ongezondste verslaving?

Ophelia

Bewuste gebruiker
de ongezondste verslaving volgens mij is: verslaafd zijn aan onophoudelijk denken. Een dwangmatige denker zijn. Elke dag identificeren met je verstand. Het kan iemand totaal slopen, in het ergste geval dan.

Flameon

Badass junkie
Wat ongezonder is is lastig te zeggen. Als je verslaafd bent aan de drank is behoorlijk zwaar, en als je verslaafd bent aan de wiet ook. Denk dat alcohol meer kapot maakt

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Er staat me inderdaad nog wel iets bij van een ander topic met hetzelfde niveau. :P

Maar om toch even lief te zijn: Er zijn teveel factoren, de drug speelt mee, maar vooral de persoon zelf.

Druppeltje

Bewuste gebruiker
:tearsofjoy: wel grappig.

wat is de ongezondste verslaving.???

lijkt me voor iedereen anders toch? of bent gij hetzelfde als je buurman :sunglasses:

dexdude2

Belezen gebruiker
Eesje zei:
de ongezondste verslaving volgens mij is: verslaafd zijn aan onophoudelijk denken. Een dwangmatige denker zijn. Elke dag identificeren met je verstand. Het kan iemand totaal slopen, in het ergste geval dan.

Da's een hele goeie. Ik heb er eigenlijk zelf wel eens last van.. Kan idd echt heel irritant worden en stressvol.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Chaincells zei:
Lichamelijk alcohol zeker.

Zou ik ook zeggen.

Maatschappelijk gezien kun je beter aan de alcohol zitten misschien, maar goed dat is ook maar hoe je het ziet.

Ongezondste verslaving in het algemeen denk ik crack? Of een ernstige fastfood verslaving kan ook zieke shit met je lichaam doen :openmouth:

Chaincells

Belezen gebruiker
Adrenochroom zei:
Chaincells zei:
Lichamelijk alcohol zeker.

Zou ik ook zeggen.

Maatschappelijk gezien kun je beter aan de alcohol zitten misschien, maar goed dat is ook maar hoe je het ziet.

Ongezondste verslaving in het algemeen denk ik crack? Of een ernstige fastfood verslaving kan ook zieke shit met je lichaam doen :openmouth:

Tuurlijk, maar wij als gebruikers zouden daar niet in mee moeten gaan :sunglasses: .

Ach, ik kan me er maar niet; niet aan ergeren, dat alcohol als 'veeel minder slecht' gezien word.

Winehouse

Badass junkie
Voor je lever zou ik zeggen alcohol
Maar gaan we het over longen hebben wiet
:P

Alcohol wint als allerslechtste zijnde !!! hihiihi

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Sowieso alcohol. Zeker moest je de wiet puur roken.

Maar waarom vraag je dit ? Moet je kiezen tussen twee verslavingen ofzo ?

tomz0r

Badass junkie
Sublimo zei:
tomz0r zei:
Sublimo zei:
Sowieso alcohol. Zeker moest je de wiet puur roken.

Alsof dat laatste verschil maakt. Kom op zeg.

Dat maakt zeker een verschil. Wiet + tabak is veel schadelijker dan wiet alleen.

Als iemand een hardnekkige wiet- of alcoholverslaving kent dan maakt hij de negatieve gevolgen van tabak niet eens mee.
En met pure wiet is men natuurlijk geneigd om er meer van te roken.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
tomz0r zei:
Als iemand een hardnekkige wiet- of alcoholverslaving kent dan maakt hij de negatieve gevolgen van tabak niet eens mee.

Maar die tabak is er toch nog een schepje bovenop lijkt me. Misschien dat het niet veel scheelt.

tomz0r

Badass junkie
Sublimo zei:
tomz0r zei:

Maar die tabak is er toch nog een schepje bovenop lijkt me. Misschien dat het niet veel scheelt.

Dat bedoelde ik dus. Het maakt geen verschil in zo'n situatie.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
tomz0r zei:
Sublimo zei:
tomz0r zei:

Ja, misschien heb je gelijk. Misschien is de schade van de tabak inderdaad wel verwaarloosbaar in vergelijking met de rest.

Ik ben hier geen expert in.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Sublimo zei:
tomz0r zei:
Sublimo zei:

Maar je bent dan niet alleen verslaafd aan wiet maar ook aan tabak dat is wel een dik nadeel, weet verder ook niet hoe schadelijk tabak is in verhouding tot de wiet (lichamelijk gezien). Geestelijk heeft de wiet natuurlijk veel meer impact wat tomzor ook bedoeld denk ik.

JJJ

Bewuste gebruiker
Eesje zei:

Die is heel goed vind ik. Absolute identificatie met je verstand is een gewoonte die zeer moeilijk af te leren is (omdat je absoluut niet wil geloven dat er meer is dan dat), en berooft het leven van alle zin en schoonheid.

W.F.L.

Badass junkie
Ik vind het eigenlijk niet zo'n stomme vraag. Alcohol is neurotoxisch en lichamelijk verslavend. Wiet is ook neurotoxisch maar toch in mindere mate denk ik. Alcohol is volgens mij net de naarste verslaving die er is. Plus de gevolgen (lichamelijk en maatschappelijk) voor een alcoholist gaan denk ik vaak verder dan die van een wietverslaafde.

Maar je hebt ook verschillende soorten verslaafden zoals met alles. Iedere dag 1 blowtje roken voor het slapengaan is ook een wietverslaving, net zoals iedere dag 1 biertje, terwijl dat dan weer minder schadelijk is. Maar ik ga er voor het gemak even vanuit dat je de "echte" alcoholisten en wietverslaafden bedoelt (van 's ochtends tot 's avonds dronken/stoned, niet kunnen stoppen, of allebei natuurlijk). :P

Adrenochroom zei:
Ongezondste verslaving in het algemeen denk ik crack?

Meth. Ongetwijfeld. Crack is zowiezo heel schadelijk voor je lichaam, maar cocaïne is niet zo neurotoxisch als meth. Meth is niet alleen heel neurotoxisch (coke niet) maar het sloopt je ook helemaal (fysiek, net als de coke). Maar, het is wel de vetste drug die er is, dat dan weer wel :grin:

tomz0r

Badass junkie
W.F.L. zei:
Ik vind het eigenlijk niet zo'n stomme vraag. Alcohol is neurotoxisch en lichamelijk verslavend. Wiet is ook neurotoxisch maar toch in mindere mate denk ik. Alcohol is volgens mij net de naarste verslaving die er is. Plus de gevolgen (lichamelijk en maatschappelijk) voor een alcoholist gaan denk ik vaak verder dan die van een wietverslaafde.

Maar je hebt ook verschillende soorten verslaafden zoals met alles. Iedere dag 1 blowtje roken voor het slapengaan is ook een wietverslaving, net zoals iedere dag 1 biertje, terwijl dat dan weer minder schadelijk is. Maar ik ga er voor het gemak even vanuit dat je de "echte" alcoholisten en wietverslaafden bedoelt (van 's ochtends tot 's avonds dronken/stoned, niet kunnen stoppen, of allebei natuurlijk). :P

Adrenochroom zei:
Ongezondste verslaving in het algemeen denk ik crack?

Meth. Ongetwijfeld. Crack is zowiezo heel schadelijk voor je lichaam, maar cocaïne is niet zo neurotoxisch als meth. Meth is niet alleen heel neurotoxisch (coke niet) maar het sloopt je ook helemaal (fysiek, net als de coke). Maar, het is wel de vetste drug die er is, dat dan weer wel :grin:

Het gaat bij verslaving niet zo zeer om de toxiciteit maar vooral om de leefstijl die bij een verslaving hoort, denk ik.

W.F.L.

Badass junkie
Nouja je mag nog zo gezond leven als je wil, van een methverslaving ga je gewoon kapot. :P Heroïne ofzo is wat anders.

weyoun22

Bewuste gebruiker
burnevil92 zei:
Hallo,

Ik heb een vraag wat is de ongezondste verslaving volgens jullie? Alcohol of Cannabis?

Alcohol omdat het een heleboel organen aantast (zoals slokdarm, lever, nieren, maag, schildklier, hersenen etc) en wiet alleen de longen (wat je nog weer zou kunnen ontwijken door thee te zetten of boter te maken).

Vermeersch

Experimenterende gebruiker
Flameon zei:
Wat ongezonder is is lastig te zeggen. Als je verslaafd bent aan de drank is behoorlijk zwaar, en als je verslaafd bent aan de wiet ook. Denk dat alcohol meer kapot maakt

Idd, alcohol maakt je heel kapot. Ik ben 21j en mijn lever is al voor meer dan de helft aangetast, pancreas opgezwollen, dat doet drank met je. De drugs gaat er ook wel een rol ingespeeld hebben maar drank is toch de grote boosdoener op dat vlak... En vergeet allesins niet dat je er ook heel psychotisch van word en totaal in je zelf keert. Maar wie ben ik om iemand de les te lezen?

Flameon

Badass junkie
Vermeersch zei:
Flameon zei:

Idd, alcohol maakt je heel kapot. Ik ben 21j en mijn lever is al voor meer dan de helft aangetast, pancreas opgezwollen, dat doet drank met je. De drugs gaat er ook wel een rol ingespeeld hebben maar drank is toch de grote boosdoener op dat vlak... En vergeet allesins niet dat je er ook heel psychotisch van word en totaal in je zelf keert. Maar wie ben ik om iemand de les te lezen?

Wie jij bent .... zo te lezen een goeie ervaringsdeskundige!
Hoe komt het dat je lever op je 21ste half kapot is?
Het nadeel van een alcoholverslaving en de lichamelijke/geesteljke gevolgen is dat je er pas achter komt als het te laat is.

@alle alcoholfanaten: slik vit b om je hersenen te beschermen. Als die een klap krijgen is het einde oefening! (geheugenverlies etc)

Vermeersch

Wie jij bent .... zo te lezen een goeie ervaringsdeskundige!
Hoe komt het dat je lever op je 21ste half kapot is?
Het nadeel van een alcoholverslaving en de lichamelijke/geesteljke gevolgen is dat je er pas achter komt als het te laat is.

@alle alcoholfanaten: slik vit b om je hersenen te beschermen. Als die een klap krijgen is het einde oefening! (geheugenverlies etc)[/quote]

Hoe het komt dat mijn lever aangetast is ? Omdat ik 'n politoxicomaan zou zijn zoals ze dat graag noemen hier.(Iemand die alles door elkaar gebruikt) Ze hebben me hier alle soorten testen laten doen en een echografie o.a waar ze dat op gezien hebben van mijn lever en pancreas, tapkes met een netje op men kop, borst, benen en armen.
Nu verblijf ik momenteel in een ziekenhuis in Beernem (een psychiatrie). Omdat ik goed psychotisch geworden ben door al die shit en in kraakpanden leefdde, daardoor ben ik ook geinterneerd...
En natuurlijk nog een paar andere redenen. En inderdaad vitaminen nemen als je gebruikt :)

Grtz :wave:

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Hoe het komt dat mijn lever aangetast is ? Omdat ik 'n politoxicomaan zou zijn zoals ze dat graag noemen hier.(Iemand die alles door elkaar gebruikt) Ze hebben me hier alle soorten testen laten doen en een echografie o.a waar ze dat op gezien hebben van mijn lever en pancreas, tapkes met een netje op men kop, borst, benen en armen.
Nu verblijf ik momenteel in een ziekenhuis in Beernem (een psychiatrie). Omdat ik goed psychotisch geworden ben door al die shit en in kraakpanden leefdde, daardoor ben ik ook geinterneerd...
En natuurlijk nog een paar andere redenen. En inderdaad vitaminen nemen als je gebruikt :)

Grtz :wave:[/quote]
Heftig hoor!.Dan mag ik niet klagen met mijn heroine-gebruik van ruim 20-jaar.En dan ook nog lichamelijk en geestelijk geen klachten hebben.Ik hoop voor je dat je goed hersteld.Want het is niet niks,zeker op je leeftijd die je hebt.

Vermeersch

Heftig hoor!.Dan mag ik niet klagen met mijn heroine-gebruik van ruim 20-jaar.En dan ook nog lichamelijk en geestelijk geen klachten hebben.Ik hoop voor je dat je goed hersteld.Want het is niet niks,zeker op je leeftijd die je hebt.[/quote]

Herstellen doet mijn lever niet meer, dat blijft voor de rest van mijn leven. Pancreas kan terug genezen maar kan lange tijd duren ze. Normaal gezien mag ik nu niet meer drinken, gebruiken of pillen bij slikken. Juist nog mijn verplichte medicatie innemen. C'est tout!
Maar een Bruin-verslaving van 20 jaar is ook niet niets ze ! En veel in gebruik?

Bovenaan