Opium

Himself

Belezen gebruiker
Hebben veel mensen hier ervaring mee?, ben er erg geïntereseerd naar maar kan er moeilijk aan komen, ligt dit aan mij of is het over het algemeen moeiljik?

matthijs

Badass junkie
het is geloof ik bijna geheel vervangen door heroine maar het is vast wel te verkrijgen...of zelf kweken natuurlijk :wink:

Himself

Belezen gebruiker
helaas vind het ouderlijk gezag het niet fijn dat er een opium plantage gaande is... dus wacht ik daar nog even mee... maar het moet gewoon te krijgen zijn.... kan toch niet anders

Himself

Belezen gebruiker
nou jah... het is makkelijk te maken, dus er zijn mensen die het doen ongetwijfeld.... ik krijg het wel.... wacht maar af :P:P

Bal0n

Badass junkie
Je kan ook aan "guerilla farming" gaan doen. Ergens in het bos, of afgelegen stuk weiland, een aantal Papaver somniferums plaatsen, en dan oogsten als ze rijp zijn.

Je kan er wel van uit gaan dat praktisch niemand weet hoe een Papaver Somniferum er precies uitziet, en dat er nog minder mensen zijn die er in zijn geïnteresserd. :wink:

matthijs

Badass junkie
Haha, nou...ik weet wel een achtertuin waar papaver geplant gaat worden :P
Dan fck je pas echt hard :wink:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
ik erger me mateloos aan die interesses in opium.

op de een of andere manier schijnt het een soort romantisch stofje te lijken.

nee, opium is inderdaad zeer zeldzaam. ik ken in totaal één iemand die het heeft gebruikt en dat was een boerderij-bewoonster met een grote achtertuin met een papaverplantage.

wat verwacht je van opium?

als je zo nodig je hersens het endorfine wil laten nadoen (is dat verstandig?!) kan je twee dinngen doen die REALISTISCH zijn (in tegenstelling tot opium):
1. heroïne; vergelijkbaar met een hoge dosis opium
2. codeïne; vergelijkbaar met een lage dosis opium

(ja, verglijkbaar, niet hetzelfde, net of zo iemand het verschil merkt. en of het überhaupt wat boeit voor niet-opiofielen)

beide makkelijk verkrijgbaar. ja, makkelijker dan je denkt. maar verstandig is het niet. beetje dom zelfs. heel erg dom eigenlijk.

Bal0n

Badass junkie
Ik heb 2x codeine gebruikt, en ik vond er 2x echt heel ene hol aan. 70 mg en 130 mg. Ok, geen geweldige dosissen, maar ik voelde me alleen maar afgestompt..

Himself

Belezen gebruiker
nou... ik deel je mening over de opium niet fnea, het is een speciale drug... ook is hij biologisch integenstelling tot codeine en heroine... dit maakt het me al een stuk aantrekkelijker.... mensen gebruiken het al een geruime tijd.... en het is een stuk minder verslafend dan heroine.... dus ik ga voor de opium...

Himself

Belezen gebruiker
okay! wist ik niet.... maar codeine is niet echt mijn ding... je moet er veel van nemen wil je ook maar iets voelen....en zo'n ervaring is het nou ook weer niet...

matthijs

Badass junkie
Kijk uit dat er geen paracetamol bijzit...je hebt ook pillen met 10 mg codeine en 500 mg paracetamol...voor een recreatieve dosis codeine moet je toch wel 70 mg slikken wat ertoe leidt dat je 3500 mg paracetamol slikt...dat is echt ongelofelijk slecht voor je lever en je kan hieraan overlijden

spacekonijn

Badass junkie
geen idee op de verpakking staat : niet voor kinderen dus meteen maar laten liggen:P.

nee het zijn idd hele kleine pillekes

Himself

Belezen gebruiker
haha nou ga maar snel dealen dan :P dan vult nederland zich tenminste een beetje met opium ..... nou jah :P dat hoeft natuurlijk ook weer niet... we moeten geen junk epedimie hebben...

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Himself zei:
nou... ik deel je mening over de opium niet fnea, het is een speciale drug... ook is hij biologisch integenstelling tot codeine en heroine... dit maakt het me al een stuk aantrekkelijker.... mensen gebruiken het al een geruime tijd.... en het is een stuk minder verslafend dan heroine.... dus ik ga voor de opium...

mening, het was geen mening

als opium een speciale drug is zijn alle drugs speciaal

morfine is ook biologisch, het belangrijkste bestandsdeel van opium is morfine, daarnaast zit nog codeïne, noscapine, thebaïne en nog wat andere opiaten erin. het is hetzelfde principe als in die andere thread over guaranine: je voelt gewoon morfine, alleen de ervaring voelt ietsje anders door de invloed van de andere stoffen.

het is minder verslavend dan heroïne inderdaad maar het scheel niet zo veel.

het is gewoon het sfeertje dat er om heen hangt.

het effect zal niet te onderscheiden zijn van morfine uit de farmaceutische industrie, zeker niet voor een 'opiaat-beginner' of iemand met opiaat-tolerantie.

spacekonijn

Badass junkie
hm , heb je in de smartshop cafeine pillen?

dan ga ik die nemen met mn ogen dicht en laat ik vrienden me de pillen geven zonder dat ik weet of het guarana of cafeine is en kijken of ik het verschil merk :)

Himself

Belezen gebruiker
moet je ook nog een vitamine pil bij doen als placebo.... dan weet je ook of je jezelf voor de gek houd....

spacekonijn

Badass junkie
Himself zei:
moet je ook nog een vitamine pil bij doen als placebo.... dan weet je ook of je jezelf voor de gek houd....
ja dat ga ik zeker doen :grin: (zal een tripreportje ervan maken)
placebo is uiteraard de mooiste drug die er is!!!, je hebt die drugs niet nodig het zit allemaal al in je alleen het zit tussen je oren he.!

voorbeeldje: je hebt het wel gezien in de stad , het is best gezellig maar je voelt je gewoon niet zo goed beetje moe en brakjes.
je wint ineens 10.000 euro .
wedden dat je staat te springen en de hele avond doorfeest.

nou maakt 10.000 euro toch in je hoofd alleen maar een stofje aan die je zelf ook aan moet kunnen maken.
naja iig ik ga die test wel ff doen voor mezelf en is nog leuk ook

Himself

Belezen gebruiker
beetje matig voorbeeld :P aangezien de 10.000 euro wel te te te relaxed is..... maar je hebt gelijk! hoe denk je dat de boedhisten enzo trippen?

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Ik zou serieus zo'n test willen organiseren op een regenachtige zondag. Heb alleen patiënten nodig. Ben goed in kritische vragen stellen, rapporteren, analyseren en concluderen. En dan maken we van de resultaten een website waarin we het aantonen.

Kijken of mensen het verschil kunnen voelen tussen:
- cafeïne puur
- theepreparaat
- koffiepreparaat
- energiedrankjepreparaat
- guaranapreparaat
- ephreapreparaat
- placebo...
En om de test wat meer pit te geven:
- mdma lage dosis
- Ritalin
- nicotine hoge dosis (ja, kan oraal, gewoon extractie met water uit goedkope shag)

Alles oraal.

En dan double-blind: de assistenten weten niet welk preparaat ze geven, en de proefkonijnen (spacerabbit - ruimte konijn - ruimte proefkonijn!) weten niet wat ze krijgen, dit wordt onafhankelijk bijgehouden.

Ja lijkt me interessant. Om zo'n dokter te spelen. En dan iedereen placebo's geven en alles lekker zelf opmaken :angry:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Omdat dat een heel ander effect heeft, als je het proefkonijn dan vertelt dat het koffie is, kijken of hij het gelooft, om te onderzoeken in hoeverre het effect van middelen tussen de oren zit zoals ze dat zeggen.

Deranged

Badass junkie
Koffie of elke andere 'oppeppende drank' heeft nog nooit enig effect op mij gehad. Dit tot mijn grote spijt, drink best vaak koffie op t werk. Als ik aan het eind van de dag echt niet meer kan kan ik wel een oppepper gebruiken maar de koffie doet gewoon helemaal niets voor mij. Speel de laatste tijd met de gedachte om in moeiilijke tijden ff op de plee wat speed te nemen. Maar ik kan daar niet aan beginnen, ik moet mezelf aan de limiet houden van alleen in het weekend op een recreatieve manier.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
goed van je dat je je aan die limiet kan houden!

koffie geen effect, nja met pep vergeleken is het niksn atuurlijk (werkt ook heel anders in je brein), je moet er ook niet te veel van verwachten.

maar het is ochtend. 7.00. je wekker gaat. je ben gister laat naar bed gegaan, je ben moe. je strompelt je bed uit naar de keuken met oogleden op zwaar en merkt je mede huisbewoners niet eens op. slaapdronken zorg je ervoor dat het koffieapparaat een brullend geluid maakt.

anyway je snapt de scene, en als je dan een sterke kop koffie drinkt, ben je wel met een flash wakker.

je moet van cafeïne niet te veel verwachten. het is wel een stimulant officieel, (nicotine trouwens ook :confused: ) maar niet een stimulant zoals amfetamines.

speed zorgt vooral voor meer dopamine en noradrenaline in je hersens waardoor je gespannen wordt, geconcentreerd, licht euforisch, en enthousiast over dingen.

de werking van cafeïne is vooral gebaseerd op de vermindering van de activiteit van adenosal in je brein. adenosal is het stofje waarvan je moe wordt en in slaap valt. ik heb gelezen dat dat de werking is maar misschien doet het meer.

blablabla, van koffie/cafeïne moet je niet te veel verwachten als STIMULANT, de voornaamste werking is dat het moeheid,sloomheid,slaperigheid tegengaat. en dus nuttig om uit je bed te komen, of aan het einde van de middag, of savonds laat/snachts door te werken

btw als je zeer lang wakker wil blijven: uiteindelijk 'wint' de adenosal het van de cafeïne, en volgt er een lichte, rusteloze slaap die weinig voldoening geeft

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
oja en het verdient aanbeveling om vooral koffie 'met respect' te gebruiken... als je zoals je schrijft op je werk dagelijks een paar koppen drinkt, ontwikkel je tolerantie en dan heeft het veel minder tot nihil effect.

toen ik de eerste keer koffie dronk, voelde ik wel een plezierige energie over me lichaam stromen!! het was cappuchino uit zo'n senseo apparaat. opmerkelijk dat ik toch wat voelde: ik had op dat moment 10 mg ritalin al op, en daarvoor nog een kopje thee gedronken (gemiddeld 1/3e hoeveelheid cafeïne van koffie).
en ik let altijd kritisch op of het geen placebo-effect is - dat was het niet, want ik verwachtte niks ervan te voelen, ik dacht er niet bij na .. ik dacht alleen na over of het niet heel erg vies en bitter zou smaken maar het was best lekker :hearteyes:

als je het weinig gebruikt is het handig om sochtends mee wakker te worden en zo af en toe tegen 4 uur cup a soup tijd aan op het werk/school. als je het vaak drinkt is het gewoon net zoiets als cola: ja, er zit cafeïne in, maar je voelt er niks van. dan is het gewoon 'een' drankje dat je niet moet drinken een paar uur voor het slapen gaan.

matthijs

Badass junkie
fneawognfkgln zei:
als je het vaak drinkt is het gewoon net zoiets als cola: ja, er zit cafeïne in, maar je voelt er niks van. dan is het gewoon 'een' drankje dat je niet moet drinken een paar uur voor het slapen gaan.
En zeker weten wel moet drinken na het slapen gaan :wave:

Bovenaan