijk? Je moet toch wel scheikundige zijn om dit te begrijpen of niet dan ??

Ik heb me dat ook vaak afgevraagd. Als je lekker aan het winkelen bent op zo'n gelikte webshop, dan krijg je er ook snel een soort ideaal beeld bij van een grote overzichtelijke steriele fabriekshal. Maar dat valt in de praktijk nogal eens tegen, hehe..

Een verbod op verschillende RC's was vorig jaar al aangekondigd, maar heeft tot vertraging geleid, tot woede van een deel van de kamer. Naar aanleiding van het uitstel zijn Kamervragen gesteld, hieronder vind je een linkje naar (.pdf) document waarin de vragen beantwoord worden door Ferd Grapperhaus (Juni 2021). Of haal het bestand direct uit de toegevoegde bijlage.

Antwoorden Kamervragen over de uitstel van de invoering van het verbod op lachgas en designerdrugs.pdf

Bijlagen

• antwoorden-kamervragen-over-de-uitstel-van-de-invoering-van-het-verbod-op-lachgas-en-designerd...pdf
    238,6 KB · Weergaven: 4

Buu

Wijs gebruiker
Wie maakt RC ‘s nou eigenlijk? Je moet toch wel scheikundige zijn om dit te begrijpen of niet dan ??
Gewoon laboratoria ja. Veel wordt in China in India gemaakt maar we hebben hier in Nederland ook een bedrijf zitten die het maakt. Alle Lysergamides (LSD en co. worden door hun gemaakt. De fabriek zit in Maastricht als ik me niet vergis.

CuriousExplorer

DF-koning
Bij ons is het nieuw mensen bestelde het inline en er werd zoveel gratis weg gegeven.
Ik kreeg ook 5 gram gratis maar vond het niks.
Hier (BE) verkopen ze het ondertussen al een tijdje.
Sommige zijn eerlijk over wat je koopt, maar die zijn zeldzaam.
De meeste verkopen het als 4mmc aan inkoopprijs x6.

n8wachT

Bewuste gebruiker
Dat DOC eruit gaat is op zich niet zo vreemd, ben verbaasd dat het al die tijd gewoon vrijuit kon worden besteld.... Daaraan kan je zien dat de beleidmakers op dit gebied totaal geen idee hebben wat ze precies aan het doen zijn. En dat kan je ze dan misschien ook weer niet kwalijk nemen, want het is nu eenmaal specifieke materie... Ah well..

Nihilist88

Badass junkie
Is het waar dan er een ban komt op: etizolam , flu alprazolam?
Dit is echt kut, ondanks dat benzo's bij mij eerder uitzondering dan regel moeten zijn, zijn het wel mijn favo's. Laat ik ze even de braverds onder de benzo rc's noemen. Je pakt je dosis, stofje komt vriendelijk binnen, kruipt je heerlijk bedje in en binnen halfuur ben je in dromenland en ervaart een heerlijk vaste slaap, waarbij ik ook beduidend minder hevige dromen/nachtmerries ervaar, na 6u ben ik dan vaak uitgerust n fris wakker en kan ik vrij snel, na opstaan, goedgeluimd in actie schieten. Alsk zulke nacht vergelijk met al die nachten, waar ik 12u of langer in mn bed lag, was vaste slaap een 10de en leek woelen, piekeren, dromen n nachtmerries een extra balast, waardoor je integenstelling tot die kortere, maar vaste slaapmodus, heerlijk, fris en monter je bed uitrolledebolt.

Dan nog even kort zo'n verloop wanneer je benzo's als Clonazolam, Flubromazolam, Flunitrazolam tot je neemt. Deze werken, een pak potenter, kunnen je plots overvallen en overweldigen.
Na de overwelming is er reële kans dat je als stompelende zombi dat bed wel aanziet als de king. Maar eens dat donzig bed jouw omarmt, lijk je nog geruime tijd te moeten afrekenen met de nodige onrust, veel gepieker... En bij het ontwaken, ben je verre van hersteld, een belastend gevoel, je kan jezelf echt brak voele.

Bovenaan