Onrustigheid tijdens opkomst

rr00

Experimenterende gebruiker
Als ik MDMA neem kan ik in de fase waarin het effect begint te werken een onrustig gevoel krijgen. Als ik zeg maar balanceer tussen 'ahhh' en 'hmm voel me wel weer nuchter' kan ik een soort onheilspellend gevoel krijgen van 'wtf ben ik mee bezig'. Nu ik dit gevoel herken kan ik er vrij rustig onder blijven, en gaat het vanzelf weer over als ik harder ga, maar het is toch even ongemakkelijk. Ik moet wel zeggen dat ik het meer heb als ik op een iets te lage dosis zit dan als ik een voor mij goede hoeveel binnen heb.

Ik heb aan vrienden gevraagd of ze iets dergelijks ook hebben, maar ze zeggen allemaal dat ze het niet herkennen.

Nou is me de laatste tijd iets opgevallen: 30-45 min na inname van MDMA begint er een abnormaal deel van m'n vrienden te bitchen over bullshit redenen... er wordt teveel gerookt, kutmuziek, te warm, vervelende mensen, etc. Om die reden gaan ze dan een stukje lopen ofzo en 15 minuten laten zitten ze op het plafond. Ik begin hier echt een patroon in te ontdekken: MDMA slaat in -> prikkelbaar -> space.

Meer mensen die dit herkennen bij zichzelf, of hun vrienden?

Chaincells

Belezen gebruiker
Herken het idd wel, alleen niet zo 'extreem' als jij het ervaart.
Wel heb ik vaak dat bij het opkomen, ik niet echt de behoefte heb wat te zeggen/Ik me een beetje onrustig/raar voel, dus ik denk dat het wel vergelijkbaar is.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ik herken dit vrij goed, ook in het tijdsbestek wat je noemt > 30 tot 45min.

Enige wat ik niet zo wil benoemen is de "prikkelbaarheid" ik noem het gewoon het opkomen van een rush voordat ik lekker uit m'n plaat ben :)
Je merkt gewoon dat de MDMA gaat inwerken, alsof je in een achtbaantje zit dat bijna bij de top is om vervolgens lekker los te gaan op het hoogste punt en z'n rit gaat maken :hearteyes:
Dat "bitchen" herken ik niet heel goed in mijn eigen vriendengroep, maar weet wel hoe of wat. Denk dat zoiets gewoon aan de totale setting van dat moment ligt.

Ik heb zo'n opkomend gevoel trouwens niet alleen bij MDMA, maar ook bij paddo's, is wel niet exact hetzelfde, maar het allereerste begin als de paddo's/truffels gaan inwerken lijkt het er héél sterk op en is het zelfs wel lekker :) Het is wel van korte duur, want vervolgens gaan de paddo's natuurlijk werken op hun manier.

Flameon

Badass junkie
Inslaan, prikkelbaarheid .... komt me bekend voor. Gewoon inderdaad even rustig aan doen en niet teveel denken :grin:

Scralemonkey

Is het misschien psychologisch ? Omdat je denkt dat het gevoel gaat komen dat het dan ook effectief komt ? Had ik in het begin ook super veel last van..

Gebruiken je vrienden al langer ? Hier ff een copy/paste stukje van me uit andere topic:

Maar nu.. tijdens het weggaan hoef ik echt niet te praten. Soms zeg ik gewoon uren niets.
Vreemden (mijn vrienden zijn er van op de hoogte) praten dan wel tegen me maar het enige wat ik kan is ja knikken. En dat is dan al te veel voor mij... in men hoofd gaat het dan echt van:
"ga weg, ik wil niet tegen jou praten , laat me gerust, ik wil alleen MUZIEK"
Ze verpesten het dan zo hard voor mij. Moest het zelfs een supergeile chick zijn, boeit me geen fuckkk. En dat is nog het vreemdst, loei geil staan van de m, aangesproken worden door een chick en dan iets hebben van ga weeeeeggggg !

Te warm hebben is wel iets dat iedereen heeft denk ik. Voor de rest sluit ik me aan bij flame on: niet denken maar genieten !

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
kheb het eigenlijk nooit te warm oiv. misschien een enkele keer echt een zweet aanval, maar voel me alsnog gewoon goed (i.e: geen droge mond, benauwd/warm gevoel). drink dan wel ook om het uur minstens n halve liter water :) (en pas trouwens ook op met teveel vocht!)

Scralemonkey

TRAVOLTA zei:
kheb het eigenlijk nooit te warm oiv. misschien een enkele keer echt een zweet aanval, maar voel me alsnog gewoon goed (i.e: geen droge mond, benauwd/warm gevoel). drink dan wel ook om het uur minstens n halve liter water :) (en pas trouwens ook op met teveel vocht!)

Ja die warmte is bij mij ook geen rechtstreeks gevolg van het snoep, wel van mijn gedrag !

Immo

Badass junkie
Heb het zelf ook en vind het behoorlijk vervelend, wat voor mij werkt is eest speed nemen voordat ik met de xtc ga beginnen.

rr00

Heb het gister weer eens mogen ervaren, en had als testje een kleine hoeveelheid genomen om te kijken hoe ik het daarop kon uithouden de avond... Wat ik eigenlijk merkte was dat ik met die hoeveelheid constant op dat randje zat, dus echt verlengd dat onrustige gevoel. Ik weet nu iig van mezelf dat ik echt een flinke hoeveelheid in een keer nodig heb voordat ik over die drempel heenga.

Ik merk dat ik vergeleken met anderen vrij veel nodig heb. 90mg voel ik me nog niet lekker door, 120mg zit ik net goed, maar eigenlijk moet ik gewoon 140-150 hebben om echt lekker te gaan.

Leer je van jezelf kennen I guess...

DDeeJay

Belezen gebruiker
ik heb ook dit probleem maar bij mij zit dit dan weer op 300-400 MG

terwijl ik er vaak 2 maanden tussen laat en ook al geprobeer 5 maanden te stoppen ... dure grapjes

rr00

DDeeJay zei:

terwijl ik er vaak 2 maanden tussen laat en ook al geprobeer 5 maanden te stoppen ... dure grapjes

Ach... voor de kosten hoef je het niet echt te laten? Meer dan een tientje hoef je voor 400mg niet kwijt te zijn toch.

Heb je dan ook last van katers met zulke hoeveelheden? Ik vraag me af of je ook meer kan hebben qua kater als je meer kan hebben voordat je er iets van voelt.

k00k

Bewuste gebruiker
Ja ik heb dat gevoel ook als ik te weinig pak, zo'n onrustig en raar gevoel. Dan pak ik wat bij en dan ga ik even een half uurtje rustig zitten met wat water en dan gaat het meestal wel :)

DDeeJay

Belezen gebruiker
rr00 zei:
DDeeJay zei:

Ach... voor de kosten hoef je het niet echt te laten? Meer dan een tientje hoef je voor 400mg niet kwijt te zijn toch.

Heb je dan ook last van katers met zulke hoeveelheden? Ik vraag me af of je ook meer kan hebben qua kater als je meer kan hebben voordat je er iets van voelt.

betaal momenteel 6 euro voor 140-190 mg hang van keer tot keer af

en de katers is erg maar nog niet loei hard

maar als ik bove de 600 ga krijg ik zwarte plekken over de avond en toch een weekje depressie...

waar is de tijd dat ik hard ging op 140 mg.... :hearteyes:

k00k

Bewuste gebruiker
DDeeJay zei:
rr00 zei:
DDeeJay zei:

maar als ik bove de 600 ga krijg ik zwarte plekken over de avond en toch een weekje depressie...

Die tijd zul je nooit meer krijgen :grin: :rock:

DDeeJay

Belezen gebruiker
IDD best jammer dat ik er zo dom mee overweg ging toen ik 16 was... moet ik nu boeten voor mijn onweetendheid.

greenleaf

Newbie
Ik herken het onrustige gevoel vlak voor de trip, bij mij helpt het vaak om een klein rondje te lopen of een jointje te roken (alcohol werkt meestal ook, maar dan wordt ik misselijk)]

rr00

Volgens mij heeft het niet per se met misbruik in het verleden te maken... De tweede keer ooit dat ik MDMA gebruikte merkte ik al dat ik écht niet lekker ging van 80mg. Ongevoeligheid van nature moet er dan wel wat mee te maken hebben denk ik dan.

rr00

DDeeJay zei:
rr00 zei:
DDeeJay zei:

Hoe lange pauzes hou je nu tussen je gebruik dan?

En vanaf hoe lang gebruik je MDMA, en hoe vaak gebruikte je?

DDeeJay

Belezen gebruiker
nu houd ik er wel atijd mooi 2 maanden tussen... zit momenteel op 3.5 XD ...denk ik

maar vroeger waren en tijden van 2 dagen achter elkaar (ooit zelfs 4 op een festival)en elk weekend..

SoftCruise

bij mij slaat die X ook zo in man. Maar het is wel anders elke keer. Je moet gewoon wat bier erbij drinken dan heb ik het echt veel minder dat ongemakkelijke. Idd als ik een lage dosis neem als ik nuchter ben dan voel ik me echt niet zo chill met XTC wel als ik erbij drink en blow. Ik heb wel dat me hart tekeer gaat in het begin. Bij mij gaat het zo , na half uurtje beginnen mijn ogen beetje half dicht te vallen en dan wil ik meestal ff chillen of liggen en dan 10 minuten later trrrrrrrrr voel ik me kip lekker. Maar ik ga stoppen met Xtc, mischien eens in het half jaar ofsow. Ik heb het dit jaar al 4 keer gedaan en dat vind ik best veel. Alcohol+Wiet zijn voor mij de lekkerste drugs alhoewel als de X echt goed werkt moet ik wel toegeven dat ik me echt hemels voel en ik echt mega veel inspiratie krijg.

Tufnut

Badass junkie
Alcohol werkt de werking van XTC tegen; tenminste wel het effect waar xtc doorgaans voor genomen wordt. Een biertje vooraf is wel lekker, maar tijdens is eigenlijk maar zonde. Met deze combi ben je geneigd van beide meer te gebruiken en daardoor wordt je natuurlijk wel vaag. M.i. is het bij een goede combi juist zo dat je minder van beide middelen nodig zou moeten hebben dan normaal.

Beeeb

Bewuste gebruiker
Herkenbaar!

Gewoon ff lekker rustig zitten of rondlopen en het gevoel weer weg laten zakken en daarna genieten van de opkomst en het euphorische gevoel. Tot die tijd ff doen waar JIJ je goed bij voelt

Ik heb het ook altijd en MOET dan gewoon ff naar een rustig plekje lopen. Duurt nooit extreem lang. Gewoon even laten zakken en daarna ga ik weer lekker feesten met mijn vrienden :rock:

Dakkie

Ik voel me ook altijd raar na ongeveer een half uur, maar ik word juist helemaal loom. Heb dan zin om m'n ogen dicht te doen en op de bank of bed te liggen. Stond laatst op een feest en wilde gewoon op de grond gaan liggen... :confused:

Ik Weet dat ik daarna altijd lekker ga dus ik blijf een beetje hangen en rustig bewegen/dansen tot het lekker inkickt. Wel vet irritant is het, soms neem ik een half uur voor het feest kan ik meteen gaaaaaan :hearteyes:

Groenekruis

Bewuste gebruiker
Wat jy zegt, hebben wij ook in de vrienden groep, is Best raar, dus ja ik herken het wel,

we nemen het tegelijk in, ( niet egt zo van 1,2,3 JA maar ong,.:P hahaha ) en dn als de eerste begint op te komen, dus de eerst man begint te spacen Gaat die gene zitten, zo zien we van ja die voelt um al we, en zo steets verder, zodra de 2de hem gaat voelen begint de eerste weer op te staan en gaat die helemaal los hahahahaha tja.... en zo gaat het verder,, ik weet beetje verwarrend verhaal maar het werkt (BIJ ONS ) wel hahaha

it'sme

Belezen gebruiker
Onrust heb ik ook zeker bij het opkomen. Zit voor mij maar 1 ding op: rustige muziek (enigma of delerium- silence lounge versie) ogen dicht, kronkelen op de bank en spacen maar!!! 5-10 minuutjes later BAM!!!! :hearteyes:

Als ik me niet rustig houdt dan komen ook meestal de vervelende dingen: misselijk, overgeven, geïrriteerd......... dus.......liggen en genieten! Drukte om me heen werkt dan ook niet. De mensen om me heen weten dit ondertussen dus die houden zich rustig of gaan ff stukkie wandele :grin:

Bovenaan