• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Nieuwe wetten

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Wel wat krom ja...
Krom?!? Ik vind de hele politiek domweg een farce. Tegenstrijdig. oplichterij in een gigantische vorm. Namelijk, alle inwoners van ons land worden belogen, bedrogen, en niet ofwel vals voorgelicht.
Diegenen onder ons, die er iets aan willen veranderen, worden vermoord, zwaar bedreigd, en op al hun fronten zoveel mogelijk onderuit gehaald en dwarsgezeten.
En dan moet je nog positief zijn, iedere morgen gezond weer op, met een lach op je facie weer zien dat je de dag overleeft....
Koos Werkeloos had er een zeer treffend liedje over gemaakt.
Tekst:
De Haagse politieke maffia,
Die blijft maar korten op de minima....
Nou laat ze zellef maar betalen
Want bij Koos valt niets te halen,
Sorry! Dat Ik besta!!!
En zo is het!

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Zonder politiek wordt het een zooitje en democratie is de minst slechte vorm van politiek bedrijven.

Democratie bestaat uit het doen van concessies naar elkaar van de regerende partijen en daaruitvoortvloeiend komt een bepaald beleid, er worden zaken met elkaar afgesproken waar de mensheid in Nederland geacht worden zich aan te houden.

Het systeem vervloeken en het daaruit voortvloeiende zelfmedelijden is iets wat je jezelf aandoet en haalt je naar beneden. Echt, je kan dit missen als kiespijn!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Politiek is nodig ja, met name in zo'n individualistische maatschappij als de onze.

Ik merk zelf wel dat als ik me er teveel mee bezig houdt, ik altijd gefrustreerd raak. Dus dat probeer ik te voorkomen.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Zonder politiek wordt het een zooitje en democratie is de minst slechte vorm van politiek bedrijven.

Democratie bestaat uit het doen van concessies naar elkaar van de regerende partijen en daaruitvoortvloeiend komt een bepaald beleid, er worden zaken met elkaar afgesproken waar de mensheid in Nederland geacht worden zich aan te houden.

Het systeem vervloeken en het daaruit voortvloeiende zelfmedelijden is iets wat je jezelf aandoet en haalt je naar beneden. Echt, je kan dit missen als kiespijn!
Dat is even aangenomen dat we in Nederland democratie hebben. Maar vrijwel nooit wordt er gesproken over hoe we Nederland nog democratischer kunnen maken.

Deze nieuwe rc-wetten zijn daar eigenlijk een goed voorbeeld van. Nederlanders hebben 3 jaar geleden een keer hun stem kunnen uitbrengen. Dat moeten ze doen op honderden terreinen tegelijkertijd. Daar komt ook nog bij dat politici in verkiezingstijd op televisie allerlei beloften doen die ze helemaal niet kúnnen waarmaken ('grenzen dicht!', 'meer welvaart voor iedereen!').
Deze rc-wetten zijn helemaal geen onderdeel van die verkiezingen geweest. Maar het gaat wel enorme gevolgen hebben voor mensen in de toekomst. Want er gaat een groot aantal stoffen verboden worden, maar maar niemand weet wat precies de consequenties daarvan gaan zijn.
De ministeries van Justitie en VWS zijn nu al een jaar in het geniep bezig om zo'n wet voor te bereiden. Ondertussen zijn ze in achterkamertjes bezig om een meerderheid in de Kamer bij elkaar te regelen; een proces waar de kiezer ook geen invloed heeft. En dan wordt straks dus een wet door het parlement aangenomen waarover het volk nooit heeft kunnen meepraten. Maar dat is dan zogenaamd democratisch gebeurd.

Ik zou dus ook graag willen nuanceren dat we een parlementaire monarchie hebben met een gedecentraliseerd eenheidsstelsel. Ja, daar zitten wat democratische elementen in. Maar er zijn ook een hele hoop politieke besluitvormingen die juist niet democratisch verlopen.

Het is dus volgens mij wel zinvol om systeemkritiek te hebben op politieke besluitvorming. Nou moet ik gelijk zeggen dat ik de reactie van @Legio Patria Nostra nogal overdreven en onconstructief vind. Dus in die zin ben ik het eens dat het systeem vervloeken en zelfmedelijden weinig nut hebben. Maar dat het nu eenmaal is zoals een democratie werkt, dáár ben ik het dus niet mee eens. Want er zijn allerlei veranderingen in het systeem denkbaar die het geheel meer democratischer zouden maken.

Vrij Nederland had laatst een heel mooi stuk over of Nederland wel (nog) echt een democratische rechtstaat is. Conclusie: nee, Nederland is slechts een liberale autocratie.

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Zelfmedelijden??!?
Dát woord ken Ik niet, ik kan het niet terugvinden in mijn woordenboek.
Mocht ik de indruk hebben gegeven, dan ver excuseer ik me. Dit uitdragen is niet mijn bedoeling geweest i.i.g.
Medelijden heb ik niet nodig en idd, dat leidt nergens toe. Daarin hebben jullie gelijk.

Maar van mijn visie op de politiek, daarvan neem ik nog geen punt, geen komma terug.
Als niet iedereen het met mij eens is, so be it. Dat gebeurt weleens vaker.
In casu:
Ons poldermodel namelijk, hier begint de misère al.
Neem één politieke partij, met een partijbeleid, wat meestaldan stevig uitgedragen wordt in alle media.
Laat dat dan de partij zijn, wiens beleid mij het meeste aanstaat. Aldus kies ik op deze partij.
Wat gebeurt er later? Juist. Er moet gezocht gaan worden maar " het compromis." Want, dat is democratie. Gevolg:
En dan blijft er in de praktijk dus maar heel weinig van het eerdervoorgestelde partijprogramma over. Toch?
Voila. Dan:

Van degenen, die het niet met mij eens zijn, prima hoor, dat kan, en mag natuurlijk, allereerst, wees eens eerlijk, wie van jullie gaat er nog stemmen?!
En dan dus óók voor de Provinciale Staten, de Gemeenteraad, kortom, als je kunt stemmen, wie doet dit?
Ik wél. Op alles, wat er te stemmen valt.
In mijn optiek heb je alleen dan, recht van spreken vind ik.

Er is in Dit thread al aangegeven, zie bijvoorbeeld eens, wat je wekelijks aan niet besteld drukwerk in je bus binnenkrijgt.
Sticker nee, op je bus, of niet.
Enig idee, hoeveel bomen hiervoor moeten worden gekapt?
Hoeveel stikstof ( want hier valt zowat alles over, de laatste maanden,wat dit oplevert?)
Kunnen er weer minder huizen worden gebouwd! Etc. Etc. Genoeg hierover, maar de boodschap zal nu wel overkomen denk ik, wat zeggen jullie hier verder over?

O ja.
Ik overdrijf vaker. Ja. Dat klopt.
Dit doe ik, omdat mij dit in mijn opvoeding zo aangeleerd is, en, als ik een standpunt ergens over inneem, dan weet ik dat daarvan meestal maar de helft van bij de ander " binnenkomt".
Als ik overdrijf, dan komt er dus domweg die andere helft van mijn betoog, tóch nog binnen.
Ieder vogeltje zingt nou eenmaal zo als dát vogeltje gebekt is, nietwaar.....

Laatst bewerkt:

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Het hele kabinet zil vol met mensen die absoluut geen ene flikker afweten van drugs en toch word er verwacht dat er een goed besluit genomen gaat worden 🙄.

Helpt ook niet mee als ze het advies van experts selectief negeren als ook maar iets over legalisatie gaat...
Ik maak deze tekst eventjes iets anders vwb enkele zinsnedes:

De eerste zin:
Het hele kabinet zit vol met mensen die geen flikker afweten van drugs ,
Daarvan maak ik:
Dat hele kabinet zit vol met mensen, die helemaal nergens een flikker van afweten.
Behalve hoe je de brave burger het meest uit zijn portemonnee kunt graaien en snaaien.
Nederland is een rijk land.
Maar de bittere armoede stijgt. Met sprongen!

Advies van experts worden idd genegeerd.
Zie hoe er miljarden over de balk worden gesmeten. Hoe meer, hoe beter, hoe temeer, hoe te langer dat niet opvalt.
Legaliseren? Alleen datgene, waarmee, dan Wel waardoor we nog verder naar de donder zullen gaan. We legaliseren lieden, om binnen te komen vallen, die niet bepaald goede plannen met ons land, onze bevolking voorhebben .

Dit moest ik even kwijt.

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Mijn reactie is mss van een negatieve klank, maar, ik en een aantal goede bekenden van mij kunnen het niet anders onder woorden brengen.
Hoe is het toch mogelijk.
Rijk land. Enz, enz.
Ik Zie de stijging van de armoede. Niet normaal meer.
Geen cent meer naar de Grieken!
3 Weken verder: een klinkklare leugen.
Wéér zoveel miljoen de bodemloze put in.
En dan: de leugen die dekkingsgraad heet.
De oplichters, met de naam: s'Rijks Belastingen.
Je zal ze maar in je nek voelen hijgen.

Deze post is niet als politiek commentaar bedoeld. Nee.
Ihkv dit topic onderwerp zet ik een zienswijze, en een beleving van ... Neer.
Natuurlijk kan er nog veel, veel meer bij, maar dat laat ik achterwege, Mijn standpunt is vast wel overgekomen.
Het valt niet mee, om datgene, waarin, en waarvoor ik plus collega's gevaarlijk , intensief werk hebben verricht, Als beroep,
Helemaal naar de kloten te zien gaan en je moet dit alles machteloos toezien...
Drugs maken eea wat makkelijker te doorstaan.

Portobello

Belezen gebruiker
Het is een project van de Brusselse joden om alle drugsgebruikers wereldwijd te criminaliseren.

Thomas More is een archetype jurist en waarschijnlijk de enige waarvoor ik ooit (een diep) respect zal hebben. In dienst van de Engelse koning heeft Thomas More waarschijnlijk meer mensen verketterd, vervolgd en laten folteren omwille van religie dan ieder ander jurist. Thomas More is vooral bekend geworden met zijn boek Utopia waarin hij zijn visie van een ideale maatschappij beschrijft. Die doet hij met een buitengewoon gevoel voor humor en dubbelzinnige opmerkingen omdat hij zich onder het fascistisch bewind van de Engelse koning niet vrij kon uitspreken.

Het boek Utopia richtte Thomas More aan zijn zielsverwant Desiderius Erasmus, de Nederlandse theoloog en filosoof die eerder zijn boek Het Lof der Zotheid aan Thomas More had opgedragen. Het boek waarin "Door uit te gaan van een zot als spreker hij in deze declamatio de spot kon drijven met de misplaatste ernst waarmee alle mensen, ongeacht beroep, stand, of positie, hun eigen belangen najoegen, en de groteske kortzichtigheid waarmee zij klaar stonden met hun oordeel over elkaar.

Uiteindelijk kon Thomas More de verharding van de Engelse koning en de wijze waarop hij doorsloeg in zijn wetgeving niet meer verdragen en besloot zich uit te spreken tegen zijn tirannie. Hiervoor is Thomas More gevangen gezet, lange tijd gemarteld en uiteindelijk veroordeeld voor hoogverraad en onthoofd. Een diep ontroerend verhaal dat ieder persoon met een beetje cultureel gevoel zal kennen.

Er zit een beetje Thomas More in iedereen denk ik, maar zou leuk zijn. :)

Wacht maar tot je leest over de rol van de overheid en Grapperhaus in het privatiseren van het gevangeniswezen, het Ivo Opstelten en Fred Tevens riedeltje herhaalt zich nog een keer. Oude mannetjes die boven de wet staan getrokken uit de teerput van de prehistorie die de Amerikaanse gesuikerde lange vingers naar Nederland zullen importeren. Normaliseren van de samenleving zal de geplaveide weg naar de hel genoemd worden.
Thomas verdiende het ook wel, wat een grafboek is Utopia. Een slechte kopie van De Staat van Plato en ironisch genoeg is het een woord geworden om een ideale staat van zijn uit te drukken. Dit terwijl er slavernij was in Utopia. LOL.

Lof der Zotheid daarentegen was puik in orde.

Legio Patria Nostra

Badass junkie
En ja hoor.
Hr. Kaalkop gaat het dan toch voor elkaar krijgen!!
Designer drugs, nieuw wetsvoorstel

3 stofgroepen worden verboden!
Finito research chemicals....
Hier ben ik niet zo blij mee....

Lysergine

Bewuste gebruiker
En ja hoor.
Hr. Kaalkop gaat het dan toch voor elkaar krijgen!!
Designer drugs, nieuw wetsvoorstel

3 stofgroepen worden verboden!
Finito research chemicals....
Hier ben ik niet zo blij mee....
Zijn er nieuwe vorderingen in de ontwikkelingen van dat wetsvoorstel? Welke drie stofgroepen worden verboden? Bron?

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Bron: artikel in de Telegraaf
Stoffen die verboden worden : I. I. G.
Opioiden, fentanyl, amfetamine achtig, de derde kon ik nog niet ontcijferen.
Ook wordt het mogelijk om wanneer nodig, nieuwe stoffen sneller te kunnen verbieden.
Dit wetsvoorstel gaat er snel doorheen komen vrees ik.
Het wordt dus asap :
Hamstereeeeeehhh!!!!!

Legio Patria Nostra

Badass junkie
Ik zie elders hier, dat er al nadere info over deze kwestie is geplaatst, waarvoor mijn dank!
Vraag van mij:
Wanneer wordt er suiker, gist en water verboden?!?
Want van deze grondstoffen wordt de uiterst schadelijke, verslavende stof. Alcohol gemaakt.
Deze stof kent ongeveer 65 ernstige ziektes, en de dood is niet zelden het eindstation na een volkomen verloedering.
Overal te koop, een miljoen mede Nederlanders zijn of verslaafd, of hebben zeer grote problemen met deze rotzooi.
Leeftijdsgrens controle is een lachertje.
Of, hr. Grappenhaus, gaat het om het binnenharken van belastingen en accijnzen??
Wat een betutteling alweer.
Idd.
Dit kabinet weet echt geen flikker over drank, en drugs.
Snelheidverlagen, 100 km, alweer grote kolder.
En ja, die extra boetes. dadelijk...gaat het eigenlijk hier over?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan