Nooit gedaan...

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb echt een heleboel ervaring met veel verschillende soorten drugs, maar nog nooit GHB gedaan.... Ik heb er wel eens over nagedacht om het een keer te doen, maar ik hoor toch net iets te veel "spookverhalen" over deze drug en daardoor voel ik toch niet zo'n behoefte om het uit te proberen. Verder hoor ik van veel mensen dat het gevoel overeenkomt met het wause, mellow gevoel van xtc. Dat gevoel ken inmiddels maar al te goed en vind ik niet meer interessant. Dat maakt GHB voor mij dus ook minder aantrekkelijk.
Meer mensen hier "GHB-maagd"?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Het staat niet bovenaan mn lijstje van dingen om te doen, het klinkt niet interessant genoeg. Maar ik zal het binnenkort wel proberen, kijken of het leuk is.

Robdebob

Bewuste gebruiker
Maar ghb is wel veeeeeeeel minder schadelijk dan andere drugs (zoals speed)*
Ik vind het totaal niet te vergelijken met xtc, meer met alcohol maar dan zonder kater :beer:

*mits het verantwoordelijk gebruikt word

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Robdebob zei:
Maar ghb is wel veeeeeeeel minder schadelijk dan andere drugs (zoals speed)*
Ik vind het totaal niet te vergelijken met xtc, meer met alcohol maar dan zonder kater :beer:

*mits het verantwoordelijk gebruikt word

Mwah, vind alcohol ook niet zo geweldig... Nog steeds geen interesse :P

Antondebeuker

Experimenterende gebruiker
Ik heb het nu 3x geprobeerd, de eerste 2 keer voelde ik er helemaal niks van, toen had ik een half buisje, 2e keer driekwart, dus laatst maar een heel buisje geprobeerd, werd ik 4 uur later wakker..gelukkig was ik thuis.
Ik hoef het niet meer, veel te moeilijk te doseren, en dat is juist heel belangrijk met GHB, die laatste was duidelijk veel te sterk.
Als je de juiste dosering eenmaal weet schijnt het wel erg relaxed te zijn.

Dissonant

Bewuste gebruiker
Mijn interesse werd gewekt door het feit dat het zeer onschadelijk heet te zijn.

Maar dan kwamen er een paar afkicktopics voorbij en mijn goesting was over.

jcutter

Badass junkie
Ik wil inplaats van alcohol, dit goedje gaan gebruiken tijdens het uitgaan. Puur om in de ambiance te worden gezogen :wink: Zoals iedereen dat doet of het is een kwestie van geduld in een nuchtere staat :)

teebo

Bewuste gebruiker
vorige week was ik toevallig genoeg aan het craven naar ghb, nu is het al een beetje over maar het is wel gestegen in mn achting

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het is heel anders dan xtc of alcohol, misschien komt het gevoel soort van overeen, maar het is veel lichamelijker. Het is net alsof je allemaal warme plezierprikkeltjes door je lichaam hebt stromen. Als je goed doseert, dan is het echt goddelijk, onwijs relaxt spul

Ik wil niks promoten ofzo, maar ghb op hetzelfde niveau plaatsen als xtc of alcohol klopt gewoon totaal niet...

Oja, en die dosering waar iedereen altijd zo moeilijk over doet slaat echt helemaal nergens op!! Bij de apotheek liggen gratis doseerspuitjes van 5ml. Onder de 70 begin je met 3,5 daarboven met 4, en te weinig effect doe je volgende keer wat meer. That's it snap niet wat daar nou zo ontzettend moeilijk aan is :confused:

MissMarie90

Experimenterende gebruiker
ik zelf vind het een heerlijke drug
het was geen bewuste keuze maar meer dat ik erin rolde
1ste keer kreeg ik gelijk grote dosis en ik denk dat dat het juit leuk maakte voor mij
je bent gewoon verdoofd
alles ziet er gewoon veel mooier uit ook gelijk
ik keek een programma over auto's en heb daar echt nix mee
maar ik kreeg tranen van in mijn ogen zo mooi was die auto ineens
je voelt je ook veel rustiger en niet helemaal duf ofsow
maar gewoon relaxed
alles voelt beter aan
niet alleen psychisch maar ook fysiek
een kat aaien is een stuk leuker
als je een vriend of vriendin hebt is het helemaal sensationeel :hearteyes:

maar ik snap niet wrm je dit topic opent
jij hebt blijkbaar al de keus gemaakt om het niet te gebruiken
dus kan je het daar bij laten
maar aangezien je het topic opend ben je wel nieuwsgierig dus probeer het een keer zou ik zeggen
en kijk dan vooral eerst goed welke dosis je moet hebben
en zoals Technora zegt
het is niet veel moeite om even naar de apotheek te lopen voor een 5ml spuitje
zeker niet als dat een goede dosis betekend

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
undercover zei:
ik zelf vind het een heerlijke drug
het was geen bewuste keuze maar meer dat ik erin rolde
1ste keer kreeg ik gelijk grote dosis en ik denk dat dat het juit leuk maakte voor mij
je bent gewoon verdoofd
alles ziet er gewoon veel mooier uit ook gelijk
ik keek een programma over auto's en heb daar echt nix mee
maar ik kreeg tranen van in mijn ogen zo mooi was die auto ineens
je voelt je ook veel rustiger en niet helemaal duf ofsow
maar gewoon relaxed
alles voelt beter aan
niet alleen psychisch maar ook fysiek
een kat aaien is een stuk leuker
als je een vriend of vriendin hebt is het helemaal sensationeel :hearteyes:

maar ik snap niet wrm je dit topic opent
jij hebt blijkbaar al de keus gemaakt om het niet te gebruiken
dus kan je het daar bij laten
maar aangezien je het topic opend ben je wel nieuwsgierig dus probeer het een keer zou ik zeggen
en kijk dan vooral eerst goed welke dosis je moet hebben
en zoals Technora zegt
het is niet veel moeite om even naar de apotheek te lopen voor een 5ml spuitje
zeker niet als dat een goede dosis betekend

Ik vroeg mij af wie er allemaal op het DF - net zoals ik- nog nooit GHB hebben gedaan en wat hun reden daarvoor is. Vandaar dit topic dus. Uiteraard ben ik ook nieuwsgierig naar de ervaringen van mensen die het wel doen, altijd leuk en interessant om te lezen natuurlijk! Ik blijf echter toch nog bij mijn keuze om het niet te doen, ik vind de dossering nog steeds iets engs. Ieder mens/lichaam reageert verschillend op drugs, dit betekent naar mijn idee dat de perfecte dosis ook van mens tot mens verschilt....

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Dat geldt voor iedere drug die je neemt, snap niet waarom dit met GHB een groter issue zou zijn eigenlijk. Het is zeker niet eng ofzo... Dat is denk ik grotendeels gebaseerd op associaties als : 'de rape drug' ... Mensen die veel drugs gebruiken, en aan wie ik vertel dat ik wel eens GHB gebruik reageren vaak met zoiets als: nou als dat eens misgaat, dan heb je er zelf om gevraagd... Echt belachelijk!!

GHB is prima te doseren, als je pannenkoeken kunt bakken kun je dit ook. :wave:

Wacky

Badass junkie
Is ook niet zo moeilijk, maar sommigen doseren drugs net zoals ik doseer wanneer ik aan het koken ben, compleet op de gok. Ik heb er ook niet heel veel verstand van, maar een 20ml flugel leeg drinken is misschien niet zon goed idee, en daarom is de dosering wel een waarschuwing waard :) Als je weet wat je doet is elke drug goed te doseren natuurlijk.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
TechNora zei:
^Dat geldt voor iedere drug die je neemt, snap niet waarom dit met GHB een groter issue zou zijn eigenlijk. Het is zeker niet eng ofzo... Dat is denk ik grotendeels gebaseerd op associaties als : 'de rape drug' ... Mensen die veel drugs gebruiken, en aan wie ik vertel dat ik wel eens GHB gebruik reageren vaak met zoiets als: nou als dat eens misgaat, dan heb je er zelf om gevraagd... Echt belachelijk!!

GHB is prima te doseren, als je pannenkoeken kunt bakken kun je dit ook. :wave:

Omdat er met GHB nou eenmaal meer "ongelukjes" gebeuren met een coma-achtig resultaat. Je hoort veel vaker nieuws over GHB met een ernstige afloop, dan over speed of mdma bijvoorbeeld. Veelal door onverantwoord gebruik uiteraard, maar vaak zitten er ook gevallen tussen van mensen die er wel al een hoop ervaring mee hebben en plotseling toch anders reageren.
Een goede vriend van me - en voorheen ook grote fan van GHB- werd een paar weken geleden plotseling wakker, vastgebonden aan een ziekenhuisbed. Hij had die avond thuis een voor hem normale dosis GHB genomen en was daarna naar buiten gegaan richting een uitgaansclub. Voor de rest weet hij niks meer........
Kennelijk is hij op straat in elkaar gezakt en heeft hij een geruime tijd daar bewusteloos gelegen. Toen voorbijgangers hem zo troffen, waren ze net op tijd. Het was in die periode voor kerst toen het even zo ontzettend koud was en mijn vriend was daardoor zwaar onderkoeld geraakt. Toen de ambulance arriveerde, kwam hij blijkbaar weer even bij en is hij erg verward en agressief geweest. Vandaar dat hij ook vastgebonden was. Hij kan zich hier echter ook nog steeds niets van herinneren. Vervolgens moest zijn lichaamstemperatuur snel omhoog, want als die nog een paar tienden zou zakken, had hij hoogstwaarschijnlijk in een coma geraakt. Gelukkig hebben de artsen dit kunnen voorkomen en is alles op het nippertje weer goed gekomen. Hij kreeg wel later te horen dat ze echt net op tijd waren en dat hij van geluk mag spreken. Sterker nog, als die voorbijgangers niets hadden gedaan, had hij zelfs op straat kunnen sterfen aan die onderkoeling!! Goed, mijn vriend is nu dus wel voorgoed klaar met de GHB........
Omdat ik nu plotseling zo dicht in mijn eigen omgeving zo'n geval ken, heeft me dit nog extra aan het denken gezet natuurlijk. Ik was er al huiverig voor, maar deze gebeurtenis heeft dat alleen maar versterkt. Dat is dus puur voor mijzelf persoonlijk. Ik neem gewoon liever niet dat risico. Ik keur anderen die het willen doen absoluut niet af, ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen keuzes. Ik begrijp best dat het voor een hoop mensen een fijne ervaring kan zijn. Wees je er alleen wel goed van bewust dat je ook met ervaring, nog steeds een risico loopt. Tuurlijk geldt dit ook voor andere drugs, maar het is een feit dat dit met GHB tegenwoordig wat vaker voorkomt, omdat die dossering toch wel erg nauw leest.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hmm... heftig verhaal! Nu snap ik beter waarom je zo voorzichtig bent met GHB.... Ik heb in mijn omgeving ook genoeg mensen out zien gaan, maar daar wordt helemaal niet moeilijk over gedaan. Duurt meestal een half uurtje, en dan schiet iemand ineens wakker, en is het alsof er nooit iets gebeurd is. Het is natuurlijk een ander verhaal als je op straat ligt...

Nu moet ik wel zeggen dat die mensen die regelmatig out gaan echt mensen zijn die altijd weer hun grens opzoeken. Ookal weten ze dat ze waarschijnlijk out zullen gaan, ze proberen op t randje te gaan, en met speed wakker te blijven. Als dat lukt wordt je namelijk heel vaag, en lijp enzo, wat zij dus heel tof vinden... Out gaan vinden ze ook niet erg, dat hoort er een beetje bij. Zelf gebruik ik t op een vrij milde manier, en als ik 3,5 neem dan is t gewoon prima...

Maar iedereen moet t voor zichzelf uitmaken watie pakt natuurlijk, zelf ben ik dr ook wel weer een beetje klaar mee. Soms is t ook wel eens lekker om je gewoon goed te voelen uit jezelf, soms is t zelfs fijner om je slecht te voelen van jezelf, dan je goed te voelen door een toegevoegde stof... maar okee dat is een ander verhaal :mrgreen:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
TechNora zei:
Nu moet ik wel zeggen dat die mensen die regelmatig out gaan echt mensen zijn die altijd weer hun grens opzoeken. Ookal weten ze dat ze waarschijnlijk out zullen gaan, ze proberen op t randje te gaan, en met speed wakker te blijven. Als dat lukt wordt je namelijk heel vaag, en lijp enzo, wat zij dus heel tof vinden... Out gaan vinden ze ook niet erg, dat hoort er een beetje bij. Zelf gebruik ik t op een vrij milde manier, en als ik 3,5 neem dan is t gewoon prima...

Ik herken dat wel een beetje, ik haalde vroeger belachelijke capriolen uit met pep en grote hoeveelheden slaappillen. Ik had van die hele sterke oxazepam van 50 mg en daar nam ik er dan een aantal van achter elkaar. Ondertussen bleef ik vechten tegen de slaap die dan op kwam zetten en daar werd ik dan ook altijd heel lekker vaag en waus van. Dat vond ik dan tof...
Dat dit levensgevaarlijk was, heb ik toen ook uiteindelijk mogen ondervinden (yep alweer een heftig verhaal....). Ik had op een gegeven moment iets van 5 van die pillen geslikt en daar ging ik goed out van. Gelukkig waren er vrienden bij die niet zo ver heen waren als ik, want ik begon plots over te geven. Ik lag op mijn rug en als zij er niet geweest waren om mij op mijn zij te draaien, had ik zo makkelijk kunnen stikken in mijn eigen braaksel! Efin, ik weet hier zelf niks meer van, ik heb het de volgende dag van mijn vrienden zelf moeten horen, zo ver weg was ik blijkbaar. Achteraf gezien echt ongelooflijk dom van me geweest, maar ja dit is inmiddels een jaar of acht geleden en ik was toen gewoon nog een stuk jonger en onwetender. Ik was ook altijd vrij extreem in het opzoeken van mijn grenzen toen (en soms nog :rolleyes: ), maar dit was wel mijn lesje. Ik heb nadien NOOIT meer gerotzooid met pep en benzo's.!

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Haha, grappig zeg! Zij doen dus precies t zelfde met ghb... is wel gevaarlijk inderdaad, maar op een gegeven moment vervagen je grenzen wat dat betreft. Je hebt gevaarlijk in de normale opinie, en zeg maar: écht gevaarlijk, en die norm weeg je af door ervaringsverhalen van de experts :mrgreen:
Ik ben zelf niet zo extreem met ghb, want ik weet dat ik 4 nog net op t nimmertje trek, (wat ik wel fijn vind soms, maar vooral erg vermoeiend) maar daarboven lig ik gewoon ineens knockie, en dat is niet echt mijn idee van een leuke avond...
Met tripmiddelen vind ik t wel leuk om tot 't randje te gaan, maar dat is interessant omdat je steeds dichter denkt te zitten bij het ultieme antwoord op al je levensvragen :mrgreen:

Okee, nu ga ik echt aan de slag :wave:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Go go go, hup aan het werk dan!! :wink: :wave:

Ik moet ook even op zo'n manier tegen mezelf gaan praten dat ik naar bed moet, want ik functioneer momenteel echt nog maar voor 10%....... :confused:

Supervlieg

Wijs gebruiker
Marla Singer zei:
TechNora zei:

Ik herken dat wel een beetje, ik haalde vroeger belachelijke capriolen uit met pep en grote hoeveelheden slaappillen. Ik had van die hele sterke oxazepam van 50 mg en daar nam ik er dan een aantal van achter elkaar. Ondertussen bleef ik vechten tegen de slaap die dan op kwam zetten en daar werd ik dan ook altijd heel lekker vaag en waus van. Dat vond ik dan tof...
Dat dit levensgevaarlijk was, heb ik toen ook uiteindelijk mogen ondervinden (yep alweer een heftig verhaal....). Ik had op een gegeven moment iets van 5 van die pillen geslikt en daar ging ik goed out van. Gelukkig waren er vrienden bij die niet zo ver heen waren als ik, want ik begon plots over te geven. Ik lag op mijn rug en als zij er niet geweest waren om mij op mijn zij te draaien, had ik zo makkelijk kunnen stikken in mijn eigen braaksel! Efin, ik weet hier zelf niks meer van, ik heb het de volgende dag van mijn vrienden zelf moeten horen, zo ver weg was ik blijkbaar. Achteraf gezien echt ongelooflijk dom van me geweest, maar ja dit is inmiddels een jaar of acht geleden en ik was toen gewoon nog een stuk jonger en onwetender. Ik was ook altijd vrij extreem in het opzoeken van mijn grenzen toen (en soms nog :rolleyes: ), maar dit was wel mijn lesje. Ik heb nadien NOOIT meer gerotzooid met pep en benzo's.!
Grenzen opzoeken is leuk!! :mrgreen:
Maargoed het heeft zn grenzen natuurlijk, en je moet ze wel kennen. :wave:

Supervlieg

Wijs gebruiker
precies.. Mn maat verklaart mij voor gek om de hoeveelhedne die ik neem. Ik ben echter nog nooit out of fout gegaan met drugs (op 1x kotsen op LSD na). Gewoon zorgen dat je goed naar je lichaam luistert en er is niet veel aan de hand.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het is jouw lichaam toch? Je voelt het vanzelf wel als je een keertje toch je grens bereikt hebt (of er per ongeluk een beetje overheen gaat!), meestal is zoiets dan wel een reden om kritischer naar je eigen gebruik te kijken, maar daar moet je gewoon lekker zelf achter komen vind ik....
Ik heb het ook allemaal gedaan, dat extreme gedoe, voel nu die behoefte niet meer zo (het gaat namelijk echt wel een keertje over als je wat ouder wordt), maar had het ook voor geen goud willen missen :hearteyes: . Ik ben er wijzer van geworden vind ik...

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb eigenlijk niet zo die behoefte om tot het uiterste te gaan, behalve bij een nieuw middel. Dan kijk ik even waar m'n grens ligt, en ga ik even snoeihard, of out, en daarna weet ik dan precies tot hoever ik kan gaan... Ik voel dat idd ook heel goed aan m'n lichaam, weet altijd precies van, ja nu heb ik g nodig, en nu even wat k en nu wat speed, enz... en dat dan 2 dagen en nachten achter elkaar door, toch best knap eigenlijk :mrgreen:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
TechNora zei:
Ik heb eigenlijk niet zo die behoefte om tot het uiterste te gaan, behalve bij een nieuw middel. Dan kijk ik even waar m'n grens ligt, en ga ik even snoeihard, of out, en daarna weet ik dan precies tot hoever ik kan gaan... Ik voel dat idd ook heel goed aan m'n lichaam, weet altijd precies van, ja nu heb ik g nodig, en nu even wat k en nu wat speed, enz... en dat dan 2 dagen en nachten achter elkaar door, toch best knap eigenlijk :mrgreen:

Ja, heel knap eigenlijk :wave:

Ik heb bij nieuwe middelen meestal juist het tegenovergestelde, dat ik het eerst heel voorzichtig opbouw en zo stap voor stap mijn grenzen verken. Pas als ik wat beter bekend ben met de drug en het gevoel, kan ik soms wel makkelijk buiten mijn boekje gaan...

Bovenaan