Nuchter worden :)

DyNaStie

Newbie
hoe wordt jij nuchter, na een avondje compleet lamzuipen
meestal gewoon dagje uitslapen ik, 's avonds blowtje ertegenaan, heerlijk :grin:

KlomP

Newbie
Uitslapen is idd een goede oplossing. Wil je de kater ook nog verhelpen? Drink dan veel melk voordat je gaat slapen :grin:.

Floppo

Newbie
ik blijf brak op me bed liggen. Dan rond 4 uur veeeeeel eten, veel water drinken (niet mixen, wordt je maag verward van, dat resulteerd in :kots:)
En dan een keer flink schijten, hoofdpijn negeren, en klaar!! :grin: rond 8 uur heb je nergens meer last van. kan je gewoon weer aan het :beer:

Maar dat is als je echt ZWAAR brak bent. Meestal veel minder dus... (gelukkig)

Crop

Newbie
daarom moet je ook geen alcohol zuipen, maar blowen, dan hoef je niet eens nuchter te worden!! :grin:

Tutje

Newbie
Voooor je gaat zuipen flink wat melk drinken, dan zul je zien dat je echt niet zo lam wordt!!! :beer:

doopie

Bewuste gebruiker
er zijn weinig manieren die echt helpen tegen het lam worden
water en melk drinken is taboe

alle vloeistoffen die je namelijk tot je neemt in dit geval alcohol
worden in je maag en dunnedarm afgebroken waarna de stoffen worden opgenomen in de bloedbaan
als het eenmaal in de bloedbaan zit is en nogmaar weinig aan te doen
dus vergeet die verhaaltjes en slaap je roes lekker uit
als het nog in je maag zelf zit is het een anders verhaal heel simpel een remedie :kots: vinger in die keel

Bal0n

Badass junkie
Water voordat je gaat slapen helpt wel degelijk hoor. Alcohol verhoogt namelijk de osmotische waarde van het bloed, waardoor er meer vocht je bloed in wordt getrokken. Met als gevolg dat je uitdroogt, in zeer kleine mate wel, maar hierdoor krijg je dus wel last van koppijn..

doopie

Bewuste gebruiker
als je geen vocht tot je neemt word het alcohol in je lever opgeslagen en later verwerkt dus er wanneer weer genoeg vocht is
daarom krijg je de dag erna als je veel gedronken heb na het drinken van water altijd een vreemd gevoel

tazz_

Newbie
gewoon als ik thuiskom een halve of zelfs een volledige fles water uitzuipen, en dat helpt echt wel, ik heb het verschil gemerkt buiten die keren dat ik niets van water had gedronken

Jeller

Badass junkie
veel eten helpt bij mij wel anders voel ik mij zwak en ik moet nooit kotsen van eten dus vor mij gene probleem

Als ik het weg ken krijgen toch echt melk. Zoiezo een paar glazen water naast mn bed mocht ik met een te drogen keel te vroeg wakker worden en verders gewoon lekker uitslapen. Dat werkt echt het beste bij mij

doopie

Bewuste gebruiker
ja dat klopt allemaal wel maar hier hebben we het over de acohol die nog in de maag zit etc dat kan je verdunnen en sneller wegspoelen etc
maar als het al eenmaal in je bloed zit is er toch echt niets meer aan te doen

Drazzic

Bewuste gebruiker
Tutje zei:
Voooor je gaat zuipen flink wat melk drinken, dan zul je zien dat je echt niet zo lam wordt!!! :beer:

Ik lus geen melk :grin: maar ja de kater komt inderdaad omdat er veel vocht uit je hersenen is getrokken. Ik heb zelfs gehoord van 1 glas bier pis je er weer 2 uit. Dus dat zegt genoeg hoeveel vocht er wel verloren gaat als je aan de 30 glazen zit :(

BacingsPen

Badass junkie
WATER!!! Zoals Balon al zei dat heeft met osmose te maken...

Als je veel alcohol drinkt komt er bloed vanuit allerlei lichaamsdelen in je bloed terecht.(zelfs vocht uit je hoofd volgens mij!!!) daarom is het dus goed om extra veel water te drinken... er blijft dan genoeg water over voor de rest van je lichaam... maar dat is ongetwijfeld al verteld:P

Derq

Experimenterende gebruiker
jongens! melk is bijna het slechtste wat je kunt drinken NA een avondje zuipen, ervoor geeft het je een goede basis en helpt het je met kotsen, ( patat shoarma ook )
maar er na geeft schade aan je lichaam! ook al helpt het tegen de kater!!!!
ik drink als ik zo verrotte lam thuis kom en nog niet gepuked heb gewoon 2 of meer liter water,
wat ook helpt is gewoon 2 cola tussen al dat bier door opzuipen en dan krijg je lang niet zon dikke kater.
ohja en geen grolsch drinken.
of je jaagt gewoon een lijn coke door je neus en je bent ook nuchter

Bal0n

Badass junkie
Derq zei:
jongens! melk is bijna het slechtste wat je kunt drinken NA een avondje zuipen, ervoor geeft het je een goede basis en helpt het je met kotsen, ( patat shoarma ook )
ik drink als ik zo verrotte lam thuis kom en nog niet gepuked heb gewoon 2 of meer liter water,
wat ook helpt is gewoon 2 cola tussen al dat bier door opzuipen en dan krijg je lang niet zon dikke kater.

Ja, want dat is wel gezond icm alcohol! (coca-ethyleen anyone?) Heb je overigens een bron dat melk slecht voor je is, ik heb er namelijk echt nog nooit van gehoord?

BacingsPen

Badass junkie
Heb je toch geen bron voor nodig?

melk (met name volle melk) bestaat voor een grote gedeelte uit vet. Vet wordt als het waren uit elkaar geknipt, de lever speelt hierbij een grote rol. Echter als je alcohol hebt gedronken dan is je lichaam bezig alcohol af te breken. Je lever is dan niet tot weinig in staat zich bezig te houden met het in deeltjes knippen van vet. Als vet ongeknipt in je bloed terecht komt dan kan dit nogal schadelijk en gevaarlijk voor je zijn!

Vet in combinatie met (veel) alcohol? NIET DOEN DUS!

BacingsPen

Badass junkie
haha, teveel alcohol brengt sowieso risico's met zich mee. teveel vet ook.

Dus een combinatie van beiden?

Maarja, wetenschappelijk onderbouwen is ff niet mogelijk. Je moet het maar gewoon aannemen... Of niet :grin:

Marcel

Belezen gebruiker
Bal0n zei:
Derq zei:

Ja, want dat is wel gezond icm alcohol! (coca-ethyleen anyone?) Heb je overigens een bron dat melk slecht voor je is, ik heb er namelijk echt nog nooit van gehoord?

Je hebt gelijk over de coca-ethyleen. Als alcohol en coke in je lichaam samenkomen dan maakt je lichaam een derde stof aan genaamd coca-ethyleen. Deze stof is overigens verslavender dan alcohol of coke. En je wordt natuurlijk ook niet nuchter als je er coke bijpakt. Je kunt door NIETS nuchterder worden omdat de alcohol al in je bloed is opgenomen. Het lijkt dus misschien alsof je nuchter wordt maar als je een test doet merk je dat dit niet het geval is. De volgende dag merk je het trouwens ook extra! :wink:

Water drinken helpt echt (of andere niet alcoholische drank). Handigste is om tijdens de avond al tussendoor ander drank te drinken. Dit vult je vocht aan. Alcohol ontrekt vocht aan je lichaam en dus ook je hersenen. Daarom heb je de volgende dag koppijn.

BacingsPen

Badass junkie
Haha griezelijk gewoon :)

Toen ik stopte met roken werd ik anti-tabak na een aantal jaar. Ik ben nu ook zo goed als gestopt met alcohol, zal ik ooit anti-alcohol worden? :P

Marcel

Belezen gebruiker
SpacingBen zei:
Haha griezelijk gewoon :)

Toen ik stopte met roken werd ik anti-tabak na een aantal jaar. Ik ben nu ook zo goed als gestopt met alcohol, zal ik ooit anti-alcohol worden? :P

Ik hoop voor je van niet! :wink:

Ach zolang alles onder controle blijft, je nog vrienden en geld overhoudt en je hersenen en lijf een beetje goed behandelt is het toch prima?!

Mac...

Badass junkie
Waarom zuipen als je niet zat wilt worden?? Dan gewoon minder zuipen, je zuipt niet omdat je dorst hebt, maar omdat je aan het drinken bent. Als je dan minder zuipt word je en minder zat en je spaart je geld uit.
Mja dag erna kan wel eens verrot zijn, maar idd water is the answer.

jacey

Wat ik doe is niet een glaasje water of melk maar een hele fles water. Raak je een hoop afvalstoffen kwijt en is je vochtgehalte weer op peil. Heb je de volgende dag minder last van een kater.

BacingsPen

Badass junkie
jacey zei:
Wat ik doe is niet een glaasje water of melk maar een hele fles water. Raak je een hoop afvalstoffen kwijt en is je vochtgehalte weer op peil. Heb je de volgende dag minder last van een kater.

Precies! Gewoon altijd een 1.5 liter fles meenemen als je gaat zuipen! Heb ik mij zelf aangeleerd, doe het nu ook als ik geen alcohol drink :)

Nick

Hmm na het thuiskomen beetje droogbrood eten en wat water.
Schijnt te helpen :confused:
Maar meestal ben ik zo lam, of kom je daar niet aan toe :wink:

Emo

Bewuste gebruiker
meestal doe ik er niks aan
als ik heb gezopen dan ben ik bereid de kater de volgende dag ook te voelen :wink: gelukkig heb ik vaak geen kater :)

Emo

Bewuste gebruiker
nou het is meer weereens onder het motto 's avonds een grote vent , 's ochtends ook een grote vent :wink:

Jeller

Badass junkie
als je terug helder wilt worden zal een lijn coke (of speed) mss wel helpen maar dat maakt de dag daarachter nog slechter en coke+alcohol is mss wel heel lekkern maar nog verslavender zoals bal0n al zei

beste dat tegen ene kater helpt voor mij is water, wat eten voordat ik ga gaan slapen ander svoelt mijn maag vuil de volgende dag en weed kan ook soms wel helpen tegen de kater.. dan bedoel ik wel de dag ervoor smane met de alcohol dus.. maar als je echt veel gedronken hebt maakt die weed de kater niet beter

Haze

Bewuste gebruiker
Crop zei:
daarom moet je ook geen alcohol zuipen, maar blowen, dan hoef je niet eens nuchter te worden!! :grin:

Nee blow je zelf maar echt(maar dan ook echt) helemaal de tering in, weet ik zeker dat je jezelf smorgens wazig voelt.

Gewoon water tegen de kater.

Bovenaan