opgepakt met xtc, wat nu?

karo

Newbie
Ik ben afgelopen weekend bij sensation opgepakt met ongeveer 1,5 pil xtc op zak. STOM STOM STOM. Ik had geen geld bij me om direct te betalen. Ik heb mijn adresgegevens achter moeten laten en moeten tekenen voor dat wat ik bij me had aan pillen. Wie weet wat ik nu kan verwachten??? :confused:

Lana

Wijs gebruiker
Mocht je nog wel naar binnen?
Volgens mij pakken ze je idd niet op voor anderhalf pilleke hoor.
Misschien krijg je een boete ofzo.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
idd, als ik het goed heb is tot 2 pillen de gebruikershoeveelheid (in politie hun ogen) en als je meer bij je hebt word je als 'dealer' aangezien, het enige wat ze konden doen was de xtc in beslag nemen meer niet, ik denk dat ze het alleen in hun systeem registreren dat je een keer gepakt bent met xtc, zodat je bekend staat bij de politie, en ze je in de gaten kunnen houden, voor als je bijv weer met drugs en de politie in aanraking komt en ze zien dat je al vaker bent aangehouden voor drugs, en je zelfs miss ook een dealer bent... :wink:

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Ben je doorgestuurt naar een politie agent?
Het is niet een traditie om een gebruikershoeveelheid af te straffen,maar volgens mij kunnen ze je daar zeker wel een boete voor geven aangezien xtc onder harddrugs valt.
Dat het gedoogd beleid is betekent niet dat ze niet op hun strepen kunnen staan als ze dat willen.

Jij zegt dat je moet betalen,maar niet betalen kon,dan zullen ze de boete naar je huis toesturen,maar het kan ook een afstandsverklaring zijn geweest die je moest tekenen,en in dat geval is het een kwestie van tekenen je pilletjes achterlaten en dan ben je vrij om te gaan,maar je word genoteerd in de computer voor als het weer gebeurt,dan zullen er sancties volgen.

Bollie

Bewuste gebruiker
vriend van me is opgepakt geweest met 5 xtc pillen in zijn portefeulle.
Heeft enkel maar een waarschuwing gehad, maar staat nu wel geregistreerd als gebruiker in de computer van de gemeentelijke politie...

Nix om druk over te maken

Rain

Bewuste gebruiker
karo zei:
Ik ben afgelopen weekend bij sensation opgepakt met ongeveer 1,5 pil xtc op zak. STOM STOM STOM. Ik had geen geld bij me om direct te betalen. Ik heb mijn adresgegevens achter moeten laten en moeten tekenen voor dat wat ik bij me had aan pillen. Wie weet wat ik nu kan verwachten??? :confused:
Wat een stelletje zeikers daar zeg. Waar had je die 1,5 pil verstopt dan?

voor 1,5 pil zal er vast geen vervolging plaatsvinden.. wees maar niet bang..

Pinchey

Newbie
Heb dat vorig jaar ook eens voorgehad in complex, had 5 pillen op zak wat naschijnt juist de limiet was, hij maakte een papier op enz en ja dan heb ik er 3 maand fzo niets van gehoord tot ik opeens een uitnodiging kreeg met beide ouders naar de politie .... nja veel zenuwe maar kost me deruit prate door gewoon te zegge tsjah kmoest da fixe voor iemand was zelf (nog) ni onder invloed dus viel mee :mrgreen: nu ik heb gewoon een waarschuwing gekrege, en ze hebbe wel paar keer zitte visse of ik echt geen drug gebruikte en gaf me dan tonnen informatie over praatgroepen enzo .. (voor moest je een verslaving hebben)

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Psychedelic_Fairytale zei:
Ellesdee zei:
mjah vanaf 10pillen word je gezien als een dealer dacht ik :P
ja heb ik ook ergens gehoord

Pinchey zei:
Heb dat vorig jaar ook eens voorgehad in complex, had 5 pillen op zak wat naschijnt juist de limiet was, hij maakte een papier op enz en ja dan heb ik er 3 maand fzo niets van gehoord tot ik opeens een uitnodiging kreeg met beide ouders naar de politie .... nja veel zenuwe maar kost me deruit prate door gewoon te zegge tsjah kmoest da fixe voor iemand was zelf (nog) ni onder invloed dus viel mee :mrgreen: nu ik heb gewoon een waarschuwing gekrege, en ze hebbe wel paar keer zitte visse of ik echt geen drug gebruikte en gaf me dan tonnen informatie over praatgroepen enzo .. (voor moest je een verslaving hebben)

dan zat ik er toch dichter bij :sunglasses: :wink:

Ellesdee

Badass junkie
need^weed zei:
Ellesdee zei:
mjah vanaf 10pillen word je gezien als een dealer dacht ik :P
ja heb ik ook ergens gehoord

Pinchey zei:

dan zat ik er toch dichter bij :sunglasses: :wink:

als hij als dealer was gezien dan had ie er echt niet zo makkelijk vanaf gekomen... denk dus niet dat de limiet rond de 5 ligt...

Solidius

Badass junkie
karo zei:

2 pillen wordt gedoogd, wat maak je je druk met die anderhalve pil joh.

En wat bedoel je met 'betalen'? Afstaan (wat je dus in feite niet eens hebt hoeven doen met een gebruikershoeveelheid) kost je niets, en ze mogen je niet eens beboeten. Als je daadwerkelijk bekeurd bent is het tijd om een advocaat in te schakelen en in beroep te gaan.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Ellesdee zei:
in belgië word je vanaf 10 pillen als dealer beschouwd denk ik
in nederland weet ik niet

hier zijn ze minder streng als in belgie... denk ik...

waarom denk je dat? hard-drugs is nergens legaal of word nergen geaccepteerd, ik denk dat er niet zoveel onderscheit is tussen belgië en nederland als het over hd gaat....

Ellesdee

Badass junkie
nah... er wordt wel onderscheid gemaakt... het word hier gedoogd...

als ik t goed heb zijn er toch geen coffeeshops in belgie? of zeg ik nu iets raars?

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Ellesdee zei:

als ik t goed heb zijn er toch geen coffeeshops in belgie? of zeg ik nu iets raars?

ja dat snap ik, maar dat gaat over soft-drugs, ik weet best dat er onderschijt word gemaakt tussen de regels over wiet hier en in belgie maar miss gelden voor hd wel gewoon dezelfde regels? omdat dat in bijde landen niet word getollereerd...

Ellesdee

Badass junkie
need^weed zei:
Ellesdee zei:

ja dat snap ik, maar dat gaat over soft-drugs, ik weet best dat er onderschijt word gemaakt tussen de regels over wiet hier en in belgie maar miss gelden voor hd wel gewoon dezelfde regels? omdat dat in bijde landen niet word getollereerd...

in nl word t dus wel getollereerd... gedoogd...

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
ga je me nou vertellen dat hd in nl getollereerd word????door jongeren miss.... Het blijft illegaal net zoals in belgie

fun

Bewuste gebruiker
het blijft in nl idd illegaal, je kunt gewoon met alles van hd gepakt worden.

Algemeen is dat 2 pilletjes worden gedoogd, maar dat staat dus niet in de wet dus je kunt daar geen aanspraak op doen!
Als je dus een sexloze agent treft dan heb je gewoon pech.

Wel zielig van ze dat ze zo moeilijk doen voor 1,5 pilletje, maarja dat ligt er ook aan hoe iemand ermee binnen wil komen.
Als je het gewoon netjes uit het zicht houd en je zorgd dat niet iedereen het aan je merkt dat je wat bij je hebt of hebt gesnoept, dan is er niemand die er moeilijk over gaat doen, vooral niet op een feest.

Misschien ben je net de ongelukkige geweest die ze er ff uithaalden, als ze het bij iedereen zo zouden doen dan zouden ze Sensation volgend jaar niet hoeven te geven.

Ellesdee

Badass junkie
need^weed zei:
ga je me nou vertellen dat hd in nl getollereerd word????door jongeren miss.... Het blijft illegaal net zoals in belgie

tuurlijk is t illegaal...
wiet in principe toch ook... maar dat word gedoogd...

like i said... gebruikershhoeveelheid van hd word ook getollereerd...

Play_bunny

Wijs gebruiker
xtc behoort tot de lijst 1 in de opiumwet. Daarin staat:

Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst I dan wel aangewezen krachtens artikel 3a, vijfde lid:

A. binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;

B. te telen te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;

C. aanwezig te hebben;

D. te vervaardigen.
Bron: http://wetboek.net/nl/Ow/2.html

Het is dus officieel verboden, maar wat eerder gezegd is niet helemaal, namelijk:

Een gebruikshoeveelheid wordt niet getolereerd, het heeft gewoon een lage prioriteit qua vervolging.

Van de site van Justitie

Bij het gebruik van softdrugs wordt een bepaalde hoeveelheid gedoogd. Is dit bij harddrugs ook zo en wat zijn de maximaal toegestane hoeveelheden?
Aan het bezit van kleine hoeveelheden drugs voor persoonlijk gebruik wordt een lage prioriteit toegekend. Iemand die in het bezit is van minder dan 0,5 gram harddrugs zal over het algemeen niet worden vervolgd. Wel zal de politie de drugs in beslag nemen en een zorginstelling raadplegen.

Bron: http://www.justitie.nl/publiek/criminal ... ddrugs.asp

Play_bunny

Wijs gebruiker
nee gedogen is heel wat anders.

dan zou je het dus mogen gebruiken, wat dus niet het geval is.
Wiet en hasj mag je gewoon gebruiken in een coffeeshop
xtc mag je nergens gebruiken.
Dat is het verschil in het gedogenbeleid

Play_bunny

Wijs gebruiker
daar kunnen ze vanaf zien ja, maar het kan wel
Vaak wordt ervan af gezien omdat het niet de hoogste prioriteit heeft

Trip Unit

Bewuste gebruiker
@ Solidius : er is geen vaste aantal voor een gebruikershoeveelheid.
De ene agent is toleranter dan de andere.
Meestal is 2 a 3 een gebruikershoeveelheid,maar sommige vinden 1 een gebruikershoeveelheid,dus ze zitten niet allemaal op 1 lijn omdat het eigenlijk gedoogd beleid is.Vriend van mij is opgepakt met 25 pillen op Luna,en die mocht na een gesprek en een afstandsverklaring weer verder feesten,zonder boetes.

@ Need Weed : Wat zijn de sancties in België bij het aantreffen van een gebruikershoeveelheid?

Rain

Bewuste gebruiker
Op zak hebben mag niet. Dat is wat anders. Wiet mag je in kleine hoeveelheden op zak hebben.( dat wordt gedoogd )Als het onder invloed zijn van xtc illegaal was zou dat beteken dat je daarvoor vervolgd zou moeten worden, wat niet zo is. zolang je maar niet op zak hebt.

Rain

Bewuste gebruiker
Play_bunny zei:
nee gedogen is heel wat anders.

dan zou je het dus mogen gebruiken, wat dus niet het geval is.
Wiet en hasj mag je gewoon gebruiken in een coffeeshop
xtc mag je nergens gebruiken.
Dat is het verschil in het gedogenbeleid

Op zak hebben mag niet. Dat is wat anders. Wiet mag je in kleine hoeveelheden op zak hebben.( dat wordt gedoogd )Als het onder invloed zijn van xtc illegaal was zou dat beteken dat je daarvoor vervolgd zou moeten worden, wat niet zo is. zolang je maar niet op zak hebt.

Onder invloed zijn mag dus wel, maar xtc op zak hebben niet.

Play_bunny

Wijs gebruiker
wie zegt dat onder invloed zijn van xtc illegaal is?

Dat is ook heel moeilijk om te controleren hoor, zeker bij feesten

Solidius

Badass junkie
Kleine hoeveelheden HD (halve gram speed / coke, 2-3 pillen) worden in Nederland gedoogd. Een geldboete krijgen voor het bezit van anderhalve XTC pil is van de gekken. De politie mag het hooguit afnemen, anderhalve pil van een consument is heel wat anders dan iemand die met laten we zeggen een zak met 50 pillen in een disco wordt gepakt en dus uit is op verkoop. Dit is geen concreet bewijs maar pure logica.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Het op zak hebben van xtc is niet gedoogd. Je kan er voor vervolgd worden.
Als je al onder invloed bent, is het onmogelijk om te controleren. Daar kunnen ze je dus niet voor pakken.
Bij een verdenking kun je wel verwijderd worden, meer niet.
Maar het is absoluut niet gedoogd zoals dat wel is met wiet. Dit kun je gewoon op zak hebben en er kan je niets gebeuren.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Het beleid betreft gepakt worden met Hd is verre van logisch in Nederland,omdat de agenten hier in Nederland niet op 1 lijn zijn kwa gedoogd beleid.Het is dan ook een grijs gebied.
Je kan zeker weten een geldboete krijgen voor aantreffen een gebruikershoeveelheid HD,maar het word weinig gedaan.
Iedere sitautie is anders,maar ik denk voor 1,5 wel erg triest persoon die jou daar een boete voor gaat geven.

Bovenaan