Oude joints

whyme

Belezen gebruiker
Zeg, ik heb hier nog 3 joints liggen... Alleen ze zijn vrij oud. zegmaar bejaard; gedraaid op de parkfeesten. (een half jaar geleden ongeveer)

Zijn er andere effecten? Van sommige hoor ik dat de wiet uitdroogt en slechter wordt(de THC wordt omgezet ofzo) en van anderen hoor ik juist weer dat het beter is omdat eventueel vocht verdwijnt en het dus beter brandt.. Van een enkeling hoor je dan weer dat je een longinfectie krijgt door de schimmels die er inmiddels inzitten :confused:

Stoners, iemand een idee?

edit: ze liggen trouwens droog en donker in een hoekje op mijn kamer, met een temperatuur ergens tussen de 10 en 25 graden :wink:

henkdevries

Belezen gebruiker
Ik geloof dat THC zich dan omzet in een stofje waar je voornamelijk hoofdpijn van krijgt inderdaad...
maar ik zou er gewoon 1tje roken dan kom je er vanzelf achter :wink:

Oom Klaas

Badass junkie
Ik zou toch wel graag een bron willen zien waarin gezegd word dat thc word omgezet in een andere stof als het zo lang ligt te drogen.

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Gewoon oproken, gebeurd niks mee hoor.

het droogt inderdaad verder uit, wat de smaak waarschijnlijk niet ten goede zal komen maar het effect blijft gewoon hoor :)

Vaak genoeg oude gear gerookt die ik kwijt was gerookt :P

Amaranth

Bewuste gebruiker
Wietsigaren schijnen sterker te worden hoe langer je ze bewaart, dus waarom zou je een joint niet een tijdje kunnen bewaren?

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Volgens mij zijn ze ook nog gewoon te roken, maar voor de zekerheid zou ik de joints openmaken om even te kijken hoe het eruitziet en hoe het ruikt. Dan kan je ze daarna wel weer opnieuw draaien, maar dat is een kleine moeite.

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Amaranth zei:
Wietsigaren schijnen sterker te worden hoe langer je ze bewaart, dus waarom zou je een joint niet een tijdje kunnen bewaren?
Dus omdat je wiet+sigarentabak 5 maanden neer legt komt er uit de lucht extra THC en andere cannaboiden in je sigaar vallen? :rolleyes:

Dingen worden niet sterker als je het bewaart.... Tenzij er stoffen inzitten die reageren met de lucht en uit die reactie actieve stoffen ontstaan, maar volgens mij vervallen de meeste actieve stoffen in onze drug alleen maar in aanraking met lucht...

whyme

Belezen gebruiker
SchilDpadDo zei:
Zonde dat je ze zolang bewaard. Maar zijn gewoon nog te roken hoor.
Ja, 't is ook zonde. Maar toen ik ze draaide was ik meer een fan van hasj en wilde ik even geen wiet meer.. en laatst vond ik ze dus weer terug.

mja ik zal er maar eentje gewoon (laten) oproken. En als er geen rare dingen gebeuren dan horen jullie 't wel, gebeuren er wel rare dingen dan hoop ik dat ik het overleef om het jullie te vertellen :grin:

thanks voor de hulp, en als iemand nog een onderzoekje ergens vandaan kan toveren zou dat nog vetter zijn :wink:

cropp

Badass junkie
ik heb wel eens een zak wiet in mijn winterjas gevonden die er ook van oktober tot maart in heeft gezeten, hij smaakte voor geen meter maar ik ben er wel stoned van geworden, het is wel zo dat de tabak die in die joint zit kurkdroog is, vies en scherp smaakt en supersnel brand, maar than again, weggooien is ook zonde...

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ben bang (als je het met shag/sig) dat de smaak vooral heel scherp is. Maar die wiet zal het nog prima doen hoor. Mocht het nou toch minder goed werken, gewoon de 2de en 3de erbij roken :wink: dan kom je vast wel waar je wil zijn.

Ergens in een hoekje van tijd en ruimte.

sjaak herremans

Bewuste gebruiker
Tja je kan er altijd eentje open maken en kijken hoe het eruit ziet van binnen, is het een rol schimmel doe dan maar niet, ziet het er nog goed uit, happy smoking :smoke:

Jowdy37

Belezen gebruiker
volgens mij gaat enkel de tabak uitgedroogd zijn en iets viezer smaken... Wiet zelf zou niets aan mogen komen...

whyme

Belezen gebruiker
Zazuu. zei:
smerig. Of zijn ze nog niet aangestoken?
Nee, ze zijn nog niet aangestoken, dat is namelijk wel ranzig.. Had hier ook nog eentje van Nieuwjaar liggen waar maar een klein stuk van was opgerookt(toen was iedereen al zo gaar dat we met moeite het huis waar we verbleven weer konden terugvinden) en die stonk echt enorm, durfde 'm al niet meer aan te steken :kots:

Had 'm gisteren opengemaakt en de geur die daar uitkwam kun je je nauwelijks voorstellen.. En de wiet die er nog in zou moeten zitten was ook verdwenen :confused:

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Maat van mij had ook een keer wiet iets te lang bewaard, was toen bruin geworden.
Misschien dat je het voor tabak aanzag?

"Wiet blijft altijd maar 3 dagen goed, daarna kun je het weggooien." Roken dus! :P

henkdevries

Belezen gebruiker
whyme zei:
Zazuu. zei:
Nee, ze zijn nog niet aangestoken, dat is namelijk wel ranzig.. Had hier ook nog eentje van Nieuwjaar liggen waar maar een klein stuk van was opgerookt(toen was iedereen al zo gaar dat we met moeite het huis waar we verbleven weer konden terugvinden) en die stonk echt enorm, durfde 'm al niet meer aan te steken :kots:

Had 'm gisteren opengemaakt en de geur die daar uitkwam kun je je nauwelijks voorstellen.. En de wiet die er nog in zou moeten zitten was ook verdwenen :confused:
ja als ie al aan is geweest is het inderdaad heel erg smerig.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zazuu. zei:
Maat van mij had ook een keer wiet iets te lang bewaard, was toen bruin geworden.

"Wiet blijft altijd maar 3 dagen goed, daarna kun je het weggooien." Roken dus! :P

Die laatste zin meen je toch niet he? :sunglasses:

whyme zei:
Zazuu. zei:

Hij zou net zo ranzig zijn dan wanneer je er s'avonds eentje aansteekt, die een nachtje laat liggen en de volgende dag opsteekt. Is altijd alstie aan is geweest..

whyme

Belezen gebruiker
Zazuu. zei:

hmm, nouja, ik ben geen junkie die iedere milligram nodig heeft, pech gehad :tearsofjoy:

Die laatste zin is bullshit :stoned:

PepTalk zei:
whyme zei:
Zazuu. zei:

Hij zou net zo ranzig zijn dan wanneer je er s'avonds eentje aansteekt, die een nachtje laat liggen en de volgende dag opsteekt. Is altijd alstie aan is geweest..
Ja, eigenlijk wel. Zaterdagavond nog een deel gerookt, en 1 uur later verder gerookt, was ook niet meer zo smakelijk..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Vooral de eerste hijs vind ik minder lekker.

Gewoon aansteken zonder te hijssen verhelpt dit redelijk, moet je de vlam er wel echt een tijdje bijhouden..

TrippyShit

Badass junkie
Mn zus had een keer wiet gekregen maar deed er niks mee. Zat een jaar in een boterhamzakje. Het was flink droog maar voor de rest niks mee aan de hand. Prima te roken en net zo stoned.. Als je al gedraaide jointjes hebt zal de tabak idd droog en oud zijn. Dat rookt iets minder lekker, beetje scherp & misschien zurig alst echt oud is.. Het zal je lekkerste joint niet zijn, maar stoned wordt je zowiezo wel..

Delcasa88

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Gewoon aansteken zonder te hijssen verhelpt dit redelijk, moet je de vlam er wel echt een tijdje bijhouden..
Voordat je m wegsteekt niet uitdrukken scheelkt ook veel, en sowieso ff een halve cm van de as/tabak eruit krummelen, gewoon weer dicht draaien en hij smaakt vrijwel als nieuw :)

duimpje

Belezen gebruiker
Delcasa88 zei:
Voordat je m wegsteekt niet uitdrukken scheelkt ook veel, en sowieso ff een halve cm van de as/tabak eruit krummelen, gewoon weer dicht draaien en hij smaakt vrijwel als nieuw :)
Amen

JunkXL

Bewuste gebruiker
Bah! Oude joints... :kots:

Ik heb regelmatig dat ik heel lang met jointjes doe. (12 uur)
En dan is hij op den duur gewoon fucking smerig. Ik pleur hem gewoon weg dan.
En draai ik lekker een nieuwe.. :grin:

Bovenaan