Zelfmedelijden??!?
Dát woord ken Ik niet, ik kan het niet terugvinden in mijn woordenboek.
Mocht ik de indruk hebben gegeven, dan ver excuseer ik me. Dit uitdragen is niet mijn bedoeling geweest i.i.g.
Medelijden heb ik niet nodig en idd, dat leidt nergens toe. Daarin hebben jullie gelijk.
Maar van mijn visie op de politiek, daarvan neem ik nog geen punt, geen komma terug.
Als niet iedereen het met mij eens is, so be it. Dat gebeurt weleens vaker.
In casu:
Ons poldermodel namelijk, hier begint de misère al.
Neem één politieke partij, met een partijbeleid, wat meestaldan stevig uitgedragen wordt in alle media.
Laat dat dan de partij zijn, wiens beleid mij het meeste aanstaat. Aldus kies ik op deze partij.
Wat gebeurt er later? Juist. Er moet gezocht gaan worden maar " het compromis." Want, dat is democratie. Gevolg:
En dan blijft er in de praktijk dus maar heel weinig van het eerdervoorgestelde partijprogramma over. Toch?
Voila. Dan:
Van degenen, die het niet met mij eens zijn, prima hoor, dat kan, en mag natuurlijk, allereerst, wees eens eerlijk, wie van jullie gaat er nog stemmen?!
En dan dus óók voor de Provinciale Staten, de Gemeenteraad, kortom, als je kunt stemmen, wie doet dit?
Ik wél. Op alles, wat er te stemmen valt.
In mijn optiek heb je alleen dan, recht van spreken vind ik.
Er is in Dit thread al aangegeven, zie bijvoorbeeld eens, wat je wekelijks aan niet besteld drukwerk in je bus binnenkrijgt.
Sticker nee, op je bus, of niet.
Enig idee, hoeveel bomen hiervoor moeten worden gekapt?
Hoeveel stikstof ( want hier valt zowat alles over, de laatste maanden,wat dit oplevert?)
Kunnen er weer minder huizen worden gebouwd! Etc. Etc. Genoeg hierover, maar de boodschap zal nu wel overkomen denk ik, wat zeggen jullie hier verder over?
O ja.
Ik overdrijf vaker. Ja. Dat klopt.
Dit doe ik, omdat mij dit in mijn opvoeding zo aangeleerd is, en, als ik een standpunt ergens over inneem, dan weet ik dat daarvan meestal maar de helft van bij de ander " binnenkomt".
Als ik overdrijf, dan komt er dus domweg die andere helft van mijn betoog, tóch nog binnen.
Ieder vogeltje zingt nou eenmaal zo als dát vogeltje gebekt is, nietwaar.....