Ouders en weed??

Frank123

Wijs gebruiker
spacebilly zei:
k heb maandenlang mijn best gedaan om dingen achter te houden, maar dat heeft geen zin, ze komen er toch wel achter! ( ... ) Je kunt het beter eerlijk vertellen dan dat ze bongs en wiet op je kamer vinden... Ik kan je vertellen: de reactie van je ouders is beter als je eerlijk bent.
Als je werkelijk je best had gedaan had je het niet zo op je kamer laten slingeren. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het echt geheim willen houden, dit kan echt wel. Je moet alleen geen steken laten vallen .

Jowdy37

Belezen gebruiker
SchilDpadDo zei:
spacebilly zei:
k heb maandenlang mijn best gedaan om dingen achter te houden, maar dat heeft geen zin, ze komen er toch wel achter! ( ... ) Je kunt het beter eerlijk vertellen dan dat ze bongs en wiet op je kamer vinden... Ik kan je vertellen: de reactie van je ouders is beter als je eerlijk bent.
Als je werkelijk je best had gedaan had je het niet zo op je kamer laten slingeren. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het echt geheim willen houden, dit kan echt wel. Je moet alleen geen steken laten vallen .

Jup, inderdaad. ik blow bijna 4 jaar (waarvan minimum 3 jaar intensief). Mijn moeder heeft een jaar of 2 geleden eens een klein beetje wiet op m'n kamer gevonden waar een minimale conversatie aan gekoppeld was ("ik heb iets gevonden op je kamer" - "oh?" - "een zakje wiet. Doe je dat vaak" - "af en toe eens..."). Ook heeft ze een keertje een aansteker in m'n broekzak gevonden (ik ben geen roker). Die was natuurlijk "niet van mij" en heb ik een paar dagen op m'n bureau laten liggen zodat het leek alsof ik hem steeds vergat (en dus niet nodig had). Ik ben er vrijwel zeker van dat ze nu denkt dat ik al lang niet meer blow, mijn vader heeft nog minder door... (ooit knetterstoned thuisgekomen en toen moest ik maar eens een paar dagen wat vroeger in m'n bed kruipen, want ik zag er vermoeid uit...).

Naja, ik zou graag met m'n ouders spreken over m'n druggebruik. Dan mogen ze zelfs weten dat ik af en toe eens harddrugs gebruik. Enkel gaat ze dat (zeker mijn vader) volledig gek maken... Ik ben vrij zeker dat ik er meer mee naar de **** zou helpen dan goed mee doen :( Bovendien zouden ze het me gaan verbieden, en zou ik ook zeer hard gecontroleerd worden (naar waar ik ga, gelduitgaven, als ik thuis kom, ...)

spacebilly

Belezen gebruiker
SchilDpadDo zei:
spacebilly zei:

ja, oke als je echt je best doet dan moet het wel lukken. Ik had het ongeluk dat de schoonmaakster ineens mijn kamer grondig had schoongemaakt terwijl ze er normaal gesproken nooit komt. Toen vond ze dingen die ze aan mn pa liet zien.. minder! haha, kan er nu wel om lachen. Maar om nou al die jaren dingen achter te houden, nee dankje, dan vinden ze het maar..

gr!

Seatbelt

Belezen gebruiker
Me ouders kwamen er op mn 14e achter dat ik blowde.
In het begin flipte ze helemaal, maar toen ze zagen dat ik sinds ik blowde geen gezeik meer gehad op school (daarvoor ging het nooit goed op school) vonden ze het wel ok. Ik moet het alleen wel beperkt houden dus niet vaker dan 2 keer per week, en zorgen dat mn schoolresultaten er niet onder lijden.
Maar ze zijn dr ook wel een beetje blij mee, ik ben eindelijk niet meer zo hyperactief als vroeger :stoned:

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
Ik ben zelf niet iemand die met regelmaat gebruikt, ik heb het gewoon een aantal keer gedaan. Ik praat er niet over, omdat ik denk dat mijn ouders zich dan alleen maar ten onrechte zorgen gaan maken. Ik heb ze een hele tijd terug wel eens verteld dat ik het vast wel een keer ga proberen, en ik heb ook wel uitgelegd dat het allemaal niet zo schadelijk is als velen denken, maar ouders hebben toch een soort gevoel dat dat tegenspreekt. Ik heb dus nooit gezegd dat ik het heb gebruikt, maar ik heb het ook nooit ontkend.

sjaak herremans

Bewuste gebruiker
Tja mijn ma heeft mij persoonlijk betrapt in de achtertuin met een zelfgemaakte waterpijp en sinds dat moment zijn we gewoon eerlijk over al het drugsgebruik, stuk beter als je het mij vraagt

JanDeMan

Experimenterende gebruiker
Op school hadden wij eens een soort van wietrazzia, die door een paranoïde leerkracht was gestart.
Onze klas was de ergste, van de 13 lln zijn er 9 moeten gaan, waarvan 2 naar de directeur. Dit terwijl niemand ooit echt veel had geblowd. Soms eens op een feestje, of een festival, maar niemand die echt dagelijks of wekelijks blowde :/
Toen zeiden ze dat ze me vader gingen inlichten, en ik de kans kreeg om het eerst zelf uit te leggen.
Mijn vader werkt in Vlissingen, en toen ik het hem vertelde begon hij te lachen en vroeg welke leerkracht erachter zat en of hij mee moest brengen van ze werk. :tongueout:
Nooit gedacht dat hij zo chill zou reageren, maar hij had het zelf ook nog gedaan en voelde zich er niet goed bij, maar zolang ik het niet te veel doet vindt hij het chill. :stoned:

Me moeder daarentegen zou me wss vermoorden :tongueout:

Frank123

Wijs gebruiker
sjaak herremans zei:
Tja mijn ma heeft mij persoonlijk betrapt in de achtertuin met een zelfgemaakte waterpijp en sinds dat moment zijn we gewoon eerlijk over al het drugsgebruik, stuk beter als je het mij vraagt
Mijn moeder had mij ook betrapt ( lagen ''envelopjes'' met verdacht poeder op mijn kamer) . Toen meteen alles opgebeicht.

Helaas zijn ze niet akkoord met gebruik gegaan , en zouden mij van kant maken als ze erachter komen wat toch wel een hobby is geworden ( in de zin van wat het met je doet, ook boeken e.d. lezen, en soms eens wat proberen).

Maarja, dat was toch wel een goede ''wake-up call'' om eens even grondig schoon te maken en alles op een veiligere manier te stallen.

Karsten

Ik ben 18 jaar, smoke al een tijdje, maar heb het gewoon tegen m'n ouders verteld. Mijn ouders rookte vroeger ook wel is een jointje en zagen het ook altijd meteen aan me, dus ik moest het wel vertellen :P Maar ik zeg liever dat ik gestopt ben, ik weet niet, maar ik vind het spannend als je ouders het niet weten, kan je lekker sneaky doen :P

Mijn vader weet dat ik blow, niet precies in welke mate maar hij weet wel dat ik het regelmatig doe! Mijn moeder daar in tegen denkt dat ik het af en toe doe. Het rare is ik heb een hele goede band met mijn moeder en ik was ook bang om het te vertellen.,, maar een keer aan het eten was mijn broertje een verhaal aan het vertellen dat hij met een spel aan 3 vreemde mensen moest vraag waar de coffeeshop was.,, toen begon het "drugs gesprek".
Mama: je gebruikt toch geen drugs
broertje: nee hoor
mama: jij dan A.
ik: nou ik rook af en toe wel eens een jointje
mama: Pas op dat je niet verslaafd word he want zo begint het allemaal
ik: nou dat zal vast wel mee vallen als je af en toe in het weekend een jointje rookt
mama: jaa maar je tante is ook verslaafd geweest en die zit nou nog steeds in de shit
ik: mam denk je nou echt dat ik onverstandig met drugs omga?
mama: nee dat ook weer niet maar ja pas wel op!

dus toen dacht ik YES! ik ben eindelijk eerlijk geweest, maar ondertussen is het wiet gebruik van mij aardig gestegen en probeer ik op dit moment alweer te minderen. maar toch wil ik een keer eerlijk zijn tegen mijn ma en vertellen dat ik een poos elke dag blowde. maar durf het toch niet goed :flushed:

Andrew

Badass junkie
Alcohol, sigaretten en cafeïne zijn de enige drugs die geaccepteerd worden hierzo, de rest is SLECHT! SLECHT!!

funky_skunk_junky zei:
Eigenlijk ben ik nu op het punt gekomen dat het me eigenlijk niet boeit als ze erachter komen,
zou het alleen maar fijn vinden eigenlijk. Maar ben zelf te pussy om het te vertellen :P

haha dat heb ik ook >,<

Antow

gewoon eerlijk zijn en je niet late leide door je drug gebruik ...
kzit aan het unief en ik rook al 6 jaar iedere dag (sinds 2008 weten mijn ouders dit ook)
Je kan beter eerlijk zijn aan de start dan dat je je eruit moet gaan lullen iedere keer als je pakje lange vloeitjes of een boekje tipkes opduikt ... not cool

Verder kan je over andere middelen best je mondje houden,
zo denken mijn ouders ook dat ik buiten mijn dagelijkse spliff niks doe
weten zij veel :P

Antow

funky_skunk_junky zei:
^M'n oma heeft al zo vaak tipboekjes in me zak gevonden.. Heb maar gezegd dat het papiertjes zijn om telefoonnummers op te schrijven :tearsofjoy:

hahahaha die excuss hadden we hier ook, tot dat de boekjes begonnen op te duiken in de rasta kleuren :tearsofjoy:

henkdevries

Belezen gebruiker
Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om het te vertellen. Echter kwam ik er laatst achter dat mijn moeder (bij wie ik woon) geen idee heeft dat ik blow en wat blowen is ...
Er was iets over wiet gebruik op tv en zegt ze tegen mij, ik ben blij dat jij verstandiger bent, dat voelt best kut :P maar ze vergeleek het gelijk met heroïne enzo dus ik denk dat ze niet eens het verschil weet.

mijn pa heb ik het wel verteld ooit, dat ik het wel eens deed maar dat het niet mijn ding is, maar dat is het nu dus wel.

Ik zit nu in mn eindexamenjaar daarna vertel ik het wel, nu gaan ze zich teveel zorgen maken.

duimpje

Belezen gebruiker
Ik kwam een keer goed stoned thuis, ik leegde mijn zakken op een kastje zoals ik wel vaker doe.
Hierbij viel er een zakje op de grond met een wiet-teken er op, wat ik zelf niet merkte. Mijn vader zag dit later en mijn moeder kwam naar boven om met mij te praten.
k gaf het meteen toe. Mijn moeder was eerst geschokt, maar ik maakte duidelijk dat ik er wel het nodige vanaf wist en kon haar gerust stellen. Nu maken we er vaak grapjes over al zit er vaak een serieuze ondertoon in.
Ik zei een tijdje geleden tegen mijn moeder dat ik alleen in het weekend blow en dan meerdere dagen. In werkelijkheid doe ik het ook doordeweeks en soms een week of iets langer elke dag. Maar het lijkt me verstandiger dit niet los te laten.
Binnenkort ga ik spacecake eten met mijn moeder omdat ze wel wil weten waarom ik het nou doe en ze niet wil roken. Ze vind het roken ook een groter probleem dan de wiet zelf. Dit komt mede doordat mijn vader enkele jaren geleden een hersenbloeding heeft gehad, wat hoogstwaarschijnlijk als een van de oorzaken zijn jarenlange roken had.
Ik vind het echt cool van mijn moeder en ga haar binnenkort waarschijnlijk ook vertellen dat ik truffels heb gehad. Ik wil graag eerlijk zijn tegen mijn moeder. Over mijn MDMA-ervaring houd ik voorlopig mijn moment, ik denk dat ze dat niet goed genoeg kan relativeren.
Met mijn vader praat ik er minder over. Hij gedoogt het min of meer, een echte man van de wet.
Ik heb niet echt te klagen dus :grin:

Bovenaan