Nieuwe wetten

Baap

Belezen gebruiker
Jooo DF-ers,

Heeft de regering het wijzigen van de opiumwet op de planning staan, of ziet het er naar uit dat de opiumwet nog een tijd ongewijzigd blijft?

Ik hoorde ook dat er een plan was om in plaats van specifieke drugs te verbieden, bepaalde grondstoffen te verbieden die in veel drugs zit, zodat het ontwikkelen van een RC moeilijker wordt? Klopt dit en wat voor soorten drugs worden hierdoor illegaal?

Alle informatie hierover is welkom! Dan kan ik mij voorbereiden op eventuele aanpassingen in de wet en grote inkopen doen van RC’s voordat ze illegaal worden.

Rustiggg,

Baap

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Baap
Er staat wel iets in de pijpleiding betreffende een wet waarin ze verschillende RC's willen verbieden middels enkele 'catch them all' clausules.

Hoe een en ander er precies uit gaan zien weet ik niet. Ik denk dat de regering momenteel eerst andere prioriteiten heeft en dat het nog wel even gaat duren voor die nieuwe wet er zal gaan komen. En als die nieuwe wet er komt dan zal het ook nog wel even duren voor die nieuwe wet in gaat. Ik gok op minstens een half jaar voor die wet er is en dan nog een half jaar voor die in gaat . Dus zeker nog ruim een jaar denk ik.

Dus lijkt me dat we nog niet massaal hoeven te gaan hamsteren. Sowieso zullen we eerst moeten weten welke RC's er zullen gaan wegvallen zodat we weten welke RC's er gehamsterd zullen moeten worden.

Gevalletje 'nog even geduld' lijkt me dus.

Baap

Belezen gebruiker
Dus lijkt me dat we nog niet massaal hoeven te gaan hamsteren. Sowieso zullen we eerst moeten weten welke RC's er zullen gaan wegvallen zodat we weten welke RC's er gehamsterd zullen moeten worde
Op het moment dat de wetswijziging eraan komt, is er meestal toch nog een periode voor die wet daadwerkelijk van kracht is?

Gaan ze net als bij de illegalisering van paddo’s verkoop nog een kleine periode (volgens mij was dit een maandje) verkoop dogen zodat producten hun spul nog kwijt kunnen?

Ik denk dat de regering momenteel eerst andere prioriteiten heeft en dat het nog wel even gaat duren voor die nieuwe wet er zal gaan komen.

Ik denk dat, op het moment dat de overheid over de juiste informatie beschikt over de manier hoe veel RC’s illegaal worden (bepaalde grondstoffen, waar nu veel onderzoek naar is, waarmee veel drugs gemaakt wordt) deze wet er meteen door is. Een klein gaatje in de agenda en de juiste informatie waar nu onderzoek naar wordt gedaan, en de wet is er doorheen. Het balletje ligt daarom nog bij de wetenschap, die hier druk mee bezig zijn

En als ze verdwijnen, zullen er uiteindelijk toch wel weer nieuwe RC’s komen. Maar ik ga natuurlijk ook een grote inkoop doen🤪

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
ja, minister Grapperhaus.
echt wel stevig balen als dit wetsvoorstel er doorheen komt.
kan potentieel heel goed..oftwel slecht voor ons werken.
ze kunnen hele groepen substancies in één keer wegvagen door bijv. te zeggen:
alle stoffen die op de 5-HT ( 1,2,3, a, b, c) receptoren werken worden verboden.
yikes!

bron:

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Op het moment dat de wetswijziging eraan komt, is er meestal toch nog een periode voor die wet daadwerkelijk van kracht is?
Een enkele drug kan middels een spoedprocedure op de opiumlijst geplaatst worden, zoals volgens mij ook gebeurde met 4-FA. Bij het rc-verbod gaat het om een hele wetswijzing en dat moet eerst door het parlement. Waarschijnlijk wil elke partij daar eerst nog in een debat z'n eigen plasje overheen doen. Dat is een proces van minstens maanden, schat ik zo in.

En als ze verdwijnen, zullen er uiteindelijk toch wel weer nieuwe RC’s komen. Maar ik ga natuurlijk ook een grote inkoop doen🤪
Ik vraag me echt af wat een verbod zal gaan betekenen voor het voortbestaan van de rc-markt. Waarschijnlijk zal de ban alle phenethylamines (naast de fluoro-amphetamines ook 2C-x, DOx, alsmede alles cathinones, piperadines/phenidates en benzofurans), tryptamines en mogelijk ook de synthetische cannabinoïden omvatten, in overeenstemming met de Duitse wetgeving. Een zeer groot gedeelte van het huidige aanbod zou hiermee wegvallen. De lysergamides en arylcyclohexylamines blijven mogelijk over, hoewel, zoals eveneens in geval van de Duitse wet, een aantal specifieke stoffen uit o.a. die groepen mogelijk ook verboden worden (denk aan 1P-LSD, 3-MeO-PCP) Zelfs als het slechts bij deze twee stofgroepen zou blijven, dan zullen er vooral benzodiazepines en opiaten overblijven alsmede nog enkele lysergamides en arylcyclohexylamines die niet specifiek verboden worden overblijven.

Ik vraag me af in hoeverre een verbod tot nieuwe rc's zal gaan leiden die echt grote meerwaarde zullen hebben. Je krijg mogelijk nieuwe rc's als alternatief op bestaande rc's. Je ziet het al gebeuren rondom de 1P-LSD (met 1cP-LSD en 1B-LSD onder andere, welk voor zover ik weet ten opzichte van 1P-LSD weinig nieuws onder de zon bieden, alsmede met 5-MeO-DiBF als niet-tryptamine vervanger van 5-MeO-MiPT), maar ik ben bang dat er vooral wat betreft vervangers van phenethylamines en tryptamines weinig nieuwe echt smaken meer zullen zijn. Anderzijds vrees ik dat wanneer je steeds verder en verder afwijkt van een bepaalde basisstructuur, de gebruiksrisico's weleens toe zouden kunnen nemen. Bovendien zullen. zo verwacht ik, nieuwe rc's in de toekomst veelal écht nieuwe stoffen omvatten in tegenstelling tot de meeste phenethylamines en tryptamines nu, waarvan velen reeds eerder gesynthetiseerd zijn en 'onderzocht' door Shulgin of Nichols bijvoorbeeld. Hiermee zou je aangewezen zijn op stoffen waarover echt nog werkelijk waar niks maar dan ook écht niks bekend is.

Laatst bewerkt:

benzzzy

Badass junkie
ja, minister Grapperhaus.
echt wel stevig balen als dit wetsvoorstel er doorheen komt.
kan potentieel heel goed..oftwel slecht voor ons werken.
ze kunnen hele groepen substancies in één keer wegvagen door bijv. te zeggen:
alle stoffen die op de 5-HT ( 1,2,3, a, b, c) receptoren werken worden verboden.
yikes!

bron:
Het lijkt me heel sterk dat ze iedere stof die op een bepaalde receptor inwerkt gaan verbieden.

Er zijn een hoop planten en legitieme stoffen die hier op inwerken zonder psychoactief of misbruikbaar zijn.
Door dit in te voeren zouden bijna alle suplimenten per direct illegaal worden tenzij deze hier een uitzondering op krijgen.
En zoals je zelf al wel kan denken dit is een hoop werk om zomaar te doen...

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
ja, minister Grapperhaus. echt wel stevig balen als dit wetsvoorstel er doorheen komt.
Het lijkt me heel sterk dat ze iedere stof die op een bepaalde receptor inwerkt gaan verbieden.
In het artikel staat dat het Kabinet een besluit heeft gemaakt maar ik denk dat de meeste mensen er wel bewust van zijn dat dit een speerpunt van het CDA is.

Bij het lachgas verbod werd ook 'normalisering van drugs in de samenleving genoemd' in de media. De Engelsen hebben specifiek een uitzondering gemaakt voor N2O (Lachgas) op de blanket ban en de blanket ban is de meest loze rechtstaat ondermijnende wetgeving die je kunt bedenken voor drugs met hoogst waarschijnlijk nul constructieve waarde want we weten allemaal hoe Engelsen met drugs in algemene zin omgaan. De voornaamste reden dat die blanket ban een beetje effect heeft is omdat Engeland een eiland is.

Het verbieden van drugs dat op de 5HT2A receptoren inwerkt zou nergens op slaan omdat dit eigenlijk verouderde en versimpelde terminologie is. De dimethoxy phenethylamines binden zich zogezegd op een andere wijze aan de serotonine receptoren dan de tryptamines. Een analoogwet op Phenethylamines op zichzelf zou al nergens op slaan wat in sommige landen dus het geval is.

Grapperhaus is een zoveelste jurist met een extremistische visie, ik ben er vrij zeker van dat hij daar langzamerhand achter aan het komen is. Dezelfde juridische visie die sociaal ingestelde advocaten tegenwoordig de nek om draait. Zie: https://nos.nl/op3/artikel/2314597-jonge-advocaten-zien-geen-brood-meer-in-sociale-advocatuur.html

Mijn onderbuik gevoel zegt mij dat de luie overheidsjuristen de komende tijd hun handen nog wel even vol hebben aan de boertjes en de Teflon.

Ik vernam vandaag dat de WHO er meer brood van heeft gegeten dan de Christengekkies en vandaag Flualprazolam onder regelgeving heeft geplaats.

Laatst bewerkt:

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Grapperhaus is een zoveelste jurist met een extremistische visie, ik ben er vrij zeker van dat hij daar langzamerhand achter aan het komen is. Dezelfde juridische visie die sociaal ingestelde advocaten tegenwoordig de nek om draait. Zie: https://nos.nl/op3/artikel/2314597-jonge-advocaten-zien-geen-brood-meer-in-sociale-advocatuur.html
Ik vernam vandaag dat de WHO er meer brood van heeft gegeten dan de Christengekkies en vandaag Flualprazolam onder regelgeving heeft geplaats.

hmm, triest. D66 of sociaal ( blijven ) stemmen.

ik las dat rapport ook, ja.. had jij dat eerder gepost?
is het daarmee ook verboden?.. kon ik er niet uit concluderen.
wat betekent ' onder regelgeving geplaatst precies?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
onder regelgeving geplaatst precies?
Goede vraag, jammer genoeg hebben we geen jurist die het ons niet kan uitleggen wat de implicaties zijn van het onder regelgeving plaatsen van benzodiazepines zijn.

Maar een ding weet ik wel, ik heb meer vertrouwen in het WHO dan andere organisaties wanneer het regelgeving betreft. Om de juridische Brussel gekkies van het ReDNet Project nog maar weer eens op te werpen. Altijd hetzelfde liedje met de juridische en religieuze extremisten, Thomas More draait zich nogmaals om in zijn graf.

benzzzy

Badass junkie
De rede waarom ik NIET stem.
Systeem is fundimenteel naar de typhus.
Rechts links centraal boven beneden moet er geen flikker mee te maken hebben.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Maar een ding weet ik wel, ik heb meer vertrouwen in het WHO dan andere organisaties wanneer het regelgeving betreft. Om de juridische Brussel gekkies van het ReDNet Project nog maar weer eens op te werpen. Altijd hetzelfde liedje met de juridische en religieuze extremisten, Thomas More draait zich nogmaals om in zijn graf.

moest 't ff googlen hoor, ik leer zo nog wat!
ReDNet is al even onder weg zie ik.. kvraag me af wat ze daadwerkelijk doen.. en bereiken?
mss later wat nader onderzoek.

Thomas More..aha, opwekken die man! kan mss met die nieuwe drug U2PA :wink:

benzzzy

Badass junkie
Het hele kabinet zil vol met mensen die absoluut geen ene flikker afweten van drugs en toch word er verwacht dat er een goed besluit genomen gaat worden 🙄.

Helpt ook niet mee als ze het advies van experts selectief negeren als ook maar iets over legalisatie gaat...

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
ReDNet is al even onder weg zie ik.. kvraag me af wat ze daadwerkelijk doen.. en bereiken?
Het is een project van de Brusselse joden om alle drugsgebruikers wereldwijd te criminaliseren.

Thomas More is een archetype jurist en waarschijnlijk de enige waarvoor ik ooit (een diep) respect zal hebben. In dienst van de Engelse koning heeft Thomas More waarschijnlijk meer mensen verketterd, vervolgd en laten folteren omwille van religie dan ieder ander jurist. Thomas More is vooral bekend geworden met zijn boek Utopia waarin hij zijn visie van een ideale maatschappij beschrijft. Die doet hij met een buitengewoon gevoel voor humor en dubbelzinnige opmerkingen omdat hij zich onder het fascistisch bewind van de Engelse koning niet vrij kon uitspreken.

Het boek Utopia richtte Thomas More aan zijn zielsverwant Desiderius Erasmus, de Nederlandse theoloog en filosoof die eerder zijn boek Het Lof der Zotheid aan Thomas More had opgedragen. Het boek waarin "Door uit te gaan van een zot als spreker hij in deze declamatio de spot kon drijven met de misplaatste ernst waarmee alle mensen, ongeacht beroep, stand, of positie, hun eigen belangen najoegen, en de groteske kortzichtigheid waarmee zij klaar stonden met hun oordeel over elkaar.

Uiteindelijk kon Thomas More de verharding van de Engelse koning en de wijze waarop hij doorsloeg in zijn wetgeving niet meer verdragen en besloot zich uit te spreken tegen zijn tirannie. Hiervoor is Thomas More gevangen gezet, lange tijd gemarteld en uiteindelijk veroordeeld voor hoogverraad en onthoofd. Een diep ontroerend verhaal dat ieder persoon met een beetje cultureel gevoel zal kennen.
Thomas More..aha, opwekken die man! kan mss met die nieuwe drug U2PA :grimacing:
Er zit een beetje Thomas More in iedereen denk ik, maar zou leuk zijn. :)

Het hele kabinet zil vol met mensen die absoluut geen ene flikker afweten van drugs en toch word er verwacht dat er een goed besluit genomen gaat worden 🙄.
Wacht maar tot je leest over de rol van de overheid en Grapperhaus in het privatiseren van het gevangeniswezen, het Ivo Opstelten en Fred Tevens riedeltje herhaalt zich nog een keer. Oude mannetjes die boven de wet staan getrokken uit de teerput van de prehistorie die de Amerikaanse gesuikerde lange vingers naar Nederland zullen importeren. Normaliseren van de samenleving zal de geplaveide weg naar de hel genoemd worden.

Laatst bewerkt:

Lysergine

Bewuste gebruiker
Ah, balen. Heeft dat directe gevolgen voor de legaliteit van flualprazolam in Nederland of blijft dat voor alsnog legaal hier?

benzzzy

Badass junkie
Ik zie nog wel flualprazolam bij meerdere vendors op voorhand dus ik neem aan dat dit gwn legaal blijft in nl.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ah, balen. Heeft dat directe gevolgen voor de legaliteit van flualprazolam in Nederland of blijft dat voor alsnog legaal hier?
De WHO heeft geen gevangenissen en is meer een wereldwijd orgaan. Maar omdat deze organisatie vaak meer genuanceerd is dan nationale instanties zet deze vaak wel de norm met betrekking tot ethische besluitvorming. Benzodiazepines blijven nou eenmaal de meest misbruikte harddrugs (met na nicotine en alcohol) dat de meeste afhankelijken kent.
Ik zie nog wel flualprazolam bij meerdere vendors op voorhand dus ik neem aan dat dit gwn legaal blijft in nl.
Vanuit ethisch oogpunt valt het niet te verantwoorden om benzodiazepines niet onder een analoogwet te plaatsen mocht die er komen in Nederland.

De Duitsers hebben benzodiazepines in ieder geval onder een analoogwet geplaats en er wordt gezegd dat een mogelijke Nederlandse analoogwet zich zal baseren op de Duitse variant die op zijn beurt is gebaseerd op de analoogwet van de verdeelde staten (VS).

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Jooo DF-ers,

Heeft de regering het wijzigen van de opiumwet op de planning staan, of ziet het er naar uit dat de opiumwet nog een tijd ongewijzigd blijft?

Ik hoorde ook dat er een plan was om in plaats van specifieke drugs te verbieden, bepaalde grondstoffen te verbieden die in veel drugs zit, zodat het ontwikkelen van een RC moeilijker wordt? Klopt dit en wat voor soorten drugs worden hierdoor illegaal?

Alle informatie hierover is welkom! Dan kan ik mij voorbereiden op eventuele aanpassingen in de wet en grote inkopen doen van RC’s voordat ze illegaal worden.

Rustiggg,

Baap

Afgelopen week kwam staatssecretaris Paul Blokhuis met een brief aan de Tweede Kamer waarin staat dat hij het wetsvoorstel eind januari verwacht in te dienen.

Daarna zal het nog weken/maanden duren voordat de Tweede Kamer erover stemt. En daarna moet het nog door de Eerste Kamer. Dus in 2020 gaat die wet in ieder geval nog niet van kracht.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Afgelopen week kwam staatssecretaris Paul Blokhuis met een brief aan de Tweede Kamer waarin staat dat hij het wetsvoorstel eind januari verwacht in te dienen.

Daarna zal het nog weken/maanden duren voordat de Tweede Kamer erover stemt. En daarna moet het nog door de Eerste Kamer. Dus in 2020 gaat die wet in ieder geval nog niet van kracht.

Kijk eens aan! Daarmee is mijn belastinggeld maar weer goed besteed.

De Zandman

DF-koning
Met enige weemoed qua politiek denk ik terug aan:
Drs. Janmaat.
En nee, dit hoeft geen rel te worden, hoor, maar toch.
Niet links, niet rechts, nee, recht door het midden.
Het is tegenwoordig niet alleen Grappenhaus die volkomen de weg kwijt is.
Het zijn er veel, veel meer.
Ver weg van de realiteit.

benzzzy

Badass junkie
Met enige weemoed qua politiek denk ik terug aan:
Drs. Janmaat.
En nee, dit hoeft geen rel te worden, hoor, maar toch.
Niet links, niet rechts, nee, recht door het midden.
Het is tegenwoordig niet alleen Grappenhaus die volkomen de weg kwijt is.
Het zijn er veel, veel meer.
Ver weg van de realiteit.

Politici weten ook haast geen flikker van wat ze doen.

De Zandman

DF-koning
Dat is een waarheid, die klinkt als een dichtslaande deur van een bankkluis.
Dwz volkomen juist.
Deze mensen staan zo ontzettend ver van de praktijk af, dat zij met de meest rare, kromme, en onuitvoerbare wetten en regelingen voor de dag komen.
Voorbeelden te over, ik noem er één.
De achterdeur problematiek van de toevoer van cannabis voor de coffeeshops...

De Zandman

DF-koning
Sommige ministers hebben een uitstraling die meer thuishoort bij een paar dames, die zich hebben opgemaakt voor een avondje stappen in de dorpsdisco....
En dit dan zonder mdma of pep!
En dan de taal, die ze uitslaan.
De kennis, die ze hebben van hun eigen ambtenaren apparaat.
Vinden we het dan raar, dat de maatschappij volledig naar de testikelen gaat.....

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Persoonlijk geloof ik niet dat er een Amerikaanse analogenwet / drugsoorlog in Nederland ingevoerd zal worden. Ieder persoon met enige expertise zal onderstrepen dat het averechts zal uitpakken en verharding in de samenleving zal doen stimuleren. Aan de andere kant, Donald Trump wist ook president te worden, wellicht is alles mogelijk. Volgens Grapperhaus is er in de 1e kamer meerderheid voor een Amerikaanse analoogwet invoering in Nederland.
Grapperhaus slaat naar mijn inzien door. Met uitspraken als dat hij 'wel even de drugsindustrie in Nederland volledig gaat oprollen', maar ook vrij harde uitspraken betreffende dat privacy slechts een kleine prijs bedraagt wanneer deze het belang van 'veiligheid' in de weg komt te staan. Waar er op beide vlakken herhaald vraagtekens zijn gesteld rond zijn expertise op beide gebieden.

Grapperhaus is een jurist en een christengekkie die op vlak van beleid in zijn eigen wereld lijkt te leven, het ergste soort zwart wit kijker waar Thomas Moore zich nogmaals voor omdraait in zijn graf. Ik vrees dat we in het rijtje Ivo Opstelten en Fred Teevens wederom een dinosaurus uit de teerput hebben getrokken.
Recent is Grapperhaus op bezoek geweest in Taiwan om een veroordeelde oud coffeeshop houder op leven na dood naar Nederland terug te halen. Ik ben absoluut geen fan van de Amerikaanse drugsoorlog die Grapperhaus vrij naïef probeert te importeren maar dit handelen van Grapperhaus was overtuigend en daar heeft hij wel mijn respect voor.

Dat gezegd hebbende hoop ik dat deze ervaring misschien Grapperhaus zijn ogen heeft geopend met betrekking tot waar extremisme in beleid toe kan leiden.
Het opperen van analoogwetten is een zwaktebod vanuit het juridisch veld waar integriteitsproblematiek ten gevolge van opportunisme een aanzienlijke rol lijkt te spelen.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Ooit is dhr. H. Wiegel eens afgebeeld met dezelfde slappe hoed op als grappie , een vette Havana in zijn mondhoek, en voorts een krijtstreepjespak.
Een zeer treffende gelijkenis met een witte boordencrimi.
En dan dus nu recent een treffende gelijkenis afgebeeld met: grappie.
Ikzelf moet zeggen, dat ik in het kader van nieuwe wetgeving het vertrouwen in de politiek en wat deze zegt, en vervolgens doet, al lange tijd volledig verloren ben.
Hoe kan dat ook anders.
De hoogst irritante facie van Rutte alléén al.
De leugens. De tropenkolder waarmee zij vooral goed voor zichzelf zorgen.
Het is één grote farce!

benzzzy

Badass junkie
"privacy slechts een kleine prijs bedraagt wanneer deze het belang van 'veiligheid'"

Weg ermee.
Dit soort uitspraken zijn onacceptabel.

De Zandman

DF-koning
De hele persoon zelf is onacceptabel.
Aangezien deze figuur de eindverantwoordelijke is voor alles, wat er door zijn ambtenaren verzonnen/ingediend wordt.
Dus: weg ermee

De Zandman

DF-koning
Dat kan wel zijn, maarreh. Nee. Ik sla over!

En nou dit weer.
In die blode niederlande vindt men, dat de verkeersborden waarop mensenfiguren afgebeeld zijn, aan de huidige tijd moeten worden aangepast.
De facto: er moeten " vrouwen figuren " op komen te staan.
Dus: de borden gaan veranderd worden.
In dit land, waar wij géén geld hebben om onze ouderen fatsoenlijk te verzorgen, gaan we dus wél geld uitgeven voor die domme aanpassingen te gaan regelen?!?!
Wie gaat deze kolder betalen?!?
Deze idioterie, dit soort zaken maakt me dus: kwaad. Nee, razend.
Eén gemoedstoestand, die men altijd probeert te voorkomen.! Jazeker!
En Dit? Is onder regels brengen. Kolder, dus.
Bah. Foei. Nederland.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
"privacy slechts een kleine prijs bedraagt wanneer deze het belang van 'veiligheid'
Weg ermee. Dit soort uitspraken zijn onacceptabel.
Hij zegt het niet letterlijk hoor, maar hij zegt het toch wel vrij letterlijk. In een nieuwsartikel verwijst hij naar een veroudert regeerakkoord die hem blijkbaar prettig oogt en die laat weinig ruimte voor interpretatie.

Martinus

Wijs gebruiker

De ironie zit er wel goed in dat de gene die voor anti drugs wetten is zelf er uitziet alsof ze aan een suikerwater infuus hang lol.

Ik kan mij nog goed herinneren. Een paar jaar geleden. Ik zat in een schuur vol met motor onderdelen aan mijn bong wiet te knallen. Een van mijn vrienden vroeg, Ik heb nog een zak met pillen. Moet je pillen. Ik was zo stoned als een daadwerkelijke steen en zij met moeite. Nee man als ik nu die shit ga nemen dan ontploft mijn brein.

Paar minuten later kwam een andere maat. Ejjjj Ik heb coke. Hier moet je dit eens proberen. Ik had moeite met praten en nog nooit "hard drugs" genomen dus een diepe propaganda gegronde angst voor dat witte poeder vloeide in mij omhoog.

Na een paar keer nee zeggen dacht ik. Ah what the heck. Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig. Dood voel ik me toch al.
Dus ik snuif die coke. En poef. Ik was weer helemaal nuchter en zo scherp als een mes.

Dat is het moment geweest dat bij mij het kwartje viel. Mijn hele leven ben ik bang gemaakt om dit? Hier maken mensen zich druk over? Dit is waar iedereen zich bang om maakt? Dit gaat mijn leven verpesten?

Dat terwijl de supermarkt voor 90% alleen maar gefabriceerd nep eten verkoopt, mijn brievenbus iedere week weer vol leg met brieven van loterijen die mij allemaal willen bestelen, winkels die vol leggen met plastic rommel dat binnen de kortste keren uit elkaar flikkert, een groot deel van de banen meer bezigheidstherapie lijkt dan nuttig werk en alles in deze wereld wil mij dood hebben. JA zelfs mijn teflon pan wil me dood hebben.

En dat is waarom drugs illegaal zijn. Want hoe kan ik nu nog normaal functioneel zijn voor een maatschappij die in mijn drugs ogen een hoop onzin is.
Ik voel me wel een stuk gelukkiger :wink: De depressie gleed zo van mijn schouders af.

Sorry als ik negatief ben. Zo ben ik geboren :)

benzzzy

Badass junkie
Zij moet per direct onslagen worden het is schandalig dat zij als minister voor volksgezondheid werkt.

Als je nog niet eens voor jezelf kan zorgen laat staan dat je een land moet vertellen wat wel of niet gezond is....

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
De ironie zit er wel goed in dat de gene die voor anti drugs wetten is zelf er uitziet alsof ze aan een suikerwater infuus hang lol.
Ik zou ook zeker niet onderschatten hoe conservatief Vlaanderen is.

Dat gezegd hebbende is cocaïne in Antwerpen toch zeker wel een dingetje.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik hoorde dat Grapperhaus goed onder vuur ligt, en dat er ook mensen in de tweede kamer (D66) voor legalisatie pushen.

Denken jullie dat hij het nog lang vol houdt? Zo nee, zal dit het verbieden van RC’s vertragen?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik hoorde dat Grapperhaus goed onder vuur ligt, en dat er ook mensen in de tweede kamer (D66) voor legalisatie pushen.

Denken jullie dat hij het nog lang vol houdt? Zo nee, zal dit het verbieden van RC’s vertragen?
Het wetsvoorstel van het stofgroepenverbod is al drie keer vertraagd. De laatste keer beloofde Blokhuis in december dat 'eind januari' er een wetsvoorstel gepresenteerd zou worden aan de Kamer. Dus nu weer minstens een week vertraging erbij.

Bovenaan