Onterechte straf voor mijn zoon*

:cry:
Wat een klote land en wat een klote regime!!! ff uitleggen. Ik ben dus moeder van 3 tienerjongens. 1tje ervan gebruikt wiet. Eigenlijk niet zo erg, heb ik vroeger ook wel eens gedaan, maar vorig jaar liep het de spuigaten uit, hij werd onhandelbaar, slofte maar een beetje rond, schoolproblemen, enfin, hij liep meer stoned rond als iets anders. Gezien hij niet voor rede vatbaar was riep ik hulp in op school, als er nog een keertje een razzia was wou ik dat ze hem erbij betrokken, niet dat hij iets meehad hoor, hij nam nooit iets mee naar school, maar gewoon om hem een beetje bang te maken. Hij werd dus meegenomen voor verhoor en hij gaf prompt toe cannabis te gebruiken. Op zich wel positief ware het niet dat hij nu als de grootste drugsverslaafde behandeld wordt!!!!!!!! Politie, parket, hulpgroep en de hele reutemeteut komt eraan te pas. Dan staan ze hier aan de deur:" het gaat erom dat ze uw zoon betrapt hebben op school"; Ja Hallo!!!!!!!! Niks betrapt, hij gaf het gewoon toe. Ondertussen is zijn gebruik geminderd en hij is nu ook weer meer de oude. Af en toe blowt hij nog eentje en daar heb ik niks op tegen. Maar nu komt het: vandaag weer politie aan de deur, hij krijgt als straf 20 uur te volgen in een antidrugs centrum!!!!!
Had ik het geweten, ik wou gewoon dat hij inzag dat hij de verkeerde kant opging, maar geen haar aan mijn hoofd wou dit!!!!!!!! Ik verwachtte dit ook niet daar hij niet echt "betrapt" werd. Dus, nu krijgt hij straf omdat hij eerlijk was. Wat is dan het gevolg hiervan, zijn eerlijkheid zal er niet op vooruitgaan, en gesprekken voeren met iemand nog veel minder. Volgens mij geeft deze straf een omgekeerd effect.
Stel je voor dat ze je straffen omdat je toegaf dat je ooit eens met een pintje teveel op met de auto gereden hebt. Dit houdt toch geen steek!!!!

spawn

Newbie
Wat een verhaal! Wat raar dat hij straf krijgt omdat hij geblowd heeft! Hij had toch nix bij zich? Blowen mag toch in dit land? Dit is niet echt eerlijk!

BacingsPen

Badass junkie
Dit is inderdaad een vreemd verhaal :confused:

Als hij minder jarig is dan kan ik het wel begrijpen dat ze willen voorkomen dat jongeren verslaafd raken aan wiet en dat op deze manier proberen. Ik vind alleen niet dat ze dit mogen eisen zonder toestemming van ouders/voogd. Volgens mij mogen ze dat ook helemaal niet doen :confused:

Heb je niet ergens een handtekening moeten zetten om dit toe te laten?

:cry:
een vervolg op de hele historie???
Hij heeft dus deze 20 uren gedaan bij de hulpgroep.
Ondertussen is hij 18 en meerderjarig. Vorige week hebben ze hem betrapt in een discotheek in het bezit van 30 pillen (verraden?).
Dadelijk mee met politie, huiszoeking thuis, de hele dag vastgehouden zonder drinken, overgebracht naar ander arrondisement en dan vrijgelaten.
Enfin, het was niet bepaald zijn fijnste nacht/dag.
Nu vragen wij ons natuurlijk af wat hiervan de gevolgen gaan zijn.
Iemand enig idee wat ons boven het hoofd hangt?????

Chimera

Bewuste gebruiker
Dit is inderdaad wel erg extreem zeg :openmouth:

Ze kenne toch niet bewijzen dat hij iets mee had of omdat hij
het had gebruikt? Wellicht omdat dat ook niet zo was! Dus wat
doen ze nou raar dan? Zonder bewijs ken je het echt wel
aanvechten

:smilingimp:

Dat ie geen 30 pillen moest meenemen daar is ie nu niet veel meer mee. Dat zal hij nu ondertussen ook wel weten :(
bewijzen??? Wel die doos met pillen, GSM in beslag genomen en zijn geld (50 eurokes) , staan vermeld in het verslag maar zijn jas en rugzak zijn op mysterieuze manier verdwenen.
Ik wou gewoon hier eens luisteren of iemand dit (in belgie uiteraard) al meegemaakt heeft en wat het gevolg hiervan was.
In Brussel deden ze heel moeilijk, de procureur van Limburg was dan weer wat vriendelijker. Brussel wou hem zelfs in het begin niet overdragen aan Hasselt.

Himself

Belezen gebruiker
ze mogen zijn geld en gms niet aanraken, wel in bewaring... maar die krijgt hij meteen weer terug.... hij kent zijn eigen rechten niet echt heel goed, zoals de meeste mensen, want dit verhaal zit vol met rare dingen die hij helemaal niet hoefde te doen. Know your Rights!

jacey

Experimenterende gebruiker
Raar verhaal ja! Ik denk dat jij als moeder duidelijk had moeten zijn tegenover de politie over wat er aan de hand was. Waarom jij school erbij gehaald hebt. Waarschijnlijk wist jij op dat moment niet wat je doen moest, je bent er zelf waarschijnlijk ook van geschrokken en nou is de situatie uit de hand gelopen.

Ik heb geen idee over wat er kan gebeuren maar ik vind het erg voor je zoon die dit allemaal mee moet maken omdat jij hem wilde helpen. Ik hoop dat hij het van jouw kant kan begrijpen en je niets kwalijk neemt.

wurmpy

Newbie
nu zullen gaan ze proberen los te krijgen van wie hij die pillen koopt
ze mogen en zullen wel in zijn gsm kijken om te zien om grotere ''dealers'' op te nemen, als hij goed meewerkt krijgt hij zeker strafvermindering,
1 ding is zeker hij zal naar de politierechtbank moeten, celstraf wss niet want alles zit hier vol in BE :sunglasses:
het is te zien hoe ver ze het willen drijven maar als ze willen nemen ze zijn pc ook in beslag :sunglasses:

matthijs

Badass junkie
Himself zei:
ze mogen zijn geld en gms niet aanraken, wel in bewaring... maar die krijgt hij meteen weer terug.... hij kent zijn eigen rechten niet echt heel goed, zoals de meeste mensen, want dit verhaal zit vol met rare dingen die hij helemaal niet hoefde te doen. Know your Rights!

Ik geloof dat het in Belgie is dus daar werkt dat misschin andrs

Himself

Belezen gebruiker
oh sorry :P tsja... mooie regeling hebben die belgen dan, de politie mag zomaar je shit van je af pakken...

hoi jacey, het geval op school had niks met z'n arrestatie te maken in Brussel hoor. Gelukkig was dit voor z'n 18 en is zijn strafblad (tot nog toe) blanco.
We hebben ondertussen niks meer gehoor maar z'n GSM en geld heeft hij ook nog niet terug :angry: Alsof ze met die schamele 50 € iets kunnen bewijzen (die hij dan nog juist uit de automaat gehaald had die dag)² Dus afwachten maar zeker.
Rechten???? welke rechten???? Toen we hoorden dat hij in Brussel ondervraagt werd kregen we geen enkele info, niet de minste zelfs niet in welk bureau hij zat.
We kunnen er maar het beste van hopen niet???
Ondertussen moet ik wel zeggen dat het best meevalt met hem, een deel van zijn problemen waren ook te wijten aan schoolmoeheid, nu hij deeltijds werkt houdt hij zich eigenlijk heel goed (een beetje mag ik hem ook nog gunnen hé??)
Enfin, bedank voor jullie reacties, zal ook wel niet dikwijls voorvallen dat hier zo'n "oud mens (w...?) op het forum komt, was puur toevallig.

Mchammer

Belezen gebruiker
heeft die nog wat pillen in de aanbieding voor me? :grin:

Mod-EDIT: Dit soort posts worden dus niet op prijs gesteld

Mchammer

Belezen gebruiker
zal is kijke of ik tijd heb. daar hebbe ze vast wel een flinke lading opgeslagen. denk dat ik daar maar ga werken in zon opslag plaats. of op schiphol waar ze dat onderscheppen. laatst ook zon gast die gewoon 2 grote blokke met coke uit elkaar haalt. ondertusse ze neus er ff door heen halen. geweldige baan :grin:

Deranged

Badass junkie
Zeker in een land dat Belgie heet moet je met de politie oppassen. Die gasten hebben het warme water ook niet uitgevonden.

Bovenaan