Volgens mij krolleke gaat het niet om speed alleen.
Ik hoop dat ik jullie nuttige informatie kan geven.
1) Een grammetje speed kost ongeveer 10 euro.
Daaruit haalt een gebruiker enkele lijnen. Met een vierde van een gram kan je al makkelijk een nacht doorsteken, maar om een 2e nacht door te komen heb je meer nodig. Je lichaam is moe, en vecht om zijn slaap te krijgen.
Daar gaat meestal 3/4 van een gram naartoe. Om een 3e dag door te komen heb je alweer een volledige gram nodig.
Als je merkt dat je dochter af en toe 1 nachtje overslaat, zal het niet echt een speedverslaving zijn.
Als je ziet dat ze meer 2, of soms zelfs 3 nachten overslaat hebben we het al meer over een echte speedverslaving. Meestal word er in de week dan ook gebruikt, maar enkel overdag. Speedverslaafden hebben genoeg aan 3 uurtjes slaap in de week, want smorgens staan ze op, en gebruiken ze weer om zich fit te voelen.
Korte samenvatting: Bij een verslaving zal het haar hoogstens 40 euro per week kosten. 50 euro bij extreme gevallen.
2) Een grammetje cocaine kost 50 euro
Ook hieruit haalt een gebruiker meerdere lijntjes. Cocaine lijnen legt men stukken kleiner dan speedlijnen. Uit een gram haalt men ongeveer 10 porties. 1 portie werkt maar een half uur. Men voelt zich opgewekt, maar eens het uitgewerkt is, draait alles om. Men voelt zich depressief, irritant, moe, beu en kan niets verdragen. ( wat meer naar het gedrag van u dochter toegaat ). Men heeft een nieuwe portie nodig om uit het dipje te geraken, dus legt men de volgende lijn. Bij een verslaving word dus elk half uurtje een lijn gelegd, doet men dit niet, of krijg met de kans hier niet voor, dan loopt men beu en irritant tot het nieuwe lijntje daar binnen gaat.
Met een grammetje doe je net geen dag. Dus moet een nieuwe aangekocht worden, wat weer 50 euro kost.
Ben zelf nog verslaafd geweest aan de coke, ben er nog niet vanaf ook, maar wel al sterk geminderd. In de week ( ma - vrij ) snoof ik ongeveer 2 gram, en in het weekend alleen al 3 ( uitgaan, nachtje doorsteken,... )
Nu kom ik met 2g een hele week door.
Vele cokeverslaafden grijpen naar de speed wanneer er geldnood is. Ze vinden speed brol vergeleken met speed, maar door de verslaving moet er gewoon iets in de neus vliegen... Vandaar speed.
Korte samenvatting: Een cokeverslaving is niet te onderhouden zonder stelen, drugsdealen, andere dingen die niet deugen...
Mij koste het 250 euro per week. Ik denk persoonlijk eerder dat dit de reden is bij u dochter tot stelen.
Veel sterkte, ik hoop geholpen te hebben.