Nog 1 keer gekkigheid??

Bladie

Newbie
Hai allemaal, ben benieuwd wat jullie in mijn geval zouden doen. Wellicht is er een dokter in de ´zaal´? :wink:

2,5 week heb ik een pittige operatie aan mijn knie gehad. Gisteren is het gips verwijderd en sindsdien spuit ik geen bloedverdunners meer. Coke en bloedverdunners zijn een heel gevaarlijke combi, dat weet ik.
Goed, nu lig ik plat met een brace en scharrel ik een beetje rond op krukken. Maandag start een zware revalidatieperiode van 6 weken. Weinig zin in en ik zou dan ook zo graag dit weekend nog even gek doen met een grammetje (of 2). Ik kan dan wel niet echt lopen, maar ik hou ervan om thuis sos te gebruiken en wijntjes te tetteren met friends. Lekkere lulkick erbij en mijn avond is top.

Echter, niet echt bevorderlijk voor mijn revalidatie en ik heb geen idee of die bloedverdunners en antibiotica (2 weken geleden) nog werkzaam zijn in mijn lijf. Wat zouden jullie doen? Dank!

Lombardos

Newbie
Moest ik in uw plaats zijn zou ik het aan mijn revalidatiedokter uitleggen, die heeft denk ik zwijgplicht :wink: .En doe geen domme dingen voor je uitsluitsel hebt zou ik zeggen :stoned:

Flameon

Badass junkie
Hmmz ik zou wachten tot na je revalidatie proces!
Denk dat dat dat beter is. Wil je het echt dit weekend doen, dan morgen ff overleggen met je arts

Judas

Wijs gebruiker
Er is nog een andere reden waarom het een echte afrader is Bladie:

Het door de operatie beschadigde weefsel van je huid, kniebanden, spieren etc. is na 2,5 weken nog lang niet volledig hersteld. Cocaine-gebruik zal dat herstel niet bevorderen, eerder het tegenovergestelde.
Voor een goede wondgenezing is toevoer van bloedlichaampjes nodig. Cocaine trek de bloedvaten samen, van de grote aderen tot de kleinste haarvaatjes. De bloedtoevoer richting de knie zal dus afnemen en het zal langer duren voor die locatie weer naar behoeven kan functioneren.
Om weer mobiel te worden, is een goede doorbloeding van elementaire waarde maar de sos zal waarschijnlijk 72 uur in je bloed blijven dus ga je ook nog eens 2 dagen met die gekkigheid in je lijf zware inspanningen verrichten om weer te kunnen lopen. Ook al voel je jezelf niet meer high tydens die 72 uur, je lichaam is echter wel verkrampt door de coca.

Het is de bedoeling dat je de revalidatie ingaat in een zo goed mogelijke conditie. De combinatie van sos met alcohol maakt het allemaal nog beroerder. 1 tot 2 gram cocaine nakken vormt een zware aanslag op je gezondheid. Vooral hart, bloedvaten, lever & longen krijgen het zwaar te verduren en hebben gemiddeld 3 tot 4 dagen nodig om zich te herstellen. Daarbij heeft je conditie al een flinke klap gehad door de operatie.

Wat de situatie voor jou TYDENS het snuiven extra riskant maakt is het feit dat je waarschynlijk de hele tyd stilzit door de medische beperkingen die je momenteel hebt. Dat gebrek aan beweging in combinatie met de door de sos veroorzaakte vaatvernauwing maakt je extra vatbaar voor trombose. Ik vermoed dat je heel goed snapt waarom je bloedverdunners kreeg na de operatie. Als je dat gezellige avondje daadwerkelijk uit gaat voeren, dan ga je het gevaar dat de bloedverdunners op afstand moest houden zelf opzoeken.

Ik zou je best antwoord kunnen geven op je vraag over aanwezigsheidsduur van de antibiotica en de bloedverdunners in je body, maar dat lijkt me na het hierboven geschetste scenario overbodig. Als je nu nog niet zelf tot de overtuiging gekomen bent dat je Russische roulette wilt gaan spelen, dan zal je de mogelijke aanwezigheid van antibioticaresiduen in je bloed ook wel van tafel vegen en daar de spiegel en het snuifbuisie op klaarleggen :rolleyes:

Daarbij, als je toch vastbesloten bent om met sosa te blijven stoeien, dan is het echt de moeite waard om nog 6 weken te wachten. De tolerantie die je als hard-core nakker inmiddels opgebouwd hebt, is dan weggeebt en de rush zal je na die lange tyd als veel euforischer ervaren dan indien je elk weekend er op los snuift. En dat is niet alleen mijn persoonlijke ervaring.

Mocht je ergens een stemmetje in je hoofd hebben dat je probeert aan te sporen om te stoppen, dan wordt dat stoppen stukken makkelijker als je langer dan 2 maanden clean bent. Want een klein rekensommetje leert me dat dat het geval zal zijn als je mijn advies opvolgt.

Geduld is een schone zaak Bladie, & het brengt je onverwacht mooie ervaringen :wink:

Bladie

Newbie
hartelijk dank voor jullie reacties en met name jij, Yeti. Russische roulette... dat is het! En mijn motto is altijd al geweest: bij twijfel... NIET doen. Dank voor het me doen herinneren. Ik ga even 6 weken knallen, met revalideren wel teverstaan :wink: ! Feestjes komen daarna wel weer!

p.s. Top, dit forum. Ik heb er al veel aan gehad en dan alleen door mee te lezen. Dit was mijn eerste post, maar ik blijf lekker plakken.

Judas

Wijs gebruiker
Veel sterkte en succes met de revalidatie. Hoop voor je dat alles soepeler zal gaan dan je verwacht en je weldra weer lekker kan dansen enzo :wink:

Robdebob

Bewuste gebruiker
Bladie zei:
hartelijk dank voor jullie reacties en met name jij, Yeti. Russische roulette... dat is het! En mijn motto is altijd al geweest: bij twijfel... NIET doen. Dank voor het me doen herinneren. Ik ga even 6 weken knallen, met revalideren wel teverstaan :wink: ! Feestjes komen daarna wel weer!
Goed bezig ouwe :)

Bladie

Newbie
Haha, ik kan niet wachten om weer heerlijk te dansen. Maar lopen zou op zich ook al heel fijn zijn :wink: . Grappig, dat ik jullie reacties las, dacht ik: sjonge, waarom zou ik in vredesnaam sos gebruiken in de staat waarin ik momenteel verkeer. (Ik lig in een ziekenhuisbed midden in mijn woonkamer en ben alleen al 10 minuten bezig om mezelf eruit te takelen) Whaha!

Dat deed me beseffen hoe verradelijk dat witte goedje eigenlijk is en hoe het mijn leven is ingeslopen. Maar oh zo lekker

bartje_v

Experimenterende gebruiker
Toen ik het eerste stuk en de titel zat te lezen had ik maar 1 gedachte ... hier spreekt verslaving...
Nu vandaag nog 1 keer gebruiken MAAR!!! MORGEN STOP IK !!!!!

Vooral dat nog 1 keer is de meest gehoorde op meetings, maar bij de meesten kwam dat morgen stop ik nooit uit want er was geheid weer een reden om het de volgende dag weer voor de laatste keer te doen al was het maar omdat de kat miauwde of de hond blafte.

Misschien wel eens grappig om naar een meeting te gaan voor 1 keer , en er is ook wel een beetje gekkigheid vooral om onszelf en hoe we dachten en met welke k*t smoezen we iedere keer weer voor de laatste keer gingen halen .... http://www.ca-holland.org

Bovenaan