Opheldering over dosering 6-APB

Flualhamdulillam

Badass junkie
Als je van plan bent 6-APB te gebruiken en wat onderzoek doet lijkt het haast alsof er doseringen uit de duim worden gezogen, zo erg wijken ze van elkaar af. De één zweert op 80mg en de ander zou de volgende keer iets meer nemen dan 220mg, want dat lijkt niet genoeg te zijn. Hier wat opheldering :)

Welke zoutvariant heb ik?​

6-APB in haar pure variant zal je niet zo snel op de markt zien verschijnen(evenals meeste andere drugs). De stof is instabiel en breekt snel af onder invloed van licht, lucht en vocht. Ook wordt de stof niet goed opgenomen door je lichaam. Om de eigenschappen van de drug te verbeteren wordt er een zoutvariant van gemaakt. Je bent misschien wel bekend met de aanduidingen 'HCl', 'succinate' of 'fumerate'. Drugs kunnen op verschillende manieren gefabriceerd worden om tot een stabiel eindproduct te komen. Tot welk zout de drug wordt gevormd heeft invloed op de effecten, duur en dosering van de drug: onthoud dit!
Omdat 6-APB een research chemical is, wordt er door fabrikanten geëxperimenteerd met de productie en het gevolg is een verscheidenheid aan varianten op de markt. 6-APB is naar mijn weten alleen op de markt gekomen als HCl en succinate variant. Waar HCl een tijd geleden de norm was(hier is de dosering op psychonautwiki op gebaseerd), is er nu voornamelijk succinate te vinden, deze is naar verluid makkelijker te produceren. Daarom behandel ik hier alleen het verschil tussen deze twee.

Succinate​

Succinate.png
Dit is de structuurformule van barnsteenzuur, het zuur waaruit de succinatezouten worden gemaakt. Hierop zijn twee -OH groepen te zien, deze verbindingen breken open als je ze oplost in water, waarna stoffen zich kunnen binden aan het molecuul om een zout te vormen. Ideaal zou zijn dat allebei de groepen gebonden worden aan 6-APB moleculen. Zo heb je in verhouding de meeste 6-APB in je eindproduct. In het productieproces van het 6APB • Succinate wordt vaak (per ongeluk) een overmaat aan barnsteenzuur toegevoegd. Dit heeft als gevolg dat zich niet twee 6-APB moleculen aan het zuur binden, maar slechts één. De 6-APB verdeeld zich namelijk over de hoeveelheid zuur aanwezig in het mengsel. Wat je krijgt is dat per gram 6-APB • Succinate, meer succinate aanwezig is en minder 6-APB, de stof wordt minder potent en je hebt méér nodig voor hetzelfde effect.

Hcl​

HCl.png
De structuurformule van waterstofchloride, het zuur waar de HCl-varianten van worden gemaakt. Hier kan je al snel uit afleiden dat er geen plek is om twee moleculen aan te binden. Wanneer je 6-APB laat reageren met HCl ontstaat er dus een mengsel waarin aan elk HCl molecuul, één 6-APB molecuul bindt. Al zou je een overmaat een HCl toevoegen, er gebeurd niks met de potentie want de 6-APB moleculen kunnen zich niet verdelen. Niet versneden 6-APB • HCl hebben over verschillende batches dus een hele consequente dosering.

De molmassa (gram/mol stof) van HCl en Succinate is ook anders:
6-APB HCl = 211.688 g/mol
6-APB Succinate = 293.315 g/mol

6-APB Succinate is dus ongeveer 28% zwaarder dan de HCl-variant en is daarmee ook minder potent.

Vergelijking met MDMA​

Vaak wordt 6-APB vergeleken met MDMA, en mensen vragen dan ook vaak welke dosis 6-APB gelijk staat aan dosis x MDMA. Dit is een lastige vergelijking want dit is subjectief. Elke MDMA ervaring verschilt afhankelijk van set en setting, daarnaast verschilt het ook heel erg per persoon hoe beide stoffen ervaren worden. Het is daarom altijd maar beter om op te passen met het vergelijken van stoffen en 6-APB te zien als een stof met eigen karakter en je verwachting daarop aan te passen.

Tolerantie​

Tolerantie speelt logischerwijs ook een rol. Wanneer iemand zegt dat 150mg 6-APB Succinate een goeie dosis is, mag je nu je het bovenstaande weet die opmerking al met een korrel zout nemen. Je mag er een flinke lepel bij pakken als deze persoon vorig weekend 3-MMC heeft gedaan en/of een verleden heeft met misbruik van serotonergene middelen. Een halfje MDMA kan geweldig voelen, maar als je het weekend erop er nog een neemt is de kans klein dat de ervaring ook maar in de buurt komt van de vorige. Daarom is het altijd belangrijk om met serotonergene middelen een ruime pauze in te lassen (ongeveer 3 maanden)!

Ik hoop dat ik het goed en accuraat verwoord hebt, en wat ik heb benoemd geldt voor diverse andere research chemicals waarvan het productieproces nog niet geoptimaliseerd en gestandaardiseerd is. Als je vragen, toevoegingen of verbeteringen hebt, let me know!

Remi

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als je van plan bent 6-APB te gebruiken en wat onderzoek doet lijkt het haast alsof er doseringen uit de duim worden gezogen, zo erg wijken ze van elkaar af. De één zweert op 80mg en de ander zou de volgende keer iets meer nemen dan 220mg, want dat lijkt niet genoeg te zijn. Hier wat opheldering :)

Welke zoutvariant heb ik?​

6-APB in haar pure variant zal je niet zo snel op de markt zien verschijnen(evenals meeste andere drugs). De stof is instabiel en breekt snel af onder invloed van licht, lucht en vocht.
Ik dacht dat 6-APB voornamelijk onzuiver is omdat het lastig te maken is en wordt gemaakt in niet zulke schone Chinese labs die genoegen nemen met onzuiver spul.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Ik dacht dat 6-APB voornamelijk onzuiver is omdat het lastig te maken is en wordt gemaakt in niet zulke schone Chinese labs die genoegen nemen met onzuiver spul.
Met ‘pure variant’ bedoelde ik het freebase. Maar wat jij aangeeft is sowieso het geval. Zo worden verontreinigingen met 5-APB voortkomend uit het productieproces ook maar voor lief genomen, dat zit er eenmaal in, ontkom je niet aan.

Indigo Seeker

Bewuste gebruiker
Hallo, ik zit zelf ook te worstelen met de juiste 6-apb dosering. Nu hoorde ik van mijn vendor dat alle 6-apb op de Nederlandse markt succinaat is en voor 15% uit het inactieve 4-apb bestaat. Ook las ik ergens dat succinaat tot wel 40% minder sterk is dan HCl. Dat zou betekenen dat je de doses op psychonaut wiki bijna kunt verdubbelen. Voor mezelf begint het vanaf 130mg leuk te worden. Weeg 83kg.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hallo, ik zit zelf ook te worstelen met de juiste 6-apb dosering. Nu hoorde ik van mijn vendor dat alle 6-apb op de Nederlandse markt succinaat is en voor 15% uit het inactieve 4-apb bestaat. Ook las ik ergens dat succinaat tot wel 40% minder sterk is dan HCl. Dat zou betekenen dat je de doses op psychonaut wiki bijna kunt verdubbelen. Voor mezelf begint het vanaf 130mg leuk te worden. Weeg 83kg.
De HCl-vorm van 6-APB komt ook wel voor hoor.

6-APB freebase = 175.23 g/mol
6-APB Succinaat = 293.315 g/mol

100mg 6-apb base = 100mg 6-APB = 100%
100mg 6-APB HCl = 82.77mg 6-APB & 17.23mg HCl = 82,77 %
100mg 6-APB Succinaat = 59.74mg 6-APB & 40.26mg Butanedioic acid = 59,74%

De bovenstaande rekensom geldt wel voor volledige zuiverheid. Maar neem eventuele onzuiverheid gewoon als foutmarge. Dan slik je in ieder geval niet per ongeluk te veel.

Neo-Shulginist

Badass junkie
De HCl-vorm van 6-APB komt ook wel voor hoor.

6-APB freebase = 175.23 g/mol
6-APB Succinaat = 293.315 g/mol

100mg 6-apb base = 100mg 6-APB = 100%
100mg 6-APB HCl = 82.77mg 6-APB & 17.23mg HCl = 82,77 %
100mg 6-APB Succinaat = 59.74mg 6-APB & 40.26mg Butanedioic acid = 59,74%

De bovenstaande rekensom geldt wel voor volledige zuiverheid. Maar neem eventuele onzuiverheid gewoon als foutmarge. Dan slik je in ieder geval niet per ongeluk te veel.
Oh wacht dit stond hierboven al in principe natuurlijk. Excuus.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Ik vind het wel een duidelijk verhaal maar ik mis een beetje waar het nou eigenlijk om gaat: een concreet doseringsadvies, zo’n soort vuistregel van zo en zoveel mg per kilo lichaamsgewicht, met inachtneming van welke soort je hebt. Is dat mogelijk of überhaupt verantwoord? Ik zou het wel handig vinden mocht het er toch een keer van komen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik vind het wel een duidelijk verhaal maar ik mis een beetje waar het nou eigenlijk om gaat: een concreet doseringsadvies, zo’n soort vuistregel van zo en zoveel mg per kilo lichaamsgewicht, met inachtneming van welke soort je hebt. Is dat mogelijk of überhaupt verantwoord? Ik zou het wel handig vinden mocht het er toch een keer van komen.
Je kan het ook gewoon op een richtlijn van 150-200 milligram houden. Als je sterke 6-APB hebt dan neem je 150 en als je minder sterke 6-APB hebt dan 200.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Je kan het ook gewoon op een richtlijn van 150-200 milligram houden. Als je sterke 6-APB hebt dan neem je 150 en als je minder sterke 6-APB hebt dan 200.
Maar dan moet ik de zuiverheid weten. Ot gewoon 175 nemen en kijken waar het schip strandt.

En als ik het zou willen flippen met 1P-LSD? 100ug om 100mg? En qua timing?

Flualhamdulillam

Badass junkie
En als ik het zou willen flippen met 1P-LSD? 100ug om 100mg? En qua timing?
Misschien zou je dit niet op de eerste keer doen maar toch, als je nog nooit 6-APB hebt eraan zou ik het eerst eens op zich proberen.
De precieze werking van beide stoffen is niet helemaal bekend, dus met combineren van drugs met onbekende zuiverheid zou ik het altijd aan aan de lage kant houden, zoals hierboven al werd gezegd.
een concreet doseringsadvies, zo’n soort vuistregel van zo en zoveel mg per kilo lichaamsgewicht
Die heb ik niet voor je en was ook niet de bedoeling van dit topic, sorry! Het is echt geen veel gebruikte stof en wetenschappelijk onderzoek naar de effecten is gebrekkig. Daarbij is nog een belangrijke factor, het effect verschilt relatief veel onder de gebruikers. De een vindt het beter dan MDMA, de ander vind er niks aan, ook op hoge dosissen niet. Doordat er zo weinig referentiemateriaal is moet je met dit soort stoffen gewoon kijken hoe je erop reageert, en goed onderzoek doen.
Ik voelde zelf veel effect op mijn initiële van 160mg maar van mij mocht er wel iets meer bij, en ik ben 74kg.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Als mijn vendor het omschrijft als poeder welke soort mag ik dan verwachten? Of is dat tegen de regels in speculeren? Normaal staat het woord HCL of FB er wel bij.

djiego

Badass junkie
Misschien zou je dit niet op de eerste keer doen maar toch, als je nog nooit 6-APB hebt eraan zou ik het eerst eens op zich proberen.
De precieze werking van beide stoffen is niet helemaal bekend, dus met combineren van drugs met onbekende zuiverheid zou ik het altijd aan aan de lage kant houden, zoals hierboven al werd gezegd.

Die heb ik niet voor je en was ook niet de bedoeling van dit topic, sorry! Het is echt geen veel gebruikte stof en wetenschappelijk onderzoek naar de effecten is gebrekkig. Daarbij is nog een belangrijke factor, het effect verschilt relatief veel onder de gebruikers. De een vindt het beter dan MDMA, de ander vind er niks aan, ook op hoge dosissen niet. Doordat er zo weinig referentiemateriaal is moet je met dit soort stoffen gewoon kijken hoe je erop reageert, en goed onderzoek doen.

Denk ook omdat het een drug is met een vrij zwaar kantelpunt, omslagpunt, vanaf een hogere dosis neemt de space component heel sterk de overhand en kun je bijna niet meer op je benen staan zo hard en diep ga je.. zelfs als je gewend bent, zware diepe space mogelijk.. en daaronder blijft het juist redelijk sociaal en helder of blijf je in een soort 'opkomen' fase half steken. Zeker met de minder potente variant zie ik dat makkelijk gebeuren bij een behoudende dosis. En dat is het dan net geen van beide, dus die snap ik.

Maar als je aan een hoge dosis niks vindt heb je geen goed spul of dosis imo want je gaat als een raket. ok je bent niet sociaal meer misschien dan.. maar je voelt je zo high als een kite op een goede manier.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Denk ook omdat het een drug is met een vrij zwaar kantelpunt, omslagpunt, vanaf een hogere dosis neemt de space component heel sterk de overhand en kun je bijna niet meer op je benen staan zo hard en diep ga je.. zelfs als je gewend bent, zware diepe space mogelijk.. en daaronder blijft het juist redelijk sociaal en helder of blijf je in een soort 'opkomen' fase half steken. Zeker met de minder potente variant zie ik dat makkelijk gebeuren bij een behoudende dosis. En dat is het dan net geen van beide, dus die snap ik.

Maar als je aan een hoge dosis niks vindt heb je geen goed spul of dosis imo want je gaat als een raket. ok je bent niet sociaal meer misschien dat.. maar je voelt je zo high als een kite op een goede manier.
De eerste keer dat ik 6-APB nam deed ik voorzichtig en nam ik 100 milligram (ik denk succinaat). Die avond heb ik ook echt ontzettend veel geblowd. En tussendoor de stonedheid kon ik af en toe misschien net een hint van stimulatie herkennen, maar feitelijk voelde ik er helemaal niks van. Dat was dus niet zo'n indrukwekkende ervaring. Later ook wel 150 en 200 milligram genomen en toen snapte ik ineens een stuk beter waarom mensen fan waren van 6-APB :grin:

djiego

Badass junkie
De eerste keer dat ik 6-APB nam deed ik voorzichtig en nam ik 100 milligram (ik denk succinaat). Die avond heb ik ook echt ontzettend veel geblowd. En tussendoor de stonedheid kon ik af en toe misschien net een hint van stimulatie herkennen, maar feitelijk voelde ik er helemaal niks van. Dat was dus niet zo'n indrukwekkende ervaring. Later ook wel 150 en 200 milligram genomen en toen snapte ik ineens een stuk beter waarom mensen fan waren van 6-APB :grin:

Ja mooi is dat he! Deze stof heeft grote potentie in de headspace en de effect roll off doet ook pas ergens rondom 300-350mg+ dosissen zijn intrede, uitgaande start met volle reserves. Men zal dan echt behoorlijk diep en hard gaan, daar zeker geen newbie stuff en voorzichtigheid is geboden.. in dat geval zeker niet combineren met andere sero's voor of na en lichaamstemp goed in de gaten houden. Ook zoals eerder ergens gezegd voor de volledigheid hier ook: met experimentele hogere dosissen raad ik aan erg terughoudend zijn met psychoactieve stoffen aangezien er kennelijk onverwachte reacties kunnen gaan optreden.

Daarnaast of los daarvan heb ik ook gemerkt dat combo na 3FA als basis (vrijwel geen sero) een lagere dosis (ca 90mg succ) redelijk soepeltjes erin rolt, dan met veel minder of geen kans om in zo'n net wel/niet opkomfase te blijven hangen, maar een soepele rush die bovenop je 3FA rolt.

Voor de duidelijkheid; ik raad aan bij de geadviseerde dosissen te blijven, just reporting.

Bovenaan