Opname in afkickcentrum

needlefreak

Bewuste gebruiker
Dag beste medeforumers,

Het lijkt wel een eeuwigheid geleden dat ik hier nog eens gekomen ben. De laatste maanden of langer (ik weet het zelf allemaal niet meer goed) heb ik weer zwaar gebruikt. 24/7 onder invloed van heroïne, cocaïne, alcohol, allerlei benzo's, cannabis,... en zowat alles wat ik kon krijgen. Ik ben weer erg diep gevallen...

Ik zie er niet meer uit. Ik ben een wrak en toch zit ik vol agressie. Niet normaal! Ik verschiet soms van mezelf. 1 voorbeeld, gisteren keek ik in de spiegel naar m'n gezicht en ineens in een fractie van een seconde heb ik met m'n vuist die spiegel kapotgeslagen. Ik weet niet waarom, die agressie kwam ineens heel vlug op. Zo gebeuren er elke dag wel dingen. Ik ben mezelf niet meer.

Ik steel, bedrieg en lieg zelf tegen mensen die het goed met me voorhebben. Op dat moment kan het me niet schelen. Als ik geld nodig heb voor dope ben ik tot alles in staat. Ik heb geen waarden en normen meer. En ik heb gewoon geen beetje zelfrespect meer.

Daarom heb ik besloten om me weeral (ben de tel kwijt) te laten opnemen in een afkickcentrum. Ik sta op de wachtlijst en moet elke dag bellen. Normaal gezien kan ik volgende week ofzo al opgenomen worden. Ik heb aan mezelf en iedereen die het goed met me voorheeft beloofd om het programma deze keer volledig uit te doen.

De komende maanden zullen erg zwaar zijn voor me maar ik ben gemotiveerd en ik ga ervoor. Deze keer moet het me lukken. Nu ga ik het echt goed aanpakken. Ik ga leren uit de fouten die ik in het verleden gemaakt heb. Na een tijdje denk ik altijd dat ik sterk genoeg ben en vertrek ik weer om wat later terug te hervallen. Nu ga ik luisteren naar de raad van professionele hulpverleners en niet denken dat ik het zelf altijd beter weet. Ik ga heel het programma uit doen, met tussenhuis, nazorg, alles erop en eraan. Stap voor stap naar een nieuw clean leven.

Ik hoop echt dat het me deze keer lukt. Ik weet nu al dat ik momenten zal hebben dat ik wil vertrekken en het wil opgeven maar ik hoop dat ik de kracht zal hebben om vol te houden tot het einde. Want ik ben ervan overtuigd dat als ik eens een lange tijd helemaal clean zal zijn, ik me dan ook goed zal voelen zonder verdovende middelen. Nu lijkt dat onmogelijk. 'k Heb nog een hele lange weg te gaan. Maar ik denk dat het met veel doorzettingsvermogen wel mogelijk is. Ik ga m'n best doen, ik wil nog iets van m'n leven maken!

Groetjes, needlefreak.

r@r@

Wijs gebruiker
Hoi Needle,

Ik las net je post en voel mee met je pijn en wanhoop en lees dat je het écht zat bent. Ik weet hoe beangstigend het voelt om jezelf zo te verliezen in woede die uit het niets lijkt te komen. En dat bang zijn voor jezelf heel erg is.

Wens je zo ontzettend veel succes! Zet 'm op! Haal eruit wat er voor jou in zit.

Het wordt zwaar, dat is zeker, maar het clean zijn zal je zo veel meer geven, zoveel goeds. Natuurlijk wordt het niet ineens de hemel op aarde, problemen blijven problemen etc.

Maar wat wel zal veranderen is hoe je je (erover) voelt en hoe je er ermee omgaat. Je staat dan weer dichter bij jezelf en dat is zoveel meer waard dan welk stofje dan ook.

Nogmaals: veel suc7!

Lieve groeten,
R@ :wave:

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat klote dat t de laatste tijd weer zo kut gaat.. Ik hoop echt dat de komende opname je goed gaat doen en dat t je deze keer lukt om er echt vanaf te komen. Heel erg veel sterkte gewenst, hou je ons op de hoogte??

Liefs

grotegek

Experimenterende gebruiker
I really wanna convey my feelings to you, So if no one minds, Ill use my native language, excuse spellings and grammer due to the fact i left school LONG ago for a 24 year old, I understand your frustration and anger, especially if you take the mirror example, that is an obvious self loathing reaction, Do you mind me asking if you were stoned or sick at the time you done that? Not that it matters much, But I honestly think you are feeling the effects of a system that treats them addicted like criminals and all around general scum, yet fails to treat the problem on a broad social scale, instead they label you with this or that , write a few pescribtions, some second rate head doctor who doesnt understand the first shit about being addicted will try and explain how "there" way is better, and it might be better for some but not all, a society that forces most users to disappear into the darkness.

I wish you luck in the clinic and hope this is your "cure" but I have one peice of serious advice and thats stay true to yourself, if you lie cheat and steal, then they are things that you done not that make you what you are, I know the feelings your going through and offer the fact your not alone, message me if ya need anything, and if your local to eindhoven come smoke a joint , meet new people. Be fair to those that have stayed by yourside. And just wake up to the fact that as horrible as it is, My pain, Your pain, is trivial, we suffer today, we laugh another time, and die alone. No one will truely know you, or your pain, they can try but only to a level. So please please be true to yourself, your addiction is part of you, learn to deal with it, using or not, learn to just be clean and straight with those you love, and rape all those you dont, you owe noone outside your family nothing. So dont even feel guilty for lieing to them, just ammend your family problems. If you want to take my advice,.... This is not solid gold or gospel, its the words and wisdom of a 24 year old who has been homeless and on the underside since he was 8 and is still a bit bad inalot of ways, things I hold VERY true, and help me, Do with this advice as you please... But quite the I hate myself shit, cause were all the same, you are me, and I am you. Your the breeze and the stars. Look at the beauty of life and remember your part and parcell with all you see, Connected to everything, Your just star dust. Nothing more nothing less.

En
Grote Gek

grotegek

echt sorry als dat is probleem met engels, als jullie ken zien mijn nederlands is iets te beteren, maar veel sterkte, veel liefde, en Vrede. Remember you are online in mind. In body and soul your always connected. Pak strength from it.and ontvang the gevoel ik stuur naar jou,

If I sound abit hippieish, maybe i am at heart.

en
Grote Gek

geekos

Bewuste gebruiker
@TS: Veel succes, je hebt al grote stappen vooruit gezet door enkel en alleen al je probleem te erkennen, te erkennen dat je hulp nodig hebt en die hulp dan ook nog eens te zoeken.

@Grote Gek:
It doesn't sound hippieish, it sounds more like someone who knows what he's talking about but has some problems expressing it. The important thing is you're supporting the TS which is really meaningful, whether you speak Dutch fluently doesn't matter at all.
I agree up to a certain level what you're saying about "Drug help" but to treat all drugs problems correctly on a broad social scale, we would have to work out an enormous amount of different methods (in some cases elaborated just to fit the individual) to get everyone back on track again. That would imply the need for a huge amount of doctors, social workers, nurses, psychologists, .. all trained to treat specific kinds of drug-related problems, it's just not realistic.
And indeed it may be so that a lot of the detox centers are underperforming in terms of really understanding where the specific problem lies and working out a decent way to help you overcome your problems, but I just hope that the staff really cares for the people who are staying there. If this is the case then I think detox can be a path to finding your true self again, together with people who want to see you enjoy life again and will do anything to help you accomplish this goal.

Everyone can find happiness, it's inside you, you just have to look for it and sometimes you need some help finding it.

Yoro

Bewuste gebruiker
Ik lees net dit topic van je naaldenman.
Ik weet niet of je inmiddels al in de kliniek zit, maar ik wens je iig alles kracht toe in die moeilijke momenten!

Gr, Yoro

Sarori

Bewuste gebruiker
Hoi Needle,

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe. Je bent een oude rot hier op het forum en ik heb veel van je bijdragen gelezen. Altijd eerlijk en oprecht en er niet omheen draaiend.

Ik hoop echt voor je dat de woede die je voelde toen je met jezelf geconfronteerd werd toen je in de spiegel keek, deze keer net het zetje is dat je nodig hebt om definitief het roer om te gooien.

Maak er wat van en hou van jezelf! Ook jij bent het waard.

Marster

oi needlefreak

hou je vooral taai en ga er voor.

ik ben er net een paar weken uit , en het gaat oke

grtz mars

sebatian

Bewuste gebruiker
Sterkte.
Kan die keren ook nog terughalen, vooral nog laatse keren, nachten / dagen goed doorhalen voor gevreesde deadline oh man kan niet even weekje later, weet niet meer hoe daar precies aankwam; hoplijk 'leuke' groep en capabel staf en kliniek, dat scheeld nogal veel, en onder zeilen met diazepam of librium.
Begrijp zoveelste keer, krijg je weer vragen zit er een patroon in wat ging er deze keer verkeerd...goede keuze lichamelijk aansterken rest keuze aan jezelf hoe verder in te vullen.

iNkz

Belezen gebruiker
Idd succes Needle!

Toen ik je post zag herkende ik mezelf er volledig in.. Morgen krijg ik bevestiging van het afkickcentrum voor een opname , heb lange tijd nagedacht voor me te laten opnemen maar bleef ondertussen gebruiken en uitstellen toch heb ik de stap kunnen zetten om een intakegesprek tedoen het zullen zware maanden worden.. greetz iNk

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
BacingsPen zei:
Hoe is het nu met needlefreak? Nog wel eens hier?

ipv van een topic van een jaar geleden omhoog bumpen, kun je ook gewoon even naar het profiel van needlefreak kijken en dan vanzelf zien dat ie op 23 februari 2010 voor 't laatst is ingelogd. In zijn berichtengeschiedenis kun je terug zien dat deze post van 27 aug 2009, ook tevens zijn laatste was....

Anyway, ik hoop ook dat het goed met hem gaat!

zjimiz

Bewuste gebruiker
Ik heb je verhaal gelezen en ik kan niet anders zeggen dan dat ik er enorm veel respect voor heb.

Het getuigt van grote kracht als je deze stap zet, en ik weet zeker dat het je gaat lukken.

Heel veel succes en geluk!

grtz

zjimiz

Bewuste gebruiker
Hey Needlefreak,

Ik ben zeer benieuwd hoe je gevaren bent.

Hopelijk zie je kans om iets van je te laten horen.

:wave:

Bovenaan