Oude Paddo's

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hoi !

Ik heb nog een paar porties oude paddo's van de smartshop (toen je ze nog kon halen).
Ze zijn goed bewaard gebleven in een potje met deksel. Na een lange tijd van niet openen heb ik het potje weer open gemaakt en gekeken hoe de paddo's eruit zagen.

Opzich zien ze er nog goed (inmiddels uitgedroogd) uit. Ook de geur is redelijk normaal. Nu mijn vraag: Kan ik dit nog gebruiken voor een trip ? eerst een halve portie of toch beter helemaal niet.

Zit verder ook geen schimmel of dergelijke op.
Groet, Joost
 

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Klinkt alsof ze nog in prima conditie zijn om op te trippen. Ik heb eens gelezen dat je paddo's jaren kan bewaren als ze gedroogd zijn. Zelf heb ik ze nooit gedroogd of lang bewaard, dus pin me niet op mijn woorden vast.
 

Nathaniel

Wijs gebruiker
Het klinkt alsof ze nog goed zijn. Maar als je ze vers in het potje hebt gedaan zou ik toch het zekere voor het onzeker nemen en één paddo proeven.

Het lichaam,mijne in elk geval, is heel snel met het herkennen van bedorven voedsel :kots:
 

Tigg

Belezen gebruiker
Als je onzeker bent kan je het beste eerst een klein beetje nemen (1 gram ofzo) en kijken of je je een kwartier later nog goed voelt.

Als je je niet misselijk of ziek voelt zijn ze goed. (Lichte misselijkheid is geen probleem, dat komt vaker voor bij paddo's)
 

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bedankt voor de reacties :) heb er zeker wat aan. We zullen beginnen met 1 paddo en als dat goed gaat een halve portie.
 

KoxBox

Badass junkie
Dan zal dat potje niet luchtdicht geweest zijn, want ik weet nog goed dat na een week ofzo ze gewoon een bruine/zwarte drap werden en echt verschrikkelijk stonken.
 

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Weet ik niet, kan er op dit moment ook ff niet bij. Wat als het wel kan, en wat als het niet kan ?
 

KoxBox

Badass junkie
Nasica zei:
Weet ik niet, kan er op dit moment ook ff niet bij. Wat als het wel kan, en wat als het niet kan ?

Als ze echt knakken als een takje dan zullen ze waarschijnlijk wel nog te eten zijn, zo niet dan vrees ik dat je ze best laat liggen.

1tje proberen zal wel geen kwaad kunnen, als je al eerder gedroogde paddestoelen hebt gegeten zal je het wel merken. Als je dit nog nooit gegeten hebt weet ik niet of je het zal doorhebben want de smaak is écht erg...
 
Bovenaan