ja heb ik ook ergens gehoordEllesdee zei:mjah vanaf 10pillen word je gezien als een dealer dacht ik :P
als je ouders hebt die het niet weten,kan ik het me voorstellen...DonK zei:dat je je daar al druk om maakt![]()
Wat een stelletje zeikers daar zeg. Waar had je die 1,5 pil verstopt dan?karo zei:Ik ben afgelopen weekend bij sensation opgepakt met ongeveer 1,5 pil xtc op zak. STOM STOM STOM. Ik had geen geld bij me om direct te betalen. Ik heb mijn adresgegevens achter moeten laten en moeten tekenen voor dat wat ik bij me had aan pillen. Wie weet wat ik nu kan verwachten???![]()
nu ik heb gewoon een waarschuwing gekrege, en ze hebbe wel paar keer zitte visse of ik echt geen drug gebruikte en gaf me dan tonnen informatie over praatgroepen enzo .. (voor moest je een verslaving hebben)Psychedelic_Fairytale zei:ja heb ik ook ergens gehoordEllesdee zei:mjah vanaf 10pillen word je gezien als een dealer dacht ik :P
Pinchey zei:Heb dat vorig jaar ook eens voorgehad in complex, had 5 pillen op zak wat naschijnt juist de limiet was, hij maakte een papier op enz en ja dan heb ik er 3 maand fzo niets van gehoord tot ik opeens een uitnodiging kreeg met beide ouders naar de politie .... nja veel zenuwe maar kost me deruit prate door gewoon te zegge tsjah kmoest da fixe voor iemand was zelf (nog) ni onder invloed dus viel meenu ik heb gewoon een waarschuwing gekrege, en ze hebbe wel paar keer zitte visse of ik echt geen drug gebruikte en gaf me dan tonnen informatie over praatgroepen enzo .. (voor moest je een verslaving hebben)
need^weed zei:Psychedelic_Fairytale zei:ja heb ik ook ergens gehoordEllesdee zei:mjah vanaf 10pillen word je gezien als een dealer dacht ik :P
Pinchey zei:Heb dat vorig jaar ook eens voorgehad in complex, had 5 pillen op zak wat naschijnt juist de limiet was, hij maakte een papier op enz en ja dan heb ik er 3 maand fzo niets van gehoord tot ik opeens een uitnodiging kreeg met beide ouders naar de politie .... nja veel zenuwe maar kost me deruit prate door gewoon te zegge tsjah kmoest da fixe voor iemand was zelf (nog) ni onder invloed dus viel meenu ik heb gewoon een waarschuwing gekrege, en ze hebbe wel paar keer zitte visse of ik echt geen drug gebruikte en gaf me dan tonnen informatie over praatgroepen enzo .. (voor moest je een verslaving hebben)
dan zat ik er toch dichter bij![]()
![]()
karo zei:Ik ben afgelopen weekend bij sensation opgepakt met ongeveer 1,5 pil xtc op zak. STOM STOM STOM. Ik had geen geld bij me om direct te betalen. Ik heb mijn adresgegevens achter moeten laten en moeten tekenen voor dat wat ik bij me had aan pillen. Wie weet wat ik nu kan verwachten???![]()
Psychedelic_Fairytale zei:in belgië word je vanaf 10 pillen als dealer beschouwd denk ik
in nederland weet ik niet
Ellesdee zei:Psychedelic_Fairytale zei:in belgië word je vanaf 10 pillen als dealer beschouwd denk ik
in nederland weet ik niet
hier zijn ze minder streng als in belgie... denk ik...
Ellesdee zei:nah... er wordt wel onderscheid gemaakt... het word hier gedoogd...
als ik t goed heb zijn er toch geen coffeeshops in belgie? of zeg ik nu iets raars?
need^weed zei:Ellesdee zei:nah... er wordt wel onderscheid gemaakt... het word hier gedoogd...
als ik t goed heb zijn er toch geen coffeeshops in belgie? of zeg ik nu iets raars?
ja dat snap ik, maar dat gaat over soft-drugs, ik weet best dat er onderschijt word gemaakt tussen de regels over wiet hier en in belgie maar miss gelden voor hd wel gewoon dezelfde regels? omdat dat in bijde landen niet word getollereerd...
need^weed zei:ga je me nou vertellen dat hd in nl getollereerd word????door jongeren miss.... Het blijft illegaal net zoals in belgie
Bron: http://wetboek.net/nl/Ow/2.htmlHet is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst I dan wel aangewezen krachtens artikel 3a, vijfde lid:
A. binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
B. te telen te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;
C. aanwezig te hebben;
D. te vervaardigen.
Bij het gebruik van softdrugs wordt een bepaalde hoeveelheid gedoogd. Is dit bij harddrugs ook zo en wat zijn de maximaal toegestane hoeveelheden?
Aan het bezit van kleine hoeveelheden drugs voor persoonlijk gebruik wordt een lage prioriteit toegekend. Iemand die in het bezit is van minder dan 0,5 gram harddrugs zal over het algemeen niet worden vervolgd. Wel zal de politie de drugs in beslag nemen en een zorginstelling raadplegen.
Play_bunny zei:nee gedogen is heel wat anders.
dan zou je het dus mogen gebruiken, wat dus niet het geval is.
Wiet en hasj mag je gewoon gebruiken in een coffeeshop
xtc mag je nergens gebruiken.
Dat is het verschil in het gedogenbeleid