oja t lijkt wel gelukt

Hoi,

ik heb nu van mn 22e tot mn 39e gerookt, de laatste 10 jaar gemiddeld 5 euro per dag.
Sinds mijn vakantie (daar was geen wiet te krijgen) heb ik nauwelijks meer gerookt, ja op mn verjaardag een paar hijsjes, ik werd er vooral duf van en dat frisse gevoel in mn hoofd dat ik had kwam pas na een dag of drie weer trug.
Ik heb wel vaker een stoppoging ondernomen, ik was de hele dag gestressed en liep steeds te denken hoe goed ik wel bezig was.
Na eenmislukte sollicitatie (3week) na mn stoppoging begon ik te janken met van die gierende uithalen!!! naja ik en janken.... ik kon me niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst gedaan had.
Toen weer begonnen en ik kon weer lachen.

Nu lijkt het anders, 6 week periode is voorbij en ik denk er nauwelijks aan en mis het niet eens. Wel heb ik van die blauwe kringen onder mn ogen van slecht slapen! Daardoor zie ik er nu slechter uit dan vroeger toen ik wel rookte. Ben ook minder humorvol en meer pessimistisch over mn toekomst.
De volle ernst van de gevolgen van mn luiheid en laxe gadrag begin nu tot me door te dringen. Een leeftijd waarbij iedereen zon beetje al jaren een vaste baan heeft en al een eigne huis heeft en spaargeld zit ik weer aan de grond, gatver. :x

Maar het tij is toch gekeerd. Ik zie alles nu wel onder ogen.
Het scheelt me 200 euro per maand
Ik ben ene stuk actiever nu, en ik slaap niet meer tot een uur of 12 door (waardoor ik nu vanzelf voor 1 uur ga slapen ipv tot 3 uur zappen vor die @#$ tv). half 8 wakker na een zoveelste idiote droom.
Nu leer ik weer leren en er nog wat van maken in mn leven.
Ik sport weer en wordt weer levend (hoewel oververmoeidheid door slaapgebrek wel wat lijkt op een kater van teveel blowen soms :))

Ik snap niet precies waardor het komt dat het nu zoveel makkelijker is, maar denk wel dat 2 dingen me erg geholpen hebben.
1. Ik ben gaan sporten, daardoor vulde ik het vacuum op dat stoppen met wiet achterlaat.
2. Op vakantie gaan naar een plek waar je het niet kopen kan, en als je terugkomt van je frisse gevoel en verhoogde levenslust genieten en daar wat mee doen zoals leren, en sociale activiteiten die ik nooit meer had vanwege mn rooie oogjes (en paranoia).

Ik heb nu echt het gevoel dat ik er klaar mee ben, mocht het toch niet zo zijn ben ik eerlijk en zal ik dat ook posten. :mrgreen:

Gegroet!

Bert

Ik rook gemiddeld 2 gram per dag, sta dagelijks rond 6 uur op, lees obsessivly educatieve info, ben sociaal of maatschappelijk niet gedemotiveerd of terughoudend..kortweg...

ik vrees dat de negatieve aspecten die jij associeert met wiet gebruik slechts een versterking zijn van je eigen karakter.
Ik denk dat je daardoor dus nog wel een motivationele rebound kunt verwachten.

Verder natuurlijk erg goed dat je gestopt bent..volhouden! :)

pipoxyz zei:
Ik rook gemiddeld 2 gram per dag, sta dagelijks rond 6 uur op, lees obsessivly educatieve info, ben sociaal of maatschappelijk niet gedemotiveerd of terughoudend..kortweg...

ik vrees dat de negatieve aspecten die jij associeert met wiet gebruik slechts een versterking zijn van je eigen karakter.

Het is prachtig dat jij het goed weet te integreren in je leven. Maar het is wel een 'feit' dat het voor de meeste mensen heel lastig is om dagelijks wiet gebruik te combineren met een vaste baan, waarbij veel van je verwacht wordt. Dus het is wel goed te combineren met een 'vrije baan' of juist het tegenovergestelde, een 8 tot 5 baan waarbij je werktuigelijke handelingen moet verrichten, bijvoorbeeld aan een productielijn.

Zelfs even 's avonds voor het slapen gaan een jointje roken verminderd al heel sterk je concentratievermogen.
Maar goed, natuurlijk verschilt dit per persoon.

Aan de t.s.: ga er maar vanuit dat je nog regelmatig de behoefte zult voelen om er 1 op te steken. Als je deze behoefte open en eerlijk onder ogen ziet, zonder er voor weg te lopen. dan verdwijnt hij vanzelf. Elke keer als je deze behoefte weet te trotseren zal je je sterker gaan voelen, totdat hij bijna nooit meer verschijnt. Succes!

Hoi

wat die emotionele rebound betreft, ik zit er nog steeds op te wachten maar die schijnt mar niet te komen?
Naja, ik denk nauwelijks meer aan de wiet.
Wel zie ik bij mn vrienden die nog wel roken dat ze altijd "goede" redenen hebben om gewoon door te roken.
Pipoxyz ik zie dat jij dat die ook hebt, en je kan het goed combineren idd, maar denk niet dat het je positief beinvloed want dan houdt je jezelf voor de gek.

Zie dat op tijd in! :wink:

bedankt voor de steun en complimenten.

Bert

Ik vind van mezelf dat ik ook teveel (lees: elke dag) blow.

Niet dat ik op dikke problemen stuit daarbij, maar ik vind het vooral jammer dat het lekker knetter worden er langzaam afgaat en het effect steeds minder word.
Zeg maar dat het net is of ik een sigaret rook.

Dat is voor mij de enige reden om het minder te gaan doen ;)
Oja, en ik heb nu 2 dagen niet geblowd en ik had vannacht gewoon een droom die ik me kon herrinneren! ook al heel lang geleden :)

kapitein-x zei:
Maar het is wel een 'feit' dat het voor de meeste mensen heel lastig is om dagelijks wiet gebruik te combineren met een vaste baan, waarbij veel van je verwacht wordt. Dus het is wel goed te combineren met een 'vrije baan' of juist het tegenovergestelde, een 8 tot 5 baan waarbij je werktuigelijke handelingen moet verrichten, bijvoorbeeld aan een productielijn.
tja..daar kan ik mij dus ook absoluut niet in bevinden. Ik heb voornamelijk gewerkt in de it en het bankwezen, klantcontact, scherp zijn, en on top zijn daarin basisfeatures..
toch blowde...schatting..15% van al mijn collegas dagelijks..het kan dus echt prima gecombineerd worden met mentaal belastend of hectisch werk.. ik zou bijna zeggen Juist goed gecombineerd worden, want Niets zet de stress van overdag zo makkelijk van je af als een heerlijk jointje bij thuiskomst :)

Toen ik voor het eerst een joint rookte man o man, ik viel bijna om.
En ook wel es op een barkruk gehesen door onbekenden waar ik niets meer van weet, tis me door vrienden verteld.
En lachkicks, geweldig.

Wiet kon net als alcohol zo af en toe in het weekend genuttigd worden (Dat dacht ik toen nog ja)

Tis toch de omgekeerde wereld als ik elke dag rook en zo heel af en toe es een dag niet?!?

Ik ken een hoop wietrokers maar die roken allemaal zonder uitzondering elke dag en als ze al eens een stoppoging ondernomen hebben is het tijden geleden.

Alle "goede" redenen die men heeft om te blijven roken zijn er vooral om niet steeds van hunzelf te hoeven horen dat ze verslaafd zijn en niet bij machte zijn om eraf te komen.

Toen je nog niet rookte had je dat spul toch ook niet nodig, die "goede" redenen zijn er allemaal later bij verzonnen.

Door die vakantie ben ik er nu 6 week af (THC is dan uit mn bloed)en ik vond het niet eens moeilijk! (zeer vreemd, niet te vergelijken met eerdere stoppogingen).
De emotionele rebound zal wel het af en toe niet te genieten zijn, slecht slapen en heftig dromen, voor de rest heb ik nergens last van.

Ik kende mezelf niet eens meer volkomen nuchter, en wil mezelf weer beleven. Ook alle heftige emoties die bij het leven horen,ipv die steeds maar weg te roken.

Gegroet :wave:

Bert

pipoxyz zei:

Ik rook zelf ongeveer 0.75 gram per dag, en ik laat momenteel ook geen zaken liggen, werk hard aan de toekomst en aan het heden.. maar op iedereen werkt het ook weer iets anders, sommige mensen krijgen gewoon veel meer last van de negatieve mogelijke effecten, dus topic opener: gefeliciteerd dat je gestopt bent en dat je er blij mee bent.

ik ben drie maand gestopt, ik dacht dat mn wereld ging veranderen maar bleek uiteindelijk een beetje overdreven. ik sta gemakkelijker op, ben iets frisser in mn hoofd en verder ben ik iets actiever geworden maar ik blijf een lui persoon :P

Klinkt echt mooi hoe je bent gestopt. Ik zelf doe het maar 2 of 3 keer per maand, maar merk die dag erna al wel de effecten die het kan hebben. Bij mij merk ik vooral dat ik wat luier ben en meer aan mijn bedje denk (A).

Ik hoop dat je het volhoud en dat je dan incidenteel misschien wat kan nemen? 1 of 2 keer per maand als je uitgaat ofzo?

naja veel succes dus :wink:

azgaza zei:
pipoxyz zei:

Ik rook zelf ongeveer 0.75 gram per dag, en ik laat momenteel ook geen zaken liggen, werk hard aan de toekomst en aan het heden.. maar op iedereen werkt het ook weer iets anders, sommige mensen krijgen gewoon veel meer last van de negatieve mogelijke effecten, dus topic opener: gefeliciteerd dat je gestopt bent en dat je er blij mee bent.
Ik denk dus dat de gevolgen die hij aan zijn gebruik toewijst juist helemaal niet uit te leggen zijn als dat wiet op iedereen anders werkt.

Ik denk dat de kans groot is dat de 'ik ben na 10 jaar gestopt euforie' geleidelijk zal over gaan in de her-materialisatie van zijn ongewenste luie kanten,en dat hem daarin een grote teleurstelling staat te wachten.

Althans..als hij hier niet op voorbereid is..vandaar mijn zwartgallige post (sry hiervoor..spreek uit ervaring..hoeft natuurlijk niet voor jou zo uit te pakken:)

grats en succes iig nog!: )

Ik verwacht geen wonderen van geen wiet meer roken, alleen dat ik geen wiet meer rook en actiever ben (is nu idd zo)

Als dat maar niet meer "her-materialiseerd" vind ik het best, voor de rest zal ik gewoon aan mezelf moeten werken he net zoals iedereen die zn minder goeie kanten wil verbeteren.

Ik sport nu weer 3x in de week, wat ik niet zou doen met wiet gebruik.
Ik kan me ontspannen als ik mn overige energie eruit gefitnessed heb en moe ben, dat komt in de plek van wiet nu.

Over een tijd slaap ik wel weer beter waarna ik er weer beter uit ga zien.
En als je elke dag rookt krijg je na een aantal jaren een bleek afgetrokken gezicht, DAT aspect is helaas WEL voor iedereen hetzelfde :wink:

mn gezondheid zal er zeker weten op vooruit gaan. Krijg ik misschien wel weer es een BLOS op mn wangen! omg dat zou wat zijn :rock:

ik zal ook wel lui blijven alleen minder dan wanneer ik elke dag smook.
Of het euforie is, zo voelt het niet, wel een hoop energie nu, en dat ga ik houden door te blijven sporten.

manne bedankt! :stoned:

Ik ben momenteel ook even gestopt met roken. Noem het maar een verlengde pauze.
Vroeger rookte ik frequent, hoewel het eigenlijke roken me nooit bevallen heeft.

Ik was het gewoon beu. Als je wiet minder frequent gebruikt kan je er echt meer uit halen.
Eergisteren heb ik dan maar een serieuze spacecake gebakken en ik was aangenaam verrast dat je van wiet zo sterk kan trippen.

Ik rook nu al 12 jaar maar zo'n effect had ik nog nooit gevoeld. Zeer aangenaam high, dromen en draaien, enz

Bertdezwareroker zei:
Of het euforie is, zo voelt het niet, wel een hoop energie nu, en dat ga ik houden door te blijven sporten.

Inderdaad, sport is een valabel alternatief.
Gezonder is het sowieso en men sterkt ermee niet alleen het lichaam maar tevens de geest, die in dankbaarheid een aangename roes terugschenkt... :love: Tenminste als je tot het uiterste gaat...

(ik heb alleen de eerste post gelezen)
Ik kan mij hier wel goed in vinden moet ik zeggen.
Ik blow nu ook elke dag voor zo'n 10 jaar.
Elke keer als ik stop komen de meeste dingen die je anders laat liggen weer terug waardoor ik sneller geïrriteerd raak en niet te genieten ben..
Het zit hem ook echt in het systeem van het blowen.
Al mijn vrienden blowen. Mijn zussen blowen. Dus elke keer als ik stop wordt ik er weer mee geconfronteerd waar ik ook kom..
Elke keer als ik stop heb ik het gevoel dat mijn karakter eigenschappen weer naar boven komen die ik als ik stoned ben niet heb..

De eerst volgende keer als ik weer een poging ga wagen om van deze verslaving af te komen ga ik een game plan opstellen met doelen en een soort van beloningssysteem. En sowieso sporten in de vorm van zwemmen en zo vaak mogelijk in het begin. Misschien schrijf ik alle punten op die positief zijn en plak ik ze op mijn deur zodat ik er elke keer aan herinnerd wordt. ehhehe

Een vakantie om ermee te beginnen lijkt mij ook een perfecte start omdat het er simpel weg niet makkelijk te krijgen is.

JAWEL ik ben een skunk junk :stoned:

joeps, Ik ben Jan en ben verslaafd een wiet! Ik ben 22 en rook al 5 jaar dagelijks met hoeveelheden gaande van een jointje (wat ik nu per dag rook) tot ettelijke grammen per dag.
Ik besef maar al te goed dat dit niet elke dag doen een relatieve verrijking van m'n leven zal bieden en ook een verrijking van het -occasioneel dan- blowen zelf.
Ik ben echter een, denk ik toch :P , succesvol student chemie. Ik ga met veel mensen om die niet blowen en onderhoud al 2 jaar een gezonde relatie met m'n vriendin.
Ik merk dat als ik een dag niet blow, ik de dag erna veel frisser en actiever ben. Ik heb zelfs op vakantie een heeeeleeee week niet geblowd!!! (maar dan kreeg ik op m'n verjaardag - ik zat toen op een goa-festival in Roemenië- een hand vol wiet, dus sja :mrgreen:
Gistere heb ik niet geblowd, heb vandaag een enorm productieve dag gehad, en nu ben ik ten volle aan het genieten van een lekkere zelfkweek joint.
Normaal gezien heb ik hier niet zoveel aan en denk ik van mezelf aan te nemen enkel te roken uit gewoonte (zoals met sigaretten)

Maar euh, vet dat je bent gestopt, laat me weten hoe je zelf vind dat je leven er is op verbeterd. Ik ben benieuwd, want zulke berichten geven me zelf ook zin om te stoppen.
Ik ben aan het doorratelen, geen babbelkick maar een typkick :mrgreen:

Terug
Bovenaan