Orgaandonor ja of nee?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lid 152247
  • Startdatum Startdatum
Het gaat vooral om t snuiven en risico op infectie dacht ik
Het bovenstaande zinnetje zegt ook veel
" zodra je fit en nuchter bent"

Dus iemand die elke week pep neemt valt uit de boot, alsook alcoholverslaafde of coke gebruikers.

Al snap ik niet goed waarom coke 4 maanden is ( door de ROA) maar pep niet aan die regel moet voldoen terwijl veel mensen die drugs ook snuiven.

Je ziet het al direct aan de naald. Bij Covid gebruiken ze een vrij dunne naald. Als je het mij vraagt te dun ivm risico op afbreken. Het is en blijft een intramusculair shot.

De lengte van een IV naald is ook een stuk langer dan die van de covid prik.

En de voorbereiding is totaal anders...

Vragen ze je op je vuist te ballen en zoeken ze naar een ader. Dan gaan ze je bloed afnemen.

Mag je je mouw opstropen en gaat er een alcohol doekje over de spier van je arm die aanhecht naar je schouder...
Opstaan en rennen 😂

Het zijn twee totaal verschillende processen. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand 'zomaar' een covid shot krijgt. Zeker op een locatie waar totaal niet gevaccineerd wordt.
Dat is waar, maar deze dingen zijn echt gebeurd. Doktoren die tijdens een checkup of andere procedure even snel dat covid prikje erin jassen en dus beslissen voor de patiënt. Wat zwaar onethisch en crimineel is. Ik zou die dokter thuis bezoeken en hem evt een prikje teruggeven.

Je ziet het al direct aan de naald. Bij Covid gebruiken ze een vrij dunne naald. Als je het mij vraagt te dun ivm risico op afbreken. Het is en blijft een intramusculair shot.

De lengte van een IV naald is ook een stuk langer dan die van de covid prik.
~~
Het zijn twee totaal verschillende processen. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand 'zomaar' een covid shot krijgt. Zeker op een locatie waar totaal niet gevaccineerd wordt.
Dat er structureel mensen tegen hun wil worden ingeënt lijkt me inderdaad een erg sterk verhaal. Wellicht een incident of 2 waar er miscommunicatie was en geen opzet.

Dat ze bij de Sanguin een koelkastje met covid shots klaar hebben staan om toevallige slachtoffers even een injectie te geven. Heb dat gestaan op een of ander sosjoomedia platform? Tevens is Sanguin geen GGD en kunnen die helemaal niet zien of jij een vaccinatie hebben gehad, maar ze zullen dan achter de schermen wel samen werken met de vrijmetselarij ofzo.

Om in te haken op het naalden verhaal, is het niet zo dat je voor bloed afnemen een veel dikkere naald nodig hebt, aangezien er bloedplaatjes doorheen moeten

Om in te haken op het naalden verhaal, is het niet zo dat je voor bloed afnemen een veel dikkere naald nodig hebt, aangezien er bloedplaatjes doorheen moeten
Jep, te dunne naalden raken verstopt. Geloof me, ik spreek in deze uit ervaring 😅 Toch gebruikte ik IV het liefst een zo dun mogelijk naald. Maar dan ging er ook iets in i.p.v. eruit.

De naalden die ze voor de covid injecties gebruiken zijn echt heel dun. Ik gok 27g (grijs) of misschien zelfs 30g (lichtgeel). Die eerste is meer geschikt voor subcutaan, die laatste ook wel voor insuline.
Voor de meeste intramusculaire injecties worden naalden gebruikt met ruim een dubbel zo grote diameter.

Dat er structureel mensen tegen hun wil worden ingeënt lijkt me inderdaad een erg sterk verhaal. Wellicht een incident of 2 waar er miscommunicatie was en geen opzet.

Dat ze bij de Sanguin een koelkastje met covid shots klaar hebben staan om toevallige slachtoffers even een injectie te geven. Heb dat gestaan op een of ander sosjoomedia platform? Tevens is Sanguin geen GGD en kunnen die helemaal niet zien of jij een vaccinatie hebben gehad, maar ze zullen dan achter de schermen wel samen werken met de vrijmetselarij ofzo.

Wie heeft het over structureel? Het is inderdaad meer incidenteel en wanneer het gebeurde, werd het prikje even snel gezet los van de andere procedures.

Het is enkel omdat ik en anderen zo zwaar tillen aan lichamelijke zelfbeschikking en daarnaast het vertrouwen in de medische wereld zo'n deuk opgelopen heeft in de laatste jaren, dat ik (om nu even enkel voor mezelf te spreken) volledige transparantie wil over alles wat er gebeurd tijdens een behandeling. Ik wil geen enkel risico op tegen mijn wil geïnjecteerd worden met een vaccin.

Lijkt me ook niet meer dan normaal, dergelijke volledige transparantie als het op je lichaam aankomt.

Ze mogen maar 10 minuten bloed aftappen, daarna moeten ze stoppen ongeacht de hoeveelheid. Maar over het algemeen is het 0,5 liter. Ik heb al een tijdje geen bloed gedoneerd maar ik dacht dat @ljuv hier ook laatst dingen over had gepost. Na het snuiven van coke mag je 4 maanden niet doneren, maar dat is vooral als je een snuifbuisje deelt (dacht ik). Zou mezelf er sowieso ook niet comfortabel bij voelen, drugs gebruiken en daarna doneren. 😅
4 maanden geen drugs... Daar houdt 90% van Nederland zich nog niet eens aan krijg ik het idee.

Dan wel met de eigen interpretatie die ik heb van drugs (dus inclusief alcohol en medicijnen).
Klopt, klopt, as posted - dit gaat alleen om sos. Tot een paar maanden terug was dit nog anders. Staat allemaal in dit topic, a broertjes:
Om dan toch maar antwoord te geven op mn eigenste vraag:
Sanquin heeft hun site geüpdatet (goeie stagair, eerlijk) en een hoop meer duidelijkheid gegeven.

Er mag dus eigenlijk best een hoop. Ik vond het gek dat cocaïne en pep niet hetzelfde behandeld werden, vond dit erover:

Naja, pep (en keta, en zoveel?) wordt uiteraard ook ook gewoon gesnoven, dus beetje onzinnig/ naïef uitgangspunt. Lijkt mij dan ook dat als je NIET je snuifbuis, sleutel, 20je deelt met anderen, en er dus geen kans is dat er neusslijmvlies overdracht is, je best zelf de afweging kan nemen om wel te doneren. Maar wellicht is de afweging 4 maanden niet te doneren met whatever je snuift wel de meest zuivere (haha) instelling. Ik ben nog steeds in dubio wat met mn donorschap te doen, dus tot die tijd doneer ik niet. Soesjes (en ketermieners) hebbik duidelijk wel door de neus gehaald... En 4 maanden is lang🤓

Daar geef ik je gelijk in, dat is absoluut je goed recht.
Maar is een covid vaccinatie nou echt het ding waar je je zorgen om moet maken bij bloed doneren? Dat voelt een beetje als in een auto stappen en je druk maken of er een vliegtuig op de wagen neer stort

Daar geef ik je gelijk in, dat is absoluut je goed recht.
Maar is een covid vaccinatie nou echt het ding waar je je zorgen om moet maken bij bloed doneren? Dat voelt een beetje als in een auto stappen en je druk maken of er een vliegtuig op de wagen neer stort
Misschien maak ik het groter dan het is, maar deze dingen zijn gebeurd/gebeuren en zijn horrorverhalen voor mij als iemand die het niet in mijn lichaam wil hebben.

Dus dan liever wat te voorzichtig misschien.

Even dimmen jij
Rustaaaagghhh
Dat bepaal ik zelf wel!

En verder ben ik overigens volledig orgaandonor want het zou me echt mn reet roesten wat er met mijn lichaam gebeurt als ik dood leg te weze. Mocht het iemands redding zijn is dat alleen maar mega fijn. Ik zou een zo'n groen mogelijke uitvaartdinges willen, en herbruiken is wel het meest duurzaam natuurlijk🤪
Ik denk dat ze van te voren wel zelf checken of je organen bruikbaar zijn, daar ga ik me nu geen zorgen om maken (behalve misschien voor mn eigen gezondheid zegmaar).

En verder ben ik overigens volledig orgaandonor want het zou me echt mn reet roesten wat er met mijn lichaam gebeurt als ik dood leg te weze. Mocht het iemands redding zijn is dat alleen maar mega fijn. Ik zou een zo'n groen mogelijke uitvaartdinges willen, en herbruiken is wel het meest duurzaam natuurlijk🤪
Ik denk dat ze van te voren wel zelf checken of je organen bruikbaar zijn, daar ga ik me nu geen zorgen om maken (behalve misschien voor mn eigen gezondheid zegmaar).
Recyclen? Tot wat? Wil je omgebouwd worden tot fiets?

Nee, maar zonder dollen, ik denk dat ik deze mening ook deel. Mijn lever hebben ze hopelijk wat meer aan sinds ik gestopt ben met drinken. Mijn longen zullen ook nog wel goed zijn in sinds ik (meer dan 10 jaar) niet meer rook. Wat ze met de rest doen mogen ze zelf bepalen, maak het nuttig. En als het inderdaad zo blijkt ze te zijn dat je na hersendood alsnog bepaalde dingen meekrijg dan heb ik inderdaad een fucking groot probleem maar dat is future-dirk's probleem.

• Haha
Waarderingen: ljuv
Dat bepaal ik zelf wel!

Als rasechte virtue signaller had ik ook niet anders van je verwacht my ljuv...

Grapje! En bepaal ik zelf wel dat ik die maak!

• Haha
Als rasechte virtue signaller had ik ook niet anders van je verwacht my ljuv...

Grapje! En bepaal ik zelf wel dat ik die maak!
Ja maar nu noem je jezelf dus een dattes...

Screenshot_20221227_142834_com.opera.browser.jpg
Er zijn ergere dingen om mee geassocieerd worden tho😂😘

Recyclen? Tot wat? Wil je omgebouwd worden tot fiets?

Nee, maar zonder dollen, ik denk dat ik deze mening ook deel. Mijn lever hebben ze hopelijk wat meer aan sinds ik gestopt ben met drinken. Mijn longen zullen ook nog wel goed zijn in sinds ik (meer dan 10 jaar) niet meer rook. Wat ze met de rest doen mogen ze zelf bepalen, maak het nuttig. En als het inderdaad zo blijkt ze te zijn dat je na hersendood alsnog bepaalde dingen meekrijg dan heb ik inderdaad een fucking groot probleem maar dat is future-dirk's probleem.
Ja weet je het mot ergens een keer stoppen toch🤷🏻‍♀️
Nee het hersendood idee is wellicht niet prettig, maar vaker gaan mensen op andere manieren dood dus het weerhoudt me niet gewoon als donor geregistreerd te blijven staan.

Nee het hersendood idee is wellicht niet prettig
Echte goede vrienden van mij zouden mijn hoofd na mijn dood even snel door de staalversnipperaar gooien. Gewoon om even zeker te weten dat ik écht écht dood ben. En mijn hersenen kan en WIL je niet hergebruiken.
Overigens lijkt een transformer me veel nuttiger dan
EXTREEM RECHTS WAS NOG NOOIT ZO BANG GEWEEST PIEUW PIEUW KABAAAAAM
Ha! Een transformer Ljuv. Ik wou dat je in mijn hoofd kon kijken, de beelden die nu voorbij komen. :sweatsmile:

• Haha
Misschien maak ik het groter dan het is, maar deze dingen zijn gebeurd/gebeuren en zijn horrorverhalen voor mij als iemand die het niet in mijn lichaam wil hebben.

Dus dan liever wat te voorzichtig misschien.
Heb je dan ook zo'n niet reanimeren ketting om enzo?

Stél je voor dat ze per ongeluk jou een COVID-shot geven in de ambulance of het ziekenhuis.

Wat een non-argument om geen bloed te doneren. 🙄

• Like
Ja maar nu noem je jezelf dus een dattes...

Bekijk bijlage 48143
Er zijn ergere dingen om mee geassocieerd worden tho😂😘

Het stond er inderdaad wat krom maar ik bedoelde jou. :sweatsmile:

Ik maak zelf onderscheid tussen aan de ene kant gewoon goed zijn/doen en aan de andere kant het vooral aan anderen duidelijk willen maken hoe goed je bent/doet. Dat laatste vind ik toch niet echt een nobele karaktereigenschap.

Maar het was maar een grapje. ;) Ik hou ervan om wat te plagen, maar stiekem ben ik gewoon kusjes aan het vragen...

• Like
Heb je dan ook zo'n niet reanimeren ketting om enzo?

Stél je voor dat ze per ongeluk jou een COVID-shot geven in de ambulance of het ziekenhuis.
Dan kunnen ze rekenen op dat ik ze ga aanklagen en anders zoek ik degenen in kwestie zelf op. Ik wil dat spul niet in me.

Wat een non-argument om geen bloed te doneren. 🙄
Ik sta nog steeds open om bloed te doneren. Ik wil alleen complete transparantie in het proces, in wat er met mij gedaan wordt.

Niet te vlug met de aannames. Bloed doneren op zich lijkt me een goed iets.

Hier wat info om mythes de wereld uit te helpen over hersendood en orgaandonatie. Want de bewering dat je mogelijk nog iets zou kunnen voelen of zelfs herstellen is simpelweg niet waar.

Screenshot_20221227-151052-376.png

images

Dat je open staat voor bloed doneren geloof ik wel, alleen jouw argument dat je daarbij per ongeluk een COVID-shot kan krijgen klinkt eerlijk gezegd als een fobie aan jouw kant.
Je mag het een fobie noemen en ik begrijp ook wel dat zo'n voorval zeer uitzonderlijk is.

Ik wil alleen 100% garantie op dat ik niets ingespoten krijg wat ik niet in me wil hebben, niet 99,9%

• Like
Je mag het een fobie noemen en ik begrijp ook wel dat zo'n voorval zeer uitzonderlijk is.

Ik wil alleen 100% garantie op dat ik niets ingespoten krijg wat ik niet in me wil hebben, niet 99,9%
Sanquin doet niets met vaccins en geeft geen vaccins, waarom je daar dus zo bang voor bent is gewoon niet realistisch.

• Like
Sanquin doet niets met vaccins en geeft geen vaccins, waarom je daar dus zo bang voor bent is gewoon niet realistisch.
Enige dat ze wel deden is steekproefsgewijs het bloed op corona checken om de inschattingen te controleren, geen idee of dat nog is.

We weten allebei dat dit een onrealistisch streven is, en lijkt me meer een coping strategie om het voor jezelf te verantwoorden iets niet te doen waarvan je eigenlijk vind van jezelf dat je het wel moet doen (of andere cognitieve conflicten)

Je krijgt maar 100% zekerheid op 1 ding en dat is dat je dood gaat. En dat de belastingdienst je weet te vinden

Oké dat is geruststellend. Het is slechts dat ik van gevallen heb gehoord waarbij dokters zonder toestemming vaccinaties hebben gezet. Al was dit eerder in de corona tijd.

We weten allebei dat dit een onrealistisch streven is, en lijkt me meer een coping strategie om het voor jezelf te verantwoorden iets niet te doen waarvan je eigenlijk vind van jezelf dat je het wel moet doen (of andere cognitieve conflicten)

Je krijgt maar 100% zekerheid op 1 ding en dat is dat je dood gaat. En dat de belastingdienst je weet te vinden
Nee hoor.

Ten eerste, ik vind helemaal niet van mezelf dat ik dit eigenlijk moet doen. Ik ben er slechts geïnteresseerd in geraakt. En ten tweede zou dit me er niet van weerhouden omdat ik volledige transparantie zou opeisen. Áls dat niet gegeven kan/mag worden, dán ga ik er inderdaad niet mee akkoord. (Ook niet meer dan logisch, toch? Als het je lichaam betreft) Maar het lijkt me niet dat ze die transparantie niet zouden willen geven.

• Like
Hot topic, dat orgaandoneren. Zeg, geldt dat ook voor weerwolven? Dat als je daar wordt opgegeten of (vlak voor, anders is het ook zo mja) op de brandstapel terechtkomt, je organen kunt doneren?

• Haha
Maar heb je dan 100% garantie dat ze niet een vernuftig spel opvoeren, om je te overtuigen van transparantie. Of dat ondanks de transparantie er toch een vaccinatiespuit door een open raam naar binnen vliegt, zo je arm in

Oké dat is geruststellend. Het is slechts dat ik van gevallen heb gehoord waarbij dokters zonder toestemming vaccinaties hebben gezet. Al was dit eerder in de corona tijd.

Nee hoor.

Ten eerste, ik vind helemaal niet van mezelf dat ik dit eigenlijk moet doen. Ik ben er slechts geïnteresseerd in geraakt. En ten tweede zou dit me er niet van weerhouden omdat ik volledige transparantie zou opeisen. Áls dat niet gegeven kan/mag worden, dán ga ik er inderdaad niet mee akkoord. (Ook niet meer dan logisch, toch? Als het je lichaam betreft) Maar het lijkt me niet dat ze die transparantie niet zouden willen geven.
Nou, je krijgt sowieso eerst een hele intake met gespreken en bloedtesten en weet ik het meer! Dus ik denk inderdaad dat je hier genoeg ruimte voor krijgt, de vragen waar jij mee loopt.
Verder is het echt best een leuk uitje en als je niet geluncht hebt smeren ze broodjes voor je en als je klaar bent krijg je roze koeken en snoepjes en thee. Altijd laggegierebrulle. Echt best een aanrader...
Mede daarom was ik ook zo
over hoe streng ze mbt gebruik waren. Maar dat is dus aangepast.

Terug
Bovenaan