Ouders en Weed

Weednator

Bewuste gebruiker
Ik ben dus een jongen van 16j en men ouders wisten voorheen niet dat ik blowde , nu zijn ze erachter gekomen . Ja je kunt al denken dat ze zeer boos zijn , ze vinden drugs iets voor slechte mensen etc ...

M'n ouders vinden drugs zo iets dat in een andere wereld thuishoort , ze zijn er vroeger ook nooit mee in contact gekomen en denken dat het alleen maar slecht is . Hoe kan ik m'n ouders nu laten inzien dat af en toe een jointje roken niet kwaad kan ?

grtz

Mesh5

Newbie
Misschien roken je ouders (of hebben ze ooit gerookt).

Dan kan je gewoon zeggen dat het niet eens zo heel
slecht is (20 cigs) en dat je het 1 keer per maand doet.
Je kan ook zeggen dat je graag een vaporizer zou gebruiken
maar daar geen geld voor hebt. Misschien zijn je ouders
drankliefhebbers?

Mijn ouders weten het op het moment ook niet maar
ze staan altijd wel open voor discussie, laat ik daar nou heel goed in zijn.
Ik denk niet dat het mij veel zou deren.

Mesh5

Newbie
Je kan ook een poging doen hun objectiviteit in
kwestie te trekken. Als mens moet je imo openstaan
voor dingen, anders kan je heel bekrompen raken.

"Mam jij bent een rascist"
"Jij benadeelt gebruikers zonder gegronde redenen"

Dan krijg je zo'n soort reactie terug:
"Ik heb genoeg redenen om gebruikers te benadelen"

Dan kan je nog zoiets proberen:
"Dan mag ik ook marokkanen benadelen"

Dan zou je wel wat sense in (bv) (bekormpen) gelovige ouders
kunnen praten, als het goed is hebben gelovigen respect voor andere
geloven. Net als het hoge misdaad percentage onder gebruikers is
er ook een hoog misdaad percentage onder marokkanen t.o.v
Nederlanders.

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Mesh5 zei:
Je kan ook een poging doen hun objectiviteit in
kwestie te trekken. Als mens moet je imo openstaan
voor dingen, anders kan je heel bekrompen raken.

"Mam jij bent een rascist"
"Jij benadeelt gebruikers zonder gegronde redenen"

Dan krijg je zo'n soort reactie terug:
"Ik heb genoeg redenen om gebruikers te benadelen"

Dan kan je nog zoiets proberen:
"Dan mag ik ook marokkanen benadelen"

Dan zou je wel wat sense in (bv) (bekormpen) gelovige ouders
kunnen praten, als het goed is hebben gelovigen respect voor andere
geloven. Net als het hoge misdaad percentage onder gebruikers is
er ook een hoog misdaad percentage onder marokkanen t.o.v
Nederlanders.

Matig voorbeeld maar een goede suggestie.

Je moet je ouders de waarheid laten zien. De echte wereld van drugs.
Dan zullen ze je begrijpen. Het nadeel is dat vele ouders daar niet open voor staan.

Weednator

Bewuste gebruiker
thx voor alle reacties . Ik heb al vele redene aangehaald maar ze begrijpen het gewoon niet ! M'n ouders zijn van de oude stempel dus drugs is en blijft slecht in hun ogen ! Ze laten het niet toe omdat ze te bezorgt zijn , maar als je 16 jaar bent weet je toch al wel wat goed en slecht voor je is , niet ? Nouja , nu heb ik maar besloten om alleen met gelegenheden een jointje te roken en het standpunt van m'n ouders te respecteren anders is er hier thuis teveel ruzie :) . Ik ga me nu maar concentrere op Alcohol , daar maken ze nix uit :P

grtz :stoned: :wave:

Happydude

Belezen gebruiker
slecht plan als je het mij vraagt !!! alcohol is vele malen verslavender en slechter voor je lijf !! ik ken mensen die tot 3 x toe uit de bruin (heroïne) goot zijn gekomen maar uiteindelijk dood zijn gegaan aan jenever ....

zoek maar eens wat onderzoeks resultaten op over de dingen die je ouders doen zoals alcohol en dan ook over een wietje .. zoals gezondheids risicò analyses en verslavings risico`s en cijfer over sterf gevallen aan lever kanker en dan aan wiet .. ps. roken je ouders zelf tabak ?? sigaren misschien ??

en kijk eens hoeveel je ouders drinken .. mijn schoonpa schold me uit voor een kale junk maar na meting bleek hij op een maandag zo`n 5 biertjes (bok en zwaar bier) te drinken en dan een wijntje of 2 a 3 plus een cherrry of 2 a 3 te drinken .. dat is dus echt een ras alcohollist en zouden ze wat mij betreft niet in aanmerking moeten aten komen voor een lever transplantatie .............

zoek bijv. eens bij het C.A.D. en dat soort instellingenm .. er is genoeg over de milde onschadelijkheid en versclavings risico`s van wiet te vinden en de veel hogere risico`s van bijv. alcohol ..

darnaast is een hasish of wiet roker geen onrust stoker .. dat kun je van iemand met een vaatje bier of een fles jenever in z`n mik niet zeggen !!!

Imke

Badass junkie
Weednator zei:
Ik ga me nu maar concentrere op Alcohol , daar maken ze nix uit :P

Typisch voorbeeld van onwetende mensen, misschien kan je dat als argument gebruiken? Alcohol is even of zelfs meer schadelijk dan af en toe een paar jointjes roken.

Happydude

Belezen gebruiker
zoals gezegd zoek maar eens wat onderszoeks resultaten ... of nodig anders een x iemand uit van het bijv. het c.a.d. (cetrum voor alcohol en drugs) zeg bijv. dat je ouders dringend hulp nodig hebben ... zijn die mensen er eenmaal kkun je hun het 1 en ander uit laten leggen .. dan klinkt het toch weer anders als van hun eigen kind (die vinden ze meestall ontwetend of zelfs dom)

Static Search

Belezen gebruiker
Happydude zei:
darnaast is een hasish of wiet roker geen onrust stoker .. dat kun je van iemand met een vaatje bier of een fles jenever in z`n mik niet zeggen !!!

wees daar niet zo zeker van, over het algemeen heb je gelijk maar sommige mensen kunnen echt voor onrust zorgen met wat wiet in hun longen...

Happydude

Belezen gebruiker
mijn ouwe zij vroeger --> hoe weet je nou dat je goed spul krijgt etc. ... ik had toen al een plantje staan ... heb hem gewoon laten zien hoe de dingen werken ... van het plantje met de schaar droge en roke ..

maar jah tegenwoordig met de berichten in het nieuws van glas etc. in de weed .... :confused:

Jeller

Badass junkie
over het algemeen raken mensen vlugger verslaafd aan wiet dan aan alcohol

alleen als je (na zoveel jaar) echt verslaafd bent aan alcohol dan kan het wel veel kwaad en is het vele malen erger dan wiet.

alcohol is bovendien ook sociaal aanvaard dus krijg je er bijna geen sociale problemen in tegenstelling tot wiet (of je het nu leuk vind of niet, het is zo :wink:)

van weed ga je jezelf isoleren na een tijdje met alleen maar mensen die ook blowen, bij alcohol krijg je dit niet, want dat is iets waar je mee op straat kan komen.

zolang je alcohol+verkeer niet combineert is alcohol veel beter dan weed, bovendien is het effect ook nog eens leuker

jasper

Wijs gebruiker
Weednator zei:

zolang jeje niet elke avond zat drinkt maar enkel in de weekends is er geen probleem (ik denk ook dat je dat bedoelt niet??)

ik vind alcohol sowieso veel leuker voor in de weekends dan weed

Weednator

Bewuste gebruiker
barry zei:
Weednator zei:

zolang jeje niet elke avond zat drinkt maar enkel in de weekends is er geen probleem (ik denk ook dat je dat bedoelt niet??)

ik vind alcohol sowieso veel leuker voor in de weekends dan weed

Jaja , tuurlijk alleen in de weekends , ben niet van plan om door de week zat te zijn :) .

SpacyMe

Newbie
srry ik kan je niet helpe ... mijn ma het bekant alle drugs gedaan en vind het niet erg als ik blow das opzich wel relax
vraag maar aan Execuze die het bijna zen ma zover dat ie gewoon mag blowe :)

yellowmoon

Bewuste gebruiker
Jeller zei:
over het algemeen raken mensen vlugger verslaafd aan wiet dan aan alcohol

alleen als je (na zoveel jaar) echt verslaafd bent aan alcohol dan kan het wel veel kwaad en is het vele malen erger dan wiet.

alcohol is bovendien ook sociaal aanvaard dus krijg je er bijna geen sociale problemen in tegenstelling tot wiet (of je het nu leuk vind of niet, het is zo :wink:)

van weed ga je jezelf isoleren na een tijdje met alleen maar mensen die ook blowen, bij alcohol krijg je dit niet, want dat is iets waar je mee op straat kan komen.

zolang je alcohol+verkeer niet combineert is alcohol veel beter dan weed, bovendien is het effect ook nog eens leuker

dat de effect leuker is verschilt elke persoon ik vnd zelf blowen+alcohol veel leuker als alleen alcohol of alleen wiet

flashkop

Bewuste gebruiker
Probeer het hen maar niet uit te leggen en verberg het, zie dat je goede resultaten haalt en blijft halen, je niet verloederd en op "het rechte pad" blijft kom dan over 2 jaar nog een terug met harde feiten en leg je rapport ernaast, dan zullen ze al wel wat moeten toegeven.
Uitleggen dat mensen met ziektes er baat aan hebben zal niet veel helpen.
Ze zullen dan gewoon zeggen dat jij toch niet ziek bent dus dat is al geen optie...
Je kan mss wel zeggen dat je het alleen bij speciale gelegenheden doet en dan niet drinkt ofzo, het kan idd in veel opzichten minder kwaad dan alcohol, het is minder toxisch(betwijfel eigenlijk wel of cannabis in de gewone gebruikershoeveelheden toxisch is) maar je raakt wel snel geestelijk verslaafd=> elke dag paffen of wekelijks enzo.

p.s. je kan op je 16 idd al uitmaken wat goed en slecht voor je is, maar toch niet zo echt bijster goed naar mijns inziens.

yellowmoon

Bewuste gebruiker
je bent 16 jaar dan kun je naar mijn idee niet uitmaken wat goed en slecht is eigenlijk is blowen ook slecht en dat je goed ga presteren op school kan niemand weten ene kan het wel andere weer niet ik zat op havo vwo brugklas en nu heb ik alleen maar een vbo diploma bijvoorbeeld dus bij mij was het allesbehalve goed

er zijn ook mensen die zelfs beter kunnen leren als ze stoned zijn maar het is geen toeval hoe lager je school is hoe hoger aantal blowers in je klas :mrgreen:

als je zestien ben je kunt wel denken dat je weet wat goed en slecht is maar toch is een van de jaren waar je meeste fouten maak in het leven

blowenb is wel leuk maar moet je wel in controle kunnen houden elke dag blowen is een verslaving en leuk is het absuluut niet meer na een aantal jaren

disaster

Bewuste gebruiker
Ik heb het ze ook gewoon gezegt op m'n 15e. Op m'n 16e zat ik aan tafel met een waterpijp in de hand en was aan het uitleggen hoe zoiets werkt :P . Nu blow ik nog af en toe, m'n ouders ook trouwens.

eXeCuze

Bewuste gebruiker
ik had ook de eerste keer dat ik genaait werd met blowen veel problemen ben toen gewoon door gegaan en na een stuk of 3 keer weer genaait te zijn heeft men moeder de strijd over gegeven en ik mag nu voortaan in het weekend blowen ik heb idd ook gezecht dat alcohol slechter is als wiet en mijn ma vind internet ook wel leuk dus die had dat zo op gezocht en moest ze me helaas voor haar tog gelijk geven. :wink:

TAWL

Experimenterende gebruiker
Geef ze stiekem een stukje space cake, en dan zeggen: zie je wel zo erg is het nog niet :smoke:

Weednator

Bewuste gebruiker
Ik ben nu gewoon doorgegaan met blowen na ik gepakt ben . Ik moet nu heel precies zeggen waar ik uithang als ik thuis wegga. M'n pa heeft het nog altijd door dat ik blow, m'n moeder niet echt . Ik wordt er niet echt voor gestraft maar men ouders vertrouwen mij voor geen haard meer . Best wel kut . Als ik savonds vertrekt zegt m'n pa altij blijf van die rommel af ! Als ik dan 10 minuutjes later een jointje aan het roken ben voel ik me best wel ff kut , nouja tot ik dan stoned ben :stoned: .

tis dat mijn ouders het niet erg vinden dat ik soms een jointje pak maar anders zou ik het denk ik niet meer doen...

krijg je toch een kut gevoel als je gaat blowen met een kut gevoel :(

maar er zijn altijd nog pillen :hearteyes:

-spaceman-

Badass junkie
mijn ouders hebben letterlijk tegen me gezegt:

Ik heb liever dat je je kapot blowd dan kapot drinkt!

wat een verstandige mensen zijn het toch!

temmy

Experimenterende gebruiker
@weednator: je ouders zjn net dezelfde als mij.
ze hebben ook zoiets van drugs drugs drugs!!
ze weten het niet van mij.
als ze al zouden weten dat ik gewoon sigarete rook gaat het hier al ferm tegenaan gaan.
ik hou het dus nog een tijd voor mezelf, tot ze me eventueel betrappe :smoke:

azgaza

Badass junkie
Ik had het mijn moeder gewoon vertelt, wiet laten zien enzo, en ze had er eigenlijk helemaal geen probleem mee.

Bovenaan