Opname detox

PiraatPanda

Belezen gebruiker
Voor psychodiagnostisch onderzoek moet ik 6 weken clean zijn. Ik twijfel om dat thuis te doen of in een kliniek.

Wie is er wel eens opgenomen op een detox-afdeling of in een afkickkliniek? Wat zijn je ervaringen? Wat deed je er de dag zoal? Heb je er veel aan gehad? Was het zwaar? Zat je in een leuke groep?

Zou je het weer doen als je opnieuw in dezelfde situatie zat?

Raver

Badass junkie
Ik ben 5 keer opgenomen geweest. Waarvan 3 keer in een detox.

M'n ervaring is dat het behoorlijk pittig kan zijn, ik moest zelf afkicken van GHB. In een detox is het vooral afkicken, voor de rest doe je eigenlijk weinig. Zat zelf wel in een fijne groep opzich, maar er zitten altijd vreemde vogels in zo'n kliniek.

Daarnaast ook 2 keer in een verslavingskliniek gezeten. Binnen deze kliniek waren de mensen al afgekickt. In deze kliniek de hele dag groepstherapieën en individuele behandelingen gericht op je verslavingsproblematiek.

Ik zou zeker weer een detox in gaan mocht het nodig zijn. Hoop het niet alleen.
Als ik weer in behandeling moet voor m'n verslaving dan zou ik niet weer kiezen voor de kliniek waar ik een maandje terug uit ben gekomen. Dan zou ik een andere kiezen.

Groetjes

Coffeecup

Belezen gebruiker
Nouja zeg Wijffie, ik hoop dat het jou inmiddels lukt om eerst clean te blijven voordat je je andere zaken afvraagt? Anderen zijn toch het laatste waar je je druk om maakt? Niemand zit daar tenslotte voor zijn zweetvoeten. Heel erg veel sterkte ! X

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Nouja zeg Wijffie, ik hoop dat het jou inmiddels lukt om eerst clean te blijven voordat je je andere zaken afvraagt? Anderen zijn toch het laatste waar je je druk om maakt? Niemand zit daar tenslotte voor zijn zweetvoeten. Heel erg veel sterkte ! X
Beetje sympathiek volk om je heen kan wel verschillen maken vertelde een vriend in de afkick mij. Hij zei meer te hebben aan steun van zijn lotgenoten daar dan aan die van de aanwezige hulpverleners.

Ik heb 2 keer een detox ondergaan eerste keer bij Tactus in Zuthphen, tweede keer bij Kentron in Breda.
Zat voor GHB, met behulp van Diazepam redelijk makkellijk van af gekomen.

Met vlagen mezelf stierlijk verveeld maar in Breda hadden we echt een fijne groep konden het onderling goed met elkaar vinden en hebben steun aan elkaar gehad.

Lastigste komt alleen als je de kliniek uitgaat eerste paar weken is je motivatie sky high waarschijnlijk maar zelf merk ik wel dat het echt knokken is nuchter te blijven.

Bij kentron heb je ook een afdeling waar ze diagnostiek.

Veel succes en zet m op you got this !

Bovenaan