nn

Paddoo's wat een KUT SPUL??!!

• Ja, bad trip gehad, verschrikkelijk

Stemmen: 0 0,0%
  • Nee, super mooi was mijn trip!!

• 1 keer, maar nooit weer.. ben para geworden

• Totaal aantal stemmers
    0

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Je broer is echt een ongelooflijke randdebiel, om je paddos aan te raden terwijl je niet goed in je vel zit. Drugs hoor je sowieso niet te gebruiken omdat je je niet goed voelt, maar juist als je je lekker voelt en zin hebt in iets speciaals, imho.

Sterkte man.

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Klinkt klote allemaal, maar ik denk niet dat je paddo's de schuld kan geven. Als je niet lekker in je vel zit geen psychedelica gebruiken. Lompe actie van je broer om je dan toch paddo's te geven, dat is vragen om problemen.
Sterkte ermee iig, misschien dat je aanleg voor psychoses hebt. Als het lang aanhoudt, ga ff langs je huisarts.

Wat voor soort paddo's waren het eigelijk en hoeveel?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Volgens mij heb je last van een psychose die naar de oppervlakte komt. Ik zou dus ook raad gaan vragen bij je huisarts. Het is héél dom en onverantwoord van je broer jou paddo's te geven! Zoals de comments hierboven ook zeggen, psychedelica moet je niet nemen als je je niet goed voelt. Alleen héél ervaren mensen, of in speciale therapie sessies kunnen eventueel wel gebruik maken van psychedelica. maar dus nooit op jezelf!

Op de paddo kan je dit nu ook weer niet steken, psychoses zitten in je of niet. Drugs kunnen deze vlugger naar boven laten komen, creëren dus geen psychoses waar er geen zijn.

Ook ik wens je veel sterkte!

PS: @ExceptionalInsight: Jouw reactie vind ik wel niet echt gepast, het is duidelijk dat deze persoon met een probleem zit. En daar valt niet mee te lachen vind ik.

azgaza

Badass junkie
Dat is een kutstreek van je broer, een bad trip kan behoorlijk traumatiserend zijn, zelfs bij niet-psychotische mensen. Als het al niet goed gaat kan een trip, vooral onvoorbereid, erg slecht uitpakken, en als je broer geen rekening met jouw gevoel in die trip houdt kan dat natuurlijk heel erg worden.
Ik zou inderdaad met een arts of psychiater praten, of je medicatie kan krijgen en een officiele diagnose.
Het is namelijk moeilijk te onderscheiden of je gewoon angst door traumatisering hebt of echt een ontwikkelende psychose. Moeilijk te bepalen op een post. Maar zoek hulp, en.. als het kan, praat erover met je broer, het is of ongelovelijk naïef van hem, of buitengewoon onaardig.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Veel sterkte toegewenst.
Uit je stelling blijkt dat je inderdaad een super slechte ervaring hebt gehad, want je laat niet erg veel ruimte voor nuance. Want er is vermoedelijk niemand te vinden op het df die paddo's 100% de bom vindt. Bijna iedere gebruiker heeft wel is gedacht 'ik neem het nooit weer.' Maar veel van deze psychonauten vinden het middel toch danig interessant, dat ze het later toch weer proberen, en dan kan het met alle opgedane ervaring opeens wel uitpakken tot een geslaagde trip.

Je broer is zeer onverantwoordelijk geweest, maar je had zelf natuurlijk ook eerst wat navraag kunnen(moeten) doen op het internet.

Drugs kunnen zeker latent aanwezige psychoses en/of depressies triggeren!

(Paddo's kunnen wel ingezet worden om psychische problemen aan te pakken. Maar daarvoor heb je eerst wat ervaring nodig met het middel. En bovendien lijkt het mij het beste om voor een dergelijke 'therapeutische sessie' een lage dosis te nemen, op het punt waar je wel lichte visuals begint waar te nemen, maar nog steeds enigszins helder kunt denken.)

Jammer dat je eerste paddo-ervaring zo slecht is verlopen.

thor

Belezen gebruiker
Dat van in een andere werkelijkheid leven herken ik ook, kwam bij mij pas een paar maanden later op. Erg irritant..

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Argulas zei:
Volgens mij heb je last van een psychose die naar de oppervlakte komt. Ik zou dus ook raad gaan vragen bij je huisarts. Het is héél dom en onverantwoord van je broer jou paddo's te geven! Zoals de comments hierboven ook zeggen, psychedelica moet je niet nemen als je je niet goed voelt. Alleen héél ervaren mensen, of in speciale therapie sessies kunnen eventueel wel gebruik maken van psychedelica. maar dus nooit op jezelf!

Op de paddo kan je dit nu ook weer niet steken, psychoses zitten in je of niet. Drugs kunnen deze vlugger naar boven laten komen, creëren dus geen psychoses waar er geen zijn.

PS: @ExceptionalInsight: Jouw reactie vind ik wel niet echt gepast, het is duidelijk dat deze persoon met een probleem zit. En daar valt niet mee te lachen vind ik.

Ik had deze hele post ook precies willen schrijven, scheelt mij weer dus. :wink:

Adreno

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Sterkte!
Je hebt duidelijk een negatieve ervaring gehad, maar die vloeide niet intrinsiek voort uit de paddo's. Die verruimen je bewustzijn en laten wat verborgen is naar de oppervlakte drijven. Psychedelica zijn gewoon waarde-neutraal; het is jouw set en setting die bepalend is voor de uitkomst.

Maar je slaat je er wel door. Ongeacht of het een goede of slechte trip was, iedereen heeft wel een ruime verwerkingstijd nodig na zo'n intense trip. Dat vreet immens veel geestelijke energie en recuperatie is dus noodzakelijk.

Spijtig dat er mensen zo onvoorzichtig en lichtzinnig omspringen met zo'n goddelijk middel. Dat is waarschijnlijk de hoofdreden waarom paddo's verboden zullen worden.

teebo

Bewuste gebruiker
ik heb nee aangelikt omdat de antwoorden nogal zwart wit waren.
maar ik vind dat psychedelica wel sterke invloed hebben op uw werkelijkheidperspectie. ik blijf ook rap een weekje vaag na een hevige trip. gelukkig is dit ook deels positief. zo zal natuur nooit meer zo oppervlakkig gelijk vroeger zijn.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Adrenochroom zei:
Argulas zei:

Ik had deze hele post ook precies willen schrijven, scheelt mij weer dus. :wink:

Adreno

Hehe, great minds think alike? :grin:
Graag gedaan trouwes :wink:

exsmoker

Bewuste gebruiker
Duidelijk een slechte ervaring!

die broer van jou is niet goed wijs om jouw paddo's te voeren!!

veel sterkte met het verwerken van deze nare ervaring :wink:

Riel

Bewuste gebruiker
paddo's is zeker geen kutspul maar je moet er voorzichtig mee omgaan. ligt allemaal aan jezelf.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Riel zei:
paddo's is zeker geen kutspul maar je moet er voorzichtig mee omgaan. ligt allemaal aan jezelf.

De slechte ervaring kwam uit hemzelf, maar het komt niet helemaal door hem, hij had zich hoogstens beter in moeten lezen, maar je broer is vaak wel iemand waarvan je op aan kan... In dit geval niet dus...

Adreno

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Re: Psychische klachten na PADDOO TRIP!!!!

nino83 zei:
5 maanden geleden begon ik met mijn eerste keer. Ik zat daarvoor slecht in mijn vel, maar mijn broer vertelde me dat het juist goed zou zijn dat ik aan de paddoo's ging.. ik hem geloven.

Bedank je broer nog maar 1000 x de paddos hebben niets met jouw problemen te maken.
Kutspul ..... niet helemaal terecht, paddos zijn geen speelgoed jouw broer had nooit zijn advies moeten geven.

Stonie

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Argulas zei:
Ik rook een hoax en geloof om eerlijk te zijn nog steeds geen barst van dit verhaal. Buiten dat vind ik het een beetje makkelijk om de paddenstoelen de schuld te geven van iets dat overduidelijk aan hem zelf lag. "Ja maar zijn broer.." Zever! Die bovenkamer van kleuter in kwestie is toch niet leeg? Vandaar dus mijn simpele reactie; cry baby.

Fractal

Belezen gebruiker
Slikte je medicatie op het moment dat je paddo's nam? Psychische problemen + medicatie daartegen + paddo's zou echt een héél slechte combinatie zijn, en zou ook kunnen verklaren waarom je "out" ging.
Anyway, professionele hulp zoeken lijkt me het beste.

phy

Bewuste gebruiker
Exceptional daar ben ik het niet mee eens.

Je kan wel vermoeden dat een een 'hoax' is, maar waar baseer je dat op? Voor hetzelfde geld is het geen 'hoax' en kwets je iemand heel erg met jouw reactie

Loop dat risico gewoon niet. Zeg dan gewoon dat je hem/haar niet gelooft. En waarom. Ik vind het een erg botte en ongepaste reactie.

En natuurlijk heeft iedereen eigen verantwoordelijkheid. Maar vertrouw jij je familie? Onderschat die vertrouwensband niet!!! Die kan en is dikwijls sterker dan logisch redeneren.

Nu weer even on-topic:
Het klinkt alsof de broer ook weinig/geen ervaring had met paddo's. Zo zie je maar weer wat er kan gebeuren als je niet voorzichtig met dit goedje omgaat. Blijkbaar is nog steeds niet duidelijk dat het spul gevaarlijk kan zijn voor mensen die niet weten wat ze doen. Door dit soort dingen hangt er nu een verbod boven ons hoofd. Het is heel vervelend allemaal, zeker voor nino, ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je de kracht hebt om je problemen te overwinnen. Probeer eens goed met je broer te praten over wat gebeurd is, al is het alleen om je angst voor hem te overwinnen.

[/i]

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
phy zei:
Exceptional daar ben ik het niet mee eens.

Je kan wel vermoeden dat een een 'hoax' is, maar waar baseer je dat op? Voor hetzelfde geld is het geen 'hoax' en kwets je iemand heel erg met jouw reactie

Loop dat risico gewoon niet. Zeg dan gewoon dat je hem/haar niet gelooft. En waarom. Ik vind het een erg botte en ongepaste reactie.

En natuurlijk heeft iedereen eigen verantwoordelijkheid. Maar vertrouw jij je familie? Onderschat die vertrouwensband niet!!! Die kan en is dikwijls sterker dan logisch redeneren.

Volledig akkoord.

Trouwens, je zegt:
ExeptionalInsight zei:
Die bovenkamer van kleuter in kwestie is toch niet leeg?
Je wordt niet geboren met een voorkennis van paddo's hé. Ik begrijp je enthousiasme voor de paddo, ik zelf vind het het heiligste en wonderlijkste middel dat ik tot nu toe ken en ervaren heb, maar ik laat me door dit niet verblinden van wat er wél mis kan gaan, ookal is dit niet direct door de paddestoelen zelf.

Nino heeft (slechte en te weinig) voorlichting gekregen van zijn broer, maar zoals phy al zei, dat is een persoon die je normaal sterk kan vertrouwen. Je kan het vergelijken met een verkoper in een smartshop die je foute info geeft over paddo's, maar je vertrouwd deze natuurlijk, sinds hij een smartshop heeft en ze verkoopt. Dit zou niet mogen, maar deze dingen gebeuren toch. :(

Dus, correcte voorlichting verspreiden is de boodschap, zodat er meer mensen op de hoogte zijn, en minder voorgevallen zoals dit gebeurt!

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Argulas zei:
Je wordt niet geboren met een voorkennis van paddo's hé. Ik begrijp je enthousiasme voor de paddo, ik zelf vind het het heiligste en wonderlijkste middel dat ik tot nu toe ken en ervaren heb, maar ik laat me door dit niet verblinden van wat er wél mis kan gaan, ookal is dit niet direct door de paddestoelen zelf.

Nino heeft (slechte en te weinig) voorlichting gekregen van zijn broer, maar zoals phy al zei, dat is een persoon die je normaal sterk kan vertrouwen. Je kan het vergelijken met een verkoper in een smartshop die je foute info geeft over paddo's, maar je vertrouwd deze natuurlijk, sinds hij een smartshop heeft en ze verkoopt. Dit zou niet mogen, maar deze dingen gebeuren toch. :(
Mijn reactie had niet veel te maken met 'mijn enthousiasme voor de paddo', des te meer met iets dat ze met de mooie woorden 'algemene ontwikkeling' aangeven. Dat ons (mij althans) onder anderen leert dat je niet zomaar alles moet slikken dat je voorgekauwd krijgt.
Mn reactie was misschien iets te kort door de bocht, maar als je zo'n dom advies voor waarheid aanziet zul je met de consequenties moeten leven, hoe hard dat in dit geval misschien zou mogen klinken. Ik ben wel benieuwd wat er op dit moment in het hoofd van de topicstarter omgaat, mits het verhaal waar is natuurlijk, want ik heb nog steeds mn twijfels.

phy zei:
Dit lijkt me geen vertrouwenskwestie maar eerder inderdaad een kwestie van logisch redeneren, als ik zoiets te horen zou krijgen zonder dat ik ergens verstand van heb, ga ik eerst de feiten bestuderen alvorens ik een mening overneem, maar hey wie ben ik, right?

phy

Bewuste gebruiker
Het verbaast me inderdaad hoe weinig mensen iets zelf uitzoeken en alles als zoete koek slikken.

Zeker nu het zo uitgebreid in het nieuws is geweest...

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik had geen "bad" trip maar ik noemde het een "horror" trip. Ik zag best wel enge dingen, maar was er niet bang voor, meer een vorm van entertainment, zoals in het spookhuis (tja hoe leg ik dit uit). :)

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
phy zei:
Het verbaast me inderdaad hoe weinig mensen iets zelf uitzoeken en alles als zoete koek slikken.

Zeker nu het zo uitgebreid in het nieuws is geweest...

Idd, met dat ben ik ook wel akkoord. Mensen zouden inderdaad op zen minst nu toch al es 2 keer nadenken voor ze paddo's eten.

@ExeptionalInsight: :beer: :wink:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ExceptionalInsight zei:
Wat een taalgebruik zeg :rolleyes:

^I agree on that one^

Verder, is is goed dat je geen 112 gebeld hebt hoor, dat zou alles alleen maar erger gemaakt hebben. Er zijn er geweest (waarvan reports hier te lezen zijn) die dat wel gedaan hebben, en dat is totaal niet goed uitgedraait.

Goed van je dat je aan je problemen gaat werken. Het is blijkbaar nodig, en de paddo heeft je hier precies wel op gewezen.

Veel succes nog!

Cheb

Newbie
Ik lees al tijdje mee, maar vond deze post belangrijk genoeg om toch een account voor aan te maken.

Wat gebeurd is is gebeurd, je bent er zelf nu vast wel overuit wat paddo's met je doen; het naar boven halen van de dieptse gevoelens.
Ondanks dat je met een paddo trip erg makkelijk 'bad' kan gaan, heeft elke paddo trip een wijze les. Sterker nog! een Bad trip is vaak 10x zo leerzaam!
Mocht je wat rust krijgen ivm je psychose, probeer dan toch eens goed terug te denken aan wat en nu werkelijk is gebeurd. Vaak hebben dingen een veel diepere betekenis en kan dit zelfs een jumpstart geven voor je genezings process.

Geloof het of niet, je zat al goed met jezelf in de knop voordat je de paddo's nam. Zelfde geld voor die psychose.. Nu heb je tenminste nog de kans om je problemen direct aan te pakken en op te lossen zonder jaren door te sukkelen.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, zeggen ze dan.

phy

Bewuste gebruiker
Stap een heb je al genomen: je angst onder ogen zien.

Pak alle dingen een voor een aan, alles tegelijk lukt gewoon niet. En doorzetten. Psychische dingen kosten nou eenmaal veel, veel tijd. Laat de moed niet zakken, er is altijd een eind, en altijd een verbetering.

Zou zeker op gesprek gaan. Verwerken die hap!
Good luck.

diverse malen paddos genomen (5), de meeste waren over algemeneen chill uiteraard met pieken en dalen.
1 serieuze bad trip gehad van een complete avond.... oorzaak: setting
:wave:

Bovenaan