Online verslavingszorg

moetnietmagwel

Belezen gebruiker
"Meerdere onderzoeken hebben uitgewezen dat online therapie minstens even effectief is als de reguliere ambulante therapie op een polikliniek. Online therapie biedt echter een aantal belangrijke voordelen tegenover ambulante therapie."

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor t graag.

Kordie

DF-koning
Geen ervaring. Ben wel benieuwd welke voordelen er gezien worden.
Zelf ben ik altijd voor fysiek contact ivm meer persoonlijk.

Maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat het de stap naar hulp juist kleiner kan maken.

_shikantaza

Badass junkie
"Meerdere onderzoeken hebben uitgewezen dat online therapie minstens even effectief is als de reguliere ambulante therapie op een polikliniek. Online therapie biedt echter een aantal belangrijke voordelen tegenover ambulante therapie."

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor t graag.
Mij zou het niet zo liggen denk ik. Snel afgeleid, makkelijk om niet fsnatiek mee te doen. Met de groep bij elkaar kun je nog samen lunchen, en het is toch anders met lichaamstaal enzo.

moetnietmagwel

Belezen gebruiker
Mij zou het niet zo liggen denk ik. Snel afgeleid, makkelijk om niet fsnatiek mee te doen. Met de groep bij elkaar kun je nog samen lunchen, en het is toch anders met lichaamstaal enzo.
Ja dat is zeker waar maar ik zit met die angsten voor zowat alles. Met regelmatig een paniekaanval tot gevolgd. Ik oefen hier op om het onder controle te houden. Maar dat is soms moeilijk. Voor mij leek het mss wel interessant.

APESHIT13

Belezen gebruiker
Ja dat is zeker waar maar ik zit met die angsten voor zowat alles. Met regelmatig een paniekaanval tot gevolgd. Ik oefen hier op om het onder controle te houden. Maar dat is soms moeilijk. Voor mij leek het mss wel interessant.
Klinkt alsof het wel fijn voor je kan zijn. Misschien kan je kijken naar een combinatie van beiden?

_shikantaza

Badass junkie
Angsten aangaan is dè manier om ze kleiner te krijgen. En mocht je in paniek raken in een groepsbehandeling dan heb je mensen om je heen om je meteen op te vangen.

Kordie

DF-koning

Als je veel angsten ervaart kan denk ik online therapie wel goed zijn. Dan ben je in je eigen omgeving. Mogelijk zeker om te starten. Uiteindelijk zul je moeten proberen om "de angst" aan te gaan en niet te ontwijken

moetnietmagwel

Belezen gebruiker
Ja uiteraard! Zie het eerder als een stap, om te werken richting een langdurige opname. Een soort voorbereiding, zodat die angst niet te groot word dat ik er echt onder ga lijden (braken, paniekaanval, blokkeren)→komt dan weer tot het gevolg dat de angst ook groter word.

moetnietmagwel

Belezen gebruiker
Ja uiteraard! Zie het eerder als een stap, om te werken richting een langdurige opname. Een soort voorbereiding, zodat die angst niet te groot word dat ik er echt onder ga lijden (braken, paniekaanval, blokkeren)→komt dan weer tot het gevolg dat de angst ook groter word.
Maar uiteraard ga ik blijven doorzetten ook al zijn het kleine stapjes, elke stap is er 1.

Bovenaan