Op de goede weg?

Jossss

Newbie
Hallo,
Ik heb ongeveer twee week geleden mijn wietzaadjes(skunk #1) laten ontkiemen en inmiddels heb ik drie (kleine) wietplantjes.
Zou iemand mij kunnen vertellen of ik op de juiste weg zit of dat ik mischien iets fout doe? Want ik denk dat mijn plantjes wat te hoog en te dun zijn... Ik weet dat dit kan gebeuren doordat er te weinig licht is, maar volgensmij is er bij mijn planten voldoende licht aanwezig
De plantjes staan in een (warme) kas waar gewoon zonlicht aanwezig is.
Ik heb ook twee foto's toegevoegd van de plantjes.
Hoor het graag :)

Bijlagen

• 20130710_135155-1.jpg
    20130710_135155-1.jpg
    58,6 KB · Weergaven: 1.763
  • 20130710_135234-1.jpg
    20130710_135234-1.jpg
    33,3 KB · Weergaven: 1.763

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hey Jos,

Leuk dat je wilt kweken en nieuwsgierig bent of je de (hopelijke) dames nog betere zorg kunt geven.

Ik heb wel een aantal tips voor je:

Ga ze overpotten! Zo snel mogelijk.
Bepaal of je ze in de volle grond wil of in (grote) potten. Vul de pot of een flink plantgat met grond. Dit kan een mixje van de growshop zijn of potgrond. Hoewel je met enkel potgrond in potten later wat moet gaan bijvoeden.

Daarnaast zou ik ze (zeker met dit weer!) niet in een kas zetten. Glas houdt toch wel wat licht tegen (de hoeveelheid en de belangrijkheid kan over gediscussieerd worden).
De gestektheid komt inderdaad door te weinig licht, hoewel ze door ruimte gebrek ook wel eens gaan strekken. Dat ze zo dun zijn is een combinatie van de strekking en het gebrek aan wind. Als je binnen wilt groeien is een ventilator echt een must. Ook om de vochtigheid wat in bedwang te houden.
Hou er wel rekening mee dat je plantjes nu geen UV licht kunnen verdragen en net als mensen keihard verbranden in de zon. Laat ze dus eerst even wennen. Besluit je ze in de volle grond te zetten wen ze dan nog 2 dagen in deze potjes door ze elke ochtend vroeg en avond laat even (in de schaduw) te laten wennen aan de zon. Als je ze in potten zet kun je dit in die potten doen natuurlijk.
Ga je echt voor de speciekuipen, dan geef ik als tip deze op karretjes te zetten. Van die meubel rij dingen of broodkarretjes ofzo. Dan kun je ze tot de oogst nog verplaatsen.

Een tip voor volgend jaar: Begin iets eerder.
Je plantjes zullen nu erg klein blijven, aangezien de groei er over een goede maand (of 2) al wel uit is. Maar dit kan ook een voordeel zijn natuurlijk.

Succes!

Jossss

Newbie
Bedankt voor de reactie!

Ik had besloten om mijn planten in potten te laten groeien en inmiddels heb ik ze al in grotere potten gezet, ook staan ze nu buiten.
In de afgelopen dagen zijn de steeltjes van de planten ook wat dikker geworden :)

De tips zal ik zeker onthouden :)

Bijlagen

• 20130714_173814-1.jpg
    20130714_173814-1.jpg
    48,6 KB · Weergaven: 1.549

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ziet er goed uit!

Welke grond heb je gebruikt? En hoeveel L potten zijn het?

Ik zou ze echt wat proberen te wennen, als de zon nu goed schijnt verbranden de bladeren flink.

Jossss

Newbie
Haha, vind ik ook! :)

Ik heb een (grote) zak potgrond gemengd met een (grote) zak bemeste tuinaarde.
Uiteindelijk had ik een kruiwagen vol met grond en hiermee heb ik één pot van 40 liter en twee potten van 45/50 liter gevuld.
Ik heb geen speciale grond bij een growshop gehaald omdat ik het voor deze keer maar op deze manier probeer. Mischien volgend jaar :)
Als de voeding op is zal ik ook vloeibare voeding toevoegen, enig idee hoelang het duurt voordat dit nodig zal zijn?

Jossss

Newbie
Ik heb een probleem!

Een van mijn planten is al een aantal dagen helemaal slap en de onderste bladeren worden wat geelachtig met bruine vlekken... Ook groeit hij niet meer.
Bij een klein beetje wind kon hij ook niet meer rechtop staan, daarom heb ik er maar een stokje bij gezet.
Hieronder staat een foto:

Ik heb niet het idee dat ik teveel of te weinig water geef...
Wat zou er mis kunnen zijn? En wat zou ik daar dan mischien aan kunnen doen?

Mijn andere plant is inmiddels erg gegroeid :)

Bijlagen

• 20130720_114042-1.jpg
    20130720_114042-1.jpg
    47,6 KB · Weergaven: 1.448

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ze ziet er niet heel nat uit, maar het kan wel droger. Probeer even geen water te geven.
Ik gebruik altijd de volgende methode om te kijken of ik water moet geven:
Steek je vinger (niet nat ofzo) 2 kootjes diep in de aarde. Haal je vinger eruit en kijk of er aarde aan blijft hangen. Als je vinger schoon is, water geven.
Het is niet helemaal feilloos maar het geeft je wel enige indicatie.
Uiteraard is het afhankelijk van de grootte van de pot en plant.

Teveel aan voeding had ze eerder aangegeven en een tekort kan nog niet met dit mengsel.
Met deze grond (bemeste tuinaarde kan nogal zwaar uitvallen) zul je niet snel zonder voeding komen, maar bepaalde tekorten kunnen wel ontstaan.
Dit zie je goed aan je plant, ik denk dat je tot de bloei weinig nodig hebt. Wellicht vanaf de aller eerste bloei verschijnselen wat bloeivoeding tot een paar weekjes voor de oogst.

Bovenaan