Noorse paddestoel?

't onvermijdelijke

Belezen gebruiker
Ik kreeg zojuist een sms van een vriend die momenteel in Noorwegen op vakantie is en met één of andere vage Noor gepraat had over een paddestoel met de naam Flein en blauw van kleur. Deze paddestoel zou daar in de bergen groeien als het kwik onder nul is. Volgens de misschien ietwat chauvinistische Noor zouden deze paddestoelen nog sterker als de Hawaïaanse zijn, wat ik eigenlijk betwijfel.

Ik ben net eens gaan googelen maar kon er vrijwel geen informatie over vinden op één Noors forum na, maar daar word ik natuurlijk ook niet veel wijzer van.

Iemand bekend met (informatie over) deze paddestoel?
Want ook via de zoekfunctie van deze site kon ik er niks over vinden.

edwin__

Belezen gebruiker
't onvermijdelijke zei:
Ik kreeg zojuist een sms van een vriend die momenteel in Noorwegen op vakantie is en met één of andere vage Noor gepraat had over een paddestoel met de naam Flein en blauw van kleur. Deze paddestoel zou daar in de bergen groeien als het kwik onder nul is. Volgens de misschien ietwat chauvinistische Noor zouden deze paddestoelen nog sterker als de Hawaïaanse zijn, wat ik eigenlijk betwijfel.

Ik ben net eens gaan googelen maar kon er vrijwel geen informatie over vinden op één Noors forum na, maar daar word ik natuurlijk ook niet veel wijzer van.

Iemand bekend met (informatie over) deze paddestoel?
Want ook via de zoekfunctie van deze site kon ik er niks over vinden.

zal wel een vergiftigings niveau hebben, als je daaronder zit zal het ook wel trippend zijn maar het lijkt mij qua klimaat niet echt vanzelfsprekend dat deze paddestoel ook tot de zelfde familie behoord als de paddo's die wij in nl kennen.

Bovenaan