Noise Muziek

kaasbaas

Badass junkie
Gisteren weer lekker aan de slag geweest :). Eigen veren gemaakt en lekker wat herrie opgenomen. Ik wil 'm online zetten maar ik wil eerst nog een stop-motion filmpje maken met tekeningen... Dat gaat alleen wel even duren aangezien ik bijna 6000 frames nodig heb.

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Prepared guitar, hihi.. Nice

Zojuist lopen kloten met 20" bekken die ik heb gekocht, bevalt me goed :grin:.
Heb hem verkeerd om op mijn metalen bureau gelegd en daarbovenop een glazen potje met contact microfoon en enkele metalen belletjes erin gezet.

Het signaal van de microfoon in het glazen potje gaat eerst door een Distortion voor wat boost, dan een Bass Equalizer (groter frequentiebereik als normaal EQ pedaal), dan door een stereo reverb. Daarna vanaf output 1 van de reverb naar een Octaver (kan 2 naar beneden) en daarna een dubbele fuzz en dat vervolgens naar input 1 van de mixer. Dan nog vanuit output 2 van de reverb naar een gemodificeerde (circuitbent) Flanger en dat signaal naar input 2 van de mixer.

Gave feedback + lekkere vage sweeps van die flanger (met erin ook analoge delay). Yesh!

Eens kijken of ik die setup eventueel nog wat kan uitbreiden met bijv. mijn Kaoss pad en wat andere pedalen, het klinkt in ieder geval al erg tof nu. Misschien morgen eens filmen ofzo :)

endor

Badass junkie
OnderDeEik zei:
Prepared guitar, hihi.. Nice

Zojuist lopen kloten met 20" bekken die ik heb gekocht, bevalt me goed :grin:.
Heb hem verkeerd om op mijn metalen bureau gelegd en daarbovenop een glazen potje met contact microfoon en enkele metalen belletjes erin gezet.

Het signaal van de microfoon in het glazen potje gaat eerst door een Distortion voor wat boost, dan door een stereo reverb. Daarna vanaf output 1 van de reverb naar een Octaver (kan 2 naar beneden) en daarna een dubbele fuzz en dat vervolgens naar input 1 van de mixer. Dan nog vanuit output 2 van de reverb naar een gemodificeerde (circuitbent) Flanger en dat signaal naar input 2 van de mixer.

Gave feedback + lekkere vage sweeps van die flanger (met erin ook analoge delay). Yesh!

Eens kijken of ik die setup eventueel nog wat kan uitbreiden met bijv. mijn Kaoss pad en wat andere pedalen, het klinkt in ieder geval al erg tof nu. Misschien morgen eens filmen ofzo :)

Zeker eens filmen ! Ik wil het resultaat graag horen !

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Komt goed :)
Nu alvast een fototje ervan:

Was in de eerste omschrijving (die endor gequote heeft) nog de EQ vergeten erbij te zetten. De snoertjes liggen wel wat rommelig, maakt de foto niet echt duidelijker... Sterker nog... Er ligt zelfs nog een snoer tussen wat niks met de setup te maken heeft.

PatrickBateman

Bewuste gebruiker
OnderDeEik zei:

Live in Berlijn

Vet Earth shirt, gast. :sunglasses:

Draai zelf af en toe nog weleens wat (industrial) noise en aanverwante genres zoals power electronics. Enkele favorieten:

Haus Arafna
Genocide Organ
Brighter Death Now
Taint
Grunt
Bizarre Uproar

Qua labels:

Cold Meat Industry
Galakthorrö
Freak Animal

kaasbaas

Badass junkie
Nieuw lied gemaakt onder andere met de gitaar waarvan ik een foto had gepost. Het is maar bud video omdat ik geen zin had om een leuke te maken :grin:. Kritiek is altijd welkom!

[youtube]trELfLtJwDQ?[/youtube]

dark_ikkeuh

Experimenterende gebruiker
haha noise luister ik ook wel af en toe
favorieten zijn Masonna (bijna on te evenaren intensiteit) :grin: , goverment alpha, prurient, nihil fist, hanatarash..
hier ook al insect warfare voorbij zien paseren , een van me favo grind bands :rock:

geen idee of jullie passenger of shit kennen, geen pure noise maar het komt in de buurt
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X5KJM4XCLSQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TW-bm7oXvic[/youtube]

:sunglasses:

Immo

Badass junkie
dark_ikkeuh zei:
geen idee of jullie passenger of shit kennen, geen pure noise maar het komt in de buurt

Die gast is onderhand wereld beroemd in Nederland, hij treed zoveel op. :P

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Immo zei:
dark_ikkeuh zei:

En of dat nou zo terecht is...

Anyway, blijkbaar is 13 Nov-Eindhoven verschoven naar een andere datum.
Ga alsnog wel de 14e naar Tilburg voor de herrie daar

kaasbaas

Badass junkie
OnderDeEik zei:
Immo zei:
dark_ikkeuh zei:

En of dat nou zo terecht is...

Anyway, blijkbaar is 13 Nov-Eindhoven verschoven naar een andere datum.
Ga alsnog wel de 14e naar Tilburg voor de herrie daar

14 oktober? En waar dan precies in Tilburg? Wie treed er op? En waar staan de shop in Tilburg? :grin:

Bovenaan