ouder van drugverslaafde

Moon

Bewuste gebruiker
Zoals hierboven als is gezegd: zorg dat de deur altijd openstaat voor je dochter. Het is echt heel belangrijk dat ze bij u terecht kan. Op dit moment zal ze er misschien geen gebruik van willen maken maar er komt een tijd dat ze inziet dat ze fout bezig is en alle hulp en steun kan gebruiken. Het is voor u als ouder heel erg maar ook uw dochter zal het moeilijk hebben en gaan krijgen. Ik heb in dezelfde situatie gezeten, kwam ook alleen thuis om wat te eten, slapen, spullen te halen en dan ging ik weer. Ik dreef mijn ouders tot wanhoop. Ik zag niet in hoe slecht ik bezig was. En toch hebben ze me altijd het gevoel gegeven dat ze er voor me waren. Hoe afschuwelijk ik ze ook behandeld heb, ze waren er voor me. Uiteindelijk is het goed gekomen, maar het heeft veel tijd nodig, heel veel tijd.
Ik wil u heel veel sterkte en succes wensen de komende tijd en het zou fijn zijn als u ons op de hoogte houdt.

c&m

Belezen gebruiker
Lana zei:
Als ouder van een verslaafde KUN je ook niks doen.
Ik gedroeg me ook zo toen ik thuis woonde en verslaafd was. Ik jatte ook als de raven en vocht met m´n ouders. Kwam nachtenlang niet thuis en als ik er was at en sliep ik en gaf ik grote bekken. Verplichtingen en afspraken kwam ik niet na.
Maar ik was verslaafd aan speed en crack. Vooral die crack deed het ´m als het aan kwam op jatten. En van de speed kende ik geen grenzen meer als het aankwam op agressie. Rende m´n eigen ouders achterna met een mes, sloeg borden kapot op de kop van m´n broer.
En dat alles vond ik nog terecht ook.

Mijn ouders hebben alles geprobeerd ook, naar ouder-bijeenkomsten geweest van verslavingszorg, mij het huis uitgezet. Terug genomen. Weer het huis uit gezet.
Op m´n 16e stond ik voorgoed op straat.
Waardoor ik me nog meer aan m´n lot overgelaten voelde en nog meer ging gebruiken. En nog ergere dingen ging doen om in m´n geld te voorzien.

Er is gewoon geen pasklare oplossing voor ouders van een verslaafd kind. Echt niet.
Als je maar zorgt dat je er in betere tijden weer 100% bent voor je kind. Dat thuis toch een plek blijft waar je kind zich nog steeds welkom en veilig voelt. Dat is zo belangrijk. Niet voorgoed de deur wijzen. Want je kind gaat net zo goed door een hel.

Ik heb zelf het geluk dat ik op m´n 20e een kind heb gekregen, waardoor ik afgekickt ben en thuis de deuren weer open gingen. Want als die deuren niet terug open waren gegaan, had ik me onwijs verloren gevoeld.

Jouw dochter moet een doel hebben om af te kicken. En weten dat ze hoe dan ook, altijd terug kan komen in de armen van d´r moeder.

LANA -> Ik vindt dit heel mooi en goed uitgelegt !

Mijn tante heeft dit ook meegemaakt ,mijn neefje was zooo verslaafd dat alles en iedereen maar de pot op kon(zachtjes gezegt) ,mijn tante had hem de deur gewezen en op een gegeven moment stond hij hellemaal kapot voor de deur en vroeg om hulp ,Hij is toen in een afgeloten afkik inrichting ergens in naaldwijk ofzo ? (in de buurt) na 2 jaar was hij vrij om te gaan en staan waar hij wilde ,is bij zn moeder ingetrokken(was ook ondertussen verhuist naar een andere woonplaats) en werkt weer volledig ,de vrienden waarmee hij omging ziet hij gelukkig niet meer en dat was ook meerdeels de veroorzaker .

Sterkte verder !!

krolleke

Newbie
dank je iedereen voor de steun en het meedeleven.
ik zal zeker jullie raad opvolgen en laat ons hopen dat alles terug goed komt.
ik vind het zo ontzettend tof dat er mensen bij zijn die zelf in deze situatie hebben gezeten en hier hun verhaal neerpennen.
Nu ik jullie een beetje heb leren kennen heb ik een heel ander beeld gekregen van mensen die drugs gebruiken.
Tot over een paar weken kende ik niets van drug enkel een joint.
Vandaar mijn besluit om op naar dit forum te surfen ik wil mensen leren kennen die met drugs bezig zijn en ik besef dat het allemaal maar mensen zijn zoals ik en zovele.enkel de drugs brengen verandering teweeg in het gedrag en de meeste gebruiken verstandig om hun eens ongeloofelijk te voelen en soms loopt het uit de hand en kan de persoon niet meer zonder en moet dan geholpen worden maar dan moet de persoon ook zelf willen .
bedank nog eens allemaal ik vind jullie heel lief en zal van mijne kant zeker klaar staan als ze erom vraagt

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Lijkt me een rot situatie om als ouder in te zitten. Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen. Hopelijk word de band ooit weer hersteld en komt ze van die zooi af.

qinn

Bewuste gebruiker
Mijn ouders weten wel over mijn drugsgebruik,
die accepteere het ook zolang ik maar geen coke/ speed/ heroine ga gebruiken.
Ze hadde in het begin wel moeite mee dat ik gebruikte maar hebben het tog geaccepteert omdat het een groot onderdeel uitmaakt van mijn leven...
alleen... is het afentoe wel lastig... als ik met me ouders ruzie heb dat ze me voor junk uitmaken...
maja diep van binne... ben ik dat ook :(

Bovenaan