botervisje
Newbie
Wat een klote land en wat een klote regime!!! ff uitleggen. Ik ben dus moeder van 3 tienerjongens. 1tje ervan gebruikt wiet. Eigenlijk niet zo erg, heb ik vroeger ook wel eens gedaan, maar vorig jaar liep het de spuigaten uit, hij werd onhandelbaar, slofte maar een beetje rond, schoolproblemen, enfin, hij liep meer stoned rond als iets anders. Gezien hij niet voor rede vatbaar was riep ik hulp in op school, als er nog een keertje een razzia was wou ik dat ze hem erbij betrokken, niet dat hij iets meehad hoor, hij nam nooit iets mee naar school, maar gewoon om hem een beetje bang te maken. Hij werd dus meegenomen voor verhoor en hij gaf prompt toe cannabis te gebruiken. Op zich wel positief ware het niet dat hij nu als de grootste drugsverslaafde behandeld wordt!!!!!!!! Politie, parket, hulpgroep en de hele reutemeteut komt eraan te pas. Dan staan ze hier aan de deur:" het gaat erom dat ze uw zoon betrapt hebben op school"; Ja Hallo!!!!!!!! Niks betrapt, hij gaf het gewoon toe. Ondertussen is zijn gebruik geminderd en hij is nu ook weer meer de oude. Af en toe blowt hij nog eentje en daar heb ik niks op tegen. Maar nu komt het: vandaag weer politie aan de deur, hij krijgt als straf 20 uur te volgen in een antidrugs centrum!!!!!
Had ik het geweten, ik wou gewoon dat hij inzag dat hij de verkeerde kant opging, maar geen haar aan mijn hoofd wou dit!!!!!!!! Ik verwachtte dit ook niet daar hij niet echt "betrapt" werd. Dus, nu krijgt hij straf omdat hij eerlijk was. Wat is dan het gevolg hiervan, zijn eerlijkheid zal er niet op vooruitgaan, en gesprekken voeren met iemand nog veel minder. Volgens mij geeft deze straf een omgekeerd effect.
Stel je voor dat ze je straffen omdat je toegaf dat je ooit eens met een pintje teveel op met de auto gereden hebt. Dit houdt toch geen steek!!!!