burnevil92
Belezen gebruiker
Hallo,
Ik heb een vraag wat is de ongezondste verslaving volgens jullie? Alcohol of Cannabis?
Ik heb een vraag wat is de ongezondste verslaving volgens jullie? Alcohol of Cannabis?
Hij had geen andere stomme vragen meer over denk ik.Petrovic zei:Ik heb een vraag voor jou: Waarom wil jij dit weten?
Eesje zei:de ongezondste verslaving volgens mij is: verslaafd zijn aan onophoudelijk denken. Een dwangmatige denker zijn. Elke dag identificeren met je verstand. Het kan iemand totaal slopen, in het ergste geval dan.
Chaincells zei:Lichamelijk alcohol zeker.
Adrenochroom zei:Chaincells zei:Lichamelijk alcohol zeker.
Zou ik ook zeggen.
Maatschappelijk gezien kun je beter aan de alcohol zitten misschien, maar goed dat is ook maar hoe je het ziet.
Ongezondste verslaving in het algemeen denk ik crack? Of een ernstige fastfood verslaving kan ook zieke shit met je lichaam doen![]()
Puur hoeft niet, maar gewoon niet met tabak.Sublimo zei:Sowieso alcohol. Zeker moest je de wiet puur roken.
Winehouse zei:Puur hoeft niet, maar gewoon niet met tabak.Sublimo zei:Sowieso alcohol. Zeker moest je de wiet puur roken.
Tabakvervanger rules
Sublimo zei:Sowieso alcohol. Zeker moest je de wiet puur roken.
tomz0r zei:Sublimo zei:Sowieso alcohol. Zeker moest je de wiet puur roken.
Alsof dat laatste verschil maakt. Kom op zeg.
Sublimo zei:tomz0r zei:Sublimo zei:Sowieso alcohol. Zeker moest je de wiet puur roken.
Alsof dat laatste verschil maakt. Kom op zeg.
Dat maakt zeker een verschil. Wiet + tabak is veel schadelijker dan wiet alleen.
tomz0r zei:Als iemand een hardnekkige wiet- of alcoholverslaving kent dan maakt hij de negatieve gevolgen van tabak niet eens mee.
En met pure wiet is men natuurlijk geneigd om er meer van te roken.
Sublimo zei:tomz0r zei:Als iemand een hardnekkige wiet- of alcoholverslaving kent dan maakt hij de negatieve gevolgen van tabak niet eens mee.
Maar die tabak is er toch nog een schepje bovenop lijkt me. Misschien dat het niet veel scheelt.
tomz0r zei:Sublimo zei:tomz0r zei:Als iemand een hardnekkige wiet- of alcoholverslaving kent dan maakt hij de negatieve gevolgen van tabak niet eens mee.
Maar die tabak is er toch nog een schepje bovenop lijkt me. Misschien dat het niet veel scheelt.
Dat bedoelde ik dus. Het maakt geen verschil in zo'n situatie.
Sublimo zei:tomz0r zei:Sublimo zei:Als iemand een hardnekkige wiet- of alcoholverslaving kent dan maakt hij de negatieve gevolgen van tabak niet eens mee.
Dat bedoelde ik dus. Het maakt geen verschil in zo'n situatie.
Eesje zei:de ongezondste verslaving volgens mij is: verslaafd zijn aan onophoudelijk denken. Een dwangmatige denker zijn. Elke dag identificeren met je verstand. Het kan iemand totaal slopen, in het ergste geval dan.
Adrenochroom zei:Ongezondste verslaving in het algemeen denk ik crack?
W.F.L. zei:Ik vind het eigenlijk niet zo'n stomme vraag. Alcohol is neurotoxisch en lichamelijk verslavend. Wiet is ook neurotoxisch maar toch in mindere mate denk ik. Alcohol is volgens mij net de naarste verslaving die er is. Plus de gevolgen (lichamelijk en maatschappelijk) voor een alcoholist gaan denk ik vaak verder dan die van een wietverslaafde.
Maar je hebt ook verschillende soorten verslaafden zoals met alles. Iedere dag 1 blowtje roken voor het slapengaan is ook een wietverslaving, net zoals iedere dag 1 biertje, terwijl dat dan weer minder schadelijk is. Maar ik ga er voor het gemak even vanuit dat je de "echte" alcoholisten en wietverslaafden bedoelt (van 's ochtends tot 's avonds dronken/stoned, niet kunnen stoppen, of allebei natuurlijk). :P
Adrenochroom zei:Ongezondste verslaving in het algemeen denk ik crack?
Meth. Ongetwijfeld. Crack is zowiezo heel schadelijk voor je lichaam, maar cocaïne is niet zo neurotoxisch als meth. Meth is niet alleen heel neurotoxisch (coke niet) maar het sloopt je ook helemaal (fysiek, net als de coke). Maar, het is wel de vetste drug die er is, dat dan weer wel![]()
burnevil92 zei:Hallo,
Flameon zei:Wat ongezonder is is lastig te zeggen. Als je verslaafd bent aan de drank is behoorlijk zwaar, en als je verslaafd bent aan de wiet ook. Denk dat alcohol meer kapot maakt
Vermeersch zei:Flameon zei:Wat ongezonder is is lastig te zeggen. Als je verslaafd bent aan de drank is behoorlijk zwaar, en als je verslaafd bent aan de wiet ook. Denk dat alcohol meer kapot maakt
Idd, alcohol maakt je heel kapot. Ik ben 21j en mijn lever is al voor meer dan de helft aangetast, pancreas opgezwollen, dat doet drank met je. De drugs gaat er ook wel een rol ingespeeld hebben maar drank is toch de grote boosdoener op dat vlak... En vergeet allesins niet dat je er ook heel psychotisch van word en totaal in je zelf keert. Maar wie ben ik om iemand de les te lezen?

[/quote]