Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Beste, hier geloof ik 0,00 van.ik ben zelfs hersendonor... denk dat orgaandonor straks niet meer nodig is, omdat ze organen kunnen kweken in een lab. ik schijt hem wel voor de hersenobductie, want het is wel simpel te zien als iemand hersendood is. maar toch, er zijn gevallen bekend van mensen die hersendood zijn verklaard en na een paar dagen uit de mortuarium wegliepen alsof er niks aan de hand was. terwijl het lichaam al aan het ontbinden was. maar dat wil niet zeggen dat je dan ook iets ervan voelt. lijkt mij namelijk sterk, al is er wel veel hersenactiviteit nadat je hersendood bent. maarja...
Er zijn ook mensen geweest die zogenaamd hersendood waren maar ondertussen een out of body experience hadden en accuraat konden beschrijven wat er in de kamer gebeurde terwijl hun lichaam "hersendood" was.Beste, hier geloof ik 0,00 van.
Hersendood, is Hersendood.
Dan is er geen enkele activeit meer.
Daarvoor is een heel protocol wat exact gevolgd moet worden.
Als je dood bent, is er GEEN ENKELE hetsenactiviteit meer.
ik ben zelfs hersendonor... denk dat orgaandonor straks niet meer nodig is, omdat ze organen kunnen kweken in een lab. ik schijt hem wel voor de hersenobductie, want het is wel simpel te zien als iemand hersendood is. maar toch, er zijn gevallen bekend van mensen die hersendood zijn verklaard en na een paar dagen uit de mortuarium wegliepen alsof er niks aan de hand was. terwijl het lichaam al aan het ontbinden was. maar dat wil niet zeggen dat je dan ook iets ervan voelt. lijkt mij namelijk sterk, al is er wel veel hersenactiviteit nadat je hersendood bent. maarja...
Het is psychedelicMagic, die zegt af en toe de gekste dingen. Daar moet je niet naar gaan zitten luisteren. Maar de gluiperd heeft zijn foto veranderd dus ik stonk er bijna in.Beste, hier geloof ik 0,00 van.
Hersendood, is Hersendood.
Dan is er geen enkele activeit meer.
Daarvoor is een heel protocol wat exact gevolgd moet worden.
Als je dood bent, is er GEEN ENKELE hetsenactiviteit meer.
Dit idee heb ik dus ook.Met alle zooi die ik doorheen de jaren in m´n lichaam heb gestoken, denk ik niet dat er iemand op één van m´n organen zit te wachten 🤔
Ik ben weleens benieuwd naar welke culturen. Ik heb weleens met eigen ogen de rituelen gade kunnen slaan bij de lijkverbrandingen bij de Pashupathinst tempel in Nepal. Dat was erg indrukwekkend om te zien.In meer "primitieve" culturen wordt/werd ook crematie toegepast, maar wordt het lichaam langer bewaard alvorens het gecremeerd wordt. Zodat ziel en lichaam de tijd hebben om van elkaar te scheiden.
Daarnaast kan je ook nog je lichaam doneren aan de wetenschap. Scheelt je nabestaanden aanzienlijk in begrafenis kosten
Had daar destijds geloof ik een docu of iets dergelijks over gekeken, maar weet niet meer welke dat was...Wist even niet zo goed of het nog binnen dit topic past, maar vooruit:
Ik ben weleens benieuwd naar welke culturen. Ik heb weleens met eigen ogen de rituelen gade kunnen slaan bij de lijkverbrandingen bij de Pashupathinst tempel in Nepal. Dat was erg indrukwekkend om te zien.
Maar ik geloof dat zij juist het lichaam binnen 24 uur al cremeren. Meestal zijn het Hindus die daar gecremeerd worden. Zij geloven ook dat je lichaam waardeloos is na de dood. Slechts een omhulsel waar je ziel in zat.
Overigens worden sommige Buddhisten daar ook gecremeerd. Maar die kiezen soms ook voor een sky burial. Waar je lichaam wordt achtergelaten op een bergtop om aan de elementen te worden overgegeven.
Mocht je hier nog verder over willen gaan in een ander topic, prima. Ik had even geen idee welk topic.
Iemand opperde ooit dat hij dit deed, puur omdat je elke keer een boel zooi als microplastics af tapt wat in je bloed verzameld. Het klinkt plausibel maar geen idee of zich dat ook echt concentreert in het bloed.Bloed donoren heb ik ook een tijdje gedaan. Wellicht goed om dat weer op te gaan pakken in het nieuwe jaar.
Bloeddonor zijn voor een soort gratis jaarlijkse olie verversing.Iemand opperde ooit dat hij dit deed, puur omdat je elke keer een boel zooi als microplastics af tapt wat in je bloed verzameld. Het klinkt plausibel maar geen idee of zich dat ook echt concentreert in het bloed.
Ja het is ook gezond voor jezelf, om je bloed te 'vernieuwen'. En het is een gratis gezondheidscheck voor jezelfIemand opperde ooit dat hij dit deed, puur omdat je elke keer een boel zooi als microplastics af tapt wat in je bloed verzameld. Het klinkt plausibel maar geen idee of zich dat ook echt concentreert in het bloed.
Heb dit nooit geweten...Ja het is ook gezond voor jezelf, om je bloed te 'vernieuwen'. En het is een gratis gezondheidscheck voor jezelf
Same.Ik vind donor zijn een onprettig idee.
Vandaar dat ik het niet doe, hetgeen met zich meebrengt dat ik ook geen organen van een ander mens zal willen nemen ook al is dat nodig....als het zover is, dan houdt het voor mij op.
Hahaha, "oeps".Heb dit nooit geweten...
Als ik daar dan maar niet zit en dan eerst een prikje voel en er iets ingespoten wordt waarop ik vraag: wat was dat? Waarop diegene zegt: ik heb meteen even een covid shot bij u gezet, nu u hier toch bent. Ik zag dat u die nog niet gehad hebt.
Gekopieerd en geplakt vanaf de Sanquin website:Mijn vertrouwen in onder andere de medische wereld heeft een ernstige deuk opgelopen de laatste 3 jaar. En dit soort dingen zijn ook echt gebeurd, horror...
Maar op zich, het bloeddonor zijn en daarmee anderen kunnen helpen en tegelijk ook nog een gezondheidscheck krijgen klinkt nog niet zo raar.
Bedankt voor de info!Hahaha, "oeps".
Gekopieerd en geplakt vanaf de Sanquin website:
Daarnaast test Sanquin het gedoneerde bloed op infectieziekten die via bloed overdraagbaar zijn: hiv, hepatitis B, hepatitis C, hepatitis E en syfilis. Het bloed van nieuwe donors testen we, naast deze vijf ziektes, ook op HTLV-I/II (het human T-cell lymphotropic virus, dat kan leiden tot leukemie). De tests worden enkele uren na de afname gedaan, binnen 32 uur wordt het bloed vrijgegeven voor gebruik.
Overigens heb ik bij Sanquin echt alleen positieve verhalen. Je komt daar namelijk ook op vrijwillige basis en je wordt na de donatie vertroeteld met een roze koek of iets, om wat bij te komen. Ze zeggen dat je duizelig kunt worden na het doneren. Heb dat eens getest door na het doneren, keihard een sprintje te trekken maar had nergens last van 😂Als ik daar dan maar niet zit en dan eerst een prikje voel en er iets ingespoten wordt waarop ik vraag: wat was dat? Waarop diegene zegt: ik heb meteen even een covid shot bij u gezet, nu u hier toch bent. Ik zag dat u die nog niet gehad hebt. Ik sta niet voor mezelf in, als dat zou gebeuren.
Sluit het topic maar. 😂Hoe lang mag je geen drugs gebruikt hebben vooraleer je bloeddonor wordt?
Misschien handig te vermelden op "oh de ironie" DF. 🤣🤣
Dan zet ik mijn geld in op jou 🤞🏻Nou. Even opgezocht.
Je mag pas na 4 maanden geen drugs te hebben gebruikt bloed doneren.
Denk dat 90% van DF hiermee afvalt. 😂😂
Ik denk dat dat nog een stuk hoger ligt dan 90%Nou. Even opgezocht.
Je mag pas na 4 maanden geen drugs te hebben gebruikt bloed doneren.
Denk dat 90% van DF hiermee afvalt. 😂😂
Hoeveel liter nemen ze eigenlijk af en hou jij je wel aan de 4 maanden geen drugs regel?Overigens heb ik bij Sanquin echt alleen positieve verhalen. Je komt daar namelijk ook op vrijwillige basis en je wordt na de donatie vertroeteld met een roze koek of iets, om wat bij te komen. Ze zeggen dat je duizelig kunt worden na het doneren. Heb dat eens getest door na het doneren, keihard een sprintje te trekken maar had nergens last van 😂
Volgens mij een halve liter. Maar misschien kan je voorstellen om meteen 4 te doen en er voor de komende jaren van af te zijnHoeveel liter nemen ze eigenlijk af en hou jij je wel aan de 4 maanden geen drugs regel?
Ja, je mag enkel geen alcohol drinken paar uur voor, en paar uur na donatie 😆Ik denk dat dat nog een stuk hoger ligt dan 90%
Of wordt er zoals altijd weer een uitzondering voor alcohol gemaakt?
Maar laat maar dan. Ik gebruik echt amper nog drugs, maar om de 2 a 3 maanden wel 6-apb en daar ga ik vooralsnog niet mee stoppen.
Ze mogen maar 10 minuten bloed aftappen, daarna moeten ze stoppen ongeacht de hoeveelheid. Maar over het algemeen is het 0,5 liter. Ik heb al een tijdje geen bloed gedoneerd maar ik dacht dat @ljuv hier ook laatst dingen over had gepost. Na het snuiven van coke mag je 4 maanden niet doneren, maar dat is vooral als je een snuifbuisje deelt (dacht ik). Zou mezelf er sowieso ook niet comfortabel bij voelen, drugs gebruiken en daarna doneren. 😅Hoeveel liter nemen ze eigenlijk af en hou jij je wel aan de 4 maanden geen drugs regel?
Ja grappig, maar er zijn gevallen waarbij mensen zonder hun toestemming geïnjecteerd zijn met covid vaccins. Als ze dat bij mij flikken dan heeft degene die dat doet een persoonlijk probleem met mij, gezien ik al ruwweg twee jaar bewust die rotzooi uit mijn lichaam probeer te houden.Ik hoorde dat ze heroïne injecteren bij het bloed afnemen, zodat je verslaafd raakt en zodoende elke keer terug komt om meer bloed te doneren.
Die covid vaccinatie die pluggen ze stiekem bij de prostaat voor-keuring
Inderdaad ja. Maar door de wonderlijke manier waarop we met woorden kunnen goochelen, kunnen we bepaalde drugs als niet-drugs categoriseren.4 maanden geen drugs... Daar houdt 90% van Nederland zich nog niet eens aan krijg ik het idee.
Dan wel met de eigen interpretatie die ik heb van drugs (dus inclusief alcohol en medicijnen).
Je ziet het al direct aan de naald. Bij Covid gebruiken ze een vrij dunne naald. Als je het mij vraagt te dun ivm risico op afbreken. Het is en blijft een intramusculair shot.Ja grappig, maar er zijn gevallen waarbij mensen zonder hun toestemming geïnjecteerd zijn met covid vaccins. Als ze dat bij mij flikken dan heeft degene die dat doet een persoonlijk probleem met mij, gezien ik al ruwweg twee jaar bewust die rotzooi uit mijn lichaam probeer te houden.
Ik ben dus erg alert op injecties krijgen van medisch personeel en zou dan ook alle details van de precieze procedure bij bijvoorbeeld een bloeddonatie willen weten.
Even nuanceren.Inderdaad ja. Maar door de wonderlijke manier waarop we met woorden kunnen goochelen, kunnen we bepaalde drugs als niet-drugs categoriseren.
Grappig ook dat veel harddrugs al lang compleet uit je systeem zijn voor die 4 maanden om zijn.