ouder van drugverslaafde

krolleke

Newbie
de meeste onder u zullen wel verstandig met drugs omspringen.
mijn dochter is verslaafd aan speed en het leven is ondragelijk geworden bij ons thuis . wij worden uitgemaak, ons geld word gepikt de sis kaart van mijn man zat in hare portomone. mijn persoonlijke spullen verdwijnen in haar kamer en beschouwd ze als de hare.er mee praten heeft geen zin hebben we geprobeerd.ook haar ex heeft er mee gepraat om naar de sleutel te gaan .
nu word ze gerechtelijk uit het huis gezet en de relatie is kapot .
het is verschrikkelijk als ouder zoiets te moeten meemaken

nutsss

Wijs gebruiker
krolleke zei:
nutsss zei:
Gaat het misschien over METH? Crystal Meth?
ik ben alleen zeker van de appelspeed mss neemt ze nog iets anders ook maar dat weten we niet . Als ouder weet je niets

Nederland of België?

Appeltjesspeed is heel oud al. Dat is er niet meer. Gewone speed dat kost haast niets.

krolleke

Newbie
nutsss zei:
krolleke zei:
nutsss zei:
ik ben alleen zeker van de appelspeed mss neemt ze nog iets anders ook maar dat weten we niet . Als ouder weet je niets

Nederland of België?

Appeltjesspeed is heel oud al. Dat is er niet meer. Gewone speed dat kost haast niets.
ik ben van Belgie
als de speed uitgewerkt is doet ze niets anders dan eten en slapen en ons uitmaken

nutsss

Wijs gebruiker
krolleke zei:
nutsss zei:
krolleke zei:
nutsss zei:

Nederland of België?

ik ben van Belgie
als de speed uitgewerkt is doet ze niets anders dan eten en slapen en ons uitmaken

En hoelang blijft ze wakker? Is dat standaard 4 dagen en nachten bijvoorbeeld of eerder 1 nacht of 2. De verschijnselen kloppen wel met een comedown van speed. Als ze dan door kon zetten dan kon ze er vanaf. Maar dat is moeilijk!

Kan het zijn dat ze coke gebruikt en als het geld op raakt op speed overstapt?

krolleke

Newbie
nutsss zei:
ik weet niet of ze coke gebruikt ze praat er niet over en tegen mij praat ze nietmeer.
Ze verblijft bij een vriend en komt 1of 2 keer langs per week om wat spullen te halen .ik weet dus ook niet hoelang ze wakker is. vroeger was dat 1 dag en 1nacht maar nu weet ik het niet meer. Als ouder weet je eigelijk bijna niets.

davie

Wijs gebruiker
Hoelang is ze er eigenlijk al aan verslaafd en hoe oud is ze. Zoiets komt niet van de één op de andere dag. Is die vriend ook verslaafd? Werkt ze of gaat ze naar school of doet ze niks. In welke omgeving bevind zij zich.

Het probleem heeft vast een oorzaak. Er zijn veel zaken die meewegen. Misschien kunt u een beter beeld schetsen van de situatie?

Ze heeft op dit moment dus geen behoefte om u aan te spreken, dus elke vraag van u zal bij haar irritatie opweken. Negeer haar gewoon en als ze iets vraagt geeft u antwoord, anders zal het elke keer escaleren.

krolleke

Newbie
MetaalKonijn zei:
Jij wil het niet geloven hé Nutsss?
geloof me het is waar en wij zijn er kapot van. hoelang ze al gebruikt weet ik niet als ouder komt je alles als laatste te weten als het eigenlijk al telaat is. wij wisten niet dat haar rotgedrag met drugs te maken had. pas toen we een maand geleden haar vroegen om ons huis te verlaten omdat we het moe waren als honden behandelt te worden en onze spullen en geld die verdwijnen .beginnen de vrienden te praten. en ga je in de kamer zoeken wat er mis is.als je erdan over wilt praten wilt zij niet . ze woont intussen bij een vriend tot ze een betaalbare woning vind en komt nog nauwelijks thuis.tenslotten zijn wij ook maar mensen en als je van je eigen kind hoord dat ze op je tanden wilt slaan en dat ik haar moeder niet meer ben en voor alle vuiligheid die er maar is word uitgemaakt. haar vader was eens in tranen uitgebarsten van haar hysterie en stond ze hem een week later uit te lachen met wat is het manneke ga de weer blijten hahaha.het is een monster geworden
ik wilde meer over drugs weten en ben op het internet gaan zoeken.

krolleke

Newbie
davie zei:
Hoelang is ze er eigenlijk al aan verslaafd en hoe oud is ze. Zoiets komt niet van de één op de andere dag. Is die vriend ook verslaafd? Werkt ze of gaat ze naar school of doet ze niks. In welke omgeving bevind zij zich.

Het probleem heeft vast een oorzaak. Er zijn veel zaken die meewegen. Misschien kunt u een beter beeld schetsen van de situatie?

Ze heeft op dit moment dus geen behoefte om u aan te spreken, dus elke vraag van u zal bij haar irritatie opweken. Negeer haar gewoon en als ze iets vraagt geeft u antwoord, anders zal het elke keer escaleren.

ZE is bijna 20 en werkt sinds eind juli.
vroeger nam ze risperdal om te vermageren omdat ze haar te dik vond;
je hoord altijd zeggen dat je van drug vermagerd is het mss daarom dat ze eraan begonnen is .we weten het niet als ouder staat je machteloos .
daarom dat ik het internet afschuim om te ondekken wat er allemaal omgaat met de jeugd . niet dat ik niet kan verdragen dat jullie dat doen maar de schade die er aangericht word op gebied van relatie met ouders en vrienden is erg

Marlon

Belezen gebruiker
krolleke zei:
MetaalKonijn zei:
geloof me het is waar en wij zijn er kapot van. hoelang ze al gebruikt weet ik niet als ouder komt je alles als laatste te weten als het eigenlijk al telaat is. wij wisten niet dat haar rotgedrag met drugs te maken had. pas toen we een maand geleden haar vroegen om ons huis te verlaten omdat we het moe waren als honden behandelt te worden en onze spullen en geld die verdwijnen .beginnen de vrienden te praten. en ga je in de kamer zoeken wat er mis is.als je erdan over wilt praten wilt zij niet . ze woont intussen bij een vriend tot ze een betaalbare woning vind en komt nog nauwelijks thuis.tenslotten zijn wij ook maar mensen en als je van je eigen kind hoord dat ze op je tanden wilt slaan en dat ik haar moeder niet meer ben en voor alle vuiligheid die er maar is word uitgemaakt. haar vader was eens in tranen uitgebarsten van haar hysterie en stond ze hem een week later uit te lachen met wat is het manneke ga de weer blijten hahaha.het is een monster geworden

Niet lullig bedoeld, maar als ik dit lees lijkt het er ook niet op alsof jullie erg veel geprobeerd hebben om de situatie op de lange termijn te verbeteren... Ik kan me voorstellen dat het voor een ouder natuurlijk heel naar moet zijn om zoiets te zien of mee te maken, maar het is wel je kind ... Ik vraag me af waarom jullie het zo snel al opgegeven hebben?

krolleke

Newbie
Marlon zei:
krolleke zei:
MetaalKonijn zei:

Niet lullig bedoeld, maar als ik dit lees lijkt het er ook niet op alsof jullie erg veel geprobeerd hebben om de situatie op de lange termijn te verbeteren... Ik kan me voorstellen dat het voor een ouder natuurlijk heel naar moet zijn om zoiets te zien of mee te maken, maar het is wel je kind ... Ik vraag me af waarom jullie het zo snel al opgegeven hebben?
we wisten eerst niet van haar druggebruik af enkel dat ze ons als beesten behandelde en dat is al heel lang en ons spullen steeld .
pas toen we haar gevraagt hadden onze woonst te verlaten omdat we telkens na haar hysterische bui ermee praten en het beterde niet. zijn we erachter gekomen dat ze drugverslaafd is en hebben nog geprobeerd met haar te praten maar zij wilt nietmeer . dan kan je als ouder niets doen

Marlon

Belezen gebruiker
krolleke zei:
Marlon zei:
krolleke zei:
MetaalKonijn zei:

we wisten eerst niet van haar druggebruik af enkel dat ze ons als beesten behandelde en dat is al heel lang en ons spullen steeld .
pas toen we haar gevraagt hadden onze woonst te verlaten omdat we telkens na haar hysterische bui ermee praten en het beterde niet. zijn we erachter gekomen dat ze drugverslaafd is en hebben nog geprobeerd met haar te praten maar zij wilt nietmeer . dan kan je als ouder niets doen

Waar een wil is ....
Ik vind dat je voor je kind wel iets meer moeite mag doen, maarja, dat ben ik maar en ik heb zelf geen kinderen (ben zelf nog een kind :grin: )

Maargoed, als jij jezelf hiermee in slaap krijgt 's nachts moet je het maar blijven geloven :rolleyes:

Verder vraag ik me idd ook af hoe het zo ver kan komen dat je als je gewoon een eigen inkomen hebt (dus niet 12 bent en 1 euro zakgeld in de week krijgt) dat je dan moet stelen voor speed??

mm...

MetaalKonijn

Badass junkie
Beeld je eens in wat zij wel niet doormaken Marlon. Ben zelf ook nog een 'kind' maar je kan je toch wel voorstellen dat je eigen kind zich totaal de vernieling in helpt, en JOUW spullen jat, dat ze 't dan zelf maar moet uitzoeken? Ik vind het onterecht dat jij de gewetenskwestie bij de ouders neerlegt. (afgeleid van
Maargoed, als jij jezelf hiermee in slaap krijgt 's nachts moet je het maar blijven geloven :rolleyes:

Marlon

Belezen gebruiker
MetaalKonijn zei:
Beeld je eens in wat zij wel niet doormaken Marlon. Ben zelf ook nog een 'kind' maar je kan je toch wel voorstellen dat je eigen kind zich totaal de vernieling in helpt, en JOUW spullen jat, dat ze 't dan zelf maar moet uitzoeken? Ik vind het onterecht dat jij de gewetenskwestie bij de ouders neerlegt. (afgeleid van

Ja, dat klopt, dat moet ook verschrikkelijk zijn... Maar ik vind dat er in dit geval wel héél snel gezegd wordt 'nouja, nu kunnen we niets meer doen'.
Ik ben het er mee eens dat een ouder niet voor eeuwig zijn kind moet vasthouden, zeker niet als een kind écht te ver gaat, maar dan vind ik wel dat er iig geprobeerd moet zijn om een oplossing te vinden, ookal is dat niet altijd makkelijk... Dat is wat ik ermee bedoel... Als je jezelf meteen al gaat geruststellen met 'meer kunnen we niet doen', dan doe je ook niets meer, terwijl misschien, al is het maar een klein kansje, er tóch nog iets is wat je wel kan doen... En daar heb je uiteindelijk meer aan...

krolleke

Newbie
Marlon zei:
krolleke zei:
Marlon zei:
krolleke zei:
MetaalKonijn zei:

Waar een wil is ....
Ik vind dat je voor je kind wel iets meer moeite mag doen, maarja, dat ben ik maar en ik heb zelf geen kinderen (ben zelf nog een kind :grin: )

Verder vraag ik me idd ook af hoe het zo ver kan komen dat je als je gewoon een eigen inkomen hebt (dus niet 12 bent en 1 euro zakgeld in de week krijgt) dat je dan moet stelen voor speed??

mm...
dat stelen van geld was van voor september toen heeft ze haar eerste loon gekregen. we weten niet waar ze op het ogenblik verblijft ze heeft gezegt bij een vriend . wat kunnen wij doen als onze dochter niet met ons erover wilt spreken; moeten we haar afslagen mss
Zelf haar beste vriendin heeft met haar gekapt ze kan geen langdurige relatie hebben . een ex vriend heeft ze ook een klap verkocht. wij zijn geen strenge ouders en mss hebben we onze dochter te graag gezien .
en geloof me er zijn grenzen zelfs bij ouders wij zijn ook maar mensen en geen beesten sorry.ze mag ten alle tijden om hulp komen vragen en we zullen haar graag helpen en ondersteunen als ze wilt stoppen met drugs maar in ons huis mag ze nietmeer komen wonen.

davie

Wijs gebruiker
Ik denk ook wel dat het een moeilijke leeftijd is om tot haar door te dringen. Ze moet zelf inzien dat ze fout zit en dan kan ze pas veranderen.

Ik krijg de indruk dat elke keer wanneer ze thuis is er een ruzie ontstaat. Hoe komt die ruzie totstand. Begint zij meteen haar grote mond open te doen of pas nadat u iets hebt gezegd :confused: Zij zal, denk ik, niet ophouden omdat u het zegt. Accepteer dat ze verslaafd is en probeer haar te begrijpen. Zij moet zelf inzien dat het zo niet langer kan. Dat bereikt u niet door te vertellen wat het beste is, maar begrip tonen (misschien niet de juiste benaming, ik bedoel begrip voor uw dochters situatie dat het waarschijnlijk voor haar ook echt moeilijk is) en ruimte zullen mijn inziens beter werken.

Ze is volwassen en kan zelf beslissingen nemen, tenminste dat zal ze misschien zelf denken, daarom heeft ze waarschijnlijk geen behoefte aan ouders die vertellen wat zij moet doen.

Als ze een baan heeft en die kan behouden dan scheelt dat al. Iemand die heel de dag niks te doen heeft zal eerder/meer gebruiken of afzakken.

Soms doet u juist goed door iets niet te doen. Klinkt misschien vreemd, maar laat haar met rust, maar probeer haar toch ongemerkt in de gaten te houden als dat mogelijk is. U slaapt alleen slechter door ruzie's en zij zal toch niet toe geven. Ga ondertussen, zoals u waarschijnlijk nu al volop doet, info opvragen en langs profesionele hulpverlening. Probeer uit te zoeken wat er mogelijk en dan eens verder kijken.

Sterkte!

Lana

Wijs gebruiker
Als ouder van een verslaafde KUN je ook niks doen.
Ik gedroeg me ook zo toen ik thuis woonde en verslaafd was. Ik jatte ook als de raven en vocht met m´n ouders. Kwam nachtenlang niet thuis en als ik er was at en sliep ik en gaf ik grote bekken. Verplichtingen en afspraken kwam ik niet na.
Maar ik was verslaafd aan speed en crack. Vooral die crack deed het ´m als het aan kwam op jatten. En van de speed kende ik geen grenzen meer als het aankwam op agressie. Rende m´n eigen ouders achterna met een mes, sloeg borden kapot op de kop van m´n broer.
En dat alles vond ik nog terecht ook.

Mijn ouders hebben alles geprobeerd ook, naar ouder-bijeenkomsten geweest van verslavingszorg, mij het huis uitgezet. Terug genomen. Weer het huis uit gezet.
Op m´n 16e stond ik voorgoed op straat.
Waardoor ik me nog meer aan m´n lot overgelaten voelde en nog meer ging gebruiken. En nog ergere dingen ging doen om in m´n geld te voorzien.

Er is gewoon geen pasklare oplossing voor ouders van een verslaafd kind. Echt niet.
Als je maar zorgt dat je er in betere tijden weer 100% bent voor je kind. Dat thuis toch een plek blijft waar je kind zich nog steeds welkom en veilig voelt. Dat is zo belangrijk. Niet voorgoed de deur wijzen. Want je kind gaat net zo goed door een hel.

Ik heb zelf het geluk dat ik op m´n 20e een kind heb gekregen, waardoor ik afgekickt ben en thuis de deuren weer open gingen. Want als die deuren niet terug open waren gegaan, had ik me onwijs verloren gevoeld.

Jouw dochter moet een doel hebben om af te kicken. En weten dat ze hoe dan ook, altijd terug kan komen in de armen van d´r moeder.

nutsss

Wijs gebruiker
Lana zei:
Ik gedroeg me ook zo toen ik thuis woonde en verslaafd was. Ik jatte ook als de raven en vocht met m´n ouders. Kwam nachtenlang niet thuis en als ik er was at en sliep ik en gaf ik grote bekken. Verplichtingen en afspraken kwam ik niet na.
Maar ik was verslaafd aan speed en crack. Vooral die crack deed het ´m als het aan kwam op jatten. En van de speed kende ik geen grenzen meer als het aankwam op agressie. Rende m´n eigen ouders achterna met een mes, sloeg borden kapot op de kop van m´n broer.

Mijn ouders hebben alles geprobeerd ook, naar ouder-bijeenkomsten geweest van verslavingszorg, mij het huis uitgezet. Terug genomen. Weer het huis uit gezet.
Waardoor ik me nog meer aan m´n lot overgelaten voelde en nog meer ging gebruiken. En nog ergere dingen ging doen om in m´n geld te voorzien.

Er is gewoon geen pasklare oplossing voor ouders van een verslaafd kind. Echt niet.
Als je maar zorgt dat je er in betere tijden weer 100% bent voor je kind. Dat thuis toch een plek blijft waar je kind zich nog steeds welkom en veilig voelt. Dat is zo belangrijk. Niet voorgoed de deur wijzen. Want je kind gaat net zo goed door een hel.

Ik heb zelf het geluk dat ik op m´n 20e een kind heb gekregen, waardoor ik afgekickt ben en thuis de deuren weer open gingen. Want als die deuren niet terug open waren gegaan, had ik me onwijs verloren gevoeld.

Jouw dochter moet een doel hebben om af te kicken. En weten dat ze hoe dan ook, altijd terug kan komen in de armen van d´r moeder.

De meest wijze raad is deze hierboven dus. Heb vertrouwen.

krolleke

Newbie
Lana zei:

tof dat je zo eerlijk bent ik denk dat er veel zijn die zich hierin erkennen maar jij durft het te zeggen .
ik zal er zeker zijn als ze me nodig heeft ,gewoon afwachten en hopen
ik wens je veel geluk en liefde met je kindje XXXXX

Freaky high

Bewuste gebruiker
als ouder zou ik zeggen volhouden.. kben maar 16 jaar, ik blow af en toe een joint en meer dan dat wil ik niet.. kon u dochter er maar afgraken.. mijn ouders weten niet van mijn gebruik.. goedkeuring zou ik er niet voor krijgen, ik woon in belgie..

Jeller

Badass junkie
krolleke zei:
davie zei:

ZE is bijna 20 en werkt sinds eind juli.
vroeger nam ze risperdal om te vermageren omdat ze haar te dik vond;
je hoord altijd zeggen dat je van drug vermagerd is het mss daarom dat ze eraan begonnen is .we weten het niet als ouder staat je machteloos .
daarom dat ik het internet afschuim om te ondekken wat er allemaal omgaat met de jeugd . niet dat ik niet kan verdragen dat jullie dat doen maar de schade die er aangericht word op gebied van relatie met ouders en vrienden is erg
het zou idd wel kunnen dat dat de reden is dat ze begonnen is met speed, want daar vermager je sterk van.. maar bon waarom ze begonnen is doet er nu wle minder toe
als ik het zo lees heeft ze echt wel hulp nodig van buitenaf
kleef met jullie mee

krolleke

Newbie
Freaky high zei:
als ouder zou ik zeggen volhouden.. kben maar 16 jaar, ik blow af en toe een joint en meer dan dat wil ik niet.. kon u dochter er maar afgraken.. mijn ouders weten niet van mijn gebruik.. goedkeuring zou ik er niet voor krijgen, ik woon in belgie..
jointje kan geen kwaad ,blijf daarbij .ik weet dat mijn dochter vroeger ook jointjes smoorde maar daar heb ik nooit problemen mee gehad.
dank je voor de steun

candy

Bewuste gebruiker
Beste,trek u van niemand iets aan en doe wat u hart u ingeeft.U dochter is 20jr en ik vermoed dat u hier nog niet alles prijs geef in verband met de situatie. dat hoef ook niet.ik zelf heb het ook meegemaak.en natuurlijk hebben wij als ouders de plicht om onze kinderen te steunen en te helpen,waar maar nodig of kan, maar op de eerste plaats doe je dat uit liefde voor je kinderen.maar wat kinderen,in dit geval is het dus geen kind meer,niet willen begrijpen is dat je ZELF verantwoordelijk bent voor het geen er gebeurd in je leven.en dan spreek ik nu vanaf de leeftijd van 15 a 16 jr.dan krijg je als ouder alleen nog te horen, ik doe wat ik wil,het is mijn leven,alles is nu anders dan vroeger,jullie zijn gewoon dom!!en ja als je dan gevochten heb en alles gegeven en gedaan om je kind toch maar te laten inzien dat hij of zij verkeerd bezich is en dat ze hun eigen leven de vernieling in helpen ja dan is het echt beter om te doen wat u nu doet. laat haar nu gewoon doen wat ze wil en geloof me maar ze ziet het zelf in!! je moet ze soms los laten zodat ze recht in de realiteit vallen en weten, het is wel hun leven maar ook HUN verantwoordelijkheid.en voel je daar door niet slecht of laat je niet wijs maken dat je een slechte ouder bent!! alleen ouders die echt om hun kinderen geven zijn in staat zulke een beslising te nemen omdat zei hun gevoelens volledig opzij zetten uit liefde voor hun kind. ik wens je heel veel sterkte. groetjes candy ps laat haar wel weten dat jullie er altijd voor haar zijn als ze jullie nodig heeft maar dan wel ook dat ze jullie mening aanvaard en er respect voor toont

angelina

Newbie
als ouder van een verslaafd kind kun je ook niks doen
allals het te gek word ze de deur wijzen om jezelf te beschermen.
mijn oom en tante hebben van alles geprobeerd om mijn nicht af te laten kicken .
ze hebben haar meerdere malen naar een afkickkliniek gebracht waar ze zelf niet echt achter stond, dus dat haalde niks uit.
ze hebben haar in huis genomen om af te kicken zodat ze een oogje in het zeil konden houden, maar s'nachts sloop ze het huis uit en ging dope halen gebruikte het en verstopte het in haar anus.
als je kind zelf niet wil kun jij wel willen maar je kind moet het toch echt zelf doen
sterkte

krolleke

Newbie
angelina zei:
als ouder van een verslaafd kind kun je ook niks doen
allals het te gek word ze de deur wijzen om jezelf te beschermen.
mijn oom en tante hebben van alles geprobeerd om mijn nicht af te laten kicken .
ze hebben haar meerdere malen naar een afkickkliniek gebracht waar ze zelf niet echt achter stond, dus dat haalde niks uit.
ze hebben haar in huis genomen om af te kicken zodat ze een oogje in het zeil konden houden, maar s'nachts sloop ze het huis uit en ging dope halen gebruikte het en verstopte het in haar anus.
als je kind zelf niet wil kun jij wel willen maar je kind moet het toch echt zelf doen
sterkte
ik wil iedereen bedanken voor de steun
aub gebruik drugs verstandig
en als er iemand tussen zit die zich erkend in deze situatie laat je verzorgen en helpen iedereen zal je dan ook steunen en bijstaan
lots of love XXXX

ipomike82

Experimenterende gebruiker
Ik leef met u mee, Onthoud altyd dat er als het ware 2 verschillende mensen zijn uw dochter en een junkie.
Het enigste wat je als ouder kunt doen als de situatie niet meer te houden is ( uit zelfbehoud). is het kind voor de keus laten staan van : afkicken ( als dochter) of t huis uit (als junkie).
Ik heb ook een periode gehad dat ik een uberjunkie was en allemaal dingen deed die niet door de beugel konden.
Mijn ouders zeiden op een gegeven moment van je krijgt 3 waarschuwingen en bij de laatste vlieg je de deur uit.
Bij de eerste en de 2de dacht ik van doen ze toch niet. (junkie ik)
Toen kwam de 3rde en liep ik boos t huis uit (junkie ik) en bij de tijd dat ik thuis kwam van mn woede aanval ( was ik weer mezelf) stond er een koffer klaar, mijn ouders stonden er huilend van jij hebt de keuze afkicken of t huis uit.
Toen drong t ook pas tot me door dat door de drugs, er als het ware een 2de ik was.
Besloot om aftekicken (blij toe), ik heb nu een hele goede band met de rest van mn familie.

Bollie

Bewuste gebruiker
Volgens mij krolleke gaat het niet om speed alleen.
Ik hoop dat ik jullie nuttige informatie kan geven.

1) Een grammetje speed kost ongeveer 10 euro.
Daaruit haalt een gebruiker enkele lijnen. Met een vierde van een gram kan je al makkelijk een nacht doorsteken, maar om een 2e nacht door te komen heb je meer nodig. Je lichaam is moe, en vecht om zijn slaap te krijgen.
Daar gaat meestal 3/4 van een gram naartoe. Om een 3e dag door te komen heb je alweer een volledige gram nodig.

Als je merkt dat je dochter af en toe 1 nachtje overslaat, zal het niet echt een speedverslaving zijn.
Als je ziet dat ze meer 2, of soms zelfs 3 nachten overslaat hebben we het al meer over een echte speedverslaving. Meestal word er in de week dan ook gebruikt, maar enkel overdag. Speedverslaafden hebben genoeg aan 3 uurtjes slaap in de week, want smorgens staan ze op, en gebruiken ze weer om zich fit te voelen.

Korte samenvatting: Bij een verslaving zal het haar hoogstens 40 euro per week kosten. 50 euro bij extreme gevallen.

2) Een grammetje cocaine kost 50 euro

Ook hieruit haalt een gebruiker meerdere lijntjes. Cocaine lijnen legt men stukken kleiner dan speedlijnen. Uit een gram haalt men ongeveer 10 porties. 1 portie werkt maar een half uur. Men voelt zich opgewekt, maar eens het uitgewerkt is, draait alles om. Men voelt zich depressief, irritant, moe, beu en kan niets verdragen. ( wat meer naar het gedrag van u dochter toegaat ). Men heeft een nieuwe portie nodig om uit het dipje te geraken, dus legt men de volgende lijn. Bij een verslaving word dus elk half uurtje een lijn gelegd, doet men dit niet, of krijg met de kans hier niet voor, dan loopt men beu en irritant tot het nieuwe lijntje daar binnen gaat.

Met een grammetje doe je net geen dag. Dus moet een nieuwe aangekocht worden, wat weer 50 euro kost.
Ben zelf nog verslaafd geweest aan de coke, ben er nog niet vanaf ook, maar wel al sterk geminderd. In de week ( ma - vrij ) snoof ik ongeveer 2 gram, en in het weekend alleen al 3 ( uitgaan, nachtje doorsteken,... )
Nu kom ik met 2g een hele week door.
Vele cokeverslaafden grijpen naar de speed wanneer er geldnood is. Ze vinden speed brol vergeleken met speed, maar door de verslaving moet er gewoon iets in de neus vliegen... Vandaar speed.

Korte samenvatting: Een cokeverslaving is niet te onderhouden zonder stelen, drugsdealen, andere dingen die niet deugen...

Mij koste het 250 euro per week. Ik denk persoonlijk eerder dat dit de reden is bij u dochter tot stelen.

Veel sterkte, ik hoop geholpen te hebben.

cadou

Belezen gebruiker
HEY! appeltjesspeed is dus echt nog wel!! verkrijgbaar. (evenals pink pantherspeed)
Waarom hoor ik krolleke in al haar posts niets zeggen over professionele jeugdhulp????? Natuurlijk zal je dochter strontvervelend zijn/geweest zijn maar jeetje, t'is je kind en dus ben jij daar verantwoordelijk voor!!! Desnoods sleep je haar naar een afkickkliniek!! Het komt op mij ook een beetje als van mijn kind wordt me te vervelend, kan de'r niet bereiken dus weg er maar mee. Natuurlijk zul je de'r soms helemaal zat van zijn maar ze is niet zomaar onhandelbaar. Ze is ZIEK!!! Behandel haar als patient en niet alleen als dochter.
Wel veel sterkte toegewenst.

Rain

Bewuste gebruiker
Ja, appeltjes speed bestaat nog.

nare situatie krolleke. Ik denk idd niet dat je veel grip op de hele zaak hebt. Uw dochter zal zelf moeten inzien dat het zo niet langer kan. Ze moet zelf de kracht bij elkaar vinden om te stoppen.

candy

Bewuste gebruiker
cadou zei:
HEY! appeltjesspeed is dus echt nog wel!! verkrijgbaar. (evenals pink pantherspeed)
Waarom hoor ik krolleke in al haar posts niets zeggen over professionele jeugdhulp????? Natuurlijk zal je dochter strontvervelend zijn/geweest zijn maar jeetje, t'is je kind en dus ben jij daar verantwoordelijk voor!!! Desnoods sleep je haar naar een afkickkliniek!! Het komt op mij ook een beetje als van mijn kind wordt me te vervelend, kan de'r niet bereiken dus weg er maar mee. Natuurlijk zul je de'r soms helemaal zat van zijn maar ze is niet zomaar onhandelbaar. Ze is ZIEK!!! Behandel haar als patient en niet alleen als dochter.
Wel veel sterkte toegewenst.
iemand van 20jr kan je niet meeslepen naar een afkickkliniek je kan het voorstellen en daar blijf het dan ook bij! je kan dat zelf nog niet bij iemand van 15jr want als ze dat zelf niet willen beslis in dat geval dus als je minder dan 18jr bent de jeugdrechtbank.en dan word er meestal gezorg voor een plaatsing. of dat nu beter is daar heb ik mijn twijfels over.en als wij kijken naar de meeste assisen zaken dan word er altijd hun verleden bij gehaald en ga het maar na in 7 van de 10 gevallen zijn ze ooit geplaats geweest door een jeugdrechtbank!je kan het vergelijken met te gaan zitten in de bak je komt er meestal niet als een beter mens uit maar je heb nog meer bij geleerd over hoe het nu net niet moet want daar is pas de kennis! ken je ze nog niet? ze leren het je daar wel.en soms gaat het wel eens goed. maar in de meeste gevallen gaat het verkeerd !

De jongen

Bewuste gebruiker
Ik leef ontzettend met u mee. En je doet wet je kan en wat je denkt dat juist is. Dat rechtvaardigd heel veel. En eve naar de afkiock kleniek is echt niet zo simpel hoor. Ze is 20 en ze 'staat op haar eigen bene'.
Het is geen klein kind meer dat je kan dwingen dingen te doen.
Ik begrijp je volkomen. Maar liefde zal het moeten doen. Liefde is het enige wat deze wereld ondanks alle rotzooi doet draaien.
En besef dat je hier zelf veel sterker uit al komen en meer mens zal zijn dan dat je nu al bent. VAndeze diep ' slechte' , erge ervaringen gebeuren niet zomaar. Het leert je weer een ander deel van het leven kennen.

Samen met jouw zal ik verrouwen hebben. Het emotioneerd me diep.
k vind het prachtig dat zoveel mensen, enkel op dit forum al, je zo te hulp schieten, met je meeleven. Een mens is enblijft een prachtig wezen. Een mens is nooit slecht maar word vaak beïnvloed om zo over te komen. Vanbinnen zit een arm kind gevangen de kilheid van het ego....

Alles zal goedkomen...

Veel liefde voor jouw en je man en alle mensen die hierbij betrokken zijn.
Vooral veel liefde voor je dochter.

Vergeet nooit dat wanneer je uit liefde handelt , en dat doe je , je altijd goed doet...Uiteidelijk....

Liefde voor alle mensen want iedereen heeft het nodig...

Bovenaan